×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ/1387/2024

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Με την υπό κρίση έφεση, όπως οι λόγοι αυτής αναπτύσσονται με το από 19.03.2024 νομίμως κατατεθέν υπόμνημα, και για την άσκηση της οποίας έχει καταβληθεί παράβολο (βλ. το με κωδικό 653929312954 0820 0046 δεσμευμένο ηλεκτρονικό παράβολο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων), ζητείται η ακύρωση των 0014/8ης/22.11.2019 και 0015/8ης/22.11.2019 Πράξεων του Β’ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με τις οποίες καταλογίστηκαν, υπέρ του ν.π.δ.δ. «Ιερά Μονή Παναγίας Σουμελά», αλληλεγγύως και εις ολόκληρον, οι εκκαλούντες, με τα αναφερόμενα στις πράξεις ποσά, τα οποία αντιστοιχούν σε ισόποσο έλλειμμα που φέρεται ότι οι ίδιοι προκάλεσαν στο νομικό αυτό πρόσωπο, κατά τα οικονομικά έτη 1997 και 1998, αντίστοιχα, ως εκ της συμμετοχής τους στις οικείες αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) της Ιεράς Μονής Παναγίας Σουμελά, με τις οποίες εγκρίθηκε η πραγματοποίηση μη νομίμων δαπανών.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/333/2002

Μονές. Σύμβαση χρησιδανείου με το Ελλ. Δημόσιο. Απόδοση ακινήτου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Ελλ. Δημόσιο οφείλει να αποδώσει το ακίνητο, το οποίο χρησιδανείσθηκε από ιερά μονή με τον όρο της δημιουργίας ειδικού φυτώριου, εφόσον δεν το χρησιμοποιεί σύμφωνα με αυτόν (όρο). Αναφέρεται στην Ι.Μ. Μεγάλης Παναγίας Σάμου (ομόφωνα).


ΝΣΚ/52/2009

Περί του διοικητικού καθεστώτος της «Ιεράς Μονής της Παναγίας Σουμελά» υπό την ισχύ του Ν 590/1977.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η νομική μορφή του ιδρύματος «Ιερά Μονή της Παναγίας Σουμελά» είναι, και υπό την ισχύ του Ν 590/1977, αυτή του αυτοτελούς, νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου, θρησκευτικού και εθνικοπατριωτικού σκοπού, εποπτευομένου από τον Υπουργό Ε.Π.Θ. Για τη συγκρότηση του Διοικητικού Συμβουλίου και τον ορισμό του Προέδρου αυτού εφαρμόζονται οι σχετικές διατάξεις του ΒΔ 924/1966. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/273/2001

Εκκλησία. Μετατροπή Ησυχαστηρίου ΝΠΙΔ σε Ιερά Μονή με καθεστώς ΝΠΔΔ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για την ολοκλήρωση της καταργήσεως του Ησυχαστηρίου και της ιδρύσεως της Μονής απαιτείται η έκδοση του προβλεπομένου, από την διάταξη του άρθρου 39 του Ν 590/1977, Προεδρικού Διατάγματος.


ΝΣΚ/419/2010

Δικαιούχοι της έκτακτης παροχής της παρ.9 του άρθρου 5 του Ν 3620/2007, για τα έτη 2003, 2004 και 2005, αποβιώσαντος μοναχού, συνταξιούχου δικαστικού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Την έκτακτη παροχή του θανόντος συνταξιούχου δικαστικού - μοναχού Ι.Π., που αφορά τα έτη 2003, 2004 και 2005 δικαιούνται, κατά το μέρος που αφορά το χρονικό διάστημα από 1-1-2003 μέχρι την κουρά του (30-7-2004), οι κληρονόμοι του (εξ αδιαθέτου ή εκ διαθήκης), κατά το λόγο της κληρονομικής μερίδας εκάστου, σύμφωνα με τις διατάξεις του Α.Κ. και όχι η Ιερά Μονή Σίμωνος Πέτρας και, κατά το μέρος που αφορά το χρονικό διάστημα από την κουρά του (30-7-2004) μέχρι 31-12-2005, η Ιερά Μονή Σίμωνος Πέτρας. (πλειοψ.)


ΕΣ/ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ/84/2024

Για την υπό κρίση έφεση, όπως αυτή συμπληρώνεται με το από 13.3.2020 παραδεκτώς κατατεθέν υπόμνημα, καταβλήθηκε το νόμιμο παράβολο (βλ. τα 329760633950 0602 0027 και 329906301950 0609 0014 ηλεκτρονικά παράβολα που εκδόθηκαν από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και προσκομίσθηκαν από τους πρώτο και δεύτερο εκκαλούντες, αντιστοίχως, ποσών 971,00 ευρώ και 430,90 ευρώ αντιστοίχως). Με την ως άνω έφεση ζητείται η ακύρωση της 7/2019 Πράξης του Επιτρόπου στην 8η Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία καταλογίστηκαν, πλην άλλων, ο πρώτος εκκαλών με το συνολικό ποσό των 97.090,91 ευρώ και ο δεύτερος εκκαλών με το συνολικό ποσό των 43.090,91 ευρώ. τα οποία αντιστοιχούν σε ελλείμματα, συνολικού ποσού 35.811,71 ευρώ, για τα οποία φέρεται ότι ευθύνονται αυτοί ως υπόλογοι του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «....»


Ν.5224/2025

Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα». ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων, ενίσχυση της ασφάλειας στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, διατάξεις για τον αθλητισμό, απονομή ισόβιας σύνταξης σε λογοτέχνες και καλλιτέχνες έτους 2025 και λοιπές ρυθμίσεις".


ΝΣΚ/92/2013

Διενέργεια διαχειριστικού- οικονομικού ελέγχου στην Ιερά Μονή Βατοπεδίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 

Η Διεύθυνση Επιθεώρησης Δ.Δ., Ν.Π. & Δ.Ε.Κ.Ο. της Οικονομικής Επιθεώρησης του Υπουργείου Οικονομικών έχει αρμοδιότητα διενέργειας οικονομικού και διαχειριστικού ελέγχου σε Ιερά Μονή του Αγίου Όρους μόνο σε σχέση με το ληφθέν από αυτή «δημόσιο χρήμα», δηλαδή χρηματοδότηση ή επιχορήγηση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, από Ν.Π.Δ.Δ., από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή άλλους διεθνείς οργανισμούς. Οι Οικονομικοί Επιθεωρητές, κατά τη διενέργεια του ελέγχου, μπορούν να ζητήσουν οποιοδήποτε στοιχείο είναι αναγκαίο για την αποτελεσματικότητα του ελέγχου του «δημοσίου χρήματος», ενώ οι Ιερές Μονές του Αγίου Όρους έχουν, σε κάθε περίπτωση, τη προβλεπόμενη στο άρθρο 2 παρ.6 του ν. 2343/1995 υποχρέωση συνδρομής και διευκόλυνσης μη δικαιούμενες να αρνηθούν την επίδειξη οποιουδήποτε αιτούμενου στοιχείου ή την παροχή οποιασδήποτε πληροφορίας. (πλειοψ.) Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια με την 558/2011 Γνωμ.


ΝΣΚ/498/2007

Φορέας υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενου, στα πλαίσια του Χρηματοδοτικού Μέσου Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, ερευνητικού έργου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Δύναται να τροποποιηθεί η σύμβαση χορήγησης χρηματοδότησης προκειμένου να ερμηνευτεί, κατά το μέρος που και τα συμβαλλόμενα μέρη αυτή την έννοια αποδίδουν και να αναγραφεί επί το ορθότερον ως φορέας υλοποίησης (διαχειριστής έργου) η Ιερά Μονή Σίμωνος Πέτρας, η οποία θα υλοποιήσει το έργο με τη σύμπραξη του Ιδρύματος «Ορμύλια» που συνέστησε. β) Η μεταξύ του Ιδρύματος «Ορμύλια» και της Ιεράς Μονής Σίμωνος Πέτρας σχέση δεν καθορίζεται από το Ελληνικό Δημόσιο, έναντι του οποίου φορέας υλοποίησης (διαχειριστής) είναι μόνον η Ιερά Μονή ως μόνη ανήκουσα στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. γ) Δεν είναι δυνατή η επιστημονική υποστήριξη του Δικαιούχου Κράτους (ΥΠΟΙΟ) από Πανεπιστημιακό Ίδρυμα στο πλαίσιο σχετικής σύμβασης ανάθεσης υπηρεσιών, αναφορικά με την εκτέλεση εργασιών του ερευνητικού έργου που συγχρηματοδοτείται.


ΕΣ/ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ/1402/2024

Με την υπό κρίση έφεση, για την οποία έχει καταβληθεί το νόμιμο παράβολο, ύψους 50,00 ευρώ (βλ. το ειδικό έντυπο ηλεκτρονικού παραβόλου 658237959954 09040028 της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων), ζητείται παραδεκτώς η ακύρωση της 36/9ης Συν./21.06.2022 Πράξης του Β΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κατά το μέρος που καταλογίστηκε με αυτήν, υπέρ του Δήμου Αθηναίων και εις βάρος των εκκαλούντων, υπό την ιδιότητα των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) της Δημοτικής Επιχείρησης Ραδιοφωνίας του Δήμου Αθηναίων (Δ.Ε.Ρ.Α.), αλληλεγγύως και εις ολόκληρον με τα αναφερόμενα σε αυτήν πρόσωπα, το ποσό των 1.545,66 ευρώ για τον πρώτο εκκαλούντα και το ποσό των 1.856,86 ευρώ για τη δεύτερη εκκαλούσα. 


ΝΣΚ/291/2012

Σύσταση από Ιερά Μονή αστικής εταιρείας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και στη συνέχεια εταιρείας περιορισμένης ευθύνης – Σύναψη σύμβασης χρησιδανείου μεταξύ της Ιεράς Μονής και της ΕΠΕ – Υλοποίηση αρχαιολογικού έργου από την ΕΠΕ με διαδικασίες ιδιωτικού δικαίου και όχι με βάση τη νομοθεσία δημοσίων συμβάσεων έργων και προμηθειών.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
α) Η σύσταση από την Ιερά Μονή Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Σκιάθου Αστικής Εταιρείας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα (ΑΣΜΚ) και στη συνέχεια Εταιρείας Περιορισμένης Ευθύνης (ΕΠΕ) δεν είναι σύμφωνη με τις κείμενες διατάξεις. β) Η από 11-1-2008 σύμβαση χρησιδανείου μεταξύ της παραπάνω Ιεράς Μονής και της ΕΠΕ, δεν είναι σύμφωνη με τις κείμενες διατάξεις. γ) Ανεξάρτητα από το εάν η ως άνω Ιερά Μονή μπορούσε να συστήσει νόμιμα τις παραπάνω αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία και μέσω αυτής ΕΠΕ, για την αξιοποίηση της διατηρητέας περιουσίας της και να παραχωρήσει στην ΕΠΕ τη χρήση ακινήτων της με σύμβαση χρησιδανείου, πάντως η ΕΠΕ αυτή αποτελούσε «οργανισμό δημοσίου δικαίου», σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ.9 της Οδηγίας 2004/18/ΕΚ, και ως εκ τούτου, είχε υποχρέωση να υλοποιήσει το έργο με τις διαδικασίες που προβλέπονται από τη νομοθεσία δημοσίων συμβάσεων έργων και προμηθειών, διότι το έργο εμπίπτει στις ρυθμίσεις του π.δ. 99/1992 «Μελέτη και εκτέλεση αρχαιολογικών εν γένει έργων», περαιτέρω δε, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 1418/1984 «Περί Δημοσίων Έργων» και του ν. 716/1977 « Περί μητρώου μελετητών και αναθέσεως και εκπονήσεως μελετών», η αναπτυξιακή επιχείρηση δεν μπορεί να αναθέσει περαιτέρω το συμβατικό αντικείμενο σε τρίτους ιδιώτες. (ομοφ.)