×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/470/2003

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δεύτερη επιτροπή καθορισμού ορίων αιγιαλού κλπ. Συγκρότηση και λειτουργία αυτής. Έννοια εξαιρετικής περιπτώσεως για τη συγκρότησή της. Συνέπειες μη νόμιμης συγκροτήσεως της επιτροπής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η επιτροπή του δεύτερου εδαφίου της παρ.1 του άρθρου 3 του Ν 2971/2001 είναι μία «δεύτερη» «παράλληλη» επιτροπή και όχι «δευτεροβάθμια», η οποία συστήνεται-συγκροτείται σε «εξαιρετικές περιπτώσεις», ο προσδιορισμός των οποίων γίνεται από το αρμόδιο όργανο σύμφωνα με το περιεχόμενο της έννοιας αυτής κατά την κοινή πείρα και αντίληψη, περίπτωση που δεν συντρέχει όταν συστήνεται – συγκροτείται «δεύτερη» επιτροπή λόγω της υποβολής στοιχείων από θιγόμενο ιδιώτη που αποδεικνύουν ή πιθανολογούν σφόδρα σφάλμα στον καθορισμό της οριογραμμής του αιγιαλού κλπ από την επιτροπή του πρώτου εδαφίου της παρ.1 του ως άνω άρθρου, εκλαμβανόμενης της περιπτώσεως αυτής ως «εξαιρετικής». Σε περίπτωση συστάσεως – συγκροτήσεως «δεύτερης» επιτροπής μόνο εκ του ως άνω λόγου, συντρέχει περίπτωση ανακλήσεως της οικείας πράξεως από το εκδόσαν αυτή αρμόδιο όργανο. Εάν δε η εν λόγω επιτροπή έχει προβεί ήδη στη σύνταξη της σχετικής εκθέσεως, το αρμόδιο για την έγκριση αυτής όργανο, στα πλαίσια του ελέγχου νομιμότητας, δύναται να μην την εγκρίνει και να ακολουθηθεί εκ νέου η διαδικασία καθορισμού οριογραμμής αιγιαλού κλπ.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/Τ7/346/2009

Οριστική μελέτη, που εκπονείται στο πλαίσιο της διαδικασίας παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης αιγιαλού, παραλίας κλπ. του άρθρου 14 του ν. 2971/2001, μη νομίμως εγκρίνεται από το κατά νόμο αρμόδιο όργανο, εφόσον κατά τη σύνταξη αυτής δεν λήφθηκαν υπόψη οι εγκεκριμένοι κατά τη διαδικασία του άρθρου 4 παρ. 1 εδ. δ) του ν. 1650/1986 όροι για την προστασία του περιβάλλοντος


ΝΣΚ/242/2014

Φιλανθρωπικό ίδρυμα με την επωνυμία «Η παιδική στέγη» - Ορισμός μελών Διοικητικού Συμβουλίου και Κυβερνητικού Επιτρόπου – Αρμόδιο όργανο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Οι εκπρόσωποι στο Διοικητικό Συμβούλιο του Φιλανθρωπικού Ιδρύματος «Η παιδική στέγη» (έγκριτα πρόσωπα) της περιπτώσεως β της παραγράφου 1 του άρθρου 4 του ιδρυτικού τούτου Βασιλικού Διατάγματος υπ΄ αριθμ 104/1973 πρέπει να ορίζονται από το αρμόδιο όργανο του Δήμου Αθηναίων και β) ο Κυβερνητικός Επίτροπος του άρθρου 16 του άνω Β.Δ. πρέπει να ορίζεται από τον αρμόδιο Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας. (ομοφ). ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/302/2006

Αποχαρακτηρισμός των εκτάσεων της ενιαίας κοινόχρηστης ζώνης αιγιαλού και παραλίας που εσφαλμένα περιελήφθησαν στα τεμάχια της οριστικής διανομής του αγροκτήματος «Κολύμπια Ρόδου», η οποία (διανομή) κυρώθηκε με την υπ’ αριθμ. 145/1962 Π.Υ.Σ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Από την ίδια τη διάταξη του άρθρου 4 του Ν.Δ/τος 4424/1964 προκύπτει με σαφήνεια ότι η αληθής βούληση του κυρωτικού νομοθέτη ήταν να θεραπεύσει εξυπαρχής την παρανομία που είχε εμφιλοχωρήσει κατά τη διαδικασία κύρωσης της οριστικής διανομής του ανωτέρω αγροκτήματος από αναρμόδιο όργανο, (Υπουργικό Συμβούλιο) και όχι ο αποχαρακτηρισμός των εκτάσεων της ενιαίας κοινόχρηστης ζώνης αιγιαλού και παραλίας που εσφαλμένα είχαν περιληφθεί στα επίμαχα τεμάχια της οριστικής διανομής, για τις οποίες θα έπρεπε να χωρήσει κατάργηση του κοινόχρηστου χαρακτήρα τους με ρητή διάταξη νόμου, όπως ακριβώς και η καθιέρωσή τους ως κοινοχρήστων πραγμάτων με τον Κτηματολογικό Κανονισμό Δωδεκανήσου (άρθρο 3 περ.α΄ Κ.Δ. 132/1929), ο οποίος, ως τοπικό δίκαιο, κατισχύει των συναφών διατάξεων περί αιγιαλού και παραλίας. Η μη χάραξη της οριογραμμής της παραλίας κατά τον διοικητικό καθορισμό της οριογραμμής του αιγιαλού στη θέση «Κολύμπια», δεν συνεπάγεται την de facto κατάργησή της ως κοινοχρήστου πράγματος, εφόσον και για την παραλία έπρεπε να χωρήσει ο αποχαρακτηρισμός της με ρητή διάταξη νόμου και δεν αρκεί η επί ικανό χρονικό διάστημα μη χρησιμοποίησή της σύμφωνα με τον προορισμό της.


ΝΣΚ/385/2010

ΑΕΙ ΔΕΠ – Μετακίνηση μέλους ΔΕΠ – Αρμόδιο όργανο για έλεγχο συνάφειας γνωστικού αντικειμένου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Αρμόδιο όργανο για την εξέταση της συνάφειας του γνωστικού αντικειμένου υπηρετούντος μέλους ΔΕΠ που υποβάλλει αίτημα μετακίνησης σε άλλη Σχολή είναι η τριμελής εισηγητική επιτροπή και το εκλεκτορικό σώμα της Σχολής υποδοχής.


ΝΣΚ/65/2016

Κανονισμός Μισθώσεων-Εκμισθώσεων, Αγορών και Εκποιήσεων ακινήτων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ - Αρμόδιο όργανο για την εξέταση των αιτήσεων των μισθωτών των ακινήτων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, που αφορούν μείωση του μηνιαίου καταβαλλόμενου μισθώματος.Σύμφωνα με τον Κανονισμό Μισθώσεων-Εκμισθώσεων, Αγορών και Εκποιήσεων ακινήτων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, η Επιτροπή Στέγασης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ έχει αρμοδιότητα να εξετάσει αιτήματα μείωσης του μισθώματος των ακινήτων που εκμισθώνονται υπό το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, και να εκφέρει κρίση, εφόσον συγκληθεί από το Δ.Σ ή τον Διοικητή. Σε περίπτωση υποβολής αιτήματος μείωσης του μισθώματος, υπό τις προϋποθέσεις της παρ. 19 του άρθρ. 7 (εδ. τρίτο) του Ν. 2741/1999, αρμόδιο όργανο για την εκτίμηση των  συνθηκών μείωσης κλπ. είναι το Σώμα Ορκωτών Εκτιμητών (Σ.Ο.Ε).


ΝΣΚ/391/2012

Συνδικαλιστικές άδειες – Επίλυση όλων των διαφορών που ανακύπτουν κατά την εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 6 παρ.3 του Ν. 2224/1994 – Αρμόδιο θεσμικό όργανο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Αρμόδιο θεσμικό όργανο για την επίλυση όλων των διαφορών που ανακύπτουν κατά την εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 6 παρ.3 του Ν. 2224/1994, είναι η Επιτροπή Προστασίας Συνδικαλιστικών Στελεχών του άρθρου 15 του Ν. 1264/1982. (ομοφ.)


ΝΣΚ/15/2007

Ισχύς κυρωθέντος αναδασμού – Καθορισμός παλαιού αιγιαλού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι πλέον δυνατή η προσβολή του κύρους του αναδασμού δια της δικαστικής οδού, λόγω της άπρακτης παρέλευσης της εξηκονθήμερης προθεσμίας από τη δημοσίευση της κυρωτικής απόφασης του Νομάρχη για την έγερση της οικείας προσφυγής ενώπιον των διοικητικών δικαστηρίων. Η Επιτροπή του άρθρου 100 του Π.Δ/τος 284/88, εφόσον διαπιστώσει την ύπαρξη παλαιού αιγιαλού, οφείλει κατά δεσμία εξουσία να προβεί στον διοικητικό καθορισμό της οριογραμμής του, ανάλογα με την υφιστάμενη το έτος 1884 πραγματική κατάσταση. Εφόσον, διαπιστωθεί η ύπαρξη νομίμων κατοχών ιδιωτών, η οριογραμμή του παλαιού αιγιαλού θα τοποθετηθεί στο όριο αυτού κατά το έτος 1884. Σε αντίθετη περίπτωση, θα καταγραφεί ως δημόσιο κτήμα, ανήκον στην ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου. Στην περίπτωση αυτή, είναι δυνατή η έγερση της εμπράγματης αγωγής από το Δημόσιο κατά των παραχωρησιούχων, κατ’ άρθρο 21 παρ.4 Ν 674/77, ή η ακύρωση ή διόρθωση των παραχωρητηρίων υπό τις προϋποθέσεις του άρθρου 22 του ιδίου νόμου, λόγω του ισχυρού και απαραγράπτου των δικαιωμάτων του Δημοσίου επί των ακινήτων του.


ΝΣΚ/154/2008

Εφαρμοστέο δίκαιο επί προκηρύξεως Πρόχειρου Διαγωνισμού και συνομολογήσεως συμβάσεως υπό την ισχύ του ΠΔ 394/1996. Αρμόδιο γνωμοδοτικό όργανο κατ’ άρθρο 34 του ΠΔ 394/1996.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Επί προκηρύξεως Πρόχειρου Διαγωνισμού και συνομολογήσεως συμβάσεως βάσει του ΠΔ 394/1996 εφαρμοστέες ως προς την εκτέλεση της συμβάσεως είναι οι διατάξεις του ως άνω ΠΔ 394/1996. Αρμόδιο γνωμοδοτικό όργανο κατά τη διαδικασία εκπτώσεως του αναδόχου είναι η Επιτροπή Διενέργειας και Αξιολογήσεως των αποτελεσμάτων του Διαγωνισμού.


ΝΣΚ/138/2024

Ερωτάται, ποιο είναι το αρμόδιο όργανο, το οποίο θα συγκροτήσει αφενός μεν την τριμελή εισηγητική επιτροπή της διάταξης του άρθρου 16 παρ. 5 περ. δ΄, εδ. γ΄ του ν. 4009/2011, αφετέρου δε θα κρίνει για τη μετακίνηση ή μη μέλους Δ.Ε.Π. από περιφερειακό Α.Ε.Ι. προς το Ε.Μ.Π.(…..) Το αρμόδιο όργανο, το οποίο θα συγκροτήσει αφενός μεν την τριμελή εισηγητική επιτροπή της διάταξης του άρθρου 16 παρ. 5, περ. δ΄, εδ. γ΄ του ν. 4009/2011, αφετέρου δε θα κρίνει περί της μετακίνησης ή μη μέλους Δ.Ε.Π. από περιφερειακό Α.Ε.Ι. προς το Ε.Μ.Π., είναι η Συνέλευση του Τμήματος Ειδικής Σύνθεσης των διατάξεων του άρθρου 21 παρ. 1 εδ. α΄ ν. 4485/2017, το οποίο θα συγκροτηθεί ως διάφορο όργανο της, ήδη, υπάρχουσας Γενικής Συνέλευσης αυτού. ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/267/2004

Περίπτερα. Αρμόδιο όργανο προς χορήγηση άδειας εκμετάλλευσης τούτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο αιρετός νομάρχης στο πλαίσιο της διοίκησης τοπικών υποθέσεων νομαρχιακού επιπέδου είναι αρμόδιος για τη χορήγηση αδειών εκμετάλλευσης περιπτέρων, κυλικείων – καφενείων κλπ στους αναπήρους πολέμου και λοιπές κατηγορίες δικαιούχων, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΝΔ 1044/1971, όπως ισχύει.