ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)23/2016
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Νοσοκομείου σε εταιρεία για την παροχή υπηρεσιών λογιστικής υποστήριξης, κατόπιν δημόσιου ανοικτού διαγωνισμού, διότι το αντικείμενο των ανατεθέντων υπηρεσιών περιλαμβάνεται στα καθήκοντα του υπηρετούντος στο Οικονομικό Τμήμα προσωπικού
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)/29/2016
ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Νοσοκομείου σε εταιρεία για παροχή υπηρεσιών λογιστικής υποστήριξης (σύνταξη οικονομικών καταστάσεων) κατόπιν πρόχειρου διαγωνισμού, διότι αυτές αποτελούν συνήθεις λογιστικές εργασίες, στερούνται εξειδικευμένου χαρακτήρα και ανάγονται στην αρμοδιότητα των υπαλλήλων της Διεύθυνσης Οικονομικού, όπου δεν προκύπτει έλλειψη προσωπικού. Επιπλέον, ουδεμία μέριμνα έχει ληφθεί προς την κατεύθυνση της εκπλήρωσης της ως άνω προβλεφθείσας από το νόμο (π.δ. 146/2003) υποχρέωσης, είτε με πρόσληψη, είτε με την εκπαίδευση του ήδη υπηρετούντος προσωπικού, είτε με πιστοποίηση των υπαλλήλων από το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος, προκειμένου να αποκτήσουν την απαιτούμενη άδεια (ΣΥΓΓΝΩΣΤΗ ΠΛΑΝΗ)
ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)99/2013
Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής σε εταιρεία για παροχή λογιστικής υποστήριξης σε Νοσοκομείο, καθόσον οι ανατεθείσες εργασίες εμπίπτουν στα καθήκοντα των υπηρετούντων υπαλλήλων στο Οικονομικό Τμήμα – κλάδο λογιστών του Νοσοκομείου και ούτε απαιτούνται για την εκτέλεσή τους εξειδικευμένες γνώσεις κι εμπειρία, αφού αφορούν συνήθεις λογιστικές εργασίες. Μη χρονικά πρόσφατη η εφαρμογή του Κλαδικού Λογιστικού Σχεδίου (π.δ.146/2003), ώστε να δημιουργεί αντικειμενική δυσχέρεια εξεύρεσης λύσης.
ΕΣ/(ΚΠΕ)ΤΜ.7/127/2019
Παροχή υπηρεσιών συμβούλου:..Με δεδομένα τα ανωτέρω και λαμβανομένου υπόψη ότι η Αναλυτική Λογιστική περιλαμβάνεται στο Κλαδικό Λογιστικό Σύστημα που οφείλουν να εφαρμόζουν οι Δήμοι, η τήρησή της υπάγεται στα καθήκοντα του υπηρετούντος την Οικονομική Υπηρεσία προσωπικού, στον οποίο περιλαμβάνονται και 3 υπάλληλοι ΤΕ Διοικητικού Λογιστικών και Λογιστών. Περαιτέρω από την ανάλυση των υπό ανάθεση υπηρεσιών προκύπτει ότι αυτές συνιστούν τις συνήθεις εργασίες για την εφαρμογή της Αναλυτικής Λογιστικής και δεν συνιστούν εξειδικευμένο αντικείμενο για τους Λογιστές, που καλούνται να την εφαρμόσουν. Εντούτοις, ενόψει του φόρτου εργασίας του υπηρετούντος προσωπικού σε συνδυασμό με την επικαλούμενη απειρία αυτού, τα όργανα του Δήμου συγνωστώς υπέλαβαν ότι μπορούσαν να αναθέσουν το αντικείμενο αυτό σε τρίτον και συνεπώς το χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.
ΕλΣυν.Κλ.4/44/2015
Υπηρεσίες πληροφορικής - λογιστικής υποστήριξης -Εσωτερικού Ελεγκτή:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από ασφαλιστικό οργανισμό σε ανώνυμες εταιρείες ορκωτών ελεγκτών για την υλοποίηση του έργου «Παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και υπηρεσιών λογιστικής υποστήριξης για το κλείσιμο των λογιστικών του βιβλίων», καθόσον η απόφαση του Διοικητή του ανωτέρω Οργανισμού περί διενέργειας πρόχειρου διαγωνισμού για την ανάθεση στις εταιρείες των εν λόγω υπηρεσιών, έπρεπε να έχει εγκριθεί με την έκδοση της προβλεπόμενης κατ' άρθρο 8 παρ.1 του ν. 2042/1992 (ΦΕΚ Α' 75/1992) απόφασης του αρμοδίου υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας.(συγγνωστή πλάνη)
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/316/2017
Αμοιβή λογιστικής-φοροτεχνικής υποστήριξης(..)μη νομίμως ανατέθηκε η εργασία της λογιστικής - φοροτεχνικής υποστήριξης του ν.π.δ.δ. «...» έναντι αμοιβής ποσού 8.437,50 ευρώ με Φ.Π.Α., ενώ η οικονομική προσφορά της αναδόχου εταιρείας ανερχόταν στο ποσό των 7.500,00 ευρώ, δεδομένου ότι το ν.π.δ.δ. όφειλε, βάσει της αρχής της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης και του άρθρου 86 του ν. 4412/2016, να επιλέξει τη χαμηλότερη οικονομική προσφορά, καθόσον ουδένα ποιοτικό ή άλλο κριτήριο είχε θέσει για την ανάθεση των συγκεκριμένων υπηρεσιών προς εξασφάλιση της βέλτιστης σχέσης κόστους - αποτελεσματικότητας.Συνεπώς, η δαπάνη εκτέλεσης της υπηρεσίας «λογιστική - φοροτεχνική υποστήριξη» του ν.π.δ.δ. «...» είναι μη νόμιμη για το ποσό που υπερβαίνει την από 31.3.2017 πρώτη οικονομική προσφορά της αναδόχου εταιρίας «...», δηλαδή για το ποσό πέραν των 7.500,00 ευρώ, αφού κατά τα λοιπά δεν τέθηκε πλημμέλεια της σύμβασης αυτής και για το λόγο αυτό το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα, το οποίο αφορά στο ποσό των 937,49 ευρώ, το οποίο περιλαμβάνεται στο ως άνω ποσό των 7.500,00 ευρώ, πρέπει να θεωρηθεί.
ΕλΣυν/Κλ.1/334/2015
Ανάθεση σε εξωτερικό δικηγόρο(....) Η ανάθεση στη φερόμενη ως δικαιούχο, της νομικής υποστήριξης του Δήμου, στην ως άνω υπόθεση, δεν είναι νόμιμη, καθόσον αυτή ανάγεται στα συνήθη καθήκοντα του υπηρετούντος στο Δήμο δικηγόρου. Εξάλλου, από την …απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής δεν προκύπτει συγκεκριμένο κώλυμα του ήδη υπηρετούντος με πάγια αντιμισθία δικηγόρου να χειρισθεί την υπόθεση αυτή, ενώ δεν διαλαμβάνεται αιτιολογία για την κατ’ εξαίρεση ανάθεση σε εξωτερικό δικηγόρο του χειρισμού της εν λόγω υπόθεσης. Εξάλλου, από την 267/28-11-2014 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής δεν προκύπτει συγκεκριμένο κώλυμα του ήδη υπηρετούντος με πάγια αντιμισθία δικηγόρου να χειρισθεί την υπόθεση αυτή, ενώ δεν διαλαμβάνεται αιτιολογία για την κατ’ εξαίρεση ανάθεση σε εξωτερικό δικηγόρο του χειρισμού της εν λόγω υπόθεσης. (…)Περαιτέρω, αβασίμως ο Δήμος …υποστηρίζει ότι η έλλειψη αιτιολογίας της 267/28-11-2014 απόφασης ανάθεσης της Οικονομικής Επιτροπής καλύπτεται από όσα μνημονεύονται στην προεκτεθείσα 25/2012 αρχική απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, αφού ούτε σε αυτήν την απόφαση διαλαμβάνεται αιτιολογία, όσον αφορά στην αδυναμία του υπηρετούντος δικηγόρου να επιτελέσει τα εν λόγω καθήκοντα. Τέλος, ο Δήμος προβάλλει ότι ο καθορισμός της δικηγορικής αμοιβής, ορθώς γίνεται κατά παρέκκλιση των νόμιμων αμοιβών που ορίζονται στον Κώδικα Δικηγόρων και ιδίως στο Παράρτημα Ι αυτού, ενώ με τον καθορισμό της δικηγορικής αμοιβής στο προαναφερόμενο ύψος δεν παραβιάζεται η αρχή της οικονομικότητας. Ωστόσο, ο ισχυρισμός αυτός είναι αβάσιμος, καθόσον από την απόκλιση μεταξύ της ως άνω αμοιβής (10.000,00 ευρώ) και της προβλεπόμενης από των Κώδικα περί Δικηγόρων νόμιμης αμοιβής του δικηγόρου (331,00 ευρώ) προκύπτει ότι σε κάθε περίπτωση η εντελλόμενη με το χρηματικό ένταλμα δαπάνη υπερβαίνει κατά πολύ το προσήκον μέτρο.
ΕλΣυν.Κλ.4/60/2015
Υπηρεσίες πληροφορικής - λογιστικής υποστήριξης -Εσωτερικού Ελεγκτή:Μη νόμιμη η καταβολή ποσού 41.305,24 ευρώ, από Νοσοκομείο σε ανώνυμη εταιρεία, ως αμοιβή της για την παροχή υπηρεσιών συνεχής υποστήριξης της λειτουργίας του Διπλογραφικού Λογιστικού Συστήματος και την εφαρμογή της Αναλυτικής Λογιστικής για το χρονικό διάστημα από 21.6.2013 έως 21.6.2014, καθόσον οι ανωτέρω υπηρεσίες συνιστούν συνήθεις λογιστικές εργασίες, που εμπίπτουν στα καθήκοντα των υπαλλήλων του Τμήματος Οικονομικού του Νοσοκομείου, οι οποίοι, σύμφωνα με αναφερθείσες προβλέψεις του Οργανισμού αυτού, είναι επιφορτισμένοι με τη λογιστική υποστήριξη του Νοσοκομείου. Περαιτέρω, δεν προκύπτει έλλειψη προσωπικού σε τέτοια έκταση, ώστε να καθίσταται αδύνατη η εκτέλεση της συγκεκριμένης λειτουργικής δραστηριότητας από το προσωπικό του Νοσοκομείου.(συγγνωστή πλάνη)
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/80/2018
Υπηρεσιες Λογιστικής Υποστήριξης.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως ανατέθηκαν οι επίμαχες λογιστικές υπηρεσίες σε τρίτο εξωτερικό συνεργάτη, δοθέντος ότι, όπως κατ΄επανάληψη έχει ήδη κριθεί από το Κλιμάκιο τούτο με τις προαναφερόμενες πράξεις του επί ομοίου αντικειμένου υπηρεσίες, οι ανατεθείσες υπηρεσίες είναι συνήθεις λογιστικές εργασίες που εμπίπτουν στα καθήκοντα των υπαλλήλων του Τμήματος Οικονομικού του Νοσοκομείου, η σταδιακή εκπαίδευση των οποίων, προκειμένου να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της κείμενης νομοθεσίας, όσον αφορά την εφαρμογή των προβλεπόμενων σε αυτήν συστημάτων οικονομικής και λογιστικής διαχείρισης, αποτελεί υποχρέωση τόσο του Νοσοκομείου όσο και του υπηρετούντος σε αυτό προσωπικού. ...Συναφώς, αν και η υποχρέωση εκτέλεσης των συγκεκριμένων υπηρεσιών λειτουργίας του διπλογραφικού συστήματος είναι πάγια για το Νοσοκομείο και όχι χρονικά πρόσφατη, αφού η εφαρμογή του έχει εκκινήσει προοδευτικά από το έτος 2003 (π.δ. 146/2003), ωστόσο δεν προκύπτει ότι έχουν γίνει ενέργειες εκ μέρους της Διοίκησης του Νοσοκομείου για την κάλυψη των προβλεπόμενων στον Οργανισμό θέσεων, που να καθιστά δικαιολογημένη την κρινόμενη ανάθεση λόγω αδυναμίας ή ανεπάρκειας του προσωπικού. (..)Ωστόσο, το Κλιμάκιο λαμβάνοντας υπόψη ότι η ελεγχόμενη δαπάνη αφορά σε καταβολή αμοιβής για παροχή λογιστικών υπηρεσιών, που ανατέθηκαν σε τρίτο, κατ’ εφαρμογή των προεκτεθεισών διατάξεων των άρθρων 11 του ν. 3697/2008 και 10 του ν. 3730/2008 και της 62008/ΕΓΔΕΚΟ/1992/2008 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, επιπλέον δε ότι η δαπάνη αυτή κρίθηκε μη νόμιμη με την αιτιολογία ότι δεν είναι δικαιολογημένη η ανάθεση των επίμαχων υπηρεσιών σε τρίτο, διότι συνιστούν συνήθεις λογιστικές εργασίες εμπίπτουσες στα καθήκοντα των υπαλλήλων και το Νοσοκομείο όφειλε να διεκπεραιώσει τις συγκεκριμένες εργασίες με ίδια μέσα, κρίνει ότι συντρέχει, κατά τα ανωτέρω εκτεθέντα (σκ. ΙV), εν προκειμένω, περίπτωση εφαρμογής της προαναφερθείσας νομιμοποιητικής διάταξης του άρθρου 38 του ν. 4461/2017 μόνο, όμως, κατά το μέρος της ελεγχόμενης δαπάνης που αφορά σε υπηρεσίες που παρασχέθηκαν κατά το χρονικό διάστημα από 22.12.2016 έως και 28.3.2017.
ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)30/2015
Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Νοσοκομείο σε ιδιωτική εταιρεία για την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς και εκκαθάρισης του αρχείου του, καθόσον μη νομίμως ανατέθηκαν οι ανωτέρω υπηρεσίες σε ιδιώτη τρίτο, διότι στερούνται εξειδικευμένου χαρακτήρα και ανάγονται στα συνήθη καθήκοντα του υπηρετούντος στη Διοικητική –Οικονομική Υπηρεσία προσωπικού.(άρθρα 22,26 και 79 του ν.2362/1995, 1παρ.1 του ν.δ/τος 1265/1972, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7 παρ.1 του ν.968/1979).
64560 ΕΞ 2025
Απόφαση ανάθεσης για την παροχή υπηρεσιών υποστήριξης και αρωγής χρηστών (Helpdesk) για τις ανάγκες του έργου της Λογιστικής Μεταρρύθμισης και της κατάρτισης πιλοτικών Ενοποιημένων Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Γενικής Κυβέρνησης. ΑΔΑ:9ΞΧΛΗ-ΞΞΣ