Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/30/2013

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας απευθείας ανάθεσης, καθώς και του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Δήμου Αθηναίων και της Δημόσιας Επιχείρησης «… Α.Ε.»,  με αντικείμενο την «προμήθεια φυσικού αερίου για τις ανάγκες κίνησης των τριάντα δύο (32) αεριοκίνητων απορριμματοφόρων του Δήμου Αθηναίων»(....)το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως δεν εντάχθηκε η εν λόγω προμήθεια φυσικού αερίου κίνησης στο Ενιαίο Πρόγραμμα Προμηθειών, η δε παράλειψη αυτή καθιστά μη νόμιμη όλη τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης.(....)Ενόψει των ανωτέρω πλημμελειών, το Κλιμάκιο  α) απέχει του ελέγχου νομιμότητας του σχεδίου σύμβασης για το έτος 2012 και β) κρίνει ότι  κωλύεται η υπογραφή του υποβαλλόμενου προς έλεγχο νομιμότητας σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Δήμου Αθηναίων και της προμηθεύτριας εταιρείας «… Α.Ε.» με αντικείμενο την προμήθεια φυσικού αερίου κίνησης για τις ανάγκες τριάντα δύο (32) αεριοκίνητων απορριμματοφόρων του Δήμου Αθηναίων για τα έτη 2013 και 2014.

ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.6/1908/2013.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΤΜ.6/1908/2013

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Ζητείται παραδεκτώς η ανάκληση της 30/2013 πράξης του Στ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία αυτό, αφενός, απείχε του ελέγχου νομιμότητας του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου σύμβασης μεταξύ του αιτούντος Δήμου Αθηναίων και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «… Ανώνυμος Εταιρεία» (...), με αντικείμενο την «προμήθεια φυσικού αερίου για τις ανάγκες κίνησης των τριάντα δύο (32) αεριοκίνητων απορριμματοφόρων του Δήμου Αθηναίων», όσον αφορά στο έτος 2012 και, αφετέρου, έκρινε ότι κωλύεται η υπογραφή του ως άνω σχεδίου σύμβασης, όσον αφορά στα έτη 2013 και 2014.(....)Και τούτο, διότι, από τις παρατιθέμενες στην προηγούμενη σκέψη της παρούσας διατάξεις, δεν προβλέπεται η άρση της υποχρέωσης υποβολής των ως άνω δικαιολογητικών, στην περίπτωση που οι προμηθεύτριες εταιρείες είτε έχουν αποκλειστικό δικαίωμα πώλησης του προς προμήθεια είδους είτε ανήκουν εξ ολοκλήρου ή εν μέρει στο Ελληνικό Δημόσιο. Ανακαλεί εν μέρει την 30/2013 πράξη του Στ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, σύμφωνα με τα ειδικότερα εκτιθέμενα στο σκεπτικό.Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της σύμβασης με αντικείμενο την «προμήθεια φυσικού αερίου για τις ανάγκες κίνησης των τριάντα δύο (32) αεριοκίνητων απορριμματοφόρων του Δήμου Αθηναίων», όσον αφορά στα έτη 2013 και 2014, υπό τον όρο ότι η ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «… Ανώνυμος Εταιρεία» θα προσκομίσει όλα τα αναφερόμενα στο άρθρο 7 παρ. 1 και 2 του Ε.Κ.Π.Ο.Τ.Α. για τα ημεδαπά νομικά πρόσωπα δικαιολογητικά, καθώς και εκείνα από τα απαριθμούμενα στα άρθρα 9 παρ. 2 του Ε.Κ.Π.Ο.Τ.Α. και 45 έως και 48 του π.δ. 60/2007 έγγραφα, η υποβολή των οποίων θα απαιτηθεί από το Δήμο Αθηναίων, κατά τις ειδικότερες προβλέψεις των ως άνω διατάξεων.


ΑΕΠΠ/92/2018

Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της πράξης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αθηναίων, η οποία έκανε δεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας για τη σύναψη δημόσιας σύμβασης. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η ανάδειξη χρηστών-προμηθευτών υγρών καυσίμων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου κίνησης και ελαιολιπαντικών για τις ανάγκες του Δήμου Αθηναίων και των δημοσυντρητέων φορέων του κατά τα έτη 2018-2019. Η προσφυγή επικεντρώνεται στην αμφισβήτηση της τεχνικής προσφοράς της παρεμβαίνουσας, ιδίως ως προς τη συμμόρφωσή της με τους όρους της διακήρυξης και τις τεχνικές προδιαγραφές για το πετρέλαιο κίνησης.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/242/2017

Νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου της 1080/17 συμφωνίας - πλαίσιο για την «Προμήθεια Φορτίου Υ.Φ.Α. για την Εξισορρόπηση του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου κατά το έτος 2018» από το «Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου Α.Ε.» (...)ΙV. Με τα δεδομένα αυτά, δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στην ανωτέρω διενεργηθείσα διαγωνιστική διαδικασία και, ως εκ τούτου, δεν κωλύεται η υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου συμφωνίας - πλαίσιο.Για τους λόγους αυτούςΔεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της 1080/17 συμφωνίας - πλαίσιο για την «Προμήθεια Φορτίου Υ.Φ.Α. για την Εξισορρόπηση του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου κατά το έτος 2018».


178068/2018

Εγκατάσταση και διαδρομή του Αγωγού Φυσικού Αερίου (ΑΦΑ) Υψηλής Πίεσης διασύνδεσης του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου Υψηλής Πίεσης (TAP) με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) στη Δημοτική Ενότητα Νέας Μεσημβρίας του Δήμου Χαλκηδόνας Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.


οικ.13935/930/2014

Καθορισμός των αρμοδίων οργάνων και των όρων και προϋποθέσεων ίδρυσης και λειτουργίας πρατηρίων διανομής πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) και μικτών πρατηρίων υγρών καυσίμων, υγραερίου (LPG) και πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG), ή υγραερίου (LPG) και πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG), ή υγρών καυσίμων και πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG).

Καταργήθηκε με την υπ'αριθμ.οικ.93067/1083/2018, ΦΕΚ-5661/Β/17.12.2018.


ΠΟΛ.1218/2018

Διασύνδεση των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών (Φ.Η.Μ.) των πρατηρίων καυσίμων με τις αντλίες διάθεσης υγραερίου κίνησης ή πεπιεσμένου φυσικού αερίου για την έκδοση των παραστατικών πωλήσεων. Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών.  


175227/2024

Οπτική επιθεώρηση δεξαμενών πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) ή υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) σύμφωνα με την υ.α. 378266/2023. ΑΔΑ:Ρ21Μ465ΧΘΞ-ΤΛΖ


Α2849/2022

1η Έκδοση του Γενικού Σχεδίου Αντιμετώπισης Ατυχημάτων κατά τη Μεταφορά και τη Διανομή Φυσικού Αερίου, στο πλαίσιο του Γενικού Σχεδίου Πολιτικής Προστασίας με τη συνθηματική λέξη "Ξενοκράτης"


33749/2015

Αντικατάσταση των παρ. 4 και 5 του άρθρου 115 «Σήμανση και τήρηση πινακίδων από τους κατόχους άδειας λιανικής εμπορίας υγρών καυσίμων και υγραερίου κίνησης και πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) (πρατήρια)» της ΥΑ Α2−718/2014 (ΦΕΚ 2090/Β/2014).


ΕΣ/ΤΜ.Μ-ΕΣ/2038/2014

Προμήθεια φυσικού αερίου...Εν όψει του ως άνω σκοπού, στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 35 του ν. 4129/2013 δεν εμπίπτουν και κατ’ επέκταση δεν υπόκεινται σε προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας οι συμβάσεις εκείνες που, σύμφωνα με το οικείο νομοθετικό πλαίσιο, φέρουν απολύτως αναγκαστικό χαρακτήρα τόσο ως προς το πρόσωπο του αντισυμβαλλομένου της αναθέτουσας αρχής, όσο και ως προς τους κατ’ ιδίαν όρους της σύμβασης, ιδίως δε όταν ο αντισυμβαλλόμενος συνιστά οργανισμό δημοσίου δικαίου, που λειτουργεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος. Τέτοια σύμβαση είναι και αυτή που συνάπτεται με αντισυμβαλλόμενο τη δημόσια επιχείρηση .... για την παροχή φυσικού αερίου, δεδομένου ότι δεν υπάρχει ευχέρεια επιλογής αναδόχου, καθόσον κατ’ ουσίαν μοναδικός διανομέας φυσικού αερίου στην Ελλάδα είναι η ως άνω εταιρεία, ενώ, περαιτέρω, ούτε οι όροι της σύμβασης ούτε η τιμολόγηση της παρεχομένης προμήθειας υπόκεινται σε διαπραγμάτευση. Τα παραπάνω ισχύουν καθ’ όσο διάστημα η αγορά του φυσικού αερίου είναι μεν τύποις απελευθερωμένη, πλην όμως ουσιαστικά μοναδικός διανομέας του φυσικού αερίου παραμένει η ..... Στην περίπτωση αυτή δεν καταλείπεται αντικείμενο άσκησης προσυμβατικού ελέγχου, αφού, ως εκ του αναγκαστικού χαρακτήρα των προεκτεθέντων δεδομένων σύναψης της σύμβασης, αυτή αποτελεί σύμβαση προσχώρησης της αναθέτουσας αρχής στους τυποποιημένου περιεχομένου όρους της σύμβασης χωρίς καμιά διαπραγματευτική δυνατότητα. ..Κατόπιν όσων έγιναν, κατά πλειοψηφία, δεκτά ανωτέρω, οι συμβάσεις των αναθετουσών αρχών με τη .... για την παροχή φυσικού αερίου, για όσο χρονικό διάστημα η .... παραμένει ο αποκλειστικός διανομέας του φυσικού αερίου στην Ελλάδα, ως συναπτόμενες χωρίς τη συμβατική αυτονομία της επιλογής του αναδόχου και έχουσες, ως προς τους όρους σύναψης της σύμβασης, τον χαρακτήρα συμβάσεων προσχώρησης, εκφεύγουν του κατά το άρθρο 35 του ν. 4129/2013 προσυμβατικού ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.