ΕλΣυν/ΣΤΚλιμ/257/2016
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΑΝΤΑΛΑΚΤΙΚΩΝ:(...)Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν συντρέχει ουσιώδης πλημμέλεια ως προς την κατακύρωση της κατηγορίας 5 της προμήθειας στην εταιρεία ..... και των κατηγοριών 13 και 15 στην εταιρεία ...... Αντιθέτως, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η 1177/5.8.2016 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής στερείται ειδικής αιτιολογίας ως προς την κατακύρωση των κατηγοριών 3, 8, 10, 11, 14, 18, 26, 42 και 44 της προμήθειας στην μοναδική προσφέρουσα εταιρεία ......, καθόσον δεν αναφέρει συγκεκριμένα και πρόσφορα συγκριτικά στοιχεία που έλαβε υπόψη για να κρίνει τον συμφέροντα χαρακτήρα της προσφοράς για κάθε κατηγορία. Η ειδική δε αυτή αιτιολογία δεν αναπληρώνεται από την αναφορά, στο προοίμιο της κατακυρωτικής απόφασης, των προαναφερθέντων εγγράφων και πρακτικών της Επιτροπής του διαγωνισμού και των ενστάσεων της εταιρείας…., καθόσον: α) υφίσταται διαφορά μεταξύ των ειδών ανταλλακτικών και των τιμών που δόθηκαν κατά την έρευνα αγοράς (βλ. το 4035/12.7.2016 πρακτικό έρευνας αγοράς οικονομικών προσφορών της Επιτροπής του διαγωνισμού) σε σχέση με τα είδη και τις τιμές που προσφέρθηκαν στον προηγούμενο διαγωνισμό της 1.3.2013 (βλ. το 4463/5.8.2016 έγγραφο της Επιτροπής του διαγωνισμού), τα στοιχεία δε της έρευνας αγοράς οδηγούν σε διαφορετικό συμπέρασμα ως προς το συμφέροντα χαρακτήρα της προσφοράς της εταιρείας σε σχέση με τα στοιχεία του διαγωνισμού της 1.3.2013, β) υφίσταται αντίφαση μεταξύ του 4370/28.7.2016 ενημερωτικού σημειώματος της Επιτροπής του διαγωνισμού, που αναφέρει ότι δεν είναι δυνατή, για τεχνικούς λόγους, η σύγκριση τιμών με τον διαγωνισμό της 1.3.2013, σε σχέση με το 4463/5.8.2016 έγγραφο της ίδιας Επιτροπής, που προβαίνει σε σύγκριση με τις τιμές του διαγωνισμού της 1.3.2013, γ) δεν προκύπτει αν ζητήθηκαν τιμές αγοράς από μη διαγωνιζόμενες εταιρείες για το σύνολο της προϋπολογισθείσας δαπάνης και το σύνολο των ανταλλακτικών κάθε κατηγορίας, αντί για συγκεκριμένα ανταλλακτικά κάθε κατηγορίας, δ) λόγω της τεχνικής φύσης των σχετικών ζητημάτων, δεν είναι δυνατή η αξιολόγηση των αντίθετων ισχυρισμών της εταιρείας …. η οποία αμφισβητεί τον πρόσφορο χαρακτήρα των συγκριτικών στοιχείων που ζητήθηκαν κατά την έρευνα αγοράς. Περαιτέρω, η 1177/5.8.2016 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής στερείται ειδικής αιτιολογίας και για τον επιπλέον λόγο ότι δεν έλαβε υπόψη την πρόσθετη έκπτωση που προσφέρθηκε με το από 18.7.2016 υπόμνημά της εταιρείας ….. για τις επίμαχες κατηγορίες ανταλλακτικών (πλην της κατηγορίας 11), γεγονός που θα οδηγούσε σε οικονομικά συμφερότερο αποτέλεσμα του διαγωνισμού για τον Δήμο, αλλά κατακύρωσε τον διαγωνισμό στην ανωτέρω εταιρεία με τις εκπτώσεις της αρχικής οικονομικής της προσφοράς. Απόφαση 406/2017 Τμήμα 6.Ανακαλείται εν μέρει η Ελ. Συν. Κλιμ. ΣΤ΄ πράξη 257/2016.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΤΜ.6/406/2017
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ:Αίτηση ανάκλησης της 257/2016 Πράξης του ΣT΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου(...)Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι νομίμως κατακυρώθηκε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού στην αιτούσα. Και τούτο διότι, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου της υπόθεσης, η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου ...... πριν την κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού στην αιτούσα, κατ΄ ενάσκηση της διακριτικής της ευχέρειας, συνεκτίμησε όλα τα πρόσφορα στοιχεία που είχε στη διάθεσή της. Ειδικότερα, η αναθέτουσα αρχή συνεκτιμώντας τις αντιρρήσεις που προέβαλε η αιτούσα με τις ενστάσεις και τα υπομνήματά της σχετικά με τον ενδεδειγμένο τρόπο σύγκρισης των τιμών για την ανάδειξη της πλέον συμφέρουσας προσφοράς (σύγκριση των τιμών των προσφερόμενων ειδών με βάση τα είδη και τις τιμές που αναφέρονται στον Π.Κ.Ε.Α. που επισυνάπτεται στη διακήρυξη), προέβη συνδυαστικά στην αξιολόγηση της προσφοράς της αιτούσας βάσει τόσο των τιμών που δόθηκαν κατά την διεξαχθείσα από την επιτροπή αξιολόγησης έρευνα αγοράς από άλλους εμπόρους ανταλλακτικών, για όσα είδη τούτο κατέστη εφικτό, όσο και των καταρτισθέντων από την Επιτροπή Αξιολόγησης συγκριτικών πινάκων με τις τιμές που δόθηκαν στο διαγωνισμό του αμέσως προηγούμενου έτους για τα ίδια οχήματα, αλλά και του βαθμού απόκλισης αυτών με τις τιμές που προσέφερε η αιτούσα κατά την ελεγχόμενη διαδικασία για τα ανταλλακτικά που αναφέρονται ενδεικτικώς στον Π.Κ.Ε.Α. της διακήρυξης. Η δε 1177/5.8.2016 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, στο προοίμιο της οποίας αποτυπώνεται η κατά τα ανωτέρω αξιολόγηση και στάθμιση όλων των ως άνω πρόσφορων στοιχείων, που κατά την κρίση της αποτέλεσαν ασφαλή βάση αναφοράς για τη θεμελίωση του συμφέροντος χαρακτήρα της μοναδικής προσφοράς της αιτούσας, παρέσχε εν προκειμένω, κατά την κρίση του Τμήματος, επαρκή αιτιολόγηση του συμφέροντος χαρακτήρα της προσφοράς της αιτούσας εταιρείας για τα είδη των κατηγοριών 10,11, 42 και 44, για τις οποίες ζητείται ανάκληση της προσβαλλόμενης πράξης, λαμβανομένου μάλιστα υπόψη του μεγάλου αριθμού των οχημάτων του Δήμου, της πληθώρας των ζητούμενων ανταλλακτικών και της πολυπλοκότητας της αναζήτησης του ενδεδειγμένου για κάθε συγκεκριμένο όχημα ανταλλακτικού, η τιμή του οποίου ποικίλει από όχημα σε όχημα ανάλογα με τον αριθμό πλαισίου του. Ωστόσο, σύμφωνα με όσα προαναφέρθηκαν (σκέψη ΙΙ) το Τμήμα άγεται στην κρίση, ότι η παραπάνω απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής παραμένει μη νόμιμη, κατά το μέρος που δεν έλαβε υπόψη της προς το συμφέρον του Δήμου τις πρόσθετες εκπτώσεις που προσέφερε μεταγενέστερα εκουσίως η αιτούσα και τις οποίες δεν ανακάλεσε μέχρι τον χρόνο της κατακύρωσης, όπως ορθώς έκρινε και το Κλιμάκιο, και τούτο ανεξαρτήτως του εάν η προσφορά της αιτούσας ήταν ή όχι εξαρχής συμφέρουσα, δηλ. με βάση τις αρχικώς προσφερθείσες εκπτώσεις. Ειδικότερα, όπως προκύπτει από το από 18.7.2016 υπόμνημά της προς την Οικονομική Επιτροπή, η αιτούσα για τις κατηγορίες ειδών 10,42 και 44 - πλην της κατηγορίας 11 που δεν δόθηκε καμία πρόσθετη έκπτωση - για τις οποίες ζητείται η ανάκληση της προσβαλλόμενης πράξης, προσέφερε για μεν τα είδη της κατηγορίας 10, πρόσθετη έκπτωση 0,3%, η οποία διαμορφώνει τη συνολική έκπτωση σε ποσοστό 17% και όχι 16,7%, όπως μη νομίμως αναγράφεται στην 1177/5.8.2016 κατακυρωτική απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, για δε τα είδη της κατηγορίας 42 και 44, πρόσθετη έκπτωση 3%, η οποία διαμορφώνει τη συνολική έκπτωση για κάθε μία κατηγορία σε ποσοστό 7,6 % και όχι 4,6%, όπως μη νομίμως αναγράφεται στην ανωτέρω απόφαση. Πλην όμως, κατά την κρίση του Τμήματος, η παραπάνω πλημμέλεια δύναται να αρθεί, εφόσον η αναθέτουσα αρχή επαναλάβει την ελεγχόμενη διαδικασία από το στάδιο της κατακύρωσης ενσωματώνοντας στο κατακυρωθέν αποτέλεσμα και τις ανωτέρω πρόσθετες εκπτώσεις επί τω τέλει όπως κριθεί ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου με την αιτούσα και για τις κατηγορίες αυτές (10,42,44). Τέλος, ο προβαλλόμενος με την υπό κρίση αίτηση λόγος, ότι εσφαλμένα ματαιώθηκε ο διαγωνισμός με την ανωτέρω απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου ...... ως προς την κατηγορία 46 της προμήθειας με την αιτιολογία ότι η προσφορά της αιτούσας δεν ήταν συμφέρουσα, δεν αποτελεί λόγο που πλήττει την κρίση του Κλιμακίου, αφού το τελευταίο δεν αποφάνθηκε με σχετικό διατακτικό για τη συγκεκριμένη κατηγορία, δοθέντος του ότι δεν έγινε σχετική κατακύρωση, αλλά αυτή της Οικονομικής Επιτροπής, που στην προκειμένη διαδικασία εκφεύγει του ελέγχου του Τμήματος. Συνεπώς, στο μέτρο που με τον συγκεκριμένο λόγο δεν προσάπτεται κάποιο νομικό ή πραγματικό ελάττωμα στην προσβαλλόμενη πράξη, αυτός παρίσταται απορριπτέος ως απαράδεκτος.(...)Ανακαλεί εν μέρει την 257/2016 πράξη του Στ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, σύμφωνα με τα ειδικότερα εκτιθέμενα στο σκεπτικό της παρούσας.
ΕλΣυ/Τμ.6/2709/2010
Το π.δ. 118/2007 «Κανονισμός Προμηθειών Δημοσίου» (ΦΕΚ Α’ 150) ορίζει στο άρθρο 21 υπό τον τίτλο «Κρίσεις αποτελεσμάτων διαγωνισμού» ότι: «(…) η. Ειδικά σε περιπτώσεις διαγωνισμών με κριτήριο τη χαμηλότερη τιμή στους οποίους υποβάλλεται μία μόνο προσφορά ή τελικά γίνεται αποδεκτή μία μόνο προσφορά και εφόσον δεν υπάρχουν συγκριτικά στοιχεία τιμών είτε προηγούμενων διαγωνισμών είτε της αγοράς που να επιβεβαιώνονται με παραστατικά, ο διαγωνισμός ματαιώνεται και επαναλαμβάνεται υποχρεωτικά». Από τη διάταξη αυτή προκύπτει ότι μη νομίμως κατακυρώνεται με κριτήριο τη χαμηλότερη τιμή η προμήθεια είδους στο μοναδικό προσφέροντα προμηθευτή, εάν προηγουμένως δεν έχει εξετασθεί η προσφορά του με βάση συγκριτικά στοιχεία τιμών προηγούμενων διαγωνισμών ή της αγοράς. (…) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, ορθώς το Κλιμάκιο ήχθη στην κρίση ότι μη νομίμως και δη κατά παράβαση του άρθρου 21 εδ. η του π.δ. 118/2007 κατακυρώθηκε στην εταιρεία «…. .» η προμήθεια έντεκα (11) ειδών και, συγκεκριμένα, των επτά (7) ειδών με α/α 1-7 της κατηγορίας Β (έντυπα σε κιβώτια) και των ειδών με α/α 1, 3, 4 και 5 της κατηγορίας Α (έντυπα σε ρολούς), για τα οποία ήταν η μοναδική προσφέρουσα, καθόσον διαπίστωσε ότι οι σχετικές προσφερθείσες τιμές δεν είχαν προηγουμένως συγκριθεί με αυτές της αγοράς ή προηγούμενων διαγωνισμών, επομένως, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 21 του π.δ. 118/2007, ο διαγωνισμός, ως προς τα είδη αυτά όφειλε να ματαιωθεί. Πλην όμως, όπως προκύπτει από το επικαλούμενο και προσκομιζόμενο ενώπιον του Τμήματος από 30.09.2010 Πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού, με το συνημμένο σε αυτό Πίνακα συγκριτικών στοιχείων παρελθόντων ετών, τα μέλη της τελευταίας, κατά την αξιολόγηση των κατατεθεισών προσφορών των υποψηφίων και πριν την έκδοση του προμνησθέντος από 25.08.2010 Πρακτικού, είχαν λάβει υπόψη τις τιμές κατακύρωσης των εν λόγω ειδών κατά τα έτη 2007
ΑΕΠΠ/680/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που απέρριψε την προσφορά του και έκανε κατακύρωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού στις ανταγωνίστριες εταιρίες ως προσωρινούς αναδόχους. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΥ για το έτος 2021, συμπεριλαμβανομένων υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης σε εξωτερικά συνεργεία καθώς και προμήθειας απαραίτητων ανταλλακτικών για όλα τα οχήματα και μηχανήματα έργου του Δήμου. Η σύμβαση χωρίζεται σε έντεκα ομάδες, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά βάσει εκπτώσεων σε τιμές εργασίας και ανταλλακτικών.
ΑΕΠΠ/1829/2021
Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία ενέκρινε την προσφορά του παρεμβαίνοντος για το είδος με α/α 1 του διαγωνισμού (Σετ Ηλεκτροκίνητης Κλίνης Νοσηλείας με Κομοδίνο με Ενσωματωμένη Τραπεζοτουαλέτα). Υποστηρίζει ότι ο παρεμβαίνων δεν συμπεριέλαβε στον κατάλογο ανταλλακτικών τη μπαταρία της κλίνης, παραβιάζοντας απαράβατο όρο της διακήρυξης, καθώς και ότι η δήλωσή του για δωρεάν αντικατάσταση της μπαταρίας στη συντήρηση δεν καλύπτει την υποχρέωση για διάθεση ανταλλακτικών για 10 έτη, όπως απαιτεί η διακήρυξη.
ΝΣΚ/20/2009
Δυνατότητα αμοιβαίας ή μη αλλαγής λαϊκής αγοράς ή κατηγορίας επαγγελματικής άδειας, πριν την πάροδο τριετίας από την προσωρινή έγκριση ομοίων αιτημάτων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Σε περίπτωση έγκρισης σε επαγγελματία πωλητή προσωρινής αμοιβαίας αλλαγής λαϊκής αγοράς δεν είναι δυνατή, πριν την πάροδο της τριετίας από την έγκριση και την οριστικοποίηση της αλλαγής η ικανοποίηση νέου αιτήματος για νέα αμοιβαία ή μη αλλαγή λαϊκής αγοράς. β) Σε περίπτωση έγκρισης σε επαγγελματία πωλητή προσωρινής αμοιβαίας αλλαγής κατηγορίας επαγγελματικής άδειας δεν είναι δυνατή, πριν την πάροδο της τριετίας από την έγκριση και την οριστικοποίηση της αλλαγής η ικανοποίηση νέου αιτήματος για νέα αμοιβαία ή μη αλλαγή κατηγορίας επαγγελματικής άδειας. γ) Σε περίπτωση έγκρισης προσωρινής αμοιβαίας αλλαγής λαϊκής αγοράς, είναι δυνατή η ικανοποίηση αιτήματος για αμοιβαία ή μη αλλαγή κατηγορίας επαγγελματικής άδειας, και το αντίστροφο, πριν την παρέλευση τριετίας από την έγκριση, με τη συνδρομή των τασσόμενων από το ΠΔ 51/2006, κατά περίπτωση, προϋποθέσεων.
ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)125/2014
Μη νόμιμη η καταβολή ποσού ως αμοιβή από Νοσοκομείο σε ιδιωτικές εταιρείες για την προμήθεια χημικών αντιδραστηρίων και λοιπών υλικών, καθόσον, το ως άνω νοσηλευτικό ίδρυμα προσέφυγε στην εξαιρετική διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, ενώ όφειλε να προβεί στη διενέργεια δημόσιου τακτικού διαγωνισμού (ν. 2286/1995), εφόσον η αξία των συνολικά προμηθευθέντων ειδών, τα οποία αποτελούν όμοια ή ομοειδή αγαθά, υπερέβαινε ετησίως, το όριο των 20.000 ευρώ. Δεν τίθεται εν προκειμένω ζήτημα εφαρμογής των νομιμοποιητικών διατάξεων του άρθρου 66 παρ. 28 του ν. 3984/2011, διότι δεν αποδεικνύεται ότι οι κατά περίπτωση επιτευχθείσες συμβατικές τιμές, εναρμονίστηκαν με τις χαμηλότερες τιμές της εγχώριας αγοράς, όπως αυτές έχουν καταγραφεί στο Παρατηρητήριο Τιμών του άρθρου 24 του ν. 3846/2010.
ΕΣ/Τμ.4/(ΚΠΕ)103/2013
Μη νόμιμη η προμήθεια αντιδραστηρίων από εταιρεία για Νοσοκομείο, καθόσον α) δεν έγινε σύγκριση από το αρμόδιο όργανο, των τιμών της οικονομικής προσφοράς της αναδόχου εταιρείας με αυτές του Παρατηρητηρίου Τιμών, στο στάδιο κατακύρωσης του διαγωνισμού, κατά παράβαση των άρθ.13 και 15 του ν.3918/2011, ούτε προσκομίζεται βεβαίωση της Επιτροπής Προμηθειών Υγείας, ότι κατά την καταληκτική ημερομηνία του χρόνου υποβολής προσφορών, δεν υπήρχε δυνατότητα αντιστοίχισης με τις τιμές του Παρατηρητηρίου Τιμών της εν λόγω επιτροπής και β) η αναθέτουσα αρχή δεν έλαβε υπόψιν της, κατά την κατακύρωση, συγκριτικά στοιχεία τιμών από προηγούμενους διαγωνισμούς ή από τιμολόγια πώλησης αγοράς από την ελεύθερη αγορά, κατά παράβαση του άρθ. 21 περ.η’ του π.δ.118/2007. Πρόωση εισαγωγή στο Τμήμα προς επίλυση, λόγου διαφωνίας του Επιτρόπου για τη μη νομιμότητα προμήθειας ειδών, καθόσον δεν περιλαμβάνονται στο επίμαχο χρηματικό ένταλμα προς πληρωμή.
ΑΕΠΠ/152/2017
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία εγκρίνει το πρακτικό της Επιτροπής Αξιολόγησης Προσφορών. Συγκεκριμένα, επιδιώκει τον αποκλεισμό της συνδιαγωνιζόμενης εταιρείας από το επόμενο στάδιο του διαγωνισμού, ισχυριζόμενη ότι η τεχνική της προσφορά για το Τμήμα 1 (τροχήλατοι κάδοι απορριμμάτων 1100 lt) δεν συμμορφώνεται με τους όρους της διακήρυξης, καθώς το πιστοποιητικό συμμόρφωσης με το πρότυπο ΕΛΟΤ EN 840:2012 αφορούσε μόνο ένα δείγμα και όχι όλα τα προσφερόμενα προϊόντα, ενώ οι δηλώσεις δέσμευσης προμήθειας ανταλλακτικών δεν ήταν σωστά διατυπωμένες.
ΕΣ/ΤΜ.4/224/2010
Προμήθεια ιατρικών αερίων...:Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι η εντελλόμενη με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη, και τούτο διότι δεν είναι σύννομη η κατακύρωση του διαγωνισμού στη μοναδική εναπομείνασα - και ήδη φερόμενη ως δικαιούχο - εταιρία, καθόσον, παρά το γεγονός ότι εφαρμόσθηκε ως κριτήριο κατακύρωσης αυτό της χαμηλότερης τιμής, δεν λήφθηκαν υπόψη από το Νοσοκομείο συγκριτικά στοιχεία, είτε των επιτευχθεισών σε ανάλογους, προηγούμενους διαγωνισμούς τιμών, είτε της αγοράς για την προμήθεια ομοειδών υλικών, που να επιβεβαιώνονται μάλιστα από συγκεκριμένα παραστατικά στοιχεία. Η υποχρέωση αυτή της Αναθέτουσας Αρχής, όπως προκύπτει από την απόφαση κατακύρωσης όπου δεν περιλαμβάνεται σχετική ειδική αιτιολογία, δεν αναιρείται από το γεγονός ότι ανάδοχος σε όλους τους διεξαχθέντες από το 2003 διαγωνισμούς ήταν η ίδια εταιρία, καθώς, ακόμη κι αν παρατίθεντο οι τιμές που είχαν προσφερθεί στους διαγωνισμούς εκείνους, και πάλι θα απαιτούνταν η διερεύνηση και η σύγκριση των τιμών της οικείας αγοράς, ενόψει του ότι α) δεν μπορούν να θεωρηθούν ως συγκριτικά στοιχεία οι τιμές που η ίδια ανάδοχος προσέφερε σε διαγωνισμούς με όμοιο αντικείμενο και β) αυτό καθαυτό το γεγονός ανάδειξης της ίδιας προμηθεύτριας εταιρίας επί σειρά ετών (χωρίς να διευκρινίζεται αν τότε είχαν υποβληθεί και αξιολογηθεί περισσότερες προσφορές) καθιστά, κατά την κοινή πείρα, επιτακτικότερη την ανάγκη συλλογής των στοιχείων αυτών, προκειμένου να διασφαλισθεί το επιδιωκόμενο από τις κείμενες διατάξεις συμφέρον του Νοσοκομείου μέσω της ανάπτυξης υγιούς ανταγωνισμού. Περαιτέρω, όπως αποδεικνύεται από την απόφαση συγκρότησης της επιτροπής διαγωνισμού, η σύνθεσή της περιλάμβανε εκπροσώπους της ΔΥΠΕ και του Επιμελητηρίου, κατά παράβαση των διατάξεων του ν. 2955/2001. Συνεπώς, όσα, αντιθέτως, ισχυρίζεται το Νοσοκομείο είναι απορριπτέα ως αβάσιμα, ενώ είναι βάσιμοι οι προβαλλόμενοι λόγοι διαφωνίας της Επιτρόπου και δεν πρέπει να θεωρηθεί το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα πληρωμής.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/313/2019
Προμήθεια ανταλλακτικών:..Υπό τα ανωτέρω δεδομένα η επίμαχη προμήθεια δεν αφορά στην αντιμετώπιση έκτακτων ζημιών που προέκυψαν στα δημοτικά οχήματα, αλλά στην αντιμετώπιση συνήθων φθορών στο πλαίσιο της επιβαλλόμενης τακτικής συντήρησής τους, όπως τούτο προκύπτει από την περιγραφή των απαιτούμενων επεμβάσεων. Επομένως, η ανωτέρω προμήθεια μη νομίμως ανατέθηκε απευθείας, μετά από τεχνητή κατάτμηση της συνολικής, απαιτούμενης για την κάλυψη των ετήσιων αναγκών του Δήμου, δαπάνης, με σκοπό την αποφυγή της διενέργειας διαγωνισμού, καθόσον η αξία της (25.829,38 ευρώ), συναθροιζόμενη με την αξία των προηγηθεισών αυτής όμοιων προμηθειών του κατά το έτος 2019 (141.881,69 ευρώ), υπερβαίνει το ποσό των 20.000,00 ευρώ, που τίθεται ως όριο για την απευθείας ανάθεση. Εξάλλου, δεν τυγχάνει εφαρμογής εν προκειμένω η 3373/390/20.3.1975 απόφαση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβερνήσεως «Περί καθορισμού διαδικασίας επισκευής, συντηρήσεως, αγοράς ανταλλακτικών και προμηθείας καυσίμων και λιπαντικών κ.λπ. των αυτοκινήτων οχημάτων … των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοικήσεως …» (ΦΕΚ Β΄ 349), όπως τροποποιήθηκε με την 4993/745/24.4.1975 όμοια (ΦΕΚ Β΄ 489), καθόσον αυτή εφαρμόζεται στην περίπτωση της επισκευής δημοτικών οχημάτων που έχουν ήδη παρουσιάσει βλάβη ή έχουν ήδη διαπιστωμένη ανάγκη συντήρησης ή επισκευής (βλ. 164, 119/2018, 15, 211/2017 πράξεις του Κλιμακίου τούτου) και όχι στην περίπτωση γενικής προμήθειας ανταλλακτικών για την τακτική συντήρηση και επισκευή των δημοτικών οχημάτων. Δεδομένου όμως ότι ο Δήμος ... προχώρησε στη προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια ανταλλακτικών, ο οποίος κατόπιν της 28/2019 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής θα επαναληφθεί για τις ομάδες 1 Ανταλλακτικά Οχημάτων-Μηχανημάτων και 2 ελαστικά, τα αρμόδια όργανά του χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των σχετικών διατάξεων, αλλά από πλάνη θεώρησαν ότι συνέτρεχαν λόγοι κατεπείγουσας ανάγκης οφειλόμενοι σε απρόβλεπτα γεγονότα, η οποία ενόψει των ανωτέρω περιστάσεων κρίνεται συγγνωστή.