×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/76/2025

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η Πράξη 76/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αναβάλλει την οριστική κρίση επί της νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για το Τμήμα 1 του έργου του e-ΕΦΚΑ με τίτλο «Εργασίες ελέγχου και εργασίες αποκατάστασης δωμάτων...» (συμβατικού τιμήματος 765.000,00 ευρώ). Το Κλιμάκιο διατάσσει τη συμπλήρωση του φακέλου με την προσκόμιση της βεβαίωσης περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου. Επιπλέον, κρίνει ότι πρέπει να επαναληφθεί η διαδικασία από το στάδιο της πρόσκλησης του προσωρινού αναδόχου, ώστε να υποβληθούν συμπληρωματικά δικαιολογητικά οικονομικής και χρηματοοικονομικής επάρκειας, συγκεκριμένα, οικονομικές καταστάσεις για τα έτη 2021, 2022 και 2023, από τις οποίες να προκύπτουν τα πάγια στοιχεία και τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας, δεδομένου ότι η προηγούμενη βεβαίωση Μ.Ε.Ε.Π. έχει καταστεί παρωχημένη.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/308/2019

Αμοιβή αναδόχου έργου:..Με αυτά τα δεδομένα μη νομίμως κατακυρώθηκε το έργο στον ... και υπογράφηκε η ανωτέρω σύμβαση, γιατί ο ανάδοχος δεν διέθετε βεβαίωση Μ.Ε.Ε. Π.. σε ισχύ κατά την κατακύρωση του διαγωνισμού και τη σύναψη της σύμβασης. Ωστόσο, τα αρμόδια όργανα του Δήμου δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, αλλά ενόψει του ότι είχε προσκομισθεί βεβαίωση Μ.Ε.Ε.Π. σε ισχύ κατά την ημερομηνία του διαγωνισμού συγγνωστώς υπέλαβαν ότι μπορούσαν κατά νόμο να προχωρήσουν στη κατακύρωση του έργου και την υπογραφή της σχετικής συμβαση. Εξάλλου προσκομίσθηκε από τον ανάδοχο η ΑΠ.Δ24/2304/26.2.2019 βεβαίωση εγγραφής στο Μ.Ε.Ε.Π. με ημερομηνία λήξης ισχύος 26.2.2022. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης των αρμόδιων οργάνων του Δήμου ....


ΝΣΚ/194/2010

Ένοπλες Δυνάμεις – Εξέταση της δυνατότητας υπογραφής συμπληρωματικής συμβάσεως για πρόσθετες εργασίες σε έργο των Ενόπλων Δυνάμεων, σύμφωνα με τα άρθρα 43 και 44 του ΠΔ 609/1985.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Δεν είναι νόμιμη η υπογραφή Συμπληρωματικής Σύμβασης με τον ανάδοχο του έργου «Κατασκευή Βορείου Τμήματος Συγκροτήματος Σμηναρχίας Ακαδημαϊκής Εκπαίδευσης (ΣΜ.Α.ΕΚ.) στο α/δ Δεκέλειας» για τις επιπλέον εργασίες που ανατέθηκαν σ’ αυτόν, διότι για τις εργασίες αυτές δεν συντρέχουν οι προκύπτουσες από την ερμηνεία του άρθρου 8 του Ν 1418/1984 σε συνδυασμό με τα άρθρα 43-44 του ΠΔ 609/1985 προϋποθέσεις, προκειμένου να χαρακτηριστούν «πρόσθετες». β) Τα ποσά που έχουν προκαταβληθεί για την πληρωμή των εργασιών αυτών θα πρέπει να επιστραφούν από τον ανάδοχο άλλως να καταλογισθούν εις βάρος του για το λόγο ότι οι γενόμενες καταβολές δεν στηρίζονται σε νόμιμη αιτία. Τυχόν αξιώσεις-διεκδικήσεις του αναδόχου για εργασίες που δεν αποτελούν αντικείμενο της αρχικής σύμβασης θα πρέπει να υποβληθούν προς κρίση στα αρμόδια δικαστήρια.


ΕΣ/ΚΛ.Ε/575/2021

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για την ανάθεση του έργου του Δήμου … Αττικής με τίτλο «Αποκατάσταση Σχολικών Μονάδων από τον σεισμό της 19ης Ιουλίου 2019 στο Δήμο …», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 1.747.160,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.)(....)Αναβάλλει την έκδοση οριστικής Πράξης επί της νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης του έργου «Αποκατάσταση Σχολικών Μονάδων από τον σεισμό της 19ης Ιουλίου 2019 στο Δήμο …».Διατάσσει τη συμπλήρωση των στοιχείων του φακέλου με τα διαλαμβανόμενα στο σκεπτικό στοιχεία.


ΑΕΠΠ/771/2020

Οι προσφεύγουσες επιδιώκουν την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου με αριθμό 533/2020, η οποία προέκυψε στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης και ανάπλασης πλατειών, πεζοδρόμων, κλιμάκων και άλλων κοινοχρήστων χώρων πρασίνου σε επτά Δημοτικές Κοινότητες του Δήμου. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει εργασίες συντήρησης και ανάπλασης πάρκων, δασυλλίων, πλατειών, πεζοδρομίων, παρτεριών, ζαρντινιερών, προαυλίων σχολείων, πράσινων δωμάτων σε σχολικά συγκροτήματα, παιδικών χαρών, περιβάλλοντων χώρων εκκλησιών, άλσεων, λόφων, κοιμητηρίων και δενδροστοιχιών σε όλη την έκταση των επτά Δημοτικών Κοινοτήτων για περίοδο 36 μηνών.


ΕΣ/ΚΛ.Ε/748/2022

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για την ανάθεση από τη Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης … (Δ.Ε.Υ.Α.Η.) του έργου «ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΟΙΚΙΣΜΩΝ …-…», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 3.963.709,68 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α.(....)Επίσης, πρέπει να διορθωθεί το αναφερόμενο στο άρθρο 5 της σύμβασης τίμημα, καθώς προφανώς εκ παραδρομής έχει αναγραφεί το ποσό των 2.938.033,96 ευρώ, αντί του αναγραφόμενου στην προσφορά του αναδόχου ποσού των 2.938.933,96 ευρώ.Αναβάλλει την έκδοση οριστικής Πράξης επί της νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης του έργου «ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΟΙΚΙΣΜΩΝ …-…».Διατάσσει τη συμπλήρωση των στοιχείων του φακέλου με τα διαλαμβανόμενα στο σκεπτικό στοιχεία.

ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΣ/ΚΛ.Ε/834/2022.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/250/2019

Καταβολή αμοιβής για εργασίες συντήρησης:..Με τα δεδομένα αυτά, η δαπάνη είναι δεν είναι νόμιμη, διότι για την επιλογή του αναδόχου για την εκτέλεση του ως άνω έργου δεν τηρήθηκε η προβλεπόμενη διαδικασία δημόσιας ηλεκτρονικής κλήρωσης. Πλην όμως, ενόψει του ότι οι επίμαχες εργασίες δε χαρακτηρίζονταν ρητά ως έργο υπό το προϊσχύον καθεστώς, τα αρμόδια όργανα του Δήμου χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των εφαρμοστέων διατάξεων θεώρησαν ότι αυτές αποτελούν γενικές υπηρεσίες. Εξάλλου, ενόψει του ότι πρόκειται περί έργου, ορθά χρησιμοποιήθηκε το σχετικό τιμολόγιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΛ.Ε/760/2021

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ-ΠΡΟΣΥΜΒΑΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας αναδείξεως αναδόχου και του σχεδίου συμβάσεως για την εκτέλεση του έργου με τίτλο «Επισκευή διαρροών, φρεατίων και επαναφορές οδοστρωμάτων και πεζοδρομίων σε περιοχές αρμοδιότητας δικτύου ύδρευσης της ΕΥΔΑΠ Α.Ε.»(....)Αναβάλλει την έκδοση οριστικής πράξεως επί της νομιμότητας της διαδικασίας αναδείξεως αναδόχου και των σχεδίου συμβάσεως του έργου με τίτλο «Επισκευή διαρροών, φρεατίων και επαναφορές οδοστρωμάτων και πεζοδρομίων σε περιοχές αρμοδιότητας δικτύου ύδρευσης της ΕΥΔΑΠ Α.Ε.» (Εργολαβία Ε-884- Τμήμα ΙΙΙ/Ε.884.3. Περιοχές αρμοδιότητας Υπηρεσίας Γ΄ …), Και Διατάσσει τη συμπλήρωση του φακέλου με τα αναφερόμενα στις σκέψεις 18 β και γ, 20 β, γ και δ, 21, 22γ, 23, 24 α, β, γ, 25, 26, 27, 28 και 29 της παρούσας πράξεως στοιχεία εντός προθεσμίας δέκα πέντε ημερών από την κοινοποίηση της παρούσας στον αναθέτοντα φορέα. 


ΑΕΠΠ/770/2020

Με τις δύο προδικαστικές προσφυγές (577/2020 και 580/2020), οι προσφεύγουσες εταιρείες ζητούν την ακύρωση της απόφασης 533/2020 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία αφορά τον διαγωνισμό για την ανάθεση υπηρεσιών συντήρησης και ανάπλασης πλατειών, πεζοδρόμων, κλιμάκων και άλλων κοινόχρηστων πράσινων χώρων σε 7 Δημοτικές Κοινότητες. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει εργασίες όπως εγκατάσταση πρασίνου, αποκατάσταση σκληρών επιφανειών, συντήρηση χώρων πρασίνου και δενδροστοιχιών, συντήρηση δικτύων άρδευσης και πράσινων δωμάτων, με συνολική εκτιμώμενη αξία 30.057.553,38 ευρώ (πριν ΦΠΑ). Οι προσφεύγουσες επικρίνουν τη νομιμότητα της απόφασης, ισχυριζόμενες ότι η αναδειχθείσα ανάδοχος δεν πληρούσε τα κριτήρια συμμετοχής.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/17/2018

Αμοιβή πολιτικού μηχανικού. (..) για την εκτέλεση του έργου «Έκτακτες εργασίες επισκευής δωμάτων για την αποφυγή διείσδυσης υδάτων».(..).Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, το Νοσοκομείο, προκειμένου να αναθέσει την εκτέλεση των ως άνω έκτακτων εργασιών υγρομόνωσης των κτηρίων του, ενδεικτικής προϋπολογισθείσας δαπάνης 4.900 ευρώ, προσέφυγε σε διαδικασία ανάθεσης που φέρει όλα τα χαρακτηριστικά ενός συνοπτικού διαγωνισμού,...Ως εκ του λόγου δε αυτού, το Νοσοκομείο δεν όφειλε να ακολουθήσει τη διαδικασία που αναφέρεται στην παράγραφο 5 του άρθρου 118 του ν. 4412/2016 και αφορά αποκλειστικά σε απευθείας αναθέσεις συμβάσεων έργων, μελετών και παροχής τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών.(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη, το δε ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής θα μπορούσε να θεωρηθεί, εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2017


ΑΕΠΠ/1452/2020

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 1109/2020 της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία απέδωσε την πρόσκαιρη ανάδοχο του έργου στην εταιρεία «...». Η προσφυγή αφορά τη διαδικασία ανάθεσης της σύμβασης για το έργο «Συντήρηση - βελτίωση επ. οδών ... και ... (Διακλάδωση της ... από ... και από ...)» με προϋπολογισμό 400.000,00€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η αναδειχθείσα εταιρεία δεν είχε δηλώσει σωστά στο Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης (ΤΕΥΔ) τα απαιτούμενα οικονομικά κριτήρια, όπως τα ίδια κεφάλαια (50.000,00€), την αξία των παγίων (50.000,00€) και τον ελάχιστο κύκλο εργασιών (150.000,00€), σύμφωνα με τη διακήρυξη. Ζητείται ο αποκλεισμός της εταιρείας από τη συνέχεια του διαγωνισμού και η ανάδειξη της ίδιας ως πρόσκαιρης αναδόχου.