ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)/385/2013
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΜΜ:(..)Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με το ανωτέρω χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι μη νόμιμη, καθόσον κατά παραδοχή του λόγου διαφωνίας της Επιτρόπου η αρμοδιότητα της ανάθεσης της επίμαχης προμήθειας ανταλλακτικών, για την κάλυψη των σχετικών αναγκών του ενδιαφερόμενου Δήμου, δεν ανήκε στην Οικονομική Επιτροπή, αλλά στην Επιτροπή συντήρησης και επισκευής οχημάτων, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Δημάρχου και είναι το μόνο κατά νόμο αρμόδιο όργανο για την ανάθεση αυτής. Περαιτέρω, τα, από 22.4.2013, 23.4.2013, 29.4.2013 και 8.5.2013 πρωτόκολλα παραλαβής των εν λόγω υλικών δεν συνιστούν νόμιμα για την εν λόγω δαπάνη δικαιολογητικά, αφού η παραλαβή των ελαστικών δεν πραγματοποιήθηκε από νόμιμα συγκροτημένη Επιτροπή, η οποία να αποτελείται από ένα δημοτικό σύμβουλο και δύο υπαλλήλους, ο ένας εκ των οποίων έπρεπε να έχει την κατάλληλη ειδικότητα, σύμφωνα με τα οριζόμενα με τις προμνησθείσες διατάξεις του άρθρου 67 του π.δ. 28/1980. (Στη περίπτωση δε κατά την οποία δεν υπηρετούσε στο Δήμο υπάλληλος με τα κατάλληλα προσόντα, το μέλος αυτό της Επιτροπής έπρεπε να ορισθεί από την οικεία Περιφέρεια)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΑΔΗΣΥ/145/2023
Για να εξετάσει την από 01.12.2022 με ΓΑΚ Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ. 1706/06.12.2022 προδικαστική προσφυγή της ένωσης εταιριών με την επωνυμία «…(«…»), η οποία αποτελείται από τις εταιρίες: 1). Ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «...», η οποία εδρεύει στον «…» και 2). Ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «….» και τον διακριτικό τίτλο «...», που εδρεύει στη «…», όπως εκπροσωπείται νόμιμα.
ΝΣΚ/470/2003
Δεύτερη επιτροπή καθορισμού ορίων αιγιαλού κλπ. Συγκρότηση και λειτουργία αυτής. Έννοια εξαιρετικής περιπτώσεως για τη συγκρότησή της. Συνέπειες μη νόμιμης συγκροτήσεως της επιτροπής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η επιτροπή του δεύτερου εδαφίου της παρ.1 του άρθρου 3 του Ν 2971/2001 είναι μία «δεύτερη» «παράλληλη» επιτροπή και όχι «δευτεροβάθμια», η οποία συστήνεται-συγκροτείται σε «εξαιρετικές περιπτώσεις», ο προσδιορισμός των οποίων γίνεται από το αρμόδιο όργανο σύμφωνα με το περιεχόμενο της έννοιας αυτής κατά την κοινή πείρα και αντίληψη, περίπτωση που δεν συντρέχει όταν συστήνεται – συγκροτείται «δεύτερη» επιτροπή λόγω της υποβολής στοιχείων από θιγόμενο ιδιώτη που αποδεικνύουν ή πιθανολογούν σφόδρα σφάλμα στον καθορισμό της οριογραμμής του αιγιαλού κλπ από την επιτροπή του πρώτου εδαφίου της παρ.1 του ως άνω άρθρου, εκλαμβανόμενης της περιπτώσεως αυτής ως «εξαιρετικής». Σε περίπτωση συστάσεως – συγκροτήσεως «δεύτερης» επιτροπής μόνο εκ του ως άνω λόγου, συντρέχει περίπτωση ανακλήσεως της οικείας πράξεως από το εκδόσαν αυτή αρμόδιο όργανο. Εάν δε η εν λόγω επιτροπή έχει προβεί ήδη στη σύνταξη της σχετικής εκθέσεως, το αρμόδιο για την έγκριση αυτής όργανο, στα πλαίσια του ελέγχου νομιμότητας, δύναται να μην την εγκρίνει και να ακολουθηθεί εκ νέου η διαδικασία καθορισμού οριογραμμής αιγιαλού κλπ.
ΕΑΔΗΣΥ/208/2022
Για να εξετάσει, σε συμμόρφωση η οποία διατάχθηκε με την υπ’ αρ. Ν64/2021 Απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Πατρών, η οποία εκδόθηκε επί της ΑΝΜ 64/28.07.2021 αίτησης αναστολής της ένωσης οικονομικών φορέων με την επωνυμία «…» - «… με δ.τ. “…”» (εφεξής η «προσφεύγουσα») που αποτελείται από: 1. Την ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «…» και τον διακριτικό τίτλο «….», που εδρεύει στ… …, οδός …, αρ. …, όπως εκπροσωπείται νόμιμα και β) Την ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «… και τον διακριτικό τίτλο «….», που εδρεύει στ.. …, περιοχή …, οδός … αρ. … και …αρ. …, όπως εκπροσωπείται νόμιμα.
ΝΣΚ/25/2004
Νομιμότητα διεξαγωγής διαγωνισμού κατασκευής δημόσιου έργου.α) Ανοικτή δημοπρασία για την κατασκευή δημόσιου έργου, στην οποία εφαρμόζεται (και) η Κοινοτική νομοθεσία, δεν θεωρείται ότι διεξήχθη νόμιμα, αν κατά την ορισθείσα για την υποβολή των προσφορών ημερομηνία, δεν συνεδρίασε η Επιτροπή του διαγωνισμού. β) Ο νέος διαγωνισμός για το ίδιο έργο δεν θεωρείται επαναληπτικός, διότι ο αρχικός θεωρείται ως μη γενόμενος. (πλειοψ.)
ΥΠΕΣ/11726/2008
Όταν διεξάγεται διαγωνισμός σχετικός με ανάθεση δημοσίου έργου με κριτήριο ανάθεσης τη χαμηλότερη προσφορά και εφόσον το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού μέχρι το ανώτατο όριο της δεύτερης τάξης του Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων, η Επιτροπή Διαγωνισμού έργου Ο.Τ.Α. Α’ Βαθμού συγκροτείται αποκλειστικά από τρία υπηρεσιακά μέλη.(ΕΓΚ.11)-Σχ. η γνωνοδότηση αριθμ.ΝΣΚ/81/2008
ΝΣΚ/114/2001
Διοικητικές συμβάσεις. Ερμηνεία όρου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Δ. Γριμάνης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγήτρια: Α. Κουτούκη, Πάρεδρος Σε περίπτωση αθέτησης οποιουδήποτε όρου της υπό κρίση σύμβασης εφαρμόζονται αναλογικά οι διατάξεις του Κανονισμού Προμηθειών Δημοσίου σύμφωνα με τις οποίες στις περιπτώσεις που θεωρείται αυτοδίκαιη η παραλαβή, οι προβλεπόμενοι από τη σύμβαση έλεγχοι πραγματοποιούνται από Επιτροπή που συγκροτείται, στην προκείμενη περίπτωση, με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών στην οποία δεν συμμετέχουν ο Πρόεδρος και τα μέλη της Επιτροπής που δεν πραγματοποίησε την παραλαβή στον προβλεπόμενο χρόνο. Η πιο πάνω επιτροπή θα κρίνει αν οι υποβληθείσες από την εταιρεία ΑΕΕ {ΕΜΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ - ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ} εκθέσεις είναι πλήρεις ή παρουσιάζουν ελλείψεις, αν είναι δυνατόν οι ελλείψεις να αποκατασταθούν και, τέλος, στην περίπτωση που αυτές δεν είναι δυνατόν να αποκατασταθούν, αν πρέπει και πόσο, λαμβανομένων υπόψη των συναλλακτικών αρχών και των αρχών της καλής πίστης, να μειωθεί το τίμημα που έχει συμφωνηθεί, εκδοθησομένης σχετικής απόφασης από τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών.
ΕΣ/Τμ.7(ΚΠΕ)244/2013
Πληρωμή εργασιών και ανταλλακτικών για τη συντήρηση και επισκευή οχημάτων του ως άνω Δήμου.(....)Με την εκδοθείσα κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 11 του ν.δ/τος 2396/1953 (ΦΕΚ Α΄ 117) Οικ.3373/390/20.3.1975 απόφαση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβερνήσεως «Περί καθορισμού διαδικασίας επισκευής, συντηρήσεως, αγοράς ανταλλακτικών και προμηθείας καυσίμων και λιπαντικών κ.λπ. των αυτοκινήτων οχημάτων του Δημοσίου, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοικήσεως και των εν γένει Ν.Π.Δ.Δ. κ.λπ. περί ων το άρθρ. 1 του Ν.Δ. 2396/53» (ΦΕΚ Β΄ 349), όπως τροποποιήθηκε με την Οικ.4993/745/24.4.1975 απόφαση του ίδιου Υπουργού (ΦΕΚ Β΄ 489), καθορίζεται, μεταξύ άλλων, η διαδικασία επισκευής και συντήρησης και προμήθειας ανταλλακτικών και ελαστικών για τα αυτοκίνητα οχήματα που ανήκουν στο Δημόσιο, τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) και τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) Ειδικότερα, για την προμήθεια των αναγκαίων ανταλλακτικών καθώς και την επισκευή και συντήρηση σε ιδιωτικό συνεργείο οχημάτων των Ο.Τ.Α., που εδρεύουν σε διοικητική περιφέρεια πλην της Περιοχής τέως Διοικήσεως Πρωτευούσης (βλ. α.ν. 44/1936) και που δεν διαθέτουν συνεργείο επισκευής αυτοκινήτων, απαιτείται ως «ουσιώδες δικαιολογητικόν της πραγματοποιούμενης εκάστοτε δαπάνης» η έκδοση «δελτίου ή εντολής επιθεωρήσεως και επισκευής οχήματος» από το Γραφείο Κίνησης της αρμόδιας Νομαρχίας (και ήδη Αποκεντρωμένης Διοίκησης, σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν. 3852/2010) ή, εφόσον έχει συγκροτηθεί, από το Γραφείο Κίνησης του ενδιαφερόμενου Ο.Τ.Α. Στην εν λόγω «εντολή» αναγράφονται, περιληπτικά, στοιχεία αναφερόμενα στο είδος της συντήρησης ή επισκευής, οι απαιτούμενες επισκευαστικές εργασίες και τα αναγκαία ανταλλακτικά. Αντίτυπο του εν λόγω «δελτίου ή εντολής», πρέπει να παραδίδεται στην αρμόδια Επιτροπή συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων οχημάτων της υπηρεσίας, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Δημάρχου και αποτελείται από υπαλλήλους του Δήμου, από τους οποίους ένας τουλάχιστον τεχνικός, εφόσον υπάρχει. Το έργο της ανωτέρω Επιτροπής, η οποία επιλαμβάνεται όλων των επισκευαστικών εργασιών, ανεξαρτήτως του ύψους της απαιτούμενης κατά περίπτωση δαπάνης, συνίσταται στην ανάθεση των εργασιών επισκευής ή συντήρησης σε ιδιωτικό συνεργείο, με βάση τις ενδείξεις του προαναφερθέντος «δελτίου». Εν συνεχεία, αυτές οι εργασίες και προμήθειες διενεργούνται βάσει των ισχυουσών διατάξεων περί ανάθεσης υπηρεσιών και προμηθειών αγαθών από τους Ο.Τ.Α. (βλ. πράξεις Ελ. Συν. VII Τμ. 95 και 96/2012, 78/2011, 83, 204 και 320/2010, 33/2009, 7/2007, Κλιμάκιο Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο VII Τμήμα 109/2013, 72/2012).
ΑΕΠΠ/1387/2019
Με την Προδικαστική Προσφυγή 1387/2019, η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 774/2019 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας *******, η οποία απέρριψε την οικονομική της προσφορά και ματαίωσε τον διαγωνισμό για την ανάθεση υπηρεσιών καθαριότητας των κτιρίων της Περιφερειακής Ενότητας ******* για 24 μήνες (συνολικό ποσό 200.000€ + ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα θεωρεί ότι η απόρριψη της προσφοράς της ήταν παράνομη, επειδή ο υπολογισμός των μηνιαίων ωρών εργασίας έπρεπε να στρογγυλοποιείται προς τα πάνω σύμφωνα με τους όρους της Διακήρυξης, ενώ η αναθέτουσα αρχή το εκληροφόρησε ως πλημμέλεια. Επίσης, ισχυρίζεται ότι η επιτροπή έπρεπε να ζητήσει διευκρινίσεις πριν την απόρριψη και ότι η ματαίωση του διαγωνισμού δεν ήταν δικαιολογημένη, αφού η δική της προσφορά έπρεπε να κριθεί ως μοναδική έγκυρη.
ΑΕΠΠ/865/2018
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία απέρριψε την προσφορά της ως απαράδεκτη κατά τον έλεγχο των δικαιολογητικών συμμετοχής. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την κατασκευή του έργου «Μουσείο Πολιτισμού Δήμου» με συνολική προϋπολογισθείσα αξία 645.161,29 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η απόρριψη της προσφοράς της έγινε κατά παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας, καθώς το Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης (ΤΕΥΔ) που υποβλήθηκε συμπληρώθηκε νομίμως και δεν υπήρχε υποχρέωση συμπλήρωσης συγκεκριμένων πεδίων που επικαλέστηκε η Επιτροπή. Επιπλέον, αιτιολογεί ότι η Επιτροπή έπρεπε να της δώσει τη δυνατότητα διευκρινίσεων πριν την απόρριψή της.
ΕΣ/Τ4/7/1997
Για την ανάθεση σύνταξης προμελέτης σχεδιασμού πιλοτικού πολιτιστικού προγράμματος δεν εφαρμόζεται ο Ν . 716/77 περί μελετών αλλά αναλογικά οι διατάξεις του Ν . 2286/95. Πρόχειρος διαγωνισμός δεν κατακυρώνεται νόμιμα αν υποβλήθηκε μία μόνο προαφορά και η επιτροπή δεν αναζήτησε άλλες με κάποιο πρόσφορο και νόμιμο τρόπο :