ΕλΣυν/Τμ.5/5/2011
Τύπος: Έγγραφα
Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, το Τμήμα κρίνει ότι η ανάθεση, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 10 παρ. 2 περ. β΄ του ν. 3316/2005, στο ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. της ανωτέρω περιβαλλοντικής μελέτης, η οποία, σημειωτέον δεν εμπίπτει, λόγω ποσού, στο πεδίο εφαρμογής των Οδηγιών 2004/18/ΕΚ και 2004/17/ΕΚ, είναι νόμιμη, καθόσον το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. είναι ο μοναδικός ερευνητικός φορέας στον ελληνικό χώρο που διαθέτει ιδιόκτητα ωκεανογραφικά σκάφη πλήρως εξοπλισμένα με ερευνητικά εργαστήρια για την άμεση διενέργεια όλων των αναλύσεων των δειγμάτων που λαμβάνονται από το θαλάσσιο χώρο (βλ. και πράξη 53/2006 ΣΤ΄ Κλιμακίου σχετικά με την προμήθεια νέων πλωτών ωκεανογραφικών μετρητικών σταθμών από το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. για την παρακολούθηση της Ανατολικής Μεσογείου). Τούτο δε, έχει βαρύνουσα σημασία, ενόψει της υπέρογκης, σύμφωνα με τα διδάγματα της κοινής πείρας, δαπάνης που θα απαιτούνταν για τυχόν μίσθωση τέτοιου σκάφους από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο φορέα, σε σχέση με το οικονομικό αντικείμενο της εν λόγω μελέτης (99.850 ευρώ), με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη υπηρεσία να μην υπόκειται σε ανταγωνισμό στην ελληνική αγορά (βλ. και την από 31.3.2000 γνωμοδότηση της Επιτροπής της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 679/1977 σχετικά με την ανάθεση στο Ε.Κ.Θ.Ε. της εκπόνησης του ερευνητικού προγράμματος με θέμα «Παρκολούθηση του Σαρωνικού Κόλπου υπό την επίδραση της εκβολής των λυμάτων του αγωγού της Ψυττάλειας» για τα έτη 2000 έως 2004, προϋπολογισμού 320.000.000 δραχμών, σύμφωνα με την οποία, το Ε.Κ.Θ.Ε. ήταν το μοναδικό εθνικό ερευνητικό κέντρο, το οποίο διέθετε κατάλληλο ιδιόκτητο σκάφος για τη διενέργεια τέτοιων εξειδικευμένων προγραμμάτων, ενώ η προμήθεια, ενοικίαση ή προσκόμιση τέτοιου σκάφους από χώρες της Ε.Ε. θα ήταν, ενόψει του οικονομικού αντικειμένου των προς ανάθεση υπηρεσιών, αντιοικονομική). Εξάλλου, το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε., πέραν των ως άνω αποκλειστικών τεχνικών μέσων που έχει στη διάθεσή του, είναι ο μοναδικός φορέας θαλάσσιας έρευνας στην Ελλάδα που διαθέτει τεχνογνωσία και εμπειρία στην απαιτούμενη κλίμακα για την εκπόνηση τέτοιου είδους μελετών, αφού έχει εκπονήσει το σύνολο των ερευνών, προγραμμάτων παρακολούθησης και μελετών της τροφικής και οικολογικής κατάστασης του συγκεκριμένου αποδέκτη απόρριψης των βυθοκορημάτων (βλ. την ως άνω γνωμοδότηση της Επιτροπής της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 679/1977 σχετικά με την εκπόνηση ερευνών κατά τα έτη 1987 -1990 και 1998-1999 στο Σαρωνικό Κόλπο για λογαριασμό του Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ., τόσο για το σχεδιασμό του έργου της Ψυττάλειας, όσο και για την παρακολούθηση του αποδέκτη των λυμάτων, την 81/Φ.Ρ/18.5.1998 απόφαση του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. για την ανάθεση στο Ε.Κ.Θ.Ε. του ερευνητικού προγράμματος με θέμα «Παρακολούθηση του Οικοσυστήματος του Σαρωνικού Κόλπου υπό την επίδραση της εκβολής των λυμάτων του αγωγού της Ψυττάλειας», την 245/οικ/ΦΕ14/6.4.2000 απόφαση του ίδιου Υπουργού για την ανάθεση του ερευνητικού προγράμματος με θέμα «Παρακολούθηση του Σαρωνικού Κόλπου υπό την επίδραση της εκβολής των λυμάτων του αγωγού της Ψυττάλειας» για τα έτη 2000 έως 2004 και την οικ/812/ΦΕ14/5.9.2003 απόφαση του ίδιου Υπουργού για την ανάθεση στο Ε.Κ.Θ.Ε. καθηκόντων τεχνικού συμβούλου για την παρακολούθηση του Σαρωνικού Κόλπου). Συνεπώς, η ελεγχόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και, ως εκ τούτου, το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
3933/2017
Απαγόρευση αλιείας σε τμήμα του Σαρωνικού Κόλπου, για προληπτικούς λόγους.
ΔΙΣΚΠΟ/Φ.18/οικ.21508/2011
Διενέργεια της διαδικασίας κληρώσεως για τον ορισμό μελών των συλλογικών οργάνων της διοίκησης για τη διεξαγωγή δημόσιων διαγωνισμών ή την ανάθεση ή την αξιολόγηση, παρακολούθηση, παραλαβή προμηθειών, υπηρεσιών ή έργων.
ΑΕΠΠ/856/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητά την ακύρωση της διακήρυξης ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την ανάθεση υπηρεσιών λειτουργίας της Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ) και των Αντλιοστασίων Τουριστικών Περιοχών, με εκτιμώμενη αξία 7.700.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την πλήρη και αποδοτική λειτουργία, συντήρηση και παρακολούθηση των εγκαταστάσεων, συμπεριλαμβανομένων των αναλωσίμων, χημικών, ελέγχων ποιότητας λυμάτων, αντικαταστάσεων εξοπλισμού και διαχείρισης παραπροϊόντων. Ο προσφεύγων καταγγέλλει αοριστίες στους όρους της διακήρυξης που καθιστούν δυσχερή τη ρεαλιστική προσφορά, ιδίως σε σχέση με μεταβολές εισερχομένων φορτίων, πρόσθετες αναλύσεις και αναβαθμίσεις εξοπλισμού κατά την εκτέλεση, χωρίς σαφή κριτήρια ή οικονομικό περιορισμό.
ΕΑΑΔΗΣΥ/81/2017
Παροχή σύμφωνης γνώμης της Αρχής για την προσφυγή στη διαδικασία διαπραγμάτευσης, κατόπιν προηγηθέντος άγονου ανοικτού διαγωνισμού, για την ανάθεση σύμβασης προμήθειας καυσίμων για τις ανάγκες του Δήμου Σαρωνικού και των νομικών προσώπων του, συνολικού προϋπολογισμού 283.870,97€ μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α., ήτοι 352.000,00€ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α
ΑΕΠΠ/480/2020
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης του Διευθύνοντος Συμβούλου του αναθέτοντος φορέα, η οποία απέρριψε την προσφορά της στον διαγωνισμό για την «Κατασκευή δικτύου αποχέτευσης ακαθάρτων υδάτων του Δήμου […]» με συνολικό προϋπολογισμό 58.050.000,00€. Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η κατασκευή κύριων και δευτερευόντων αγωγών αποχέτευσης, αντλιοστασίων και εξωτερικών διακλαδώσεων σε περιοχές του Δήμου, καθώς και του αγωγού μεταφοράς λυμάτων σε γειτονικούς Δήμους.
ΕΑΔΗΣΥ/844/2022
Με την υπόψη προδικαστική προσφυγή οι προσφεύγουσες ζητούν την ακύρωση της υπ’ αριθ. 92/2022 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου ...με θέμα «Έγκριση 4ου Πρακτικού του ανοικτού δημόσιου διαγωνισμού για την εκπόνηση της Μελέτης: «Μελέτη Εσωτερικού Δικτύου Αποχέτευσης και Αγωγού Μεταφοράς Λυμάτων οικισμού ..., ..., Δήμου ...», κατά το μέρος της με το οποίο η προσφεύγουσα ένωση αποκλείστηκε από τον διαγωνισμό και κατέπεσε υπέρ της αναθέτουσας αρχής η εγγυητική επιστολή συμμετοχής.
ΝΣΚ/41/2006
Οι Υπηρεσίες του σχεδίου της προκήρυξης αποσκοπούν στην υποστήριξη των διαχειριστικών αρχών για την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους σχετικά με την παρακολούθηση και τον έλεγχο επί του φορέα εκτέλεσης του έργου, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 6 του Ν. 2860/2000 και στις προαναφερόμενες κοινές υπουργικές αποφάσεις, δηλαδή είναι υπηρεσίες διαχείρισης του επιχειρησιακού προγράμματος για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου και συνεπώς ή παροχή υπηρεσιών του Τεχνικού Συμβούλου Συντονισμού και Ελέγχου, όπως αυτή περιγράφεται στο συνοδεύον το ερώτημα σχέδιο προκήρυξης, δεν εμπίπτει στις διατάξεις του Ν. 3316/2005, ήτοι για την ανάθεση των υπηρεσιών αυτών δεν απαιτείται η εφαρμογή της παρ. 1 του άρθρου 9 του νόμου αυτού.
ΕΣ/Τμ(ΚΠΕ)307/2014
Υπηρεσίες – εργασίες διάφορες: Μη νόμιμη η καταβολή δαπάνης, από Δήμο, σε ιδιωτική εταιρεία για την εκτέλεση μέρους της σύμβασης «Τεχνική Βοήθεια για τα εκτελούμενα έργα ΕΣΠΑ», καθόσον οι ανατεθείσες υπηρεσίες αφορούν στην παροχή εξειδικευμένων γνώσεων πολιτικού μηχανικού, ο οποίος οφείλει να προβεί στην παρακολούθηση των έργων που έχουν ενταχθεί και χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ και αποτελούν αντικείμενο σύμβασης παροχής υπηρεσιών του άρθρου 1 παρ.2 εδ. β΄ του ν. 3316/2005, για τη νόμιμη δε ανάθεση αυτών, έπρεπε να τηρηθεί η προβλεπόμενη από τις διατάξεις των άρθρων 9 και 10 του ν. 3316/2005 και όχι η διαδικασία. του π.δ.28/1980 και του άρθρου 83 του ν. 2362/1995, που αφορά την ανάθεση των απλών υπηρεσιών.
ΕλΣυν/Ζ.Κλιμ/92/2017
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ. Ανάθεση αποδοτικής λειτουργίας, συντήρησης, υγιεινολογική παρακολούθηση και γενική ευθύνη της Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων …., για οκτώ (8) μήνες, με δικαίωμα προαίρεσης τεσσάρων (4) επιπλέον μηνών.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω και δεδομένου ότι, σύμφωνα με την 11675/27.4.2017 βεβαίωση του Διευθυντή Οικονομικού της αναθέτουσας εταιρείας, δεν εκκρεμούν ενστάσεις ή προσφυγές κατά της απόφασης κατακύρωσης ή οποιασδήποτε άλλης απόφασης στο πλαίσιο της ελεγχόμενης διαδικασίας, δεν συντρέχουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που να κωλύουν την υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο, με το 11683/28.4.2017 (αριθ. πρωτ. Ε.Σ. 26893/28.4.2017) έγγραφο του ίδιου ως άνω οργάνου, σχεδίου σύμβασης, αντίγραφο του οποίου τηρείται σε ηλεκτρονική μορφή στη Γραμματεία του Κλιμακίου.
ΑΕΠΠ/651/2020
Ο προσφεύγων αιτείται να ακυρωθεί η υπ' αριθμ. 61/2020 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, καθώς και κάθε συναφής προγενέστερη ή μεταγενέστερη πράξη αυτής, κατά το μέρος που αποφασίζεται η αποδοχή της γνωμοδότησης του Δικηγόρου επί της διαδικασίας του διαγωνισμού για την ανάθεση σύμβασης παροχής υπηρεσιών για τη «ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΛΥΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΥ ... 2019-2021» σχετικά με την αποδοχή της συμμετοχής του ήδη παρεμβαίνοντος και την αξιολόγηση της τεχνικής προσφοράς του τελευταίου. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η εικοσιτετράωρη αποδοτική λειτουργία, η συντήρηση, υγιεινολογική παρακολούθηση και συνολική ευθύνη (λειτουργίας, συντήρησης, καλής κατάστασης, ασφάλειας, κ.α.) του συνόλου των Εγκαταστάσεων Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ) ... , ... - ... και ... - ... , καθώς και η διαχείριση (συλλογή, μεταφορά και επεξεργασία) ιλύος που προέρχεται από αυτές, η μεταφορά των παραγόμενων εσχαρισμάτων προς τον ΧΥΤΑ, η αγορά αναλώσιμων υλικών, η λειτουργία των εγκαταστάσεων σύμφωνα με τους κανονισμούς και περιβαλλοντικούς όρους, η υγιεινολογική παρακολούθηση και η συντήρηση των εγκαταστάσεων και καθαρισμός των μονάδων, καθώς και οι εργασίες για τη συντήρηση και τον έλεγχο λειτουργίας των συστημάτων αυτοματισμού PLC.