ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)/258/2016
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Με τα ανωτέρω δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, μη νομίμως ανατέθηκαν στους φερόμενους ως δικαιούχους των ενταλμάτων οι επίμαχες εργασίες συντήρησης και επισκευής δικτύου άρδευσης της Δ.Ε. …, καθώς, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Αναπληρώτρια Επίτροπο, εμπίπτουν στα καθήκοντα του προσωπικού του Δήμου ... - όπως αυτά περιγράφονται στις οικείες οργανικές διατάξεις - η δε διεκπεραίωσή τους δεν απαιτεί, όπως προκύπτει από τον προσδιορισμό του αντικειμένου των σχετικών συμβάσεων και τα διδάγματα της κοινής πείρας, εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία, που αποδεδειγμένα δεν διαθέτουν οι υπηρετούντες στο Δήμο υπάλληλοι, ενώ ούτε ο ίδιος ο Δήμος επικαλείται, στις προαναφερόμενες αποφάσεις ανάθεσης των εργασιών, την ειδική φύση αυτών.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)/38/2016
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Με τα ανωτέρω δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει τα ακόλουθα:Α. Ως προς τα 39 και 40, οικονομικού έτους 2015, χρηματικά εντάλματα: Οι δαπάνες που εντέλλονται με τα 39 και 40, οικονομικού έτους 2015, χρηματικά εντάλματα είναι μη νόμιμες, διότι, ανεξαρτήτως εάν οι παρασχεθείσες υπηρεσίες, όπως αυτές αναφέρονται στα οικεία τιμολόγια, προς εξόφληση των οποίων εκδόθηκαν τα εν λόγω εντάλματα («αξιολόγηση αιτήσεων κοινωνικού τιμολογίου πελατών Δ.Ε.Υ.Α.Λ.» και «στατιστική ανάλυση στοιχείων κοινωνικού τιμολογίου πελατών Δ.Ε.Υ.Α.Λ», αντιστοίχως) εμπίπτουν ή όχι στο συμβατικό αντικείμενο των ανατεθεισών υπηρεσιών (βλ. προηγούμενη σκέψη), η παροχή των επίμαχων υπηρεσιών «Υπευθύνου Διαφάνειας» και «Υπευθύνου Παραπόνων και Υποστήριξης του Καταναλωτή», μη νομίμως ανατέθηκε στους φερόμενους ως δικαιούχους των ενταλμάτων αυτών. Και τούτο διότι, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Αναπληρώτρια Επίτροπο, οι εν λόγω υπηρεσίες εμπίπτουν στα καθήκοντα του προσωπικού της Δ.Ε.Υ.Α.Λ., όπως αυτά περιγράφονται στις προπαρατεθείσες οργανικές διατάξεις ..., η δε διεκπεραίωσή τους δεν απαιτεί, όπως προκύπτει από το αντικείμενο των σχετικών συμβάσεων και τα διδάγματα της κοινής πείρας, εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία.(..)Β. Ως προς το 41, οικονομικού έτους 2015, χρηματικό ένταλμα: Η εντελλόμενη με το εν λόγω ένταλμα δαπάνη είναι μη νόμιμη, καθώς οι επίμαχες υπηρεσίες «Υπεύθυνης Δημοσίων Σχέσεων» μη νομίμως ανατέθηκαν στη φερόμενη ως δικαιούχο του εντάλματος. Και τούτο, διότι μέρος των ανατεθεισών στην ανάδοχο εργασιών και, συγκεκριμένα, η ανατεθείσα υποχρέωση συνεργασίας και ενημέρωσης για τις δραστηριότητες και για τα θέματα των οργανισμών ύδρευσης - αποχέτευσης άλλων χωρών, καθώς και η υποχρέωση συνεργασίας με φορείς στην Ελλάδα και το εξωτερικό, για την προαγωγή της διαπεριφερειακής και διασυνοριακής συνεργασίας, τη συμμετοχή της Δ.Ε.Υ.Α.Λ. σε δίκτυα για το νερό και για την αξιοποίηση των προσφερόμενων δυνατοτήτων, εμπίπτουν στα συνήθη καθήκοντα του Διευθυντή της Υπηρεσίας Περιβάλλοντος, όπως αυτά περιγράφονται στο άρθρο 12 του Ο.Ε.Υ.(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες και τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθούν.
ΕΣ/Τ4/116/2007
Tαξινόμηση-ταυτοποίηση και ηλεκτρονική καταχώρηση αρχείου.Εργασίες, οι οποίες αποτελούν το αντικείμενο της σύμβασης για τις οποίες δεν προκύπτει ούτε από την απόφαση διενέργειας του διαγωνισμού αλλά ούτε και από την τεχνική προσφορά του αναδόχου ότι απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία, προσόντα τα οποία, αποδεδειγμένα, δεν διαθέτει, το προσωπικό του Ιδρύματος, ανάγονται στα καθήκοντα του τακτικού προσωπικού - όπως αυτά περιγράφονται από τον οργανισμό του Νοσοκομείου.
ΕΣ/Τ7/176/2006
Ανάθεση έναντι αμοιβής σε τρίτο ιδιώτη ή νομικό πρόσωπο, είναι επιτρεπτή μόνον όταν αφορά ιδιαίτερα σοβαρές ή ειδικής φύσεως υποθέσεις, που το συμφέρον του νομικού προσώπου επιβάλλει να ανατεθούν σε τρίτους με εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία, προσόντα τα οποία, αποδεδειγμένα, δεν διαθέτει, σε κάθε συγκεκριμένη περίπτωση το προσωπικό που ήδη υπηρετεί
ΕΣ/ΚΠΕ/Τμ.4/41/2017
Καταβολή αμοιβής για τη διάθεση τριών εργατών, «οι οποίοι κάλυψαν ανάγκες του Νοσοκομείου σε διάφορα τμήματα.(...)Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τον Επίτροπο, μη νομίμως ανατέθηκε στη φερόμενη ως δικαιούχο εταιρεία η παροχή των επίμαχων υπηρεσιών αρχειοθέτησης ιατρικών φακέλων και μεταφοράς φαρμακευτικού και υγειονομικού υλικού, η οποία διέθεσε προς τούτο τρία άτομα, καθόσον οι εργασίες αυτές δεν είναι, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας, ειδικής φύσης, ώστε η διεκπεραίωσή τους να απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις ή εμπειρία, αλλά ανάγονται στα πάγια και συνήθη καθήκοντα του προσωπικού της Διοικητικής - Οικονομικής Υπηρεσίας και δη των Τμημάτων Κίνησης Ασθενών και Επιστασίας - Ιματισμού, μη αποδεικνυομένης της αδυναμίας του Νοσοκομείου να εκτελέσει τις επίμαχες εργασίες με το υπάρχον προσωπικό του, λαμβανομένου υπόψη του αριθμού των συνολικά προβλεπομένων θέσεων στη συγκεκριμένη Υπηρεσία σύμφωνα με το άρθρο 15 του Οργανισμού του.
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.4/22/2017
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΡΧΕΙΟΘΕΤΗΣΗΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως ανατέθηκε στη φερόμενη ως δικαιούχο εταιρεία η παροχή των επίμαχων υπηρεσιών αρχειοθέτησης, η οποία διέθεσε προς τούτο τρία άτομα, καθόσον οι εργασίες αυτές δεν είναι, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας, ειδικής φύσης, ώστε η διεκπεραίωσή τους να απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις ή εμπειρία, αλλά ανάγονται στα πάγια και συνήθη καθήκοντα του προσωπικού της Διοικητικής –Οικονομικής Υπηρεσίας και δη του Τμήματος Κίνησης Ασθενών, μη αποδεικνυομένης της αδυναμίας του Νοσοκομείου να εκτελέσει τις επίμαχες εργασίες με το υπάρχον προσωπικό του, λαμβανομένου υπόψη του αριθμού των συνολικά προβλεπομένων θέσεων στη συγκεκριμένη Υπηρεσία σύμφωνα με το άρθρο 15 του Οργανισμού του. Ειδικά δε ως προς τις προβλεπόμενες θέσεις Κλάδου ΥΕ Εργατών, ο ισχυρισμός του Νοσοκομείου περί απουσίας κατά τον κρίσιμο χρόνο ανάθεσης και παροχής των επίμαχων υπηρεσιών 2 εκ των 6 υπηρετούντων (επί συνόλου 10 οργανικών θέσεων) εργατών με απόσπαση, 1 με μετακίνηση και 1 με μακροχρόνια άδεια, δεν ασκεί εν προκειμένω επιρροή, αφού δεν προκύπτει ότι τα ανωτέρω δεν ανάγονται στη σφαίρα ευθύνης των αρμοδίων οργάνων του Νοσοκομείου, το οποίο όφειλε να προγραμματίσει εγκαίρως την αναπλήρωσή τους ή να μεριμνήσει για τη μεταφορά προσωπικού από άλλες οργανικές μονάδες του Νοσοκομείου ή για τη διεκπεραίωση, έστω και προσωρινά, των επίμαχων, απλών και όχι εξειδικευμένων, εργασιών από το προσωπικό τυχόν άλλων κλάδων του, όπως για παράδειγμα από τους υπηρετούντες στο κλάδο ΥΕ Βοηθητικού Προσωπικού ή στο κλάδο ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων, λαμβάνοντας υπόψη τις επικαλούμενες αυξημένες ανάγκες του εν λόγω Τμήματος Κίνησης Ασθενών.Ως εκ τούτου, ο προβαλλόμενος λόγος διαφωνίας του Επιτρόπου παρίσταται βάσιμος, με συνέπεια τη μη νομιμότητα της εντελλόμενης δαπάνης
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/240/2019
Εκπόνηση εργαστηριακών ελέγχων:..Με δεδομένα τα ανωτέρω, η παροχή των ως άνω τεχνικών υπηρεσιών που περιλαμβάνει εργαστηριακούς ελέγχους και λήψη δοκιμίων από δομικά στοιχεία για εργαστηριακές δοκιμές από ειδικά μηχανήματα και εκτός του χώρου του Κολυμβητηρίου (έκθεση του εργαστηρίου αντοχής του ΑΠΘ για τα δοκίμια Δομικού …), όπως οι υπηρεσίες αυτές περιγράφονται στα έγγραφα του διαγωνισμού και προκύπτουν από τα παραδοτέα της σύμβασης, συνιστούν ειδική τεχνική υπηρεσία που απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία και δεν περιλαμβάνεται στα καθήκοντα του προσωπικού της Διεύθυνσης των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου .., όπως αυτά περιγράφονται στον Οργανισμό του. Συνακόλουθα η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/29/2017
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ. αμοιβή για την παροχή υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης για την «Καταγραφή Ηλεκτρομηχανολογικού (Η/Μ) Εξοπλισμού & Εγκαταστάσεων (..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως ανατέθηκε στο φερόμενο ως δικαιούχο εκπαιδευτικό ίδρυμα η παροχή των συγκεκριμένων υπηρεσιών, καθόσον αυτές, όπως περιγράφονται ανωτέρω, δεν είναι, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας, ειδικής φύσης, ώστε η διεκπεραίωσή τους να απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις ή εμπειρία, αλλά ανάγονται στα πάγια και συνήθη καθήκοντα του προσωπικού της Τεχνικής Υπηρεσίας και δη του Τμήματος Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων, όπως αυτά προβλέπονται στον Οργανισμό του Νοσοκομείου, μη αποδεικνυομένης της αδυναμίας αυτού να εκτελέσει τις επίμαχες εργασίες με το υπάρχον προσωπικό του, ενόψει και του αριθμού των συνολικά προβλεπομένων θέσεων στη συγκεκριμένη Υπηρεσία, σύμφωνα με το άρθρο 17 του Οργανισμού του. Ειδικότερα, εκ των 9 συνολικά προβλεπόμενων θέσεων της Τεχνικής Υπηρεσίας κατηγορίας ΠΕ και ΤΕ κλάδου Μηχανικών, είναι στελεχωμένες οι 8. Λαμβανομένου, ωστόσο, υπόψη ότι μόνο 2 εκ των θέσεων αυτών αφορούν στο Τμήμα Η/Μ Εγκαταστάσεων, καθώς και της υποχρέωσης των ως άνω υπαλλήλων, παράλληλα προς τη διεκπεραίωση των λοιπών προβλεπόμενων στον Οργανισμό τακτικών εργασιών, της σύνταξης των απαιτούμενων τεχνικών προδιαγραφών και συμβατικών τευχών για τη διενέργεια διαγωνισμών για τη συντήρηση των πεπαλαιωμένων εγκαταστάσεων του Νοσοκομείου, οι οποίοι μάλιστα φέρονται ήδη ως εν εξελίξει ή ακόμη και ως ήδη περαιωθέντες ..., το Κλιμάκιο κρίνει ότι συγγνωστώς εν προκειμένω το Νοσοκομείο υπέλαβε ότι μπορούσε να προβεί νομίμως στην ανωτέρω ανάθεση των επίμαχων εργασιών και ως εκ τούτου το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικείο οικονομικό έτος.V. Κατόπιν αυτών, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί λόγω συνδρομής συγγνωστής πλάνης, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2016.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/22/2020
Καταβολή αποζημίωσης για απογευματινή υπερωριακλη απασχόληση...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε κρίνεται ότι η πραγματοποίηση υπερωριακής απασχόλησης καθ’ υπέρβαση των ωρών του υποχρεωτικού ωραρίου από τους φερόμενους ως δικαιούχους υπαλλήλους του Τμήματος Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού, για το χρονικό διάστημα από το μήνα Φεβρουάριο έως και τον μήνα Ιούνιο του έτους 2019, δεν είναι νόμιμη, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την αναπληρώτρια Επίτροπο με τον πρώτο λόγο διαφωνίας. Τούτο διότι η 33244/14.12.2018 απόφαση του Δημάρχου .. περί καθιέρωσης υπερωριακής απασχόλησης δεν διαλαμβάνει την απαιτούμενη, κατά τα προεκτεθέντα, πλήρη και ειδική αιτιολογία, με αναφορά σε συγκεκριμένα στοιχεία, από τα οποία να προκύπτει η συνδρομή ειδικών περιστάσεων (εκτάκτων, εποχικών ή επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών), που απαιτούν άμεση και δραστική διευθέτηση, σε αντιστοίχιση προς τις ώρες που πράγματι θα απαιτηθούν για τη διεκπεραίωσή τους, προκειμένου να καθίσταται εφικτός ο προγραμματισμός της λειτουργίας των υπηρεσιών υπό όρους διαφάνειας, τόσο για την προστασία των υπαλλήλων από τυχόν υπερβάσεις στο ωράριο εργασίας τους, όσο και για την τήρηση των αρχών της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης κατά τη διάθεση των πρόσθετων δημοσίων πόρων, που συνεπάγεται η απασχόληση του προσωπικού πέραν του τακτικού του ωραρίου. Εξάλλου, και στην προηγηθείσα της ανωτέρω απόφασης καθιέρωσης της υπερωριακής εργασίας εισήγηση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών, περιγράφονται συνήθη καθήκοντα του προσωπικού του Τμήματος Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού, όπως προκύπτουν από τον Ο.Ε.Υ. του Δήμου ... (βλ. την 9387/25.10.2011 απόφαση Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης ..., Β΄ 2593, όπως ισχύει), χωρίς να εξειδικεύονται οι ειδικοί λόγοι και οι συγκεκριμένες περιστάσεις που επιβάλλουν την χρονικώς αποκλίνουσα απασχόληση του προσωπικού προς διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της υπηρεσίας αυτής. Περαιτέρω, και στις σχετικές αποφάσεις συγκρότησης συνεργείων ανά μήνα γίνεται γενική και αόριστη αναφορά στις υπηρεσιακές ανάγκες του Τμήματος που αφορούν στις διαδικασίες πρόσληψης προσωπικού ορισμένου χρόνου, χωρίς προσδιορισμό του όγκου των συσσωρευθεισών αναγκών και χωρίς να γίνεται επίκληση συγκεκριμένων επιτακτικών υπηρεσιακών αναγκών που κατέστησαν αδύνατο τον χρονικό προγραμματισμό και την εκτέλεση των σχετικών εργασιών από τους υπηρετούντες υπαλλήλους στο πλαίσιο του υποχρεωτικού ωραρίου τους. Αντιθέτως, είναι απορριπτέος ως αβάσιμος ο δεύτερος λόγος διαφωνίας της αναπληρώτριας Επιτρόπου, δεδομένου ότι οι 9534/6.3.2019 και 11680/30.3.2019 αποφάσεις συγκρότησης συνεργείου για τους μήνες Μάιο και Ιούνιο του 2019 αναρτήθηκαν στο πρόγραμμα «Διαύγεια» σε χρόνο προγενέστερο της υλοποίησης των υπερωριών των αντίστοιχων ως άνω μηνών και συγκεκριμένα στις 6.5.2019 και 30.5.2019 αντίστοιχα. Οι δε μεταγενεστέρως της υλοποίησης των εν λόγω υπερωριών αναρτηθείσες στο πρόγραμμα «Διαύγεια», ήτοι στις 9.7.2019 και 8.7.2019 αντίστοιχα, αποφάσεις συγκρότησης συνεργείου για τους μήνες αυτούς αφορούν σε ορθή επανάληψη των αρχικών αποφάσεων συγκρότησης συνεργείου, λόγω σφάλματος στην ημερομηνία έκδοσης αυτών.
ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)223/2014
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Δήμο σε ιδιώτη για την εκπόνηση της «Μελέτης άρδευσης για την ανάπλαση ……..». (..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας Πράξεως, ο Δήμος …., μη νομίμως, ανέθεσε στο φερόμενο ως δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, ηλεκτρολόγο μηχανικό την εκπόνηση της μελέτης της άρδευσης για την ανάπλαση των οικισμών Δ.Ε. … του Δήμου ….., καθόσον αυτή αφενός αφορά στη συντήρηση του πρασίνου (δέντρων, θάμνων και χλοοτάπητα) που υπάρχουν σε πεζοδρόμια στους κεντρικούς δρόμους των οικισμών …. και …. και στην κεντρική πλατεία των …, μέσω της προβλέψεως υποδομών αυτόματου ποτίσματος (άρδευσης) αυτών, ανάλογα με τις ανάγκες τους και την εποχή του έτους και ανάγονται στα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες του υπηρετούντος στο Τμήμα Τεχνικών Έργων της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών προσωπικού, αφετέρου δε, συνιστούν συνήθεις, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας, εργασίες, για την εκτέλεση των οποίων δεν απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις, ιδία δε καθόσον, όπως αναφέρεται στην, από 6.2.2014, σύμβαση μεταξύ του Δήμου και του ως άνω ιδιώτη μελετητή, η επίμαχη μελέτη στηρίζεται σε πρότερη φυτοτεχνική τοιαύτη (στην οποία εμφαίνεται ο αριθμός των φυτικών ατόμων και οι ανάγκες τους σε νερό), η οποία έχει εκπονηθεί από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου και αποτυπώνει την υπάρχουσα βλάστηση στις περιοχές αναπλάσεως. Σε κάθε περίπτωση ο Δήμος δεν αποδεικνύει ότι το υπηρετούν στην Τεχνική Υπηρεσία προσωπικό στερείται των αναγκαίων γνώσεων για την εκπόνηση της επίμαχης μελέτης, δοθέντος ότι δεν προσδιορίζει την επιστημονική ειδικότητα την οποία πρέπει να έχει το εξειδικευμένο προσωπικό που θα προβεί στη σύνταξη της μελέτης. Περαιτέρω, η επικαλούμενη από το Δήμο …. έλλειψη του αναγκαίου λογισμικού προς ανάλυση των δεδομένων για την εξεύρεση του αναγκαίου αριθμού των σταλακτών ποτίσματος (βλ. τα σχέδια αρδεύσεως της μελέτης) και της αποστάσεως αυτών μεταξύ τους, πέραν του ότι ανάγεται σε πλημμελή εκπλήρωση της υποχρεώσεώς του να μεριμνά για την αποτελεσματική λειτουργία των τεχνικών υπηρεσιών του, αναιρείται εκ του γεγονότος ότι τόσο η Προϊσταμένη του Τμήματος Τεχνικών Έργων (αρχιτέκτων μηχανικός κατηγορίας ΠΕ), όσο και ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών (τοπογράφος μηχανικός κατηγορίας ΤΕ) ενέκριναν την ως άνω μελέτη, βεβαιώνοντας την ποσοτική και ποιοτική επάρκεια αυτής, γεγονός που υποδηλώνει ότι ήταν σε θέση να ελέγξουν τα δεδομένα και τα μεγέθη που αποτυπώνονται σε αυτήν, προκειμένου να πιστοποιήσουν ότι τηρήθηκαν όλες οι προδιαγραφές, οι κανονισμοί και οι τεχνικές οδηγίες που ίσχυαν κατά το χρόνος συντάξεώς της. Επίσης, ως επιβλέπων την ως άνω μελέτη, ικανός να ελέγξει τα δεδομένα που ελήφθησαν υπ’ όψιν για την εκπόνησή της σε όλα τα στάδια αυτής, ορίσθηκε μηχανολόγος μηχανικός κατηγορίας Π.Ε., πρόσωπο δηλαδή που φέρει την ίδια ειδικότητα με έναν από τους τρεις που υπέβαλαν προσφορά κατά την έρευνα αγοράς που πραγματοποίησε η υπηρεσία και είχε τη δυνατότητα να προβεί στη σύνταξή της.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/254/2018
Υπερωριακή απασχόληση:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, κρίνεται ότι η πραγματοποίηση υπερωριακής απασχόλησης καθ’ υπέρβαση των ωρών του υποχρεωτικού ωραρίου από τους φερόμενους ως δικαιούχους υπαλλήλους, κατά το Μάρτιο του 2018 δεν είναι νόμιμη, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με τον πρώτο λόγο διαφωνίας. Και τούτο διότι η 717/22.01.2018 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΓΝ .....-ΝΜ ....., όπως αυτή συμπληρώνεται από την 567/22.01.2018 εισήγηση της Διοικητικής Διευθύντριας της ΝΜ ....., κατά το μέρος που αφορά στην καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης καθ’ υπέρβαση του υποχρεωτικού ωραρίου των φερομένων ως δικαιούχων μόνιμων διοικητικών του υπαλλήλων, δεν διαλαμβάνει πλήρη και ειδική αιτιολογία, με αναφορά σε συγκεκριμένα στοιχεία, από τα οποία να προκύπτει η συνδρομή ειδικών περιστάσεων (εκτάκτων, εποχικών ή επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών), που να δικαιολογούν την καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης των υπαλλήλων αυτών, κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα. Αντιθέτως, στην ως άνω απόφαση περιγράφονται συνήθη καθήκοντα του μόνιμου διοικητικού προσωπικού του Νοσοκομείου, όσον αφορά στην διεκπεραίωση θεμάτων Τμήματος Προσωπικού, θεμάτων Οικονομικού Τμήματος (προϋπολογισμοί, κλείσιμο ταμείου, απολογισμοί, τροποποιήσεις κ.λπ.), θεμάτων Γραφείου Αναπληρωτή Διοικητή και στην αποστολή στοιχείων σχετικά με προϋπολογισμό, απολογισμό, Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), μητρώο δεσμεύσεων, στοιχεία Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (Γ.Λ.Κ.). Περαιτέρω, στην απόφαση αυτή γίνεται γενική και αόριστη αναφορά στην ανάγκη άμεσης ολοκλήρωσης διαγωνισμών, προκειμένου να μην υπάρξει έλλειψη βασικών υλικών και υπηρεσιών του Νοσοκομείου, στην ανάγκη άμεσης εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων και στις ιδιαίτερα αυξημένες ανάγκες και απαιτήσεις σε όλα τα τμήματα όλων των υπηρεσιών του Νοσοκομείου, χωρίς προσδιορισμό του όγκου των συσσωρευθεισών αναγκών και χωρίς να αναφέρεται για ποιο λόγο δεν ήταν δυνατός ο χρονικός προγραμματισμός και η εκτέλεση των σχετικών εργασιών από τους υπηρετούντες διοικητικούς υπαλλήλους του Νοσοκομείου στο πλαίσιο του υποχρεωτικού ωραρίου τους, λαμβανομένης υπόψη και της αύξησης των οργανικών θέσεων μονίμων διοικητικών υπαλλήλων του ΓΝ .....-ΝΜ ....., μετά την ενοποίηση σε αυτό των επιμέρους οργανισμών των διασυνδεόμενων Γενικών Νοσοκομείων Πύργου, ..... και ΓΝ-ΚΥ Κρεστενών (βλ. ΚΥΑ 123888/31.12.2012, ΦΕΚ Β΄3499), ενώ η αναφορά στην έλλειψη προσωπικού λόγω συνταξιοδοτήσεων και αδυναμίας προσλήψεων (διοικητικού κυρίως προσωπικού) κρίνεται αόριστη, καθόσον δεν παρατίθενται σαφή και συγκεκριμένα στοιχεία περί του αριθμού των αποχωρήσεων και των συνεπειών αυτών σε σχέση με το συνολικό δυναμικό των κατά τα ανωτέρω ενοποιημένων Νοσοκομείων. Περαιτέρω, αναφορικώς προς τον, επαλλήλως προβαλλόμενο, δεύτερο λόγο διαφωνίας, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνη παρίσταται και μη κανονική, κατά το μέρος αυτής που αφορά σε υπερωρίες προγενέστερες της, επισυναφθείσας στα στοιχεία του χρηματικού εντάλματος, 671/13.03.2018 απόφαση ανάληψης υποχρέωσης έτους 2018, κατά παράβαση των διατάξεων των άρθρων 66 παρ. 1 και 2 του ν. 4270/2014 και 2 του π.δ/τος 80/2016, μη δυναμένης της εν λόγω κρίσης να διαφοροποιηθεί εκ της προσκομίσεως της 3561/02.01.2018 απόφαση ανάληψης υποχρέωσης, η οποία δεν προκύπτει ότι αφορά στις εντελλόμενες με το υπό έλεγχο χρηματικό ένταλμα υπερωρίες.