ΕλΣυν/Τμ.7/413/2010
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Προμήθεια αυτοκινήτου.(...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του Δήμου ... μη νομίμως προέβησαν στην προμήθεια επιβατικού αυτοκινήτου για τις μετακινήσεις των υπαλλήλων της τεχνικής υπηρεσίας, κατά την εκτέλεση των υπηρεσιακών τους καθηκόντων, καθώς, από τις παρατιθέμενες στη μείζονα σκέψη διατάξεις, δεν προβλέπεται η δυνατότητα χρήσεως επιβατηγού οχήματος από δημοτικούς υπαλλήλους, πλην μόνο του ιδίου του Δημάρχου. Περαιτέρω, ούτε από την 43/27.2.2008 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου ..., με την οποία αποφασίστηκε η προμήθεια του οχήματος με ανοικτό διαγωνισμό ούτε από την απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας, με την οποία εγκρίθηκε η απόφαση αυτή προκύπτει η εκ του νόμου απαιτούμενη ειδική αιτιολογία για την επιλογή εκ μέρους του δήμου αυτής της διαδικασίας αντί της προμήθειας από τον Ο.Δ.Δ.Υ., συνεπώς η προμήθεια πάσχει και για το λόγο αυτό, όπως ορθά προβάλλεται.Εξάλλου, η ελεγχόμενη δαπάνη πάσχει και για τον πρόσθετο λόγο ότι, αν και για την πραγματοποίησή της ο Δήμος προκήρυξε ανοικτό διαγωνισμό, δεσμευόμενος κατά συνέπεια αυτοβούλως να εφαρμόσει τις ρυθμίσεις που ισχύουν σχετικά, παρέλειψε κατά την επανάληψή του να προβεί στις προσήκουσες δημοσιεύσεις, καθώς από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι αν και δημοσιεύθηκε αρχικά η περίληψη της διακήρυξης του διαγωνισμού, δεν γνωστοποιήθηκε με τον ίδιο τρόπο η επανάληψή του.Συγγνωστή πλάνη.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυν/Τμ.7/220/2010
Προμήθεια αυτοκινήτου.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του δήμου ... μη νομίμως προέβησαν στην προμήθεια επιβατηγού αυτοκινήτου για τις μετακινήσεις των υπαλλήλων της τεχνικής του υπηρεσίας, κατά την εκτέλεση των υπηρεσιακών τους καθηκόντων, καθόσον, από τις παρατιθέμενες στη μείζονα σκέψη διατάξεις, δεν προβλέπεται η δυνατότητα χρήσεως επιβατηγού οχήματος από δημοτικούς υπαλλήλους, πλην μόνο του ιδίου του Δημάρχου. Περαιτέρω, όπως ο ίδιος ο δήμος ομολογεί, δεν εκδόθηκε, παντάπασι, η απαιτούμενη, κατά τα ανωτέρω, απόφαση του οικείου Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας, φέρουσα ειδική αιτιολογία για την επιλογή εκ μέρους του δήμου να προβεί στην αγορά του ως άνω αυτοκινήτου από το ελεύθερο εμπόριο και όχι από τον ΟΔΔΥ, όπως καταρχήν όφειλε. Τα δε υποστηριζόμενα από το δήμο ... ότι για την προμήθεια του συγκεκριμένου οχήματος έλαβε επιχορήγηση από το Υπουργείο Εσωτερικών δεν ασκούν επιρροή στη νομιμότητα της εντελλόμενης δαπάνης, στην εξέταση της οποίας και μόνον περιορίζεται το Ελεγκτικό Συνέδριο κατά την παρούσα διαδικασία και δεν δύνανται επ’ ουδενί να δικαιολογήσουν τη θεώρηση του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος.
ΕλΣυν/Τμ.7/110/2010
Προμήθεια αυτοκινήτων.Ανάκληση της 333/2009 πράξης με την οποία κρίθηκε ότι οι εντελλόμενες, με τα 66 και 67, οικονομικού έτους 2009, χρηματικά εντάλματα πληρωμής του ανωτέρω Δήμου, δαπάνες που αφορούσαν την προμήθεια: α) ενός μη ανατρεπόμενου φορτηγού αυτοκινήτου και β) υπηρεσιακού επιβατικού αυτοκινήτου τύπου τζιπ δεν είναι νόμιμες. Τούτο διότι τα αρμόδια όργανα του Δήμου μη νομίμως προέβησαν στην προμήθεια δύο (2) -επιβατηγού και ημιεπιβατηγού- αυτοκινήτων για τις μετακινήσεις των υπαλλήλων των υπηρεσιών τους, καθόσον, τόσο από τα 4679/24.7.2008 και 4680/24.7.2008 έγγραφα του Δήμου …... προς τον Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας, όσο και από τις ίδιες εγκριτικές αποφάσεις του τελευταίου, δεν προκύπτει η εκ του νόμου απαιτούμενη ειδική αιτιολογία για την επιλογή εκ μέρους του Δήμου να προβεί στην αγορά των ως άνω αυτοκινήτων από το ελεύθερο εμπόριο και όχι από τον ΟΔΔΥ, όπως καταρχήν όφειλε, ενώ, εξάλλου, από τις παρατιθέμενες στη μείζονα σκέψη διατάξεις, δεν προβλέπεται η δυνατότητα χρήσεως επιβατηγού οχήματος από δημοτικούς υπαλλήλους, πλην μόνο του ιδίου του Δημάρχου.Μη ανακλητέα
ΕλΣυν/Τμ7/219/2009
Μη νόμιμη η προμήθεια επιβατικού αυτοκινήτου, με διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού, για τις μετακινήσεις του Δημάρχου, διότι : α) δεν προβλέπεται η δυνατότητα χρήσεως, πέραν του ενός (1) οχήματος και άλλου επιβατικού αυτοκινήτου για τις ανάγκες μετακίνησής του, σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2396/1953 και τα άρθρα 4 και 5 της 543/5543/2000 Κοινής Απόφασης των Υφυπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομικών (ΦΕΚ Β΄ 376), β) δεν παρασχέθηκε η απαιτούμενη ειδική αιτιολογία για την επιλογή εκ μέρους του Δήμου να προβεί στην αγορά του ως άνω αυτοκινήτου από το ελεύθερο εμπόριο και όχι από τον Ο.Δ.Δ.Υ., σύμφωνα με την 6400/2060/1984 Απόφαση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης και γ) δεν προηγήθηκε δημοσίευση περίληψης της διακήρυξης σε μία ημερήσια ή εβδομαδιαία εφημερίδα πέντε (5) ημέρες πριν από τη διενέργειά του, κατά παράβαση της παρ. 5 του άρθρου 23 του Ε.Κ.Π.Ο.Τ.Α..
ΕΣ/Τ7/219/2009
Κάθε Δήμος δύναται να διαθέτει ένα και μόνο επιβατηγό όχημα, το οποίο δικαιούται να χρησιμοποιεί αποκλειστικά ο εκάστοτε Δήμαρχος για την εξυπηρέτηση των υπηρεσιακών του αναγκών και πάντοτε εντός των ορίων της διοικητικής περιφέρειας ή της ζώνης ευθύνης στην οποία ασκεί τα καθήκοντά του, πέραν δε του οχήματος αυτού, δεν δικαιούται να κάνει χρήση κανενός άλλου επιβατικού οχήματος. Περαιτέρω, για την προμήθεια επιβατηγού αυτοκινήτου απαιτείται προηγούμενη αίτηση του ενδιαφερόμενου φορέα και σχετική έγκριση από τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας, ειδικότερα δε, για την επιλογή αγοράς του ως άνω επιβατικού οχήματος από το ελεύθερο εμπόριο και όχι από τον Ο.Δ.Δ.Υ. απαιτείται ειδική αιτιολογία, διαφορετικά η εν λόγω προμήθεια δεν είναι νόμιμη (βλ. Πράξη VII Τμ. 220/208).
ΝΣΚ/348/2006
Τεκμήριο απόκτησης περιουσιακών στοιχείων από αγορά Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου (όχημα και άδεια), καθώς και από αγορά μόνο οχήματος προς αντικατάσταση παλαιού από δικαιούχο σχετικής άδειας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η αγορά Ε.Δ.Χ. (αυτοκινήτου και αδείας) δεν αποτελεί τεκμήριο αποκτήσεως περιουσιακού στοιχείου, σύμφωνα με τις διατάξεις της περ.α’ του άρθρου 17 του Κ.Φ.Ε. β) Η αγορά μόνο οχήματος Ε.Δ.Χ., προς αντικατάσταση παλαιού, από δικαιούχο σχετικής αδείας δεν αποτελεί τεκμήριο, επειδή αποτελεί αγορά πάγιου εξοπλισμού επαγγελματικής χρήσεως, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.2 του άρθρου 4 του Ν 3296/2004. (πλειοψ.)
ΑΕΠΠ/545/2019
Η προσφεύγουσα κοινοπραξία με επωνυμία «...» ζητεί την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 15/2019 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου ..., με την οποία απορρίφθηκε η προσφορά της για τον διαγωνισμό «Προμήθεια συστήματος ανίχνευσης πυρκαγιών στο ... και φορτηγού αυτοκινήτου τύπου ...». Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει την προμήθεια ενός συστήματος ανίχνευσης πυρκαγιών που αποτελείται από θερμικές και οπτικές κάμερες, μετεωρολογικούς σταθμούς, συστήματα ασφαλείας, αλεξικέραυνο, κατάλληλο λογισμικό και εργασίες τοποθέτησης εξοπλισμού (Τμήμα 1), καθώς και την προμήθεια ενός φορτηγού αυτοκινήτου τύπου ... (Τμήμα 2), με συνολικό προϋπολογισμό 251.845,16€ χωρίς ΦΠΑ.
ΝΣΚ/193/2002
Συντηρητική κατάσχεση ΦΔΧ αυτοκινήτου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Επέκταση συντηρητικής κατασχέσεως και επί της αδείας κυκλοφορίας ΦΔΧ αυτοκινήτου – εκκρεμούσης αυτής, δεν μπορεί να γίνει αντικατάσταση του οχήματος από τον καθού η συντηρητική κατάσχεση – επί συντηρητικών κατασχέσεων ΦΔΧ αυτοκινήτων που επιβλήθηκαν πριν από την ισχύ του Ν 2801/2000, εξακολουθούν να εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 16 του Ν 1959/1991 – προκειμένου η αρμόδια υπηρεσία να προβεί στις ενέργειες αρμοδιότητάς της πρέπει να προσκομιστούν σ αυτήν από τον δανειστή η δικαστική απόφαση περί επιβολής της συντηρητικής κατασχέσεως επί του ΦΔΧ αυτοκινήτου καθώς και η κατασχετήρια έκθεση και το αποδεικτικό επιδόσεως αυτής, όπου απαιτείται.
ΝΣΚ/205/2005
Αναστολή εκτέλεσης της διοικητικής ποινής αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας Δ.Χ. φορτηγού αυτοκινήτου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η αναστολή εκτέλεσης της καταλογιστικής πράξης επιβολής προστίμου και αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας Δ.Χ. φορτηγού αυτοκινήτου δεν συνεπάγεται και την άρση της απαγόρευσης μεταβίβασης του ως άνω οχήματος κατά το χρονικό διάστημα που ισχύει η αναστολή. (πλειοψ.)
ΑΕΠΠ/950/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά την ανάκληση, ακύρωση ή μεταρρύθμιση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του φορέα που απέρριψε την προσφορά της στον ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την προμήθεια (Α) σταθμών εργασίας, (Β) εκτυπωτών και σχετικών υπηρεσιών και (Γ) 22 αδειών σχεδιαστικού προγράμματος, συνολικής αξίας 743.200€. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η απόφαση πάσχει από νομικά ελαττώματα, όπως μη νόμιμη σύνθεση επιτροπής αξιολόγησης, μη συμμόρφωση με τεχνικές προδιαγραφές και παραβιάσεις αρχής διαφάνειας, ζητώντας την επαναξιολόγηση της προσφοράς της και την ακύρωση της εκδικασίας.
ΣΤ/29886/9/1977
Περί διαδικασίας ενημερώσεως της Υπηρεσίας σε περίπτωση μεταβολής του εξωτερικού χρωματισμού αμαξώματος αυτοκινήτου οχήματος.