×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/34/2012

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Προμήθεια από Νοσοκομείο διαφόρων αντιδραστηρίων για το Αιματολογικό και το Ενδοκρινολογικό Εργαστήριο (...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, τα σχέδια συμβάσεων της ως άνω προμήθειας, η οποία είναι αυτοτελής και δεν αποτελεί μέρος μείζονος, ενιαίας προμήθειας, απαραδέκτως υποβλήθηκαν για την άσκηση προληπτικού ελέγχου νομιμότητας από το παρόν Κλιμάκιο, δοθέντος ότι η προϋπολογιζόμενη δαπάνη της υπολείπεται του ποσού των 1.000.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Το Κλιμάκιο αποφαίνεται ότι απαραδέκτως υποβλήθηκαν από το Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών «…» για έλεγχο νομιμότητας τα σχέδια συμβάσεων που αφορούν στην προμήθεια Διαφόρων Αντιδραστηρίων για το Αιματολογικό και το Ενδοκρινολογικό Εργαστήριο και ως εκ τούτου απέχει του ελέγχου.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/504/2023

Προμήθειας ειδών ηλεκτροφωτισμού και καμερών ασφαλείας.(...)Αποφαίνεται ότι απαραδέκτως υποβλήθηκαν για έλεγχο νομιμότητας τα σχέδια συμβάσεων για την ανάθεση εκτέλεσης τμήματος της προμήθειας με τίτλο «Δημιουργία Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) Δήμου Γλυφάδας»


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/141/2025

Η Πράξη 141/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας σχεδίων συμβάσεων για την «Προμήθεια εργαστηριακού εξοπλισμού για την Σχολή Θετικών Επιστημών», την οποία προκηρύσσει ο ΕΛΚΕ/Ε.Κ.Π.Α. Το Κλιμάκιο διαπίστωσε ότι η προμήθεια συγχρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Δεδομένου ότι η προϋπολογιζόμενη δαπάνη της προμήθειας ανέρχεται σε 1.866.041,65 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), το ποσό αυτό υπολείπεται καταφανώς του ορίου των 5.000.000 ευρώ, το οποίο απαιτείται για τον υποχρεωτικό προσυμβατικό έλεγχο συγχρηματοδοτούμενων συμβάσεων. Ως εκ τούτου, έκρινε ότι απαραδέκτως υποβλήθηκαν τα σχέδια συμβάσεων για έλεγχο νομιμότητας.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/26/2019

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ:Επομένως, απαραδέκτως υποβλήθηκαν για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας τα σχέδια τρίμηνης χρονικής παράτασης, χωρίς αύξηση των συμβατικών ποσοτήτων και τιμών, των από 5.2.2018 συμβάσεων προμήθειας καυσίμων μεταξύ αφενός της εταιρείας «....» και αφετέρου του Δήμου ..., της Σχολικής Επιτροπής Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου ..., της Σχολικής Επιτροπής Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου ... και της Δημοτικής Θεατρικής Κοινωφελούς Επιχείρησης του ίδιου Δήμου, αντίστοιχα, σε εφαρμογή του όρου 3.1 των συμβάσεων αυτών, που το Κλιμάκιο έχει κρίνει ότι δεν κωλύεται η υπογραφή τους με την 14/2018 Πράξη του. Ως  εκ τούτου, το Κλιμάκιο κρίνει ότι πρέπει να απόσχει του ελέγχου αυτού


ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/97/2025

Η Πράξη 97/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας των σχεδίων συμβάσεων για την «Προμήθεια τροφίμων για δύο χρόνια» του Δήμου Ηρακλείου, συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 1.144.595,17 ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Το Δικαστήριο διαπίστωσε ότι μέρος του αντικειμένου της προμήθειας, που καλύπτει ανάγκες διάφορων δομών (όπως Κ.Η.Φ.Η. και Ξενώνας Φιλοξενίας Γυναικών), συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο. Λόγω του συγχρηματοδοτούμενου χαρακτήρα, το όριο υπαγωγής στον υποχρεωτικό έλεγχο είναι τα 5.000.000 ευρώ. Δεδομένου ότι η δαπάνη υπολείπεται καταφανώς αυτού του ορίου, έκρινε ότι τα σχέδια συμβάσεων υποβλήθηκαν απαραδέκτως για έλεγχο.


ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/30/2025

Η Πράξη 30/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά στον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας τεσσάρων σχεδίων συμβάσεων του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών για την «προμήθεια και εγκατάσταση υπερσύγχρονου εργαστηριακού εξοπλισμού - φάση 2». Η προϋπολογισθείσα δαπάνη ανέρχεται σε 1.285.000 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) και η προμήθεια συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι, βάσει του άρθρου 324 του ν. 4700/2020, οι συγχρηματοδοτούμενες συμβάσεις απαιτούν υποχρεωτικό έλεγχο μόνο αν η δαπάνη υπερβαίνει τα 5.000.000 ευρώ. Καθώς η συγκεκριμένη διαδικασία κρίθηκε αυτοτελής και η δαπάνη της είναι πολύ μικρότερη του ορίου, τα σχέδια συμβάσεων υποβλήθηκαν απαραδέκτως για έλεγχο.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/338/2023

Προμήθεια ιματισμού και εξοπλισμού για τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.(...)Αποφαίνεται ότι απαραδέκτως υποβλήθηκαν στο Κλιμάκιο η διαδικασία αναδείξεως αναδόχων και τα οικεία σχέδια συμβάσεων, στο πλαίσιο του επαναληπτικού διαγωνισμού «Προμήθεια ιματισμού και εξοπλισμού για τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής» (αρ. διακηρύξεως 14/2022).


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/38/2024

Προμήθεια – Εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία Εξοπλισμού Κυτταρομετρίας Ροής για το Ερευνητικό Κέντρο Βιοϊατρικών Επιστημών «...» (...)Από τον συνδυασμό των ανωτέρω διατάξεων συνάγεται ότι οι συγχρηματοδοτούμενες από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμβάσεις προμήθειας αγαθών που συνάπτουν οι οργανισμοί δημοσίου δικαίου υπάγονται στον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, εφόσον η προϋπολογιζόμενη δαπάνη τους, χωρίς ΦΠΑ, υπερβαίνει το χρηματικό όριο των 5.000.000 ευρώ. Το αυξημένο αυτό όριο θεσμοθετήθηκε ειδικώς στην κατηγορία αυτή συμβάσεων προς επίτευξη του δημοσίου συμφέροντος σκοπού της επιτάχυνσης της διαδικασίας απορρόφησης των σχετικών κονδυλίων. Για τους λόγους αυτούς Αποφαίνεται ότι απαραδέκτως υποβλήθηκαν για έλεγχο νομιμότητας τα σχέδια σύμβασης με τίτλο «Προμήθεια – Εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία Εξοπλισμού Κυτταρομετρίας Ροής».



ΕΣ/ΚΛ.Ζ/194/2019

Ανάθεση υπηρεσιών καθαριότητας χώρων...Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, εφόσον τα υποβληθέντα ενώπιόν του σχέδια τροποιητικών συμβάσεων δεν έχουν οικονομικό αντικείμενο, τούτο στερείται, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 43 παρ. 21 περίπτ. α΄ του ν. 4605/2019, αρμοδιότητας για τη διενέργεια ελέγχου νομιμότητας επ’ αυτών. Κατά συνέπεια, τα υποβληθέντα με το Φ....2019 έγγραφο του Διοικητή της Υπηρεσίας Προμηθειών της Πολεμικής Αεροπορίας σχέδια συμβάσεων απαραδέκτως εισάγονται ενώπιον του παρόντος Κλιμακίου.


ΕΣ/ΣΤ ΚΛΙΜΑΚΙΟ/448/2022

Προμήθεια τεσσάρων (4) απορριματοφόρων: Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 1, τα τέσσερα (4) σχέδια σύμβασης που αφορούν στην ανωτέρω συγχρηματοδοτούμενη από ενωσιακούς πόρους προμήθεια του Δήμου Χαλανδρίου, η προϋπολογιζόμενη δαπάνη της οποίας δεν υπερβαίνει τα 5.000.000,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ (είναι 1.036.220,97 ευρώ χωρίς ΦΠΑ), απαραδέκτως υποβλήθηκαν στο Κλιμάκιο για έλεγχο νομιμότητας.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/356/2012 (Γ΄ Διακοπών)

ΑΓΟΡΑ ΑΚΙΝΗΤΟΥ:Με τα δεδομένα αυτά, οι υποβληθείσες προς έλεγχο συμβάσεις αφορούν σε αγορά ακινήτων και για το λόγο αυτό, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω (βλ. σκ. III), δεν υπόκεινται σε έλεγχο νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο, αφού δεν εμπίπτουν στην έννοια των συμβάσεων προμήθειας αγαθών, παροχής υπηρεσιών και εκτέλεσης έργων, που καταλαμβάνονται από τις ρυθμίσεις των προαναφερόμενων διατάξεων. Επομένως, απαραδέκτως υποβάλλονται προς έλεγχο νομιμότητας τα εν λόγω σχέδια σύμβασης.