Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν/ΚλΖ/21/2017

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Μελέτη Κατάρτισης Δασικών Χαρτών:Με τα δεδομένα αυτά, οι ελεγχόμενες εργασίες μελετών, οι οποίες δεν περιελήφθησαν στην αρχική σύμβαση: α) παρουσιάζουν, κατά τα ανωτέρω, αναγκαία συνάφεια με το αρχικό συμβατικό αντικείμενο, εφόσον αφορούν σε επιπλέον, των προεκτιμώμενων και περιλαμβανόμενων στην κύρια σύμβαση, διοικητικές πράξεις, β) κατέστησαν αναγκαίες λόγω απροβλέπτων περιστάσεων, που δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα της αναθέτουσας αρχής, αφού η «….» κατέβαλε κάθε δυνατή επιμέλεια κατά τον τεχνικό προσδιορισμό του έργου, ζητώντας εγγράφως τον αριθμό και την έκταση των διοικητικών πράξεων, καθώς και τον τρόπο χορήγησής τους από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Δασών. Το γεγονός δε ότι κατά το χρόνο σύνταξης των τεχνικών προδιαγραφών οι δασικές υπηρεσίες είτε δεν ήταν σε θέση να προβλέψουν το χρόνο ολοκλήρωσης των απαραίτητων εργασιών, ώστε οι διοικητικές πράξεις να χορηγηθούν εγκαίρως σε ψηφιακή μορφή στον ανάδοχο, είτε να προσδιορίσουν επακριβώς τον αριθμό των διοικητικών πράξεων ανά κατηγορία πράξης, που οδήγησε στη χορήγηση στον ανάδοχο διοικητικών πράξεων επιπλέον των προεκτιμώμενων ποσοτήτων, δεν οφείλεται σε αστοχία αποτύπωσης των τεχνικών προδιαγραφών της μελέτης και γ) είναι απολύτως αναγκαίες για την ολοκλήρωση της αρχικής σύμβασης, στο πλαίσιο της διαδικασίας κτηματογράφησης στις Περιφερειακές Ενότητες της Περιφέρειας .., με στόχο τη δημιουργία Εθνικού Κτηματολογίου. Επομένως, η προσφυγή στην ως άνω εξαιρετική διαδικασία ανάθεσης συμπληρωματικών μελετών παρίσταται νόμιμη. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος, με το 2181/25.01/27.12.2016 (αριθ. πρωτ. Ε.Σ. 82775/27.12.2016) έγγραφο της Διευθύνουσας Συμβούλου της «...», σχεδίου συμπληρωματικής σύμβασης, αντίγραφο του οποίου τηρείται ηλεκτρονικά στη Γραμματεία του Κλιμακίου.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/16/2011

Υποχρέωση ή μη αναρτήσεως στο Διαδίκτυο των ατομικών διοικητικών πράξεων με τις οποίες εγκρίνεται η σύσταση και το καταστατικό ανωνύμου εταιρείας ή η τροποποίηση αυτού, καθώς και η συγχώνευση, μετατροπή ή διάσπαση αυτής.Οι ατομικές διοικητικές πράξεις με τις οποίες η Διοίκηση εγκρίνει την σύσταση και το καταστατικό ανωνύμου εταιρείας ή την τροποποίηση καταστατικού, επί ανωνύμων εταιρειών με μετοχικό κεφάλαιο άνω των 3.000.000 ευρώ καθώς και η μετατροπή, συγχώνευση ή διάσπαση αυτών ανεξαρτήτως ποσού  αναρτώνται υποχρεωτικά στο Διαδίκτυο. Οι ανακοινώσεις περί καταχωρίσεως των ως άνω διαδικαστικών πράξεων στο Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών δεν αναρτώνται στο Διαδίκτυο. Η ανάρτηση των προμνημονευθέντων ατομικών διοικητικών πράξεων πρέπει να προηγείται της δημοσιεύσεως των σχετικών ανακοινώσεων στο τεύχος Α.Ε. και Ε.Π.Ε. 

ΝΣΚ/156/2015

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ - Ανάκληση ή μη αποφάσεων ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών, που περιέχουν αυτοτελή πρόστιμα του Ιδρύματος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Όσες αποφάσεις είτε εφάπαξ εξόφλησης, είτε τμηματικής καταβολής έχουν εκδοθεί, οι οποίες έχουν μηδενίσει τα αυτοτελή πρόστιμα ή έχουν υπολογίσει εκπτώσεις σε αυτά, θα πρέπει να ανακληθούν και να επαναβεβαιωθούν τα πρόστιμα τα οποία μηδενίστηκαν, δεδομένου ότι όλες αυτές οι αποφάσεις εμπίπτουν στις περιπτώσεις των ευμενών αλλά παρανόμων διοικητικών πράξεων, οι οποίες ανακαλούνται μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα, όπως ορίζει ο α.ν. 261/1968.


ΝΣΚ/344/2016

Πεδίο εφαρμογής της έννοιας των «εκκρεμών περιπτώσεων» της διάταξης του τελευταίου εδαφίου του άρθρου 104 του ν. 4387/2016.(..)Θεωρούνται ως «εκκρεμείς περιπτώσεις», κατά την έννοια του τελευταίου εδαφίου του άρθρου 104 του ν. 4387/2016, οι αναφερόμενες στο ερώτημα περιπτώσεις επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθεισών στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ εισφορών, είτε δηλαδή όταν οι αιτήσεις επιστροφής υποβλήθηκαν πριν την 12/5/2016 (ημερομηνία εφαρμογής του νόμου) είτε και μετά την 12/5/2016, εφόσον, όμως, η αξίωση επιστροφής είχε γεννηθεί πριν την ημερομηνία αυτή και δεν είχε ικανοποιηθεί το σχετικό αίτημα, ενόψει των διοικητικών διαδικασιών που απαιτούνται για την έκδοση των σχετικών οριστικών διοικητικών πράξεων επιστροφής ή συμψηφισμού των εισφορών που εισπράχθηκαν αχρεώστητα


ΝΣΚ/230/2013

Α.Ε.Ι. – Συμβούλιο – Αρμοδιότητα επί διοικητικών προσφυγών – Επιτρεπτό εξέτασης ιεραρχικής προσφυγής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με τη διοικητική προσφυγή επιδιώκεται είτε η ανάκληση ή τροποποίηση της ατομικής διοικητικής πράξης από τη διοικητική αρχή που την εξέδωσε (αίτηση θεραπείας), είτε η ακύρωση αυτής από την αρχή η οποία προΐσταται εκείνης που εξέδωσε την πράξη, (ιεραρχική προσφυγή). Με το Ν. 4009/2011, η διοίκηση των Α.Ε.Ι. ανατίθεται σε απολύτως διακριτά όργανα και κατανέμονται σε ένα έκαστο εξ αυτών σαφώς διακεκριμένες και αποκλειστικές αρμοδιότητες. Το Συμβούλιο και ο Πρύτανης είναι διακριτά όργανα διοίκησης του Α.Ε.Ι. μη τελούντα σε σχέση ιεραρχίας, αλλά ευρισκόμενα σε σχέση διοικητικής εποπτείας. Το Συμβούλιο του Γ.Π.Α. στερείται της κατά νόμο αρμοδιότητας να εξετάσει γενικά διοικητικές προσφυγές (αιτήσεις θεραπείας ή ιεραρχικές προσφυγές) κατά πράξεων του Πρύτανη ή της Συγκλήτου του Γ.Π.Α., αφού, δεν είναι ιεραρχικά ανώτερο όργανο του Πρύτανη και της Συγκλήτου.


ΝΣΚ/41/2013

Επανάληψη διαδικασίας επιλογής προς διορισμό σε θέση Καθηγητή Κ.Α.Τ.Ε.Ε., σε συμμόρφωση προς δικαστική ακυρωτική απόφαση – Ανάκληση σχετικών διοικητικών πράξεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δια της επαναλήψεως, κατά νόμον, και της ολοκληρώσεως της διαδικασίας επιλογής και διορισμού σε θέση Καθηγητή Κέντρου Ανώτερης Τεχνολογικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Κ.Α.Τ.Ε.Ε.) του αρχικώς διορισθέντος στη θέση αυτή, συντρέχει νόμιμος λόγος ανακλήσεως της υπουργικής αποφάσεως με την οποία, κατά συμμόρφωση προς δικαστική απόφαση, ανακλήθηκε ο αρχικός διορισμός και οι παρεπόμενες αυτού διοικητικές πράξεις. Δια της ανακλήσεως της εν λόγω υπουργικής αποφάσεως ανακτούν το νόμιμο έρεισμά τους και αναβιώνουν όλες οι παρεπόμενες του αρχικού διορισμού διοικητικές πράξεις. (ομοφ.)


ΕΣ/Τ7/257/2007

Μελέτες.Υπέρβαση τάξης πτυχίου και ανάθεση στον αρχικό ανάδοχο συμπληρωματικών εργασιών μη νόμιμη. Και τούτο, διότι από κανένα στοιχείο του φακέλου δεν προκύπτει γιατί οι εργασίες των συμπληρωματικών μελετών κατέστησαν αναγκαίες κατά την εκτέλεση της αρχικής σύμβασης και είτε δεν μπορούσαν τεχνικά ή οικονομικά να διαχωριστούν από την αρχική σύμβαση, χωρίς να δημιουργήσουν μείζονα προβλήματα για το Δήμο, είτε παρά τη δυνατότητα διαχωρισμού τους, ήταν απόλυτα αναγκαίες για την ολοκλήρωσή της, ώστε να υπάρχει παρέκκλιση από τη διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση της συμπληρωματικής μελέτης.


ΕλΣυν.Κλ.Ζ/138/2017

ΜΕΛΕΤΕΣ-Συμπληρωματικές εεργασίες: Με τα δεδομένα αυτά, οι ελεγχόμενες συμπληρωματικές εργασίες μελετών, οι οποίες δεν περιελήφθησαν στην αρχική σύμβαση: α) παρουσιάζουν αναγκαία συνάφεια με το αρχικό συμβατικό αντικείμενο, εφόσον αφορούν σε επιπλέον, των προεκτιμώμενων και περιλαμβανόμενων στην κύρια σύμβαση, εγγραπτέα δικαιώματα και είναι απολύτως αναγκαίες για την ολοκλήρωσή του, με στόχο τη δημιουργία Εθνικού Κτηματολογίου στις περιοχές που αφορά, β) κατέστησαν αναγκαίες, λόγω απρόβλεπτων περιστάσεων,...γ) δεν μπορούν να διαχωριστούν από την εκτέλεση της αρχικής σύμβασης χωρίς να δημιουργήσουν προβλήματα στην αναθέτουσα αρχή ως προς την έγκαιρη και ποιοτική ολοκλήρωση της μελέτης και δ) το συνολικό ποσό τους ..δεν υπερβαίνει το 50% της αρχικής συμβατικής αμοιβής. Επομένως, η προσφυγή στην ως άνω εξαιρετική διαδικασία ανάθεσης συμπληρωματικών μελετών παρίσταται νόμιμη.


ΕλΣυν.Κλ.Ζ/147/2017

ΜΕΛΕΤΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά, οι ελεγχόμενες συμπληρωματικές εργασίες μελετών, οι οποίες δεν περιελήφθησαν στην αρχική σύμβαση,: α) παρουσιάζουν αναγκαία συνάφεια με το αρχικό συμβατικό αντικείμενο, εφόσον αφορούν σε επιπλέον, των προεκτιμώμενων και περιλαμβανόμενων στην κύρια σύμβαση, εγγραπτέα δικαιώματα και είναι απολύτως αναγκαίες για την ολοκλήρωσή του, με στόχο τη δημιουργία Εθνικού Κτηματολογίου στους δήμους που αφορά, β) κατέστησαν αναγκαίες λόγω απροβλέπτων περιστάσεων, αφού η «….», ως αναθέτουσα αρχή, κατέβαλε κάθε δυνατή επιμέλεια κατά τον τεχνικό προσδιορισμό του έργου για την ακριβή προεκτίμηση των ποσοτήτων των εγγραπτέων δικαιωμάτων, εφαρμόζοντας πρόσφορες και παραδεδεγμένες επιστημονικές μεθόδους, οι οποίες ωστόσο δεν της παρείχαν ασφαλή πρόβλεψη ως προς την πραγματική απόκλιση της εκτίμησης από την πραγματικότητα, γ) δεν μπορούν να διαχωριστούν από την εκτέλεση της αρχικής σύμβασης χωρίς να δημιουργήσουν προβλήματα στην αναθέτουσα αρχή ως προς την έγκαιρη και ποιοτική ολοκλήρωση της μελέτης, και δ) το συνολικό ποσό τους (16,78% επί του αρχικού συμβατικού αντικειμένου) δεν υπερβαίνει το 50% της αρχικής συμβατικής αμοιβής. Επομένως, η προσφυγή στην ως άνω εξαιρετική διαδικασία ανάθεσης συμπληρωματικών μελετών παρίσταται νόμιμη.


ΕλΣυν.Κλ.Ζ/144/2017

ΜΕΛΕΤΕΣ(..)Με τα δεδομένα αυτά, οι ελεγχόμενες συμπληρωματικές εργασίες μελετών, οι οποίες δεν περιελήφθησαν στην αρχική σύμβαση: α) παρουσιάζουν αναγκαία συνάφεια με το αρχικό συμβατικό αντικείμενο, εφόσον αφορούν σε επιπλέον, των προεκτιμώμενων και περιλαμβανόμενων στην κύρια σύμβαση, εγγραπτέα δικαιώματα και είναι απολύτως αναγκαίες για την ολοκλήρωσή του με στόχο τη δημιουργία Εθνικού Κτηματολογίου στις Περιφερειακές Ενότητες που αφορά, β) κατέστησαν αναγκαίες, λόγω απροβλέπτων περιστάσεων, αφού η «.....», ως αναθέτουσα αρχή, κατέβαλε κάθε δυνατή επιμέλεια κατά τον τεχνικό προσδιορισμό του έργου για την ακριβή προεκτίμηση των ποσοτήτων των εγγραπτέων δικαιωμάτων, εφαρμόζοντας πρόσφορες και παραδεδεγμένες επιστημονικές μεθόδους, οι οποίες ωστόσο δεν της παρείχαν ασφαλή πρόβλεψη ως προς την πραγματική απόκλιση της εκτίμησης από την πραγματικότητα, γ) δεν μπορούν να διαχωριστούν από την εκτέλεση της αρχικής σύμβασης, χωρίς να δημιουργήσουν προβλήματα στην αναθέτουσα αρχή ως προς την έγκαιρη και ποιοτική ολοκλήρωση της μελέτης, και δ) το συνολικό ποσό τους (46,82% επί του αρχικού συμβατικού αντικειμένου) δεν υπερβαίνει το 50% της αρχικής συμβατικής αμοιβής. Επομένως, η προσφυγή στην ως άνω εξαιρετική διαδικασία ανάθεσης συμπληρωματικών μελετών παρίσταται νόμιμη


ΝΣΚ/34/2009

Επιβαλλόμενες ποινικές ή διοικητικές κυρώσεις, πέραν των κυρώσεων που επιβάλλονται, κατ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 7 της Κ.Υ.Α. Ζ3-2810/2004.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Σε κάθε περίπτωση διαπίστωσης παραβάσεων των διατάξεων της Κ.Υ.Α. Ζ3-2810/2004, θα εξετάζεται εάν οι σχετικές παραβατικές συμπεριφορές καλύπτουν και το πραγματικό διατάξεων είτε του Ποινικού είτε του Αγορανομικού Κώδικα, είτε ειδικών ποινικών νόμων και σε καταφατική περίπτωση, προκειμένου περί αυτεπαγγέλτως διωκόμενων αδικημάτων, θα υποβάλλεται σχετική γραπτή αναφορά στην αρμόδια Εισαγγελική Αρχή, κατ άρθρο 37 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας με όλα τα στοιχεία που υπάρχουν και αφορούν την αξιόποινη πράξη, τους δράστες και τις αποδείξεις, για την άσκηση ποινικής δίωξης. Ομοίως, θα πρέπει να εξετάζεται εάν οι ως άνω παραβατικές συμπεριφορές καλύπτουν και το πραγματικό διοικητικών διατάξεων του Αγορανομικού Κώδικα ή άλλων διοικητικών νόμων και σε καταφατική περίπτωση, θα πρέπει να υποβάλλεται σχετική αναφορά στην αρμόδια, κατά περίπτωση, υπηρεσία για την επιβολή των προβλεπόμενων από τις διατάξεις αυτές διοικητικών κυρώσεων. β) Κατά την επιβολή των κυρώσεων του άρθρου 13α του Ν 2251/1994, κατά παραπομπή της διάταξης του άρθρου 7 της Κ.Υ.Α. Ζ3-2810/2004, θα πρέπει να εξετάζεται σε κάθε περίπτωση, εάν υφίσταται ειδικότερη Ελληνική ή Κοινοτική νομοθετική ρύθμιση για την ασφάλεια του συγκεκριμένου προϊόντος, η οποία προβλέπει και τις σχετικές κυρώσεις σε περίπτωση παράβασης των επιταγών ασφαλείας αυτού, και σε καταφατική μεν περίπτωση δεν θα εφαρμόζεται η Κ.Υ.Α. Ζ3-2810/2004 αλλά η ειδικότερη σχετική ρύθμιση, σε περίπτωση δε που η ειδική αυτή νομοθεσία καλύπτει ορισμένους μόνο κινδύνους ή κατηγορίες κινδύνων για το συγκεκριμένο προϊόν, για τους υπόλοιπους κινδύνους θα εφαρμόζεται η Κ.Υ.Α. Ζ3-2810/2004.