×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ/385/2024

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η Πράξη 385/2024 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της 1ης συμπληρωματικής σύμβασης του έργου «Νέος Αγωγός Μεταφοράς νερού ύδρευσης από το υφιστάμενο αντλιοστάσιο Κολενίου στα δίκτυα ύδρευσης της τουριστικής ζώνης Δημοτικής Ενότητας Κολυμβαρίου του Δήμου Πλατανιά». Ο αναθέτων φορέας είναι ο «Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε.». Η συμβατική δαπάνη της τροποποίησης ανήλθε στις 59.689,55 ευρώ, ποσό που κρίθηκε κατώτερο του 15% της αρχικής σύμβασης (1.006.499,99 ευρώ). Καθώς η τροποποιητική σύμβαση εμπίπτει στο ρυθμιστικό πεδίο των εξαιρέσεων του άρθρου 337 παρ. 2 και 6 β΄ του ν.4412/2016, το Κλιμάκιο έκρινε ότι το σχέδιο της σύμβασης απαραδέκτως εισάγεται ενώπιόν του για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/302/2023

Νομιμότητα του υποβληθέντος σχεδίου προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της «Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Πύλης» (εφεξής: Δ.Ε.Υ.Α. Πύλης) και του Δήμου Πύλης για την υλοποίηση της πράξης «Βελτίωση υδροδότησης οικισμών Δήμου Πύλης».(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν ερμηνευτικώς δεκτά στη σκέψη 1, η ελεγχόμενη προγραμματική σύμβαση που κατατείνει στην υλοποίηση μικτής σύμβασης, με κύριο αντικείμενο, κατά τον προέχοντα με βάση τον προϋπολογισμό των υποέργων αυτής χαρακτήρα, αυτό της προμήθειας, δεν υπάγεται στον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου και, συνεπώς, απαραδέκτως εισάγεται ενώπιον του Κλιμακίου τούτου, αφού αντικείμενό της είναι αμιγώς η μεταβίβαση της αρμοδιότητας υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενης από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας πράξης, με προϋπολογισμό κατώτερο του ποσού των 5.000.000 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α..Απαραδέκτως εισάγεται για έλεγχο νομιμότητας στο Κλιμάκιο τούτο το σχέδιο προγραμματικής σύμβασης, μεταξύ της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Πύλης και του Δήμου Πύλης, για την υλοποίηση της πράξης «Βελτίωση υδροδότησης οικισμών Δήμου Πύλης».



ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/79/2025

Η Πράξη 79/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάθεσης και του σχεδίου σύμβασης για το έργο της ΕΥΔΑΠ Α.Ε. με τίτλο «Αντικατάσταση τροφοδοτικού αγωγού ύδρευσης διατομής Φ.1300 Τμήμα Κιούρκα - Αντλιοστάσιο Αγίου Στεφάνου» (Εργολαβία Ε-893). Ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 6.348.557,06 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και η συμβατική δαπάνη τέθηκε στα 4.924.037,31 ευρώ. Η διαδικασία έγινε μέσω ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού με κριτήριο ανάθεσης τη χαμηλότερη τιμή. Το Κλιμάκιο δεν διαπίστωσε ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες και δεν κωλύει την υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, αλλά επισήμανε την ανάγκη αφαίρεσης της φράσης «όπως ίσχυε κατά τον χρόνο δημοπράτησης» από το άρθρο 3, που αφορά την τροποποίηση της σύμβασης.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/503/2023

Προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος παρακολούθησης εσωτερικών δικτύων ύδρευσης - ΔΕΥΑ Ιωαννίνων.(...)Αποφαίνεται ότι απαραδέκτως υποβλήθηκε για έλεγχο νομιμότητας το σχέδιο σύμβασης με τίτλο «Προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος παρακολούθησης εσωτερικών δικτύων ύδρευσης - ΔΕΥΑ Ιωαννίνων». 


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/242/2025

Η Πράξη 242/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου σύμβασης και της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για την «Προμήθεια και εγκατάσταση αυτόματων συστημάτων μέτρησης ορατότητας (RVR SYSTEMS) Αερολιμένων» από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών (ΥΠΑ). Η συνολική δαπάνη ανήλθε σε 4.758.000,00 ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Ο μοναδικός συμμετέχων οικονομικός φορέας, «... Ελλάς Μ.Α.Ε.», στον οποίο κατακυρώθηκε οριστικά το αποτέλεσμα, υπέβαλε προσφορά 5.762.590,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Το Κλιμάκιο αποφάνθηκε ότι, ελλείψει ουσιωδών νομικών πλημμελειών στη διαγωνιστική διαδικασία, δεν κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/227/2022

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΛΑΘΟΦΟΡΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ:Με αυτά τα δεδομένα, το Κλιμάκιο κρίνει, κατά πλειοψηφίαν, ότι το σχέδιο σύμβασης και η προηγηθείσα διαδικασία ανάθεσης, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη ποσού 903.000,00 ευρώ, πλέον ΦΠΑ, υπολείπεται του ορίου του 1.000.000,00 ευρώ για την υπαγωγή σε έλεγχο από το αρμόδιο Κλιμάκιο, και για το λόγο αυτό απαραδέκτως υποβλήθηκαν σε αυτό για έλεγχο νομιμότητας, τούτο δε ανεξαρτήτως του ότι ο προϋπολογισμός αυτός ήταν ενδεικτικός, η δε συμβατική δαπάνη ανήλθε στο ποσό των 1.175.000,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ, καθόσον, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, υπό στοιχ. 1., κρίσιμο μέγεθος για την υπαγωγή στον παρόντα προληπτικό έλεγχο νομιμότητας είναι αυστηρά και μόνο η προϋπολογισθείσα δαπάνη. Κατά τη μειοψηφούσα γνώμη, όμως, του Παρέδρου Κωνσταντίνου Ροντογιάννη, δοθέντος ότι η προϋπολογιζόμενη δαπάνη της ελεγχόμενης διαδικασίας είναι ενδεικτική, χωρίς η υπέρβασή της να οδηγεί από μόνη της σε απόρριψη της προσφοράς, το δε ελεγχόμενο σχέδιο σύμβασης έχει συμβατική δαπάνη, κατόπιν κατακύρωσης κατ’ αποδοχή οικονομικής προσφοράς υπερβαίνουσας αυτήν, ποσού 1.175.000,00 ευρώ, πλέον ΦΠΑ, το αντικείμενο της ελεγχόμενης σύμβασης υπερβαίνει το όριο του ελέγχου και, για το λόγο αυτό, υπάγεται στον ειδικό προληπτικό έλεγχο νομιμότητας του παρόντος Κλιμακίου, η γνώμη, όμως, αυτή δεν εκράτησε.


ΕΣ/Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ/191/2024

Η απόφαση αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου σύμβασης για το έργο «Κατασκευή δικτύου αποχέτευσης ακαθάρτων στους οικισμούς Μάραθος, Κριθάρια και Αγ. Γεώργιος Δ. Βόλου», που ανατέθηκε από τη Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Μείζονος Βόλου. Το έργο έχει προϋπολογιζόμενη δαπάνη 4.660.000,00 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.) και συγχρηματοδοτείται από ενωσιακούς πόρους μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Σύμφωνα με το άρθρο 324 του ν. 4700/2020, ο υποχρεωτικός έλεγχος νομιμότητας από Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου για συγχρηματοδοτούμενα έργα διενεργείται μόνο εφόσον η δαπάνη υπερβαίνει τα 5.000.000 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.). Καθώς η προϋπολογιζόμενη δαπάνη υπολείπεται αυτού του ορίου, το σχέδιο σύμβασης κρίθηκε ότι απαραδέκτως εισάγεται για προσυμβατικό έλεγχο στο Κλιμάκιο.


ΕΣ.ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/240/2025

Η Πράξη 240/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για το έργο της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. «Ενίσχυση Κεντρικού Τροφοδοτικού Δικτύου Ύδρευσης... Διατομής Φ1000» (Εργολαβία Ε-889). Το αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή νέου χαλύβδινου τροφοδοτικού αγωγού στη Δυτική Αττική για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών ύδρευσης, συμπεριλαμβανομένης της Αίγινας, Κινέττας και Αλεποχωρίου, με συνολικό μήκος σωληνώσεων 15.440 m. Η συνολική συμβατική δαπάνη ανέρχεται σε 20.056.859,42 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.). Το Κλιμάκιο, μετά τον έλεγχο των στοιχείων και τη διαπίστωση ότι δεν υπήρξαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαγωνιστική διαδικασία (η οποία ανέδειξε την εταιρεία «ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.» ως ανάδοχο), αποφάσισε ότι **δεν κωλύεται η υπογραφή** του σχεδίου σύμβασης.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/360/2024

Η απόφαση του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου με αριθμό 360/2024 αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια και εγκατάσταση σταθερού σταθμού ραδιογωνιομέτρησης HF (ΣΣΡHF) από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 4.280.765 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Το Κλιμάκιο, που συνήλθε στις 18.10.2024, έκρινε απαράδεκτη την υποβολή του σχεδίου σύμβασης για προσυμβατικό έλεγχο, καθώς η προμήθεια εντάσσεται σε συγχρηματοδοτούμενη από πόρους ΕΕ δράση (ΟΠΣ 6016318) με δαπάνη κάτω των 5.000.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, υπερβαίνοντας το κατώτερο όριο ελέγχου σύμφωνα με το άρθρο 324 του ν. 4700/2020. Η απόφαση βασίζεται σε προηγούμενες νομολογίες και τονίζει ότι τέτοιες συμβάσεις ελέγχονται μόνο εάν υπερβαίνουν το ποσό αυτό, ενώ οι υπόλοιπες υπόκεινται σε άλλους ελέγχους του Ελεγκτικού Συνεδρίου.


ΕΣ/Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ/191/2024

Η απόφαση (Πράξη 191/2024) του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου σύμβασης για το έργο της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Μείζονος Βόλου, «Κατασκευή δικτύου αποχέτευσης ακαθάρτων στους οικισμούς Μαράθος, Κριθάρια και Αγ. Γεώργιος Δ. Βόλου». Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 4.660.000,00 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α., και συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι το σχέδιο σύμβασης εισάγεται απαραδέκτως για έλεγχο, διότι, βάσει του άρθρου 324 του ν.4700/2020, οι συγχρηματοδοτούμενες συμβάσεις υποβάλλονται υποχρεωτικά στον έλεγχο του Κλιμακίου μόνο εφόσον η προϋπολογιζόμενη δαπάνη υπερβαίνει τα 5.000.000,00 ευρώ, όριο το οποίο δεν επιτυγχάνεται στην κρινόμενη υπόθεση.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/470/2020

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ-ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του οικείου σχεδίου σύμβασης, για την ανάθεση από τη Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Μείζονος Περιοχής …, της «Προμήθειας και Εγκατάστασης Συστήματος Τηλελέγχου Τηλεχειρισμού & Ελέγχου Διαρροών Δικτύων Ύδρευσης Δ.Ε. …, …, …, …, … του Δήμου …», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 2.534.100,00 ευρώ, πλέον ΦΠΑ.(....)δεν εκκρεμούν ενστάσεις, προσφυγές ή ένδικα βοηθήματα κατά των πράξεων της ανωτέρω διαγωνιστικής διαδικασίας, το Κλιμάκιο δεν διαπιστώνει ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες(....)Δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο νομιμότητας σχεδίου συμβάσεως.