ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/232/2023
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης με τίτλο «Παρακολούθηση δομικής ακεραιότητας κατασκευών σε γέφυρες».(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 2, το Κλιμάκιο κρίνει ότι το σχέδιο σύμβασης που αφορά στην ανωτέρω χρηματοδοτούμενη από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας προμήθεια της Περιφέρειας Αττικής, η προϋπολογιζόμενη δαπάνη της οποίας ανέρχεται στο ποσό των 4.397.580,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ, ήτοι δεν υπερβαίνει αυτό των 5.000.000,00 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, απαραδέκτως υποβλήθηκε για έλεγχο νομιμότητας. Αποφαίνεται ότι απαραδέκτως υποβλήθηκε για έλεγχο νομιμότητας το σχέδιο σύμβασης για την προμήθεια με τίτλο «Παρακολούθηση δομικής ακεραιότητας κατασκευών σε γέφυρες».
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/503/2023
Προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος παρακολούθησης εσωτερικών δικτύων ύδρευσης - ΔΕΥΑ Ιωαννίνων.(...)Αποφαίνεται ότι απαραδέκτως υποβλήθηκε για έλεγχο νομιμότητας το σχέδιο σύμβασης με τίτλο «Προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος παρακολούθησης εσωτερικών δικτύων ύδρευσης - ΔΕΥΑ Ιωαννίνων».
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/305/2023
Προμήθεια εξοπλισμού για τη βελτίωση του οδικού δικτύου του Δήμου Αλεξάνδρειας.(...)Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν ανωτέρω δεκτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι το σχέδιο σύμβασης, που αφορά στη χρηματοδοτούμενη από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας προμήθεια εξοπλισμού για τη βελτίωση του οδικού δικτύου του Δήμου Αλεξάνδρειας, απαραδέκτως υποβλήθηκε για έλεγχο νομιμότητας στο Ελεγκτικό Συνέδριο, αφού η προϋπολογιζόμενη γι’ αυτή δαπάνη, ανερχόμενη στο ποσό των 1.725.804,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ, είναι κατώτερη του κατά νόμο οριζόμενου σε 5.000.000 ευρώ ορίου υπαγωγής των συγχρηματοδοτούμενων συμβάσεων στον έλεγχό του.Απαραδέκτως υποβλήθηκε για έλεγχο νομιμότητας το σχέδιο σύμβασης με αντικείμενο την προμήθεια εξοπλισμού για τη βελτίωση του οδικού δικτύου του Δήμου Αλεξάνδρειας, κατά τα ειδικότερα αναφερόμενα στο σκεπτικό.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/512/2023
«Προμήθεια και εγκατάσταση αυτόματου συστήματος παρακολούθησης παροχών υδροληψιών εξωτερικού υδραγωγείου – ΔΕΥΑ Ιωαννίνων».(...)Αποφαίνεται ότι απαραδέκτως υποβλήθηκε για έλεγχο νομιμότητας από τη ΔΕΥΑ Ιωαννίνων το σχέδιο σύμβασης με τίτλο «Προμήθεια και εγκατάσταση αυτόματου συστήματος παρακολούθησης παροχών υδροληψιών εξωτερικού υδραγωγείου – ΔΕΥΑ Ιωαννίνων».
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/489/2023
Προμήθεια μηχανολογικού εξοπλισμού και οχημάτων με λειτουργική μίσθωση (leasing 5 ετών).(...)Αποφαίνεται ότι απαραδέκτως υποβλήθηκε για έλεγχο νομιμότητας το σχέδιο σύμβασης του Δήμου Βάρης - Βούλας – Βουλιαγμένης για την «Προμήθεια μηχανολογικού εξοπλισμού και οχημάτων με λειτουργική μίσθωση (leasing 5 ετών)».
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/283/2023
Προμήθεια ηλεκτρονικού εξοπλισμού για την υποστήριξη της ψηφιοποίησης και ηλεκτρονικής καταμέτρησης των ψηφοδελτίων των εκλογών του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ).(...)Αποφαίνεται ότι απαραδέκτως υποβλήθηκε για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας το σχέδιο σύμβασης για την «Προμήθεια ηλεκτρονικού εξοπλισμού για την υποστήριξη της ψηφιοποίησης και ηλεκτρονικής καταμέτρησης των ψηφοδελτίων των εκλογών του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας».
ΕλΣυν/Ζ Κλιμ/32/2007
Απαραδέκτως υποβάλλεται για έλεγχο νομιμότητας ενώπιον του Κλιμακίου του Έλεγκτικού Συνεδρίου, αυτοτελώς σχέδιο σύμβασης, που συνήφθη κατ' ενάσκηση δικαιώματος προαίρεσης καθόσον θα έπρεπε να είχε ελεγχθεί στο πλαίσιο αρχικής σύμβασης, στην οποία είχε προβλεφθεί η δυνατότητα της αναθέτουσας αρχής για την άσκηση του σχετικού δικαιώματος προαίρεσης. Και τούτο διότι σε περίπτωση σύναψης σύμβασης στην οποία επιφυλάσσεται δικαίωμα προαίρεσης υπέρ της αναθέτουσας αρχής, στον έλεγχο νομιμότητας του Έλεγκτικού Συνεδρίου υπόκειται, κατ' άρθρο 19 παρ.7 του π.δ/τος 774/1980, η σύμβαση στο σύνολό της, συμπερι¬λαμβανομένου και του δικαιώματος προαίρεσης. Σε περίπτωση που η αναθέτουσα αρχή, μη συνυπολογίζοντας την οικονομική αξία του δικαιώματος προαίρεσης, δεν υποβάλλει το αρχικό σχέδιο σύμβασης για έλεγχο νομιμότητας, απαραδέκτως υποβάλλει αυτοτελώς στη συνέχεια και δη μετά την άσκηση του δικαιώματος προαίρεσης το σχετικό σχέδιο σύμβασης για έλεγχο νομιμότητας.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/310/2023
Προμήθειας καυσίμων του Δήμου Νέας Προποντίδας (22SYMV009943185).(...)Κατ’ ακολουθίαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι το σχέδιο τροποποίησης της 3610/10.1.2022 σύμβασης απαραδέκτως υποβλήθηκε για έλεγχο νομιμότητας.Απαραδέκτως υποβλήθηκε για έλεγχο νομιμότητας το σχέδιο τροποποίησης της με αρ. πρωτ. 3610/10.1.2022 σύμβασης προμήθειας καυσίμων του Δήμου Νέας Προποντίδας, περί αύξησης μέχρι του ποσοστού 50% της αρχικής της αξίας, κατά τα ειδικότερα διαλαμβανόμενα στο σκεπτικό.
ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1386/2023
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/433/2023
«Προμήθεια και εγκατάσταση ψηφιακών υδρομετρητών, συστήματος αυτόματης ανάγνωσης ενδείξεων και ελέγχου διαρροών σε δίκτυα ύδρευσης της Δ.Ε. Θήβας της Δ.Ε.Υ.Α. Θήβας».(...)Αποφαίνεται ότι απαραδέκτως υποβλήθηκε για την άσκηση προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας το σχέδιο σύμβασης της προμήθειας της Δ.Ε.Υ.Α. Θήβας με τίτλο «Προμήθεια και εγκατάσταση ψηφιακών υδρομετρητών, συστήματος αυτόματης ανάγνωσης ενδείξεων και ελέγχου διαρροών σε δίκτυα ύδρευσης της Δ.Ε. Θήβας της Δ.Ε.Υ.Α. Θήβας», κατά τα εκτιθέμενα στο σκεπτικό.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/151/2022
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάθεσης και του σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια «Συστημάτων τηλεμετρίας διαρροών και εξοικονόμησης νερού και ενέργειας δικτύου άρδευσης Δήμου …»(....)Επομένως, δεν υπάγονται σε προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο οι συμβάσεις προμηθειών των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α΄ Βαθμού, ήτοι των Δήμων, που συγχρηματοδοτούνται από ενωσιακούς πόρους (πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης) και η προϋπολογιζόμενη δαπάνη τους δεν υπερβαίνει τα 5.000.000,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ (....)Αποφαίνεται ότι απαραδέκτως υποβλήθηκε για έλεγχο νομιμότητας το σχέδιο σύμβασης για την προμήθεια «Συστημάτων τηλεμετρίας διαρροών και εξοικονόμησης νερού και ενέργειας δικτύου άρδευσης Δήμου …».
ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/59/2025
Η Πράξη 59/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια «ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΟΔΟΦΩΤΙΣΜΟΥ ΠΟΛΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ». Η προϋπολογιζόμενη δαπάνη ανέρχεται σε 2.766.008,00 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Το Έργο συγχρηματοδοτείται από ενωσιακούς πόρους στο πλαίσιο του Μηχανισμού Δίκαιης Μετάβασης (με πόρους της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής). Το Κλιμάκιο έκρινε ότι, σύμφωνα με το άρθρο 324 του ν. 4700/2020, οι συγχρηματοδοτούμενες συμβάσεις ΟΤΑ ελέγχονται υποχρεωτικά μόνο αν η δαπάνη υπερβαίνει τα 5.000.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Επειδή η δαπάνη είναι κατώτερη, το σχέδιο σύμβασης υποβλήθηκε απαραδέκτως για έλεγχο νομιμότητας.