ΕλΣυν/ΚλΖ/21/2017
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Μελέτη Κατάρτισης Δασικών Χαρτών:Με τα δεδομένα αυτά, οι ελεγχόμενες εργασίες μελετών, οι οποίες δεν περιελήφθησαν στην αρχική σύμβαση: α) παρουσιάζουν, κατά τα ανωτέρω, αναγκαία συνάφεια με το αρχικό συμβατικό αντικείμενο, εφόσον αφορούν σε επιπλέον, των προεκτιμώμενων και περιλαμβανόμενων στην κύρια σύμβαση, διοικητικές πράξεις, β) κατέστησαν αναγκαίες λόγω απροβλέπτων περιστάσεων, που δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα της αναθέτουσας αρχής, αφού η «….» κατέβαλε κάθε δυνατή επιμέλεια κατά τον τεχνικό προσδιορισμό του έργου, ζητώντας εγγράφως τον αριθμό και την έκταση των διοικητικών πράξεων, καθώς και τον τρόπο χορήγησής τους από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Δασών. Το γεγονός δε ότι κατά το χρόνο σύνταξης των τεχνικών προδιαγραφών οι δασικές υπηρεσίες είτε δεν ήταν σε θέση να προβλέψουν το χρόνο ολοκλήρωσης των απαραίτητων εργασιών, ώστε οι διοικητικές πράξεις να χορηγηθούν εγκαίρως σε ψηφιακή μορφή στον ανάδοχο, είτε να προσδιορίσουν επακριβώς τον αριθμό των διοικητικών πράξεων ανά κατηγορία πράξης, που οδήγησε στη χορήγηση στον ανάδοχο διοικητικών πράξεων επιπλέον των προεκτιμώμενων ποσοτήτων, δεν οφείλεται σε αστοχία αποτύπωσης των τεχνικών προδιαγραφών της μελέτης και γ) είναι απολύτως αναγκαίες για την ολοκλήρωση της αρχικής σύμβασης, στο πλαίσιο της διαδικασίας κτηματογράφησης στις Περιφερειακές Ενότητες της Περιφέρειας .., με στόχο τη δημιουργία Εθνικού Κτηματολογίου. Επομένως, η προσφυγή στην ως άνω εξαιρετική διαδικασία ανάθεσης συμπληρωματικών μελετών παρίσταται νόμιμη. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος, με το 2181/25.01/27.12.2016 (αριθ. πρωτ. Ε.Σ. 82775/27.12.2016) έγγραφο της Διευθύνουσας Συμβούλου της «...», σχεδίου συμπληρωματικής σύμβασης, αντίγραφο του οποίου τηρείται ηλεκτρονικά στη Γραμματεία του Κλιμακίου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΔΕΔ/Θεσ/629/2025
Η απόφαση 629/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής που υποβλήθηκε από δύο πρόσωπα κατά πράξεων αναγκαστικής κατάσχεσης και πινάκων χρεών της ΔΟΥ Κατερίνης, συνολικού ύψους 4.164,35€. Οι προσφεύγουσες ισχυρίστηκαν ότι οι οφειλές αφορούσαν αποβιώσαντα από το 2015, και ότι τα χρέη είτε είχαν εκδοθεί κατά ανύπαρκτου προσώπου είτε είχαν υποπέσει σε παραγραφή. Η ΔΕΔ έκρινε την προσφυγή απαράδεκτη, διότι η αμφισβήτηση πράξεων διοικητικής εκτέλεσης, όπως οι αναγκαστικές κατασχέσεις, πρέπει να γίνεται με την άσκηση ανακοπής ενώπιον των αρμοδίων Διοικητικών Δικαστηρίων και όχι μέσω ενδικοφανούς προσφυγής, καθώς η συγκεκριμένη διαδικασία δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας για ενδικοφανή προσφυγή.
ΝΣΚ/16/2011
Υποχρέωση ή μη αναρτήσεως στο Διαδίκτυο των ατομικών διοικητικών πράξεων με τις οποίες εγκρίνεται η σύσταση και το καταστατικό ανωνύμου εταιρείας ή η τροποποίηση αυτού, καθώς και η συγχώνευση, μετατροπή ή διάσπαση αυτής.Οι ατομικές διοικητικές πράξεις με τις οποίες η Διοίκηση εγκρίνει την σύσταση και το καταστατικό ανωνύμου εταιρείας ή την τροποποίηση καταστατικού, επί ανωνύμων εταιρειών με μετοχικό κεφάλαιο άνω των 3.000.000 ευρώ καθώς και η μετατροπή, συγχώνευση ή διάσπαση αυτών ανεξαρτήτως ποσού αναρτώνται υποχρεωτικά στο Διαδίκτυο. Οι ανακοινώσεις περί καταχωρίσεως των ως άνω διαδικαστικών πράξεων στο Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών δεν αναρτώνται στο Διαδίκτυο. Η ανάρτηση των προμνημονευθέντων ατομικών διοικητικών πράξεων πρέπει να προηγείται της δημοσιεύσεως των σχετικών ανακοινώσεων στο τεύχος Α.Ε. και Ε.Π.Ε.
ΥΠΕΝ/ΔΠΔ/64663/2956/2020
Καθορισμός των διοικητικών πράξεων, των λοιπών πρόσφορων στοιχείων, των τεχνικών προδιαγραφών και της διαδικασίας για την αυτεπάγγελτη αναμόρφωση και κατάρτιση των δασικών χαρτών κατά το άρθρο 48 του ν. 4685/2020 (Α' 92).Καθορισμός των διοικητικών πράξεων, των λοιπών πρόσφορων στοιχείων, των τεχνικών προδιαγραφών και της διαδικασίας για την αυτεπάγγελτη αναμόρφωση και κατάρτιση των δασικών χαρτών κατά το άρθρο 48 του ν. 4685/2020 (Α' 92).
ΝΣΚ/156/2015
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ - Ανάκληση ή μη αποφάσεων ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών, που περιέχουν αυτοτελή πρόστιμα του Ιδρύματος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Όσες αποφάσεις είτε εφάπαξ εξόφλησης, είτε τμηματικής καταβολής έχουν εκδοθεί, οι οποίες έχουν μηδενίσει τα αυτοτελή πρόστιμα ή έχουν υπολογίσει εκπτώσεις σε αυτά, θα πρέπει να ανακληθούν και να επαναβεβαιωθούν τα πρόστιμα τα οποία μηδενίστηκαν, δεδομένου ότι όλες αυτές οι αποφάσεις εμπίπτουν στις περιπτώσεις των ευμενών αλλά παρανόμων διοικητικών πράξεων, οι οποίες ανακαλούνται μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα, όπως ορίζει ο α.ν. 261/1968.
ΝΣΚ/230/2013
Α.Ε.Ι. – Συμβούλιο – Αρμοδιότητα επί διοικητικών προσφυγών – Επιτρεπτό εξέτασης ιεραρχικής προσφυγής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Με τη διοικητική προσφυγή επιδιώκεται είτε η ανάκληση ή τροποποίηση της ατομικής διοικητικής πράξης από τη διοικητική αρχή που την εξέδωσε (αίτηση θεραπείας), είτε η ακύρωση αυτής από την αρχή η οποία προΐσταται εκείνης που εξέδωσε την πράξη, (ιεραρχική προσφυγή). Με το Ν. 4009/2011, η διοίκηση των Α.Ε.Ι. ανατίθεται σε απολύτως διακριτά όργανα και κατανέμονται σε ένα έκαστο εξ αυτών σαφώς διακεκριμένες και αποκλειστικές αρμοδιότητες. Το Συμβούλιο και ο Πρύτανης είναι διακριτά όργανα διοίκησης του Α.Ε.Ι. μη τελούντα σε σχέση ιεραρχίας, αλλά ευρισκόμενα σε σχέση διοικητικής εποπτείας. Το Συμβούλιο του Γ.Π.Α. στερείται της κατά νόμο αρμοδιότητας να εξετάσει γενικά διοικητικές προσφυγές (αιτήσεις θεραπείας ή ιεραρχικές προσφυγές) κατά πράξεων του Πρύτανη ή της Συγκλήτου του Γ.Π.Α., αφού, δεν είναι ιεραρχικά ανώτερο όργανο του Πρύτανη και της Συγκλήτου.
ΝΣΚ/344/2016
Πεδίο εφαρμογής της έννοιας των «εκκρεμών περιπτώσεων» της διάταξης του τελευταίου εδαφίου του άρθρου 104 του ν. 4387/2016.(..)Θεωρούνται ως «εκκρεμείς περιπτώσεις», κατά την έννοια του τελευταίου εδαφίου του άρθρου 104 του ν. 4387/2016, οι αναφερόμενες στο ερώτημα περιπτώσεις επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθεισών στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ εισφορών, είτε δηλαδή όταν οι αιτήσεις επιστροφής υποβλήθηκαν πριν την 12/5/2016 (ημερομηνία εφαρμογής του νόμου) είτε και μετά την 12/5/2016, εφόσον, όμως, η αξίωση επιστροφής είχε γεννηθεί πριν την ημερομηνία αυτή και δεν είχε ικανοποιηθεί το σχετικό αίτημα, ενόψει των διοικητικών διαδικασιών που απαιτούνται για την έκδοση των σχετικών οριστικών διοικητικών πράξεων επιστροφής ή συμψηφισμού των εισφορών που εισπράχθηκαν αχρεώστητα
ΝΣΚ/41/2013
Επανάληψη διαδικασίας επιλογής προς διορισμό σε θέση Καθηγητή Κ.Α.Τ.Ε.Ε., σε συμμόρφωση προς δικαστική ακυρωτική απόφαση – Ανάκληση σχετικών διοικητικών πράξεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δια της επαναλήψεως, κατά νόμον, και της ολοκληρώσεως της διαδικασίας επιλογής και διορισμού σε θέση Καθηγητή Κέντρου Ανώτερης Τεχνολογικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Κ.Α.Τ.Ε.Ε.) του αρχικώς διορισθέντος στη θέση αυτή, συντρέχει νόμιμος λόγος ανακλήσεως της υπουργικής αποφάσεως με την οποία, κατά συμμόρφωση προς δικαστική απόφαση, ανακλήθηκε ο αρχικός διορισμός και οι παρεπόμενες αυτού διοικητικές πράξεις. Δια της ανακλήσεως της εν λόγω υπουργικής αποφάσεως ανακτούν το νόμιμο έρεισμά τους και αναβιώνουν όλες οι παρεπόμενες του αρχικού διορισμού διοικητικές πράξεις. (ομοφ.)
ΕλΣυν.Κλ.Ζ/138/2017
ΜΕΛΕΤΕΣ-Συμπληρωματικές εεργασίες: Με τα δεδομένα αυτά, οι ελεγχόμενες συμπληρωματικές εργασίες μελετών, οι οποίες δεν περιελήφθησαν στην αρχική σύμβαση: α) παρουσιάζουν αναγκαία συνάφεια με το αρχικό συμβατικό αντικείμενο, εφόσον αφορούν σε επιπλέον, των προεκτιμώμενων και περιλαμβανόμενων στην κύρια σύμβαση, εγγραπτέα δικαιώματα και είναι απολύτως αναγκαίες για την ολοκλήρωσή του, με στόχο τη δημιουργία Εθνικού Κτηματολογίου στις περιοχές που αφορά, β) κατέστησαν αναγκαίες, λόγω απρόβλεπτων περιστάσεων,...γ) δεν μπορούν να διαχωριστούν από την εκτέλεση της αρχικής σύμβασης χωρίς να δημιουργήσουν προβλήματα στην αναθέτουσα αρχή ως προς την έγκαιρη και ποιοτική ολοκλήρωση της μελέτης και δ) το συνολικό ποσό τους ..δεν υπερβαίνει το 50% της αρχικής συμβατικής αμοιβής. Επομένως, η προσφυγή στην ως άνω εξαιρετική διαδικασία ανάθεσης συμπληρωματικών μελετών παρίσταται νόμιμη.
ΕΣ/Τ7/257/2007
Μελέτες.Υπέρβαση τάξης πτυχίου και ανάθεση στον αρχικό ανάδοχο συμπληρωματικών εργασιών μη νόμιμη. Και τούτο, διότι από κανένα στοιχείο του φακέλου δεν προκύπτει γιατί οι εργασίες των συμπληρωματικών μελετών κατέστησαν αναγκαίες κατά την εκτέλεση της αρχικής σύμβασης και είτε δεν μπορούσαν τεχνικά ή οικονομικά να διαχωριστούν από την αρχική σύμβαση, χωρίς να δημιουργήσουν μείζονα προβλήματα για το Δήμο, είτε παρά τη δυνατότητα διαχωρισμού τους, ήταν απόλυτα αναγκαίες για την ολοκλήρωσή της, ώστε να υπάρχει παρέκκλιση από τη διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση της συμπληρωματικής μελέτης.
ΝΣΚ/9/2007
Συνέπειες υπαγωγής ξενοδοχειακών επιχειρήσεων στις διατάξεις του άρθρου 36 του Ν 3498/2006 (άρθρου 20 Ν 3335/2005), όσον αφορά τις επιβληθείσες διοικητικές κυρώσεις πριν από την ισχύ της διάταξης του άρθρου 20 του Ν 3335/2005.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι αναφερόμενες στο ερώτημα ξενοδοχειακές επιχειρήσεις υπάγονται στις διατάξεις του άρθρου 36 του Ν 3498/2006 (άρθρου 20 Ν 3335/2005) εφόσον λειτουργούσαν κατά την ημέρα δημοσίευσης του Ν 3335/2005. Συνέπεια αυτού είναι, ότι: 1) οι διοικητικές κυρώσεις, που τους είχαν επιβληθεί μέχρι την ημέρα της δημοσίευσης, εξακολουθούν να υφίστανται, αλλά δεν εκτελούνται μέχρι την υπαγωγή των επιχειρήσεων στο ΠΔ 43/2002 και πάντως όχι πέραν της 31-12-2006 και μετά από ενδεχόμενη παράταση πέραν της 31-12-2007, 2) μετά την παρέλευση άπρακτης της 31-12-2006 ή της τελικής ημερομηνίας της παράτασης εκτελούνται οι διοικητικές κυρώσεις, που τους είχαν επιβληθεί και συνεπώς και η σφράγιση των επιχειρήσεών τους, και 3) η προσωρινή αναστολή εκτελέσεως των διοικητικών κυρώσεων, που προβλέπεται από το άρθρο 36 του Ν 3498/2006 (άρθρο 20 Ν 3335/2005) δεν συνεπάγεται και αναστολή ασκήσεως της αρμοδιότητας της Επιτροπής του άρθρου 4 παρ.6 περ.δ’ του Ν 3270/2004 για εξέταση προσφυγών των επιχειρήσεων κατά πράξεων επιβολής διοικητικών κυρώσεων, ώστε να καταστούν οριστικές και να εκτελεσθούν σε περίπτωση μη χορηγήσεως τελικά σ’ αυτές ειδικού σήματος λειτουργίας στις εκτεθείσες προθεσμίες. (πλειοψ.)