ΕλΣυν/Β Κλ/200/2011
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Με βάση τα πραγματικά αυτά περιστατικά και όσα έγιναν ανωτέρω ερμηνευτικώς δεκτά (βλ. ΙΙ και III), το Κλιμάκιο κρίνει ότι υφίσταται εν προκειμένω αδυναμία απόδοσης λογαριασμού των υπολόγων των ως άνω Χ.Ε.Π., δεδομένου ότι οι εκδοθείσες και αποσταλείσες από τα ΕΛ.ΤΑ. στη Νομαρχία καταστάσεις με τα ως άνω συγκεντρωτικά στοιχεία (αριθμό εκδοθεισών επιταγών, συνολικό ποσό, συνολικό αριθμό επιταγών και ποσών που πληρώθηκαν καθώς και αδιάθετο υπόλοιπο), δεν μπορούν να αποτελέσουν δικαιολογητικά απόδοσης λογαριασμού, αφού διαφέρουν των προβλεπομένων στο άρθρο 7 της 193/1979 Κ.Υ.Α. νομίμων δικαιολογητικών (βλ. ΙΙ). Περαιτέρω, η ως άνω αδυναμία απόδοσης λογαριασμού δεν οφείλεται σε πταίσμα των υπολόγων, αφού δεν συνέπραξαν με κανένα τρόπο στη σύναψη της ως άνω από 2.5.1996 σύμβασης, σε εκτέλεση της οποίας εκδόθηκαν οι ως άνω συγκεντρωτικές καταστάσεις αντί των προβλεπομένων στο άρθρο 7 της 193/1979 Κ.Υ.Α. νομίμων δικαιολογητικών. Επομένως, οι προαναφερθείσες απαλλακτικές εκθέσεις των οικονομικών επιθεωρητών αποτελούν, πληρουμένων των σχετικών προϋποθέσεων του άρθρου 41 παρ.7 του Κ.Δ.Λ. (βλ. III), παραστατικά δικαιολόγησης των δαπανών για την τακτοποίηση των εν λόγω χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής, θα πρέπει δε, με βάση τα ανωτέρω, να απαλλαγούν οι ως άνω υπόλογοι της ευθύνης τους από τη μη απόδοση λογαριασμού.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΠΟΛ 1135/2007
Τροποποίηση διατάξεων της 1098584/1805/Τ & Ε.Φ./ ΠΟΛ 1268/09-12-2002 Απόφασης Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών για την επέκταση της εφαρμογής του τρόπου απόδοσης των οφειλομένων τελών χαρτοσήμου για τα πινάκια επιταγών των τραπεζών, μέσω Κεντρικής Υπηρεσίας.
ΣτΕ/1059/2022
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΚΤΥΩΝ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΑΚΑΘΑΡΤΩΝ (...)Επειδή, περαιτέρω, από τις ίδιες ως άνω διατάξεις προκύπτει ότι οι βεβαιώσεις περί ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας και περί καταβολής από τον ανάδοχο των προβλεπομένων φόρων, ασφαλιστικών κρατήσεων και λοιπών νομίμων επιβαρύνσεων πρέπει, κατ’ αρχήν, να συνυποβάλλονται με τον υποβαλλόμενο προς έγκριση στη διευθύνουσα υπηρεσία λογαριασμό. Σε αντίθετη περίπτωση, οι ως άνω βεβαιώσεις πρέπει να υποβληθούν εντός ενός μηνός από της λήξεως της μηνιαίας προθεσμίας εντός της οποίας η διευθύνουσα υπηρεσία υποχρεούται να εγκρίνει τον υποβληθέντα από τον ανάδοχο λογαριασμό. Στην περίπτωση δε που ο λογαριασμός εγκριθεί πριν από την πάροδο της ανωτέρω μηνιαίας προθεσμίας, οι προαναφερθείσες βεβαιώσεις πρέπει να υποβληθούν εντός μηνός από της ημερομηνίας εγκρίσεως του λογαριασμού. Κατ’ ακολουθίαν τούτων, εφόσον δεν χωρήσει η πληρωμή του λογαριασμού εντός των κατά τα ανωτέρω προθεσμιών, ο κύριος του έργου καθίσταται υπερήμερος και ο ανάδοχος δικαιούται να προβεί σε διακοπή των εργασιών με την υποβολή της σχετικής ειδικής δηλώσεως. Τέλος, στην περίπτωση κατά την οποία οι ως άνω βεβαιώσεις υποβληθούν σε μεταγενέστερο των ανωτέρω χρονικό σημείο, η υπερημερία του κυρίου του έργου άρχεται με την πάροδο ενός μηνός από της ημερομηνίας υποβολής των εν λόγω βεβαιώσεων. Επειδή, η νομιμότητα της κρίσεως της αναιρεσιβαλλομένης αποφάσεως ήρτηται από την επίλυση του ανωτέρω ζητήματος, το οποίο αφορά την ερμηνεία των διατάξεων που ανεφέρθησαν στις σκέψεις 9 και 10. Λόγω, όμως, της σπουδαιότητας του ζητήματος αυτού, το Τμήμα, υπό την παρούσα πενταμελή σύνθεση, κρίνει ότι η υπόθεση πρέπει, κατ’ άρθρο 14 παρ. 5 του π.δ. 18/1989, να παραπεμφθεί στην επταμελή σύνθεσή του
80000/5046/259/2007
Τρόπος απόδοσης των προβλεπομένων από την παρ. 2 του άρθρου 56 του ν. 3518/2006 (Α΄ 272) ποσών εφάπαξ βοηθήματος σε μονίμους υπαλλήλους του πρώην ΠΙΚΠΑ κατά την συνταξιοδότησή τους.
ΝΣΚ/136/2019
α) Αρμοδιότητα Φορέα (ΕΟΠΥΥ ή ΕΦΚΑ) για να προβεί σε νομικές ενέργειες για την απόδοση ευθυνών κατά ανώνυμης εταιρείας (ιατρικό εργαστήριο) και την επιβολή πειθαρχικών κυρώσεων σε βάρος συμβεβλημένων με το πρώην ΤΥΔΚΥ ιατρών. β) Αρμοδιότητα Φορέα (ΕΟΠΥΥ ή ΕΦΚΑ) για τον έλεγχο και υπόδειξη των νομίμων ποσών επί κατατεθέντων ιατρικών παραστατικών, ως και αρμοδιότητα για την εκκαθάριση αυτών και απόδοση των νομίμων ποσών στους δικαιούχους. γ) Εκκαθάριση και πληρωμή λογαριασμού ιατρικών παραστατικών παρόχου υγείας, όταν ένα μέρος τούτου ελέγχεται ως μη νόμιμο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η αρμοδιότητα για την εκκίνηση νομικών ενεργειών προς απόδοση ευθυνών σε βάρος τόσο της ως άνω ανώνυμης εταιρείας, όσο και κατά συμβεβλημένων ιατρών με το πρώην ΤΥΔΚΥ, ανήκει και στους δύο Φορείς (ΕΟΠΥΥ και ΕΦΚΑ). Στους ίδιους Φορείς ανήκει και η αρμοδιότητα για την εκκίνηση ενεργειών με σκοπό την επιβολή τυχόν πειθαρχικών κυρώσεων σε βάρος των παραπάνω συμβεβλημένων ιατρών. β) Την αρμοδιότητα για έλεγχο των υποβληθέντων ιατρικών παραστατικών και υπόδειξη των νομίμων ποσών τα οποία πρέπει να πληρωθούν, την έχει ο ΕΟΠΥΥ (δια των αρμοδίων ελεγκτών ιατρών του). Όμως η εκκαθάριση και πληρωμή των νομίμων ποσών θα πραγματοποιηθεί από τον ΕΦΚΑ. γ) Εάν υποβληθεί λογαριασμός παρόχου υγείας στον οποίο κατά ένα μέρος διαπιστώνονται παραβάσεις, μπορεί ο εν λόγω λογαριασμός να εκκαθαρισθεί με περικοπή του μη νόμιμου ποσού και πληρωμή κατά το υπόλοιπο νόμιμο μέρος του (ομόφ.).
27417/2017
Οδηγίες για πληρωμές έργων ΠΔΕ, μετά την πλήρη κατάργηση των Φ.Π. ως υπολόγων
7990/1973
Περί του τύπου των μηνιαίων λογαριασμών των ταμιακών υπολόγων ως και των εις τούτους επισυναπτέων δικαιολογητικών και λοιπών στοιχείων.
ΕλΣυν.Κλ.7/72/2015
ΜΕΛΕΤΕΣ.Συμπληρωματικές συμβάσεις:Μη νόμιμη η εξόφληση του 10ου λογαριασμού της μελέτης «Ολοκλήρωση Λιμένος - Κατασκευή Κρηπιδωμάτων και Εκβάθυνση Υπολοίπου Λιμενολεκάνης», η οποία εκτελείται με τη διαδικασία του άρθρου 11 παρ. 7 του ν. 716/1977, καθόσον η 4η Συμπληρωματική Σύμβαση (Σ.Σ.) της ως άνω μελέτης, εργασίες της οποίας εξοφλούνται, με τον παρόντα (10ο) λογαριασμό, έχει συναφθεί κατά παράβαση των άρθρων 16 του ν. 716/1977, 12 του π.δ/τος 194/1979 και 9 του π.δ/τος 346/1998, διότι η αξία των εργασιών που συμπεριλαμβάνονται σ' αυτήν υπερβαίνει, αθροιζόμενη με εκείνη των εργασιών των λοιπών συμπληρωματικών συμβάσεων, το ποσοστό του 50% της αξίας της αρχικής σύμβασης
ΕΣ/Τ6/12/2007
Από το συνδυασμό των διατάξεων αυτών, συνάγεται ότι συνιστά λόγο αποκλεισμού από το διαγωνισμό η τελεσίδικη ποινική καταδίκη των νομίμων εκπροσώπων των υποψηφίων συμπραττόντων ανωνύμων εταιρειών για αδίκημα συναπτόμενο προς την επαγγελματική συμπεριφορά τους. Το ίδιο ισχύει και ως προς τη διάπραξη επαγγελματικού παραπτώματος εκ μέρους των ως άνω εκπροσώπων έστω και μιας των συμπραττουσών εταιρειών. Για την απόδειξη της έλλειψης των ανωτέρω λόγων αποκλεισμού υποβάλλεται, υποχρεωτικά, απόσπασμα ποινικού μητρώου όλων των νομίμων εκπροσώπων των συμπραττουσών εταιρειών, δηλαδή όλων των φυσικών προσώπων τα οποία, σύμφωνα με το καταστατικό εκπροσωπούν και δεσμεύουν την εταιρεία.
ΝΔ 1265/1972
Περί ελέγχου των δαπανών του Κράτους, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοικήσεως και των άλλων Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου ως και των λογαριασμών των δημοσίων υπολόγων και παρακολουθήσεως των εσόδων των
ΝΣΚ/113/2018
Ζητήματα εκ της μετατροπής ναυτικής εταιρείας του ν. 959/1979 σε ομόρρυθμη εταιρεία παρά τη ρητή απαγόρευση της εν λόγω μετατροπής, εκ του άρθρου 57 παρ. 4 του ως άνω νόμου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η ναυτική εταιρεία «Ε...Ν.Ε.» λύθηκε από του χρόνου μετατροπής της και ίδρυσης της ομόρρυθμης εταιρείας «Ε κ' Ε Ε...Ο.Ε.» και συνακόλουθα πρέπει να γίνει σχετική σημείωση στη μερίδα της στα Μητρώα Ναυτικών Εταιρειών, αφού πρώτα διορισθεί προσωρινή διοίκηση αυτής και ορισθούν εκκαθαριστές, με επιμέλεια των οποίων θα καταχωρηθεί η σχετική σημείωση με το πέρας της εκκαθάρισης, στα Μητρώα Ναυτικών Εταιρειών. Δεν μπορεί εν προκειμένω να τύχει εφαρμογής το άρθρο 42 του ν. 959/1979, με αίτημα τον ορισμό εκκαθαριστικών ή τη διαγραφή της ναυτικής εταιρείας από τα ως άνω Μητρώα, ούτε μπορεί, εναλλακτικά, να επιβληθεί από την Υπηρεσία Μητρώου Ναυτικών Εταιρειών (Υ.Μ.Ν.Ε.) η διαγραφή της ως άνω ναυτικής εταιρείας ως κύρωση, λόγω της μετατροπής της σε ομόρρυθμη εταιρεία. (ομόφ.)