ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/36/2018
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΠΑΡΟΧΗ ΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Με δεδομένα αυτά, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη, διότι το ύψος της συμφωνηθείσας αμοιβής δεν αντίκειται στην αρχή της οικονομικότητας. Ειδικότερα, πρόκειται για επείγον, σπουδαίο για τα συμφέροντα της Επιχείρησης και δυσεπίλυτο νομικό ζήτημα, η αντιμετώπισή του οποίου απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία στο πεδίο του φορολογικού δικαίου, καθόσον α) αφορά σε καταλογισμό ιδιαίτερα μεγάλου ποσού, η καταβολή του οποίου δύναται να διαταράξει την εύρυθμη λειτουργία της, β) πρόκειται για άσκηση δύο διαφορετικών «ενδίκων βοηθημάτων» δηλαδή ενδικοφανούς προσφυγής και αίτησης αναστολής, γ) με το αίτημα αναστολής επιδιώκεται η αναστολή της καταβολής του, ενώ η άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών αποτελεί προϋπόθεση για την προσφυγή στα αρμόδια δικαστήρια και την κατάθεση του κυρίου ενδίκου βοηθήματος, δ) με το κάθε ένα από τα ένδικα αυτά βοηθήματα πλήττεται αυτοτελώς η νομιμότητα εξήντα έξι (66) διαφορετικών καταλογιστικών πράξεων που αφορούν σε οκτώ (8) διαφορετικά είδη φορολογίας και δέκα (10) διαφορετικές χρήσεις ε) για τις πράξεις αυτές, που αντιμετωπίζονται ως συναφείς (πρβλ. άρθρο 122 παρ. 1 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, ν. 2717/1999, Α΄ 97), μπορεί να ασκηθεί μία κοινή ενδικοφανής προσφυγή και ένα κοινό αίτημα αναστολής και ε) για κάθε ένα από τα ένδικα αυτά βοηθήματα προβλέπεται ειδική αμοιβή από τον Κώδικα Δικηγόρων (...)Τις ανωτέρω δε απαιτούμενες εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία στο πεδίο του φορολογικού δικαίου, για τη νομική αντιμετώπιση των ανωτέρω καταλογιστικών πράξεων, διαθέτει, κατά την αιτιολογημένη κρίση του Διοικητικού Συμβουλίου της Επιχείρησης, ο εντολοδόχος δικηγόρος. Συνεπώς, ο προσδιορισμός της αμοιβής του στο ύψος των 10.000 ευρώ δεν υπερβαίνει τα εύλογα όρια για τη θεραπεία της συγκεκριμένης ανάγκης της Δημοτικής Επιχείρησης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/412/2021
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των σχεδίων συμβάσεων για την ανάθεση της προμήθειας καυσίμων για τις ανάγκες τις … Υγειονομικής Περιφέρειας (ΥΠΕ) … για ένα έτος(....)Όπως δε προκύπτει από την 85017/6.10.2021 βεβαίωση του Διοικητή της 5ης ΥΠΕ δεν εκκρεμούν ενστάσεις, προσφυγές, ασφαλιστικά μέτρα και λοιπά ένδικα βοηθήματα κατά των πράξεων της ελεγχόμενης διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων προμήθειας καυσίμων.Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο σχεδίων σύμβασης.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/350/2020
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ-ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου σύμβασης και της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για την «Προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία τηλεματικού συστήματος διαχείρισης πιέσεων, ελέγχου διαρροών και παρακολούθησης ποιότητας νερού εσωτερικών δικτύων ύδρευσης Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) … – …»(....)...βεβαίωσης του Προέδρου του ΔΣ της ΔΕΥΑ … – … ότι δεν εκκρεμούν ενστάσεις, προσφυγές ή ένδικα βοηθήματα κατά των πράξεων της ανωτέρω διαγωνιστικής διαδικασίας....Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/54/2018
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των σχεδίων συμβάσεων για την «Προμήθεια καυσίμων για τις ανάγκες του Δήμου … και των νομικών του προσώπων ετών 2017 - 2020»(....)δεν εκκρεμούν ενστάσεις, προσφυγές, ασφαλιστικά μέτρα ή λοιπά ένδικα βοηθήματα κατά του κύρους του διαγωνισμού.Δεν κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων προς έλεγχο δύο (2) σχεδίων συμβάσεων που αφορούν στην «Προμήθεια καυσίμων για τις ανάγκες του Δήμου … και των νομικών του προσώπων ετών 2017 - 2020».
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/84/2019
Προμήθεια «υγρών καυσίμων και ελαιολιπαντικών:(...)Κατ΄ ακολουθία των ανωτέρω και δεδομένου ότι δεν ασκήθηκαν ενστάσεις, προσφυγές και λοιπά ένδικα βοηθήματα κατά του κύρους της ελεγχόμενης διαδικασίας (βλ. το 5026/25.2.2019 έγγραφο του Αντιδημάρχου Οικονομικών – Διοικητικών Υπηρεσιών και Τουρισμού του Δήμου ........), το Κλιμάκιο δεν διαπιστώνει ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που να κωλύουν την υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο ως άνω έξι (6) σχεδίων συμβάσεων.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/218/2018
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ:..Με δεδομένα αυτά, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, δεδομένου ότι οι επαναπροσληφθέντες εργαζόμενοι ουδέποτε συνδέθηκαν με την Δ.Ε.Υ.Α. .... με ενεργή σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, η οποία να έχει διαγνωσθεί ως τέτοιου είδους σχέση εργασίας είτε με δικαστική απόφαση που παράγει δεδικασμένο, είτε με διοικητική πράξη με τεκμήριο νομιμότητας, είτε με απόφαση του Δ.Σ. της Επιχείρησης η οποία να παραμένει ισχυρή. Ειδικότερα, οι ανωτέρω ρητά προσλήφθηκαν με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου και η μετατροπή των συμβάσεων αυτών σε αορίστου χρόνου ουδέποτε αναγνωρίστηκε με δικαστική απόφαση που να παράγει δεδικασμένο. Αντίθετα δε αναγνωρίστηκε η ακυρότητα της εν λόγω μετατροπής από το Διοικητικό Συμβούλιο της Επιχείρησης, με τη 12/2013 απόφασή του, με την οποία αποδέχθηκε την εισήγηση του νομικού συμβούλου της και προέβη στη λύση των συμβάσεων των ανωτέρω. Η παραίτηση δε των ως άνω εργαζομένων από τα ένδικα βοηθήματα της αγωγής και της έφεσης συνεπάγεται την αναβίωση της ανωτέρω προσβληθείσας 12/2013 απόφαση του Δ.Σ. της Επιχείρησης, ήτοι της απόφασης του εργοδότη τους με την οποία αναγνωρίζεται η ακυρότητα των συμβάσεων εργασίας τους ως αορίστου χρόνου, και συνεπώς και τη μη υπαγωγή αυτών στο ρυθμιστικό πεδίο του άρθρου 13 του ν. 4483/2017.
ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.7/3/2019
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/338/2018
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των δεκατριών (13) σχεδίων συμβάσεων για την υπηρεσία καθαριότητας στα κτίρια στα οποία στεγάζονται οι Υπηρεσίες του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), πανελλαδικώς, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 1.157.000 ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. (συνολικού συμβατικού τιμήματος 34.752,69 ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α., μηνιαίως), για ένα έτος, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος μονομερούς παράτασης για ένα επιπλέον έτος.(....)Τέλος, όπως προκύπτει από το 1058040/6.9.2018 έγγραφο του Διοικητή του ΕΦΚΑ, κατά του κύρους του διαγωνισμού δεν εκκρεμεί καμία ένσταση, προσφυγή, αίτηση ασφαλιστικών μέτρων ή άλλα ένδικα βοηθήματα.Δεν κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων ... σχεδίων συμβάσεων για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας στα κτίρια στα οποία στεγάζονται οι Υπηρεσίες του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ)
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/268/2021
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του οικείου σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια «Σύστημα Τηλεμετρίας και Ελέγχου Διαρροών στο Δίκτυο Ύδρευσης του Δήμου … – … – …»(....)Τέλος, με το 1480/20.8.2020 έγγραφο του Προέδρου της Δ.Ε.Υ.Α.Μ.Λ.Α.Α. βεβαιώνεται ότι δεν έχουν ασκηθεί προδικαστικές προσφυγές, αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων και ένδικα βοηθήματα κατά των πράξεων της ανωτέρω διαγωνιστικής διαδικασίας. Δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης μεταξύ της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης … – … – … και της εταιρείας «…», που αφορά στο έργο «Σύστημα τηλεμετρίας και Ελέγχου Διαρροών στο Δίκτυο ύδρευσης Δήμου … – … – … ».
Δ17γ/69/6/Φ.8/2013
Θέμα: Υπόδειγμα εγγυητικής επιστολής για την είσπραξη χρηματικής απαίτησης από το Δημόσιο σε εκτέλεση δικαστικής απόφασης (ή άλλου εκτελεστού τίτλου) που υπόκειται σε ένδικα μέσα ή βοηθήματα (άρθρο 326 παρ.5 του Ν.4072/2012).
ΣΤΕ ΟΛ/1780/2006
Επειδή, κατά την έννοια του ανωτέρω άρθρου 5 παρ. 2 του ν. 702/1977, η ετήσια προθεσμία για άσκηση εφέσεως που αρχίζει από την επομένη της δημοσιεύσεως της αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου λήγει οπωσδήποτε, όταν παρέλθει έτος από την αφετηρία της προθεσμίας αυτής και δεν είναι δεκτική ούτε αναστολής, ούτε παρεκτάσεως για τον ασκούντα το ένδικο αυτό μέσο που διαμένει στην αλλοδαπή. Τούτο δε διότι η αναστολή δεν συμβιβάζεται με τη φύση της εν λόγω προθεσμίας, η οποία αποτελεί το απώτατο χρονικό όριο, μέχρι το οποίο είναι κατά νόμο δυνατή η άσκηση εφέσεως και η οποία θεσπίσθηκε, προκειμένου να διαφυλαχθεί η σταθερότητα στις σχέσεις Διοίκησης και διοικουμένων, όπως αυτές διαμορφώθηκαν μετά την έκδοση της αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου επί της αιτήσεως ακυρώσεως (βλ. και ΣτΕ 1755/2000, 3398/1998 κ.α.). Για τον ίδιο λόγο η ως άνω ετήσια προθεσμία για άσκηση εφέσεως δεν αναστέλλεται κατά τη διάρκεια των δικαστικών διακοπών, είτε έχει αρχίσει πριν από αυτές, είτε κατά τη διάρκειά τους (όταν η δημοσίευση της εκκαλουμένης αποφάσεως γίνεται από 1-7 έως 15-9), εφόσον μάλιστα η διάταξη του άρθρου 11 του Κώδικα περί δικών του Δημοσίου που προβλέπει την αναστολή δεν διακρίνει σχετικώς, η δε αναστολή των προθεσμιών που προβλέπεται από την τελευταία αυτή διάταξη για τα ασκούμενα από το Δημόσιο ένδικα βοηθήματα και ένδικα μέσα, η οποία ισχύει και για τα ασκούμενα από τους ιδιώτες ένδικα βοηθήματα και ένδικα μέσα, αναφέρεται μόνον, όσον αφορά στην έφεση, στην 60νθήμερη προθεσμία από τη κοινοποίηση της εκκαλουμένης αποφάσεως και όχι και στην ετήσια προθεσμία από τη δημοσίευση αυτής. (...)Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, η εκκαλουμένη απόφαση, όπως προκύπτει από τα αναφερόμενα σ’ αυτήν, δημοσιεύθηκε σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση στις 3-7-2000, η δε κρινόμενη έφεση κατατέθηκε στη Γραμματεία του Διοικητικού Εφετείου .. στις 12.7.2001, δηλαδή μετά την πάροδο της ετήσιας προθεσμίας που τάσσει η πιο πάνω διάταξη του άρθρου 5 παρ. 2 του ν. 702/1977 και, συνεπώς, η υπό κρίση έφεση ασκήθηκε εκπροθέσμως, αφού, κατά τα γενόμενα δεκτά ανωτέρω, δεν χωρεί αναστολή της προθεσμίας αυτής κατά τη διάρκεια των δικαστικών διακοπών. Πρέπει, επομένως, για το λόγο αυτό, ο οποίος ερευνάται αυτεπαγγέλτως, η έφεση αυτή να απορριφθεί, ως απαράδεκτη
Γ36/04/110/2018
«Αντιμετώπιση περιπτώσεων ανακοπής και αναστολής εκτέλεσης κατά της ταμειακής βεβαίωσης μη επιδοθεισών πράξεων από Έλεγχο Δηλωθέντων – Καταβληθέντων (ΕΔΚ) ή καταλογιστικών πράξεων εν γένει με εκκρεμή ένσταση στην ΤΔΕ.»(ΑΔΑ:ΨΜΑΖ465ΧΠΙ-8ΔΥ)