ΕλΣυν.Τμ.3/375/2013
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Αστική ευθύνη Δημοσίου:Με τα δεδομένα αυτά ο ενάγων, ο οποίος εξήλθε από την υπηρεσία με το βαθμό του Συνταγματάρχη πριν από την 1.7.2000 (συγκεκριμένα το έτος 1986), πληρούσε τις προϋποθέσεις για να υπαχθεί στις ρυθμίσεις του άρθρου 6 παρ. 1 περ. στ΄ και 2 του ν. 2838/2000 και συνακόλουθα, η σύνταξή του έπρεπε να είχε αναπροσαρμοσθεί από 1.7.2000 με βάση το βασικό μισθό βαθμού Υποστρατήγου, αφού αφενός μεν είχε συμπληρώσει την προβλεπόμενη από τη διάταξη του άρθρου 6 παρ. 1 περ. στ΄ του ν. 2838/2000 πραγματική υπηρεσία των τριάντα ενός (31) ετών προκειμένου να λάβει τη μισθολογική προαγωγή της διαφοράς των 2/3 μεταξύ του βασικού μισθού Υποστρατήγου και του (πλήρους) βασικού μισθού του βαθμού του Ταξιάρχου..αφετέρου δε, ως ευδοκίμως τερματίσας τη σταδιοδρομία του, δικαιούται κατ’ εφαρμογή της παρ. 2 του ίδιου ως άνω άρθρου, την πρόσθετη μισθολογική προαγωγή του επόμενου του Ταξιάρχου βαθμού, δηλαδή αυτήν του βαθμού του Υποστρατήγου.Κατά συνέπεια, η παράλειψη του Γ.Λ.Κ. να εφαρμόσει τις επίμαχες διατάξεις των ν. 2838/2000 και 3016/2002 από την έναρξη ισχύος τους, είναι παράνομη κατά την έννοια του άρθρου 105 Εισ.Ν.Α.Κ. και προκάλεσε στον ενάγοντα αποθετική ζημία από τη στέρηση της αυξημένης σύνταξής του
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΕΛΑΣΣΟΝΑΓ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/109/2023
ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ:ζητείται η αναίρεση της 1184/2020 απόφασης του ΙΙΙ Τμήματος, (...). Κατ’ ακολουθίαν αυτών, κατά την κρατήσασα γνώμη, και δοθέντος ότι από τις παραδοχές της αναιρεσιβαλλόμενης απόφασης δεν προκύπτει ότι η σύνταξη του δικαιοπαρόχου τους είχε ήδη προ του θανάτου αναπροσαρμοστεί με βάση τις περί μισθολογικών προαγωγών διατάξεις των νόμων 2838/2000 και 3016/2002, το δικάσαν Τμήμα κατ’ ορθή ερμηνεία των διεπουσών την ένδικη υπόθεση διατάξεων των άρθρων 5 και 6 του ν. 2838/2000 (Α΄ 179), όπως αντικαταστάθηκαν εν μέρει από τις διατάξεις του άρθρου 37 του ν. 3016/2002 (Α΄ 110), και 66 του Συνταξιοδοτικού Κώδικα [π.δ/γμα 169/2007 (Α΄ 210)], δέχτηκε την ενώπιον του ασκηθείσα έφεση των ήδη αναιρεσιβλήτων, ακύρωσε τις εκκληθείσες με αυτήν πράξεις, και ανέπεμψε την υπόθεση στη συνταξιοδοτική διοίκηση για τον έλεγχο της συνδρομής των ουσιαστικών προϋποθέσεων για την αναπροσαρμογή της σύνταξής τους, τα περί του αντιθέτου δε προβαλλόμενα με τον μοναδικό λόγο αναίρεσης είναι αβάσιμα και απορριπτέα.
ΝΣΚ/488/2001
Λιμενικό Σώμα. Μισθολογική προαγωγή αξιωματικού. Χρόνος πραγματικής υπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δια την κατ άρθρο 6 παρ.1 Ν 2838/2000 μισθολογική προαγωγή αξιωματικού ΛΣ ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας θεωρείται και ο διανυθείς υπ αυτού εις την Πολεμική Αεροπορία.
ΝΣΚ/208/2002
Λιμενικό Σώμα. Μισθολογική προαγωγή ανθυπασπιστών κατ άρθρο 5 περ.γ’ του Ν 2838/2000.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διάταξη του άρθρου 5 περ.γ’ του Ν 2838/2000, περί μισθολογικής προαγωγής των αποστρατευομένων λόγω ορίου ηλικίας ή 35ετίας ανθυπασπιστών δεν τυγχάνει εφαρμογής και επί ανθυπασπιστών προαγομένων στον βαθμό αυτό (εξ αρχικελευστών μη παραγωγικής Σχολής), κατ άρθρο 11 Ν 672/1977, ένα μήνα προ της καταλήψεως των υπό του ορίου ηλικίας και αποστρατευομένων μετά παρέλευση μηνός από της προαγωγής των.
ΕλΣυν.Τμ.3/662/2007
Συντάξεις Δημοσίου: Με τα πραγματικά αυτά δεδομένα και σύμφωνα με όσα έχουν εκτεθεί στις προαναφερόμενες νομικές σκέψεις (ΙΙ-ΙV), οι περί μισθολογικών προαγωγών διατάξεις των νόμων 2838/2000 και 3016/2002 έχουν εφαρμογή και στην υπό κρίση περίπτωση της εκκαλούσας, η οποία είχε απομακρυνθεί από τις τάξεις του Ελληνικού Στρατού πριν από την έναρξη της ισχύος των διατάξεων αυτών. Κατά συνέπεια, το αίτημά της για την κατ’ αναπροσαρμογή αύξηση της σύνταξής της, κατά τις ως άνω διατάξεις, πρέπει να εξετασθεί με τον έλεγχο της συνδρομής των σχετικών προϋποθέσεων από την αρμόδια Διεύθυνση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, πρέπει να γίνει δεκτή η υπό κρίση έφεση, να εξαφανισθούν οι προσβαλλόμενες πράξεις ..και να αναπεμφθεί η υπόθεση στο Γ.Λ.Κ. για να κριθεί επί της ουσίας η σχετική αίτηση της εκκαλούσας, για την κατ’ αναπροσαρμογή αύξηση της σύνταξής της..
ΕλΣυν.ΕλάσσοναΟλομ/784/2016
Συντάξεις στρατιωτικών:Στην κρινόμενη υπόθεση, η αναιρεσιβαλλομένη απόφαση δέχθηκε ότι ο ήδη αναιρεσίβλητος, που αποστρατεύθηκε αυτεπάγγελτα με το από 5.3.2003 π.δ/γμα ως ευδοκίμως τερματίσας τη σταδιοδρομία του με το βαθμό του Αντιστρατήγου .. και συνολική υπερεικοσιεννεατή πραγματική στρατιωτική υπηρεσία, δικαιούται κανονισμού της σύνταξής του, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 6 παρ. 1 περ. θ΄ (όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 37 παρ. 2 του ν. 3016/2002) και 2 του ν. 2838/2000, με βάση το μηνιαίο βασικό μισθό του βαθμού του Αντιστρατήγου Αρχηγού Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας, τον οποίο έλαβε ένα μήνα πριν από την αποστρατεία του και όχι με βάση αυτόν του βαθμού Αντιστρατήγου Αρχηγού Γ.Ε.Σ..
ΝΣΚ/203/2004
Αξιωματικοί των ΕΔ αποστρατευόμενοι αυτεπαγγέλτως. Μισθολογική προαγωγή. Αναλογική εφαρμογή της διατάξεως του άρθρου 6 παρ.2 του Ν 2838/2000.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή η, κατ’ επέκταση ή αναλογική εφαρμογή της διατάξεως του άρθρου 6 παρ.2 του Ν 2838/2000, με την οποία προβλέπεται η χορήγηση για τους αξιωματικούς από τον βαθμό του Αντισυνταγματάρχη και άνω και αντιστοίχους, που αποστρατεύονται αυτεπάγγελτα, μισθολογικής προαγωγής στον αμέσως επόμενο βαθμό από εκείνον με τον οποίο μισθοδοτούνται με πλήρη βασικό μισθό, ένα μήνα πριν από την αποστρατεία τους, και σε άλλη κατηγορία αξιωματικών (πχ. διατηρητέους στον αυτό βαθμό), οι οποίοι παραμένουν και συνεχίζουν την σταδιοδρομία τους στο στράτευμα (ομόφωνα). Εκδόθηκε η υπ' αριθμ. 537/2004 Γνωμ. Ολομέλειας ΝΣΚ.
ΝΣΚ/317/2009
Αποστρατευτικός βαθμός Συνταγματάρχη των Δικαστικών Γραμματέων. Σχέση μισθολογικών προαγωγών με βαθμολογικές. Εφαρμοστέες διατάξεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α),β) Από της ισχύος της διατάξεως του άρθρου 6 παρ. 5 του Ν 2838/2000 κατηργήθη έμμεσα πλην σαφώς κατά περιεχόμενο η διάταξη του άρθρου 20 παρ. 22 του Ν 2439/1996, η οποία συνδύαζε τη μισθολογική προαγωγή με τη βαθμολογική προαγωγή, τούτο δε ενόψει της αδιαστίκτου διατυπώσεως της νέας διατάξεως, διαλαμβάνουσας τη φράση «σε καμμία περίπτωση». γ) Δεν τίθεται θέμα εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 20 παρ. 17 του Ν 2439/1996, καθόσον εκάστη των μνημονευομένων παραγράφων στο άρθρο αυτό αφορά κατηγορία Αξιωματικών τελούσα υπό διαφορετικές προϋποθέσεις.
ΕλΣυν.Ολομ/879/2016
Αξιωματικοί λιμενικού σώματος-αποστρατεία: Αυτά δεχθέν το δικάσαν Τμήμα έσφαλε ως προς την ερμηνεία και εφαρμογή των κρίσιμων διατάξεων, όπως βασίμως υποστηρίζει με την κρινόμενη αίτησή του το Ελληνικό Δημόσιο, καθόσον, όπως προκύπτει από τις ισχύουσες κατά το χρόνο αποστρατείας του αναιρεσίβλητου διατάξεις, η προαγωγή ομοιόβαθμου νεότερου στην επετηρίδα στη θέση του Αρχηγού του Λιμενικού Σώματος δεν επέφερε για τον παραλειφθέντα αναιρεσίβλητο την κρίση «ευδοκίμως τερματίσας τη σταδιοδρομία του». Συνεπώς, κατά την κρίση της πλειοψηφίας η διάταξη της παρ.2 του άρθρου 6 του ν.2838/2000 δεν μπορεί να εφαρμοστεί στην περίπτωση του αναιρεσίβλητου, που αποστρατεύθηκε αυτεπάγγελτα, χωρίς την κρίση του «ευδοκίμως τερματίσαντος», υπό την ισχύ ιδρυθέντος συστήματος ιεραρχίας, προαγωγών και αποστρατείας του ν.δ.139/1969 και του ν.1339/1983, το οποίο δεν προέβλεπε τον ευδόκιμο τερματισμό της σταδιοδρομίας των αξιωματικών του Λιμενικού Σώματος, στην περίπτωση επιλογής στην Αρχηγία του Λιμενικού Σώματος νεότερου ομοιόβαθμου στην επετηρίδα, αξιωματικού.
ΕλΣυν.Ολομ/48/2016
Συντάξεις στρατιωτικών:Με τα δεδομένα αυτά, με την προσβαλλόμενη απόφαση του Τμήματος, έγινε δεκτό ότι η περίπτωση του αναιρεσιβλήτου, ως Αξιωματικού εξ Υπαξιωματικών, απόφοιτου της ΣΕΜΑ και προαχθέντος στο βαθμό του Σημαιοφόρου Ειδικών Υπηρεσιών του Λιμενικού Σώματος, υπάγεται πράγματι στις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 6 του ν. 2838/2000 και, κατά παραδοχή της από 7.12.2009 έφεσής του, ακυρώθηκε η εκκληθείσα 193623/2008/13.5.2009 πράξη και η υπόθεση αναπέμφθηκε στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, προκειμένου να κρίνει επί της ουσίας την αίτησή του για την κατ’ αναπροσαρμογή αύξηση της σύνταξής του..(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω και μη υπάρχοντος άλλου λόγου αναίρεσης, η ένδικη αίτηση πρέπει να απορριφθεί στο σύνολό της ως αβάσιμη.
ΝΣΚ/351/2005
Ανθυπασπιστές – Αρχικελευστές Λ.Σ. Μισθολογική προαγωγή. Εφαρμογή των διατάξεων του Ν 3016/2002.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Για τη μισθολογική προαγωγή των προερχομένων από την παραγωγική Σχολή Λ/Φ Ανθ/στών Λ.Σ. εφαρμοστέα τυγχάνει η διάταξη του άρθρου 37 παρ.4 Ν 3016/2002 και όχι εκείνη του άρθρου 37 παρ.1α του ίδιου νόμου, που αφορά τους προερχόμενους από μη παραγωγικές Σχολές Ανθ/στές των Ενόπλων Δυνάμεων. 2) Για τη μισθολογική προαγωγή των Αρχικελευστών Λ.Σ., που προέρχονται από την παραγωγική Σχολή Λ/Φ, εφαρμοστέα τυγχάνει η διάταξη του άρθρου 37 παρ.1β του Ν 3016/2002 και όχι αυτή της παρ.1α του ίδιου άρθρου.