×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/568/2024

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η Απόφαση 568/2024 του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Ελάσσονα Ολομέλεια) αφορά την αναίρεση προηγούμενης απόφασης σχετικά με τον υπολογισμό της χορηγίας πρώην Προέδρου Κοινότητας Σκριπερού. Ο αναιρεσείων, ο οποίος είχε αποχωρήσει το 1994, άρχισε να λαμβάνει τη χορηγία του το 2006. Η αρχική πράξη κανονισμού τη βάσισε στα έξοδα παράστασης του 1997. Το Δικαστήριο έκρινε κατά πλειοψηφία ότι οι διατάξεις του ν. 2703/1999 (άρθρο 10 παρ. 2 και 4) που περιόριζαν αναδρομικά τον υπολογισμό με βάση τα έξοδα του 1997, αντιβαίνουν στο Άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ, καθώς υπήρχε νόμιμη προσδοκία για υπολογισμό βάσει των εξόδων παράστασης του έτους 1998. Συνεπώς, έγινε δεκτή η αίτηση αναίρεσης, αναιρέθηκε η 2122/2016 απόφαση και παραπέμφθηκε η υπόθεση στον e-ΕΦΚΑ για μεταρρύθμιση της πράξης κανονισμού χορηγίας του αναιρεσείοντος, ώστε να υπολογιστεί με βάση τα έξοδα παράστασης του 1998, προσαυξημένα από 1.1.1999.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/266/2006

Δήμοι. Γενικοί Γραμματείς. Καθορισμός ύψους αποδοχών τους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για τον υπολογισμό των αποδοχών των Γενικών Γραμματέων Δήμων, προσμετράται η προσαύξηση των εξόδων παράστασης, κατά 20%, των Δημάρχων, εφόσον υπηρετούν σε Δήμους που η έδρα τους είναι και έδρα Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης ή έχουν πληθυσμό ανώτερο των δέκα χιλιάδων κατοίκων και τα ανωτέρω προσαυξημένα έξοδα παράστασης καταβάλλονται μετά προηγούμενη διαπίστωση της κανονικής βεβαίωσης των εσόδων του αντίστοιχου Δήμου.


ΝΣΚ/226/2003

ΟΤΑ. Αντιδήμαρχοι. Έξοδα παράστασης προκειμένου για δήμους με πληθυσμό κατώτερο των 2000 κατοίκων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Είναι επιτρεπτή η απόληψη εξόδων παράστασης από Αντιδήμαρχο Δήμου με πραγματικό πληθυσμό κατώτερο των 2000 κατοίκων, εφόσον έχει προέλθει από εκούσια συνένωση (Ν 1416/1984 και 1622/1986). β) Δεν είναι επιτρεπτή η καταβολή εξόδων παράστασης σε Αντιδήμαρχο Δήμου με πραγματικό πληθυσμό κατώτερο των 2000 κατοίκων, που έχει συσταθεί με το Ν 2539/1997.


ΝΣΚ/81/2005

Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Αντινομάρχες. Έξοδα παράστασης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Τόσο στην περίπτωση του άρθρου 15 παρ.30 του Ν 2503/1997, όσο και σ’ εκείνη του άρθρου 11 παρ.3 του Ν 3146/2003, και μετά την έξοδο ακόμη των οικείων φορέων από το δημόσιο τομέα, οι αντινομάρχες, οι οποίοι λαμβάνουν τις αποδοχές της οργανικής τους θέσης, δεν δικαιούνται να λαμβάνουν ως έξοδα παράστασης ποσοστό 50% των αντίστοιχων εξόδων του νομάρχη αλλά μειωμένα, ήτοι 16% και 30%, κατά περίπτωση.


ΝΣΚ/427/2002

Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Έξοδα παράστασης του Προέδρου της Τριμελούς Επιτροπής και του Συμβουλίου της ενιαίας ΝΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο Πρόεδρος του Συμβουλίου της Ενιαίας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης δικαιούται την καταβολή των εξόδων παράστασης του Προέδρου της Τριμελούς Επιτροπής αυτής, καθώς και αυτών του Προέδρου του Συμβουλίου.


ΝΣΚ/456/2010

Αναπληρωτές προϊστάμενοι – Αναδρομική καταβολή αποδοχών.Η Μ.Β., η οποία αναπληρώνει τον προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού δικαιούται αναδρομικά, από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων της, τις καταβαλλόμενες στον προϊστάμενο Γενικής Διεύθυνσης απολαβές και συγκεκριμένα: το επίδομα θέσης ευθύνης, έξοδα παράστασης, έξοδα κίνησης και την πάγια αποζημίωση για απασχόληση χωρίς ωράριο εργασίας.

ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/561/2024

Η υπ' αριθμ. 561/2024 απόφαση της Γ' Ελάσσονος Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά την αίτηση αναίρεσης ενός πολίτη κατά της 2047/2021 απόφασης του ΙΙ Τμήματος, η οποία είχε απορρίψει το αίτημά του για κανονισμό μηνιαίας χορηγίας. Ο αναιρεσείων, ως πρώην Πρόεδρος Κοινότητας, ζητούσε χορηγία για τα 12 από τα 16 έτη της θητείας του, καθώς τα υπόλοιπα 4 έτη είχαν μεταφερθεί στον e-ΕΦΚΑ για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος. Η Ολομέλεια δέχθηκε την αίτηση αναίρεσης λόγω παράβασης ουσιώδους τύπου της διαδικασίας. Συγκεκριμένα, το Τμήμα παρέλειψε να λάβει υπόψη ουσιώδες αποδεικτικό μέσο (αίτηση του 2013) που αποδείκνυε ότι ο αιτών δεν είχε παραιτηθεί πλήρως από τη χορηγία, αλλά επιδίωκε μόνο τη μεταφορά χρόνου. Επιπλέον, το Τμήμα δεν απάντησε στον ουσιώδη ισχυρισμό του για κανονισμό χορηγίας με βάση τα εναπομείναντα δώδεκα έτη υπηρεσίας. Ως εκ τούτου, η απόφαση 2047/2021 αναιρέθηκε και η υπόθεση παραπέμφθηκε στο Τρίτο Τμήμα για επανεξέταση.


ΝΣΚ/85/2003

Δυνατότητα καταβολής αυξημένων, κατά 20%, εξόδων παράστασης στους αντιδημάρχους και προέδρους δημοτικών συμβουλίων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι αντιδήμαρχοι και οι πρόεδροι των δημοτικών συμβουλίων δεν δικαιούνται να λαμβάνουν, σύμφωνα με την πρόβλεψη της παρ.2 του άρθρου 173 του Δ.Κ.Κ., έξοδα παράστασης αυξημένα, κατά 20%. (ομοφ.)


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/27/2020

Καταβολή εξόδων παράστασης στον Πρόεδρο ΔΣ...Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και ο προβαλλόμενος λόγος διαφωνίας απορριπτέος, καθόσον στη έννοια των αποδοχών της παρ. 12 του άρθρου 25 του ν. 4354/2015 δεν περιλαμβάνονται τα έξοδα παράστασης που καταβάλλονται στον Πρόεδρο δημοτικού νομικού προσώπου, ανεξαρτήτως της επιλογής αυτού για τη λήψη αποδοχών από οποιαδήποτε θέση. Συνεπώς, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής θα μπορούσε να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2019, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/192/2018

Εξοδα παράστασης:Με δεδομένα τα ανωτέρω και σε συνδυασμό με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, καθόσον ο ...., ο οποίος είναι εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ11 Φυσικής αγωγής, υπηρετεί στη Διεύθυνση Π.Ε. .... και μισθοδοτείται από αυτήν, δεν έχει επιλέξει, σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 11 του άρθρου 25 του ν. 4354/2015, να λαμβάνει τις αποδοχές από τη θέση του ως Προέδρου του Δ.Σ. του ως άνω δημοτικού  ν.π.δ.δ. έναντι των αποδοχών από την οργανική του θέση στην Διεύθυνση Π.Ε. ..... Οι προβαλλόμενοι, με το 526/18.4.2018 έγγραφο αντιρρήσεων, ισχυρισμοί του ανωτέρω ν.π.δ.δ. του Δήμου .... ότι τα έξοδα παράστασης δεν εντάσσονται στην έννοια των αποδοχών και ότι η κατοχή της θέσης του Προέδρου Δ.Σ. δημοτικού ν.π.δ.δ. δεν συνιστά δεύτερη απασχόληση είναι απορριπτέοι, καθόσον τα έξοδα παράστασης που καταβάλλονται σταθερά σε μηνιαία βάση εμπίπτουν στην έννοια των αποδοχών (πρβλ. Ε.Σ. Ι Τμ. πράξη 31/2016) και επιπλέον η διάταξη της παραγράφου 11 του άρθρου 25 του ν. 4354/2015 εφαρμόζεται σε κάθε περίπτωση που δημόσιος υπάλληλος που υπάγεται στο πεδίο εφαρμογής του ν. 4354/2015 (άρθρο 7 παρ. 1 του ν. 4354/2015 και εν προκειμένω -περ. η΄ -εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) διορίζεται σε θέση Προέδρου Δ.Σ. ενός νομικού προσώπου (πρβλ. Ε.Σ. Κλιμ. Προλ. Ελ. Δαπ. στο Ι Τμήμα 179/2017). Εντούτοις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του ΟΠΠΑΠ δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των ανωτέρω διατάξεων και ότι από πλάνη  υπέλαβαν,  συγγνωστώς,  ότι νομίμως καταβάλλονται τα έξοδα παράστασης, για το έτος 2017, στον Πρόεδρο του Δ.Σ. αυτού, Θεόδωρο Παυλίδη, που είναι παράλληλα εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ11 Φυσικής αγωγής και μισθοδοτείται από την Διεύθυνση Π.Ε. ...., εφόσον είχε θεωρηθεί το αμέσως προηγούμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής εξόδων παράστασης  του ίδιου εκπαιδευτικού ως Πρόεδρου του Δ.Σ. αυτού για το έτος 2016.


ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ/497/2025

Η απόφαση αφορά την έφεση που ασκήθηκε από τον πρώην Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Βέροιας, κατά των καταλογιστικών πράξεων 1/2022 και 3/2022. Ο εκκαλών καταλογίστηκε με συνολικό ποσό 5.685,00 ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί σε φερόμενα ως αχρεωστήτως καταβληθέντα έξοδα παράστασης κατά τα έτη 2013-2014. Το Δικαστήριο διαπίστωσε ότι το κρίσιμο νομικό ζήτημα, σχετικά με το αν τα έξοδα παράστασης καταβάλλονται στους Προέδρους των Σχολικών Επιτροπών, έχει εισαχθεί ενώπιον της Ολομελείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου με αίτηση αναιρέσεως υπέρ του νόμου. Συνεπώς, για λόγους διασφάλισης του ενιαίου της κρίσης και της ασφάλειας δικαίου, το Δευτέρο Τμήμα αποφάσισε την αναστολή της εκδίκασης της έφεσης μέχρι την έκδοση της απόφασης της Ολομέλειας. Επιπλέον, διατάχθηκε ο εκκαλών να προσκομίσει στοιχεία σχετικά με την οικονομική και περιουσιακή του κατάσταση εντός οχτώ μηνών.