×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/457/2024

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η απόφαση του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Πράξη 457/2024) εξετάζει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάθεσης προμήθειας για την «Ηλεκτρονική Καταμέτρηση Οικιακών Υδρομέτρων σε υφιστάμενα δίκτυα ύδρευσης της ΔΕΥΑ Κομοτηνής», προϋπολογισμού 7.257.202 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Το Κλιμάκιο κρίνει ότι η χρηματοδότηση δεν είναι εξασφαλισμένη, καθώς η αρχική ένταξη στο ΕΣΠΑ 2014-2020 έληξε στις 31.12.2023 και η νέα ενσωμάτωση στο ΠΠ 2021-2027 είναι αβέβαιη και εκκρεμής έγκρισης. Επιπλέον, η βαθμολόγηση της μοναδικής τεχνικής προσφοράς δεν περιλαμβάνει πλήρη και ειδική λεκτική αιτιολόγηση, παραβιάζοντας τις αρχές διαφάνειας και ίσης μεταχείρισης. Συνεπώς, κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης λόγω αυτών των ουσιωδών πλημμελειών.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/379/2024

Η απόφαση του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια συγκροτημάτων πομπού-δέκτη VHF, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 5.400.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ, στο πλαίσιο διαγωνισμού του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Μετά από μακρά διαδικασία με προσφυγές, αποφάσεις της ΕΑΔΗΣΥ και δικαστικών εφετείων, ο αναδόχος αναδείχθηκε η εταιρεία «… Α.Ε.» με οικονομική προσφορά 3.384.730 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Ωστόσο, η χρηματοδότηση από το ΕΠ «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» έληξε στις 31.12.2023 χωρίς να υπογραφεί η σύμβαση. Ο αναθέτων φορέας (ΥΠΑ) προτίθεται να εντάξει την πράξη στο νέο Πρόγραμμα «ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ» 2021-2027, αλλά η χρηματοδότηση δεν είναι εξασφαλισμένη. Το Κλιμάκιο κρίνει ότι συντρέχει ουσιώδης νομική πλημμέλεια λόγω αβεβαιότητας χρηματοδότησης, βασιζόμενο στις αρχές χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης, και κωλύει την υπογραφή της σύμβασης για αποφυγή κινδύνων.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/182/2024

Η απόφαση 182/2024 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου εξετάζει τη νομιμότητα σχεδίου σύμβασης για προμήθεια αναλωσίμων (μελάνια, τύμπανα κ.λπ.) προϋπολογισμού 9.070 ευρώ πλέον ΦΠΑ, στο πλαίσιο του Δυναμικού Συστήματος Αγορών (Δ.Σ.Α.) της διακήρυξης 2/2021 της Περιφέρειας Αττικής. Το Κλιμάκιο κρίνει άκυρη τη διαδικασία λόγω λήξης ισχύος του Δ.Σ.Α. την 31.12.2023, χωρίς επέκταση, καθιστώντας ανόητη τη σύναψη σύμβασης. Επιπλέον, εντοπίζει σοβαρές πλημμελείς: έλλειψη τεκμηρίωσης προϋπολογισμού με συγκριτικά στοιχεία αγοράς, μη ορισμό τιμών μονάδας στην πρόσκληση και ανεπαρκή τεκμηρίωση ποσοτήτων βασισμένη σε γενικές αναφορές. Αυτές οι παραλείψεις παραβιάζουν αρχές διαφάνειας, οικονομικότητας και ίσης μεταχείρισης, εμποδίζοντας τον έλεγχο δημόσιας δαπάνης. Συνεπώς, κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο «… ΕΠΕ». Η απόφαση βασίζεται σε προηγούμενες πράξεις και νομολογία, τονίζοντας την ανάγκη θεραπείας ελλείψεων σε παρόμοιες διαδικασίες.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/219/2017

Πρόσληψη Συμβασιούχων ΔΕΥΑ. (..)  1) Οι συμβάσεις των ΥΕ Βοηθών - εργατών γενικών καθηκόντων ..., και του ΔΕ Οδηγού Ε. ... μη νομίμως παρατάθηκαν ή επανασυνάφθηκαν κατ’ επίκληση του άρθρου 49 του ν. 4325/2015 (...), καθόσον αυτοί δεν είχαν κατά το χρονικό σημείο έναρξης ισχύος του νόμου αυτού την ιδιότητα εργατών καθαριότητας, αλλά εργατών γενικών καθηκόντων (βοηθοί στην καταμέτρηση των υδρομέτρων) και οδηγού βυτίου και συνεπώς δεν ενέπιπταν στο ρυθμιστικό πεδίο του. Η .. απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α. ... για την ανάθεση σε αυτούς καθηκόντων καθαριότητας δεν ασκεί επιρροή, καθόσον στην ως άνω διάταξη εμπίπτει αποκλειστικά το προσωπικό που ήδη απασχολούνταν ή είχε απασχοληθεί στον τομέα της καθαριότητας και όχι προσωπικό στο οποίο το πρώτον κατά την παράταση της σύμβασής του ή την επαναπρόσληψή του ανατίθενται υπηρεσίες καθαριότητας. Εξάλλου, παρά τα όσα αναφέρονται στην ως άνω απόφαση του Δ.Σ. με την οποία μη νομίμως επιχειρήθηκε η τροποποίηση των καθηκόντων του ως άνω προσωπικού, στις συμβάσεις παράτασης και επαναπρόσληψής του αναφέρεται ρητά ότι η επιχείρηση θα απασχολεί τον αντισυμβαλλόμενο/η με την ιδιότητά του/της ως ΥΕ ΕΡΓΑΤΗΣ ΓΕΝΙΚΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ή ΔΕ Οδηγού, στην περίπτωση του κ. ... και στις βεβαιώσεις του Προέδρου της Δ.Ε.Υ.Α. αναφέρεται ρητά ότι αυτοί εργάστηκαν από 1.1.2017 έως 31.1.2017 ως ΥΕ Εργάτες και ΔΕ Οδηγός, ώστε να μην καταλείπεται καμία αμφιβολία ως προς την ιδιότητα και τα καθήκοντά τους. Ενόψει δεν του ότι οι ανωτέρω δεν προσελήφθηκαν ως προσωπικό καθαριότητας των κτιρίων της ΔΕΥΑ, οι συμβάσεις τους δεν εμπίπτουν ούτε στο ρυθμιστικό πεδίο του άρθρου 16 του ν. 4429/2016 και τούτο ανεξαρτήτως της αντισυνταγματικότητας αυτού (Πρακτικά 9ης Γεν. Συν. Ολομ.Ελ.Συν./10.5.2017, Θέμα Β΄) και της προηγούμενης παράτασης ή μη των συμβάσεων έως 31.12.2016 (ν. 4351/2015), ώστε αυτές να είναι ενεργείς κατά το χρόνο ισχύος του ν. 4429/2016, αφού δεν προσκομίστηκαν η διαπιστωτική πράξη περί της παράτασής τους, οι συμβάσεις και η πληρωμή της μισθοδοσίας των ανωτέρω. 2) Οι συμβάσεις των υπολοίπων δικαιούχων (..) ..., που προσλήφθηκαν με την ειδικότητα ΥΕ Βοηθοί - εργάτες γενικών καθηκόντων, ..., ... την ειδικότητα ΔΕ Οδηγοί και  ..., με την ειδικότητα ΔΕ Υδρομετρητής - Καταμετρητής, ομοίως μη νομίμως παρατάθηκαν κατ’ επίκληση του άρθρου 16 του ν. 4429/2016, καθόσον ούτε οι συμβάσεις αυτές εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του, δεδομένου ότι με την εν λόγω διάταξη παρατείνονται μόνο οι συμβάσεις που αφορούν αποκλειστικά στην παροχή υπηρεσιών καθαριότητας, ενώ οι ανωτέρω προσλήφθηκαν και εργάστηκαν με τις ανωτέρω ειδικότητες (..)