ΕΣ/Β΄ ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/778/2024
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Αναθεώρηση της 301/2024 απόφασης του Εβδόμου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία έγιναν δεκτές προσφυγές ανάκλησης του ..., υπό την ιδιότητα της εκμισθώτριας (δεύτερη παρεμβαίνουσα) και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «..ΑΕ», υπό την ιδιότητα της μισθώτριας (πρώτη παρεμβαίνουσα) κατά της 653/2023 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου και κρίθηκε ότι ο τεθείς με την εν λόγω Πράξη όρος περί προηγούμενης έκδοσης του οικείου π.δ/τος για την έγκριση του Ειδικού Σχεδίου Χωρικής Ανάπτυξης Δημοσίων Ακινήτων (στο εξής ΕΣΧΑΔΑ) για την υπογραφή του σχεδίου σύμβασης για τη μακροχρόνια μίσθωση του Ολυμπιακού Ιππικού Κέντρου Μαρκοπούλου Αττικής με αντισυμβαλλόμενες τις ως άνω παρεμβαίνουσες ανώνυμες εταιρείες πρέπει να απαλειφθεί. (....)Περαιτέρω, για τη θεμελίωση του εννόμου συμφέροντός της η προσφεύγουσα, η οποία δεν είχε μετάσχει ούτε στη διαδικασία ανάθεσης της ελεγχθείσας σύμβασης, ούτε στη δίκη ενώπιον του εβδόμου Τμήματος κατά την οποία εκδόθηκε η 301/2024 απόφαση, προβάλλει ότι μη νομίμως, αν και είχε έννομο συμφέρον προς τούτο, δεν της κοινοποιήθηκαν οι προσφυγές ανάκλησης του ΤΑΙΠΕΔ και της εταιρείας με την επωνυμία «…..Ε.» ώστε να ασκήσει παρέμβαση υπέρ του κύρους της διατήρησης της 653/2023 Πράξης του Κλιμακίου. Ισχυρίζεται επίσης ότι η αποστέρηση του δικαιώματός της προς άσκηση προσφυγής αναθεώρησης πλήττει το δικαίωμα δικαστικής προστασίας, που κατοχυρώνεται στο άρθρο 20 παρ. 1 του Συντάγματος, ενώ περαιτέρω είναι αντίθετη στο άρθρο 6 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) καθώς και στο άρθρο 15 της Δικονομίας του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Όμως, σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στην σκέψη 5 της παρούσας, η προσφεύγουσα δεν είχε άμεσο και ενεστώς έννομο συμφέρον για την προσβολή του σχεδίου της ελεγχθείσας σύμβασης, δεδομένου ότι δεν έφερε την ιδιότητα του αντισυμβαλλόμενου αυτής, ώστε να πλήττεται από την Πράξη του Κλιμακίου, χωρίς να έχει την δυνατότητα να την προσβάλλει ενώπιον άλλων αρμοδίων Δικαστηρίων. Ο ανωτέρω περιορισμός στην άσκηση του δικαιώματος της προσφεύγουσας είναι για τους λόγους που αναφέρθηκαν στις σκέψεις 5 και 6 της παρούσας θεμιτός και δεν τελεί σε αντίθεση με το άρθρο 20 παρ. 1 του Συντάγματος, το άρθρο 6 της ΕΣΔΑ καθώς και με τις συναφούς περιεχομένου, με το τελευταίο άρθρο, διατάξεις του άρθρου 15 του ν. 4700/2020. Επομένως, ορθώς και σύμφωνα με το άρθρο 328 παρ. 2 του ν. 4700/2020 δεν κοινοποιήθηκαν στην προσφεύγουσα οι προσφυγές ανάκλησης των ήδη παρεμβαινουσών ανωνύμων εταιρειών υπέρ της 301/2024 απόφασης του Εβδόμου Τμήματος. Για τους λόγους αυτούςΑπορρίπτει την προσφυγή του νομικού προσώπου με την επωνυμία «Ελληνική Ομοσπονδία Ιππασίας» για την αναθεώρηση της 301/2024 απόφασης του Εβδόμου Τμήματος, ως απαράδεκτη και τις παρεμβάσεις αφενός της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «….ΑΕ» και τον διακριτικό τίτλο «..ΑΕ» και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «….Α.Ε.», ως άνευ αντικειμένου
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/6/2024
Κατόπιν όλων των ανωτέρω σκέψεων, σε κάθε περίπτωση, αφού το άρθρο 336 παρ. 1 του ν. 4700/2020 δεν παραπέμπει στο κεφάλαιο 18 του πρώτου μέρους του ίδιου νόμου περί παροχής προσωρινής δικαστικής προστασίας (άρθρα 94 έως 105) και, ως εκ τούτου, στην εκδίκαση των διαφορών από τον προσυμβατικό έλεγχο δεν προβλέπεται η άσκηση αίτησης αναστολής εκτέλεσης των αποφάσεων του Τμήματος τούτου που εκδίδονται επί προσφυγών ανάκλησης πράξεων των Κλιμακίων προσυμβατικού ελέγχου, η κρινόμενη αίτηση, με την οποία ζητείται η αναστολή εκτέλεσης της 301/2024 απόφασης του Τμήματος τούτου που έκρινε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της επίμαχης σύμβασης, πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη. Για τους λόγους αυτούς Απορρίπτει την από 9.4.2024 (Α.Β.Δ. 3173/2024) αίτηση του σωματείου με την επωνυμία «..» για την αναστολή εκτέλεσης της 301/2024 απόφασης του Εβδόμου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΝΣΚ/103/2020
Υποχρέωση της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου ΑΕ» και το διακριτικό τίτλο «Enterprise Greece» να αναρτά στο διαδίκτυο τις πράξεις που εκδίδουν τα όργανά της, μετά την αλλαγή του νομικού καθεστώτος που τη διέπει με το άρθρο 84 του ν. 4635/2019.(..)Η ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου ΑΕ» και το διακριτικό τίτλο «Enterprise Greece» υπέχει υποχρέωση ανάρτησης στο διαδίκτυο των πράξεων που εκδίδουν τα όργανά της (ομόφωνα).
45378/555/2007
Καθορισμός της διαδικασίας πρόσληψης προσωπικού στις Δημόσιες Επιχειρήσεις με την επωνυμία ΟΣΕ ΑΕ, ΕΔΙΣΥ ΑΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ, ΓΑΙAΟΣΕ ΑΕ, ΟΑΣΑ ΑΕ, ΕΘΕΛ ΑΕ, ΗΣΑΠ ΑΕ, ΗΛΠΑΠ ΑΕ, ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Α.Ε., ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΛΟΙΑ Α.Ε. ΚΑΙ ΓΑΛΙΛΑΙΟΣ ΕΛΛΑΣ Α.Ε.
ΓΔΟΔΥ/ΔΠΥ/433/2020
Έγκριση Προϋπολογισμού έτους 2020 του εποπτευόμενου φορέα με την επωνυμία «ΕΘΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΕ (ΕΔΥΤΕ ΑΕ)».
ΝΣΚ/159/2004
Ταμείο Εθνικής Οδοποιϊας ΑΕ. Γνώση βιβλίων και στοιχείων ΚΒΣ τρίτων επιχειρήσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Α. Η συσταθείσα με τις διατάξεις του Ν 2938/2001 εταιρεία με την επωνυμία «Ανώνυμη Εταιρεία Εκμετάλλευσης και Διαχείρισης Ελληνικών Αυτοκινητοδρόμων» και το διακριτικό τίτλο «ΤΕΟ ΑΕ», δεν μπορεί να λαμβάνει γνώση των βιβλίων και στοιχείων ΚΒΣ τρίτων επιχειρήσεων, σύμφωνα με το άρθρο 31 εδ.α’ του ΚΒΣ. Β. Δεν μπορεί η ανώνυμη εταιρεία «ΤΕΟ ΑΕ» να λάβει γνώση των βιβλίων και στοιχείων ΚΒΣ τρίτων επιχειρήσεων, σύμφωνα με το άρθρο 31 εδ.α’ του ΚΒΣ, ούτε και για το χρονικό διάστημα πριν τις 6-9-2001 όταν υφίστατο και λειτουργούσε ως ΝΠΔΔ το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας, αφού το εν λόγω δικαίωμα δεν διατηρήθηκε και υπέρ της ανώνυμης εταιρείας «ΤΕΟ ΑΕ», που συνεστήθη με τη διάταξη του άρθρου 1 Ν 2938/2001.
45903/2022
Τροποποίηση - αντικατάσταση της υπ’ αρ. 17656/ 23.2.2022 (Β΄ 803) υπουργικής απόφασης με την αναδιάρθρωση της Διαχειριστικής Αρχής ΕΣΠΑ-ΔΑΜ, σύμφωνα με τον ν. 4914/2022.
ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ 653/2024-ΦΕΚ:462/Β/24.01.2024
ΦΑ/Ε 3.2/57/3/2011
Καθορισμός πράξεων, ύψους και διαδικασίας χρηματοδότησης της Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία «ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ Α.Ε.» (ΔΕΗ ΑΕ), μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
ΝΣΚ/25/2022
Αρμοδιότητα ή συναρμοδιότητα του Υπουργού Εθνικής Άμυνας αναφορικά με την έγκριση, για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου, ως πιστωτή της εταιρείας με την επωνυμία «Ν. και Β. Επιχειρήσεις Ε. ΑΕ», σχεδίου εξυγίανσης που διέπεται από το ν.4738/2020.(...)Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας δεν είναι αρμόδιος ή συναρμόδιος με άλλους Υπουργούς ή επικεφαλής δημόσιων φορέων αναφορικά με την έγκριση, για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου, ως πιστωτή της εταιρείας με την επωνυμία «Ν. και Β. Επιχειρήσεις Ε. ΑΕ», σχεδίου εξυγίανσης που διέπεται από το ν. 4738/2020 (ομόφωνα).
ΝΣΚ/74/2017
Μίσθωση ακινήτου χωρίς δημοπρασία για τη στέγαση υπηρεσιών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). (Κατάσταση : Αποδεκτή) Το άρθρο 3§2 περ, β’ του ν. 3130/2003 τυγχάνει εφαρμογής για την εκμίσθωση ακινήτου από την ΕΤΑΔ ΑΕ για τη στέγαση υπηρεσιών της ΑΑΔΕ, υπό την εξυπακουόμενη προϋπόθεση ότι το ακίνητο περιήλθε και ανήκει στην κυριότητα της ΕΤΑΔ ΑΕ, ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι το σύνολο των μετοχών της τελευταίας μεταβιβάσθηκε από το Ελληνικό Δημόσιο στην εταιρεία με την επωνυμία «Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε.». Η ΕΤΑΔ ΑΕ εξακολουθεί να διέπεται από τις διατάξεις του ν. 2636/1998 και να αξιοποιεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος και με κάθε πρόσφορο μέσον τα περιουσιακά στοιχεία που περιήλθαν σε αυτήν, συμπεριλαμβανομένης και της εκμισθώσεώς τους.
25544/2023
Τροποποίηση της υπ’ αρ. 45903/11.05.2022 υπουργικής απόφασης «Τροποποίηση - αντικατάσταση της υπ’ αρ. 17656/23.02.2022 (Β’ 803) υπουργικής απόφασης με την αναδιάρθρωση της Διαχειριστικής Αρχής ΕΣΠΑ-ΔΑΜ, σύμφωνα με τον ν. 4914/2022» (Β’ 2303).
ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ 653/2024-ΦΕΚ:462/Β/24.01.2024