Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/311/2022

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Μεταφορά πόσιμου νερού...ζητείται η αναθεώρηση της 1817/2021 απόφασης του Εβδόμου Τμήματος.(...)Με δεδομένα τα προεκτεθέντα, το Δικαστήριο κρίνει ότι η προσβαλλόμενη απόφαση ορθώς ερμήνευσε τις εφαρμοστέες στην κρινόμενη υπόθεση διατάξεις ως προς την υποχρέωση της προσφεύγουσας κοινοπραξίας να προσκομίσει τα πιστοποιητικά υγειονομικής καταλληλότητας που εκδίδονται από τη Διεύθυνση Υγειονομικού Ελέγχου και Περιβαλλοντικής Υγιεινής (Τμήμα Υγειονομικού Ελέγχου Λιμένος Πειραιώς) της Π.Ε. Πειραιώς για καθένα από τα προσφερόμενα υδροφόρα πλοία της. Όμως, μετά την έκδοση του 1022116/1.12.2021 πιστοποιητικού του αναπληρωτή Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Περιβαλλοντικής Υγιεινής και Υγειονομικού Ελέγχου της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά (Τμήμα Υγειονομικού Ελέγχου Λιμένος Πειραιά), με το οποίο βεβαιώνεται για το πλοίο «.. » η υγειονομική καταλληλότητα για την εναποθήκευση και μεταφορά πόσιμου νερού από αυτό, καλύπτεται πλέον η απαίτηση της υγειονομικής καταλληλότητας και για τα τρία πλοία, με τα οποία συμμετείχε η πρώτη προσφεύγουσα στον διαγωνισμό (βλ. και τα 901349/26.10.2021 και 901355/26.10.2021 πιστοποιητικά του αναπληρωτή Προϊσταμένου της άνω Διεύθυνσης). Για τους λόγους αυτούςΣυνεκδικάζει τις από 15.12.2021 (ΑΒΔ 12138/2021) και από 17.12.2021 (ΑΒΔ 12280/2021) προσφυγές αναθεώρησης της κοινοπραξίας με την επωνυμία «..» και του Δήμου Σπετσών, αντίστοιχα.Δέχεται τις προσφυγές αυτές.Αναθεωρεί την 1817/2021 απόφαση του Εβδόμου Τμήματος.Ανακαλεί την 316/2021 πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛ.Ζ/316/2021

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:να ελέγξει τη νομιμότητα  του σχεδίου σύμβασης και της προηγηθείσας διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για την παροχή υπηρεσιών με αντικείμενο «Μεταφορά πόσιμου νερού στη νήσο … με υδροφόρα πλωτά μέσα για χρονικό διάστημα τριών ετών και με δικαίωμα προαίρεσης δύο επιπλέον ετών», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 6.120.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένης της εκτιμώμενης δαπάνης για το δικαίωμα προαίρεσης, μη συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.).(....)Κατά παράβαση των προβλεπομένων στα άρθρα 66 και 72 του ν. 3852/2010, ο ελεγχόμενος διαγωνισμός διενεργήθηκε χωρίς προηγούμενη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου …, με την οποία να εκφράζεται η βούληση αυτού περί της αναγκαιότητας της εκτέλεσης του συγκεκριμένου έργου και διενέργειας του συγκεκριμένου διαγωνισμού.Κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Δήμου … και της Κ/Ξ … για την «Μεταφορά πόσιμου νερού στη νήσο … με υδροφόρα πλωτά μέσα για χρονικό διάστημα τριών ετών και με δικαίωμα προαίρεσης δύο επιπλέον ετών»

ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1817/2021.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1817/2021

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Μεταφορά πόσιμου νερού:Με τις προσφυγές επιδιώκεται η ανάκληση της 316/2021 πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.(....)Διενέργεια διαγωνισμού χωρίς προηγούμενη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Πιστοποίηση όρων υγιεινής και καθαριότητας για τη μεταφορά ύδατος. Απαίτηση για επίκαιρες βεβαιώσεις υγειονομικής καταλληλότητας υδροφόρων πλοίων. Περίπτωση μη εκτέλεσης μη οριστικής απόφασης Τμήματος.Απορρίπτει τις προσφυγές ανάκλησης.

ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/311/2022


Π.Δ.28/2009

Απαιτήσεις υγειονομικού ελέγχου για τα ζώα υδατοκαλλιέργειας και τα προϊόντα τους και μέτρα για την πρόληψη και την καταπολέμηση ορισμένων ασθενειών των υδρόβιων ζώων, σε συμμόρφωση με τις Οδηγίες 2006/88/ΕΚ του Συμβουλίου και 2008/53/ΕΚ της Επιτροπής της Ε.Ε.


ΝΣΚ/8/2023

Ερωτάται εάν φοιτητής που έχει εισαχθεί στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς προ του ακαδημαϊκού έτους 2021-2022, δύναται να υπαχθεί σε καθεστώς μερικής φοίτησης.(...)Ο φοιτητής που αποδεδειγμένα εργάζεται τουλάχιστον είκοσι (20) ώρες την εβδομάδα και έχει εισαχθεί στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς προ του ακαδημαϊκού έτους 2021-2022 δύναται να εγγραφεί ως φοιτητής μερικής φοίτησης σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 76 και 454 παρ. 3 του ν. 4957/2022 και με τις προϋποθέσεις που προβλέπονται στον Εσωτερικό Κανονισμό του Ιδρύματος, εφόσον οι διατάξεις του δεν προσκρούουν στον ανωτέρω νόμο (ομόφωνα). Κατά την ειδικότερη γνώμη των Νομικών Συμβούλων Βασιλικής Παπαθεοδώρου και Ξανθής Μπασάκου, ο αιτών δύναται να εγγραφεί ως φοιτητής μερικής φοίτησης, κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις της περ. α. της παρ. 3 του άρθρου 76 του ν. 4957/2022 (Α΄141) και της παρ. 3 του άρθρου 29 του Εσωτερικού Κανονισμού του Πανεπιστημίου Πειραιώς (Β΄ 6175/2021), που έχει διατηρηθεί σε ισχύ, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 469 του ν. 4957/2022, δεδομένου ότι οι σχετικές ρυθμίσεις του δεν αντιβαίνουν στις ρυθμίσεις του ν. 4957/2022.


Π.Δ.120/2018

Τροποποίηση του π.δ. 28/2009 «Απαιτήσεις υγειονομικού ελέγχου για τα ζώα υδατοκαλλιέργειας και τα προϊόντα τους και μέτρα για την πρόληψη και την καταπολέμηση ορισμένων ασθενειών των υδρόβιων ζώων, σε συμμόρφωση με τις Οδηγίες 2006/88/ΕΚ του Συμβουλίου και 2008/53/ΕΚ της Επιτροπής της Ε.Ε.» (Α’ 46), όπως ισχύει.


Π.Δ.164/2014

Τροποποίηση του π.δ. 28/2009 “Απαιτήσεις υγειονομικού ελέγχου για τα ζώα υδατοκαλλιέργειας και τα προϊόντα τους και μέτρα για την πρόληψη και την καταπολέμηση ορισμένων ασθενειών των υδρόβιων ζώων, σε συμμόρφωση με τις Οδηγίες 2006/88/ΕΚ του Συμβουλίου και 2008/53/ΕΚ της Επιτροπής της Ε.Ε.” (Α΄46), όπως ισχύει, σε συμμόρφωση προς την εκτελεστική Οδηγία 2014/22/ΕΕ της Επιτροπής.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1764/2022

ΕΡΓΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ.(...)Υπό τα ανωτέρω δεδομένα, και σύμφωνα με όσα έγιναν ερμηνευτικώς δεκτά στη σκέψη 4, το Δικαστήριο κρίνει ότι ορθώς έγινε δεκτό με την προσβαλλόμενη πράξη ότι δεν τεκμηριώθηκαν προσηκόντως με αριθμητικά στοιχεία οι αρχικώς υποβληθείσες εξηγήσεις της αναδόχου …ως προς το εύλογο των τιμών που προσέφερε, όπως επιβάλλεται από τις προπαρατεθείσες ρυθμίσεις του άρθρου 88 του ν. 4412/2016, οι οποίες αποσκοπούν, κατά τα προεκτεθέντα, στη διασφάλιση υποβολής οικονομικά βιώσιμων προσφορών που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του έργου. Ωστόσο, εκτιμώντας α) ότι η αναθέτουσα δεν προσδιόρισε εξαρχής με σαφήνεια και πληρότητα τα οικονομικά μεγέθη της προσφοράς της αναδόχου τα οποία έχριζαν περαιτέρω τεκμηρίωσης, και β) ότι προσκομίστηκαν με την προσφυγή: i) το 346320/06.09.2022 συμπληρωματικό έγγραφο της ..με την ανάλυση του αντίκτυπου των ευνοϊκών συνθηκών στα στοιχεία κόστους της προσφοράς της, ii) η 345962/6.9.2022 συμπληρωματική έγγραφη αξιολόγηση αυτού από την Ε.Δ. και iii) η έγκριση της εν λόγω αξιολόγησης της Ε.Δ. με την 1051/2022 (AΔΑ: 6ΩΑΝ7ΛΡ-ΣΨΞ) απόφαση της Ο.Ε. της ΠΘ, το Δικαστήριο κρίνει, κατ΄ οικονομία της διαδικασίας, ότι συμπληρώθηκαν οι ελλείπουσες κατά τον χρόνο διενέργειας του διαγωνισμού προϋποθέσεις της νομιμότητάς της.Για τους λόγους αυτούςΔέχεται α) την από 7.9.2022 (με ΑΒΔ 7003/09.09.2022) προσφυγή της Περιφέρειας Θεσσαλίας και β) την από 9.9.2022 (με ΑΒΔ 7002/09.09.2022) προσφυγή της αναδόχου εταιρείας με την επωνυμία «..».Ανακαλεί την προσβαλλόμενη με αυτές 655/2021 Πράξη προσυμβατικού ελέγχου του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου. 


62564/2021

Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου - Κανόνες επιλεξιμότητας δαπανών για τα προγράμματα του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1602/2022

Προμήθεια πέντε εκατομμυρίων (5.000.000) ταχέων διαγνωστικών του κορωνοϊού.(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στις νομικές σκέψεις (3 έως και 13) που προηγήθηκαν, το Τμήμα κρίνει ότι, κατά τα νομίμως γενόμενα δεκτά με την προσβαλλόμενη Πράξη, οι εξαιρετικές διατάξεις των άρθρων 54 παρ. 3 του ν. 4662/2020 και 145 του ν. 4831/2021 πρέπει να ερμηνεύονται στενά και υπό το πρίσμα των κανόνων του ενωσιακού δικαίου για την ανάθεση των δημόσιων συμβάσεων, οι δε διατάξεις του ν. 4412/2016, κατά το μέρος, με το οποίο ενσωματώνονται διατάξεις της Οδηγίας 2014/24/ΕΕ,  για τις οποίες δεν επιτρέπεται παρέκκλιση από τον εθνικό νομοθέτη, όπως προαναφέρθηκε (σκέψη 12 της παρούσας), εφαρμόζονται παράλληλα και συμπληρωματικά στη διαδικασία ανάθεσης που ρυθμίζει η διάταξη του άρθρου 145 του ν. 4831/2021. Για τους λόγους αυτούςΣυνεκδικάζει την από 19.8.2022 (ΑΒΔ 6348/22.8.2022) προσφυγή του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας (Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας) και την από 22.8.2022 (ΑΒΔ 6347/22.8.2022) προσφυγή της εταιρείας με την επωνυμία «…», με δ.τ. «…».Δέχεται τις προσφυγές ανάκλησης.Ανακαλεί την 320/2022 Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/171/2019

Καταβολή επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας...Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η δαπάνη παρίσταται μη νόμιμη, καθόσον από την προαναφερόμενη βεβαίωση της αρμόδιας Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Π.Ε. … δεν αποδεικνύεται ότι η φερόμενη ως δικαιούχος υπάλληλος της Περιφέρειας ... ασκεί κάποια από τα καθήκοντα που αντιστοιχούν στις αναφερόμενες στο άρθρο 98 παρ. 2 του ν. 4483/2017 ειδικότητες. Εξάλλου, οι εργασίες που αναφέρονται στο Δ.Δ.Υ.&Κ.Μ.οικ.2131/29.11.2018 απαντητικό έγγραφο του Τμήματος Περιβαλλοντικής Υγιεινής και Υγειονομικού Ελέγχου της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Π. Ε. …, το οποίο σε κάθε περίπτωση δεν αποτελεί νόμιμο δικαιολογητικό για τη χορήγηση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, δεν εμπίπτουν σε κάποια από τις ειδικότητες της κατηγορίας Α΄ της παραγράφου 2 του ως άνω άρθρου, καθόσον στo πλαίσιo άσκησης των υπηρεσιακών της καθηκόντων η φερόμενη ως δικαιούχος δεν αποδεικνύεται ότι συμμετέχει στη διενέργεια κάποιας εκ των στο έγγραφο αυτό αναφερόμενων εργασιών (απολυμάνσεις οστών, έλεγχος ανθυγιεινών εστιών, έλεγχος σε χώρους αστικών στερεών αποβλήτων, δειγματοληψίες υγρών αποβλήτων, επιθεωρήσεις βιολογικών εγκαταστάσεων, εποπτεία συνεργείων απολύμανσης και καθαριότητας χώρων, κ.λπ.), αλλά περιορίζεται στη διενέργεια υγειονομικών ελέγχων. Τούτο, επιβεβαιώνεται και από τα περιγραφόμενα στον οικείο Ο.Ε.Υ. της Περιφέρειας … υπηρεσιακά καθήκοντα των απασχολούμενων στις Διευθύνσεις Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας των Περιφερειακών Ενοτήτων αυτής [βλ. άρθρο 28 παρ. 1 του π.δ/τος 140/2010 (Α΄ 233), όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του με τις αποφάσεις 202855 (Β΄4400/30.12.2016) και 163473 (Β΄ 3878/03.11.2017) του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης …], τα οποία συνίστανται «στην εξασφάλιση της δημόσιας υγείας με τον υγειονομικό έλεγχο και ιδίως στην εφαρμογή της υγειονομικής νομοθεσίας, την έκδοση τοπικών υγειονομικών διατάξεων, τη λήψη μέτρων σε θέματα δημόσιας υγιεινής, την επιβολή κυρώσεων, την έκδοση γνωματεύσεων για τη χορήγηση αδειών όλων των επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος, την εξασφάλιση της υγιεινής του περιβάλλοντος και ιδίως της έκδοσης γνωματεύσεων για άδεια διάθεσης αποβλήτων, ηχομετρήσεις, έλεγχο ύδρευσης και για τη λήψη μέτρων σε θέματα υγιεινής περιβάλλοντος σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας, καθώς για αρμοδιότητες δημόσιας υγιεινής και ταξιδιωτικής ιατρικής». Το γεγονός δε ότι μεταξύ των επαγγελματικών δικαιωμάτων των Εποπτών Δημόσιας Υγείας, όπως αυτά καθορίζονται στο άρθρο 4 παρ. 2 περίπτ. γ΄ του π.δ/τος 83/1989 (Α΄ 37), περιλαμβάνεται η διενέργεια ανθυγιεινών εργασιών (οργάνωση, διεύθυνση και εκτέλεση απολυμάνσεων, κ.λπ.) στο πλαίσιο άσκησης ελεύθερου επαγγέλματος, δεν δικαιολογεί εν προκειμένω την καταβολή σε αυτούς του επιδόματος, καθόσον για τη χορήγησή του, όπως ήδη εκτέθηκε στην ανωτέρω νομική σκέψη, εξετάζεται η πραγματική άσκηση των αναφερόμενων στις προμνησθείσες διατάξεις καθηκόντων, μη αρκούσης της δυνητικής άσκησης αυτών στο πλαίσιο εν γένει ελευθέριου επαγγέλματος. Σημειώνεται, τέλος, ότι η καταβολή του επιδόματος δεν βρίσκει νόμιμο έρεισμα ούτε στο 3473/2.3.2018έγγραφο του Υπουργού Εσωτερικών και στο οικ.2/17262/ΔΕΠ/2.3.2018 έγγραφο της Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης, καθόσον αυτά, πέραν του ότι συνιστούν εσωτερικά υπηρεσιακά έγγραφα, στερούμενα κανονιστικής ισχύος και εκτελεστότητας, δύνανται να ληφθούν υπόψη μόνο ως ερμηνευτικές εγκύκλιοι των προαναφερόμενων διατάξεων, κατά το νόημα των οποίων οι Επόπτες Δημόσιας Υγείας, δικαιούνται να λαμβάνουν το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, εφόσον βεβαιώνεται από τον Προϊστάμενο της υπηρεσίας τους ότι ασκούν εν τοις πράγμασι καθήκοντα και εργασίες που εμπίπτουν σε κάποια από τις κατηγορίες του άρθρο 98 παρ. 2 του ν. 4483/2017, γεγονός που δεν συντρέχει στην προκείμενη περίπτωση, καθόσον στην 554/18.4.2018 βεβαίωση της Διευθύντριας (Προϊσταμένης) της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Π.Ε. … δεν περιγράφεται η άσκηση τέτοιων καθηκόντων και εργασιών από τη φερόμενη ως δικαιούχο του επιδόματος, σε χώρους που δικαιολογούν την καταβολή σε αυτήν του επίμαχου επιδόματος.