ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/47/2025
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Η Πράξη 47/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των σχεδίων συμβάσεων για τα Τμήματα 10, 11 και 12 της προμήθειας «Προμήθεια ειδικών μέσων περιπολίας και απομάκρυνσης πολιτών». Η προμήθεια, συνολικής συμβατικής δαπάνης 1.957.200,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ για τα ελεγχόμενα Τμήματα, αφορά την προμήθεια λεωφορείων, οχημάτων οδικής βοήθειας και οχημάτων μεταφοράς προσωπικού τύπου VAN για την ενίσχυση του Λιμενικού Σώματος και της Ελληνικής Αστυνομίας, με φορέα ανάθεσης την Ε.Ε.ΣΥ.Π. Α.Ε. Το Κλιμάκιο διαπίστωσε ότι η αναγκαιότητα και η προϋπολογιζόμενη δαπάνη τεκμηριώνονται επαρκώς, ενώ η διαδικασία διενεργήθηκε νόμιμα, συμπεριλαμβανομένης και της απόρριψης μίας προσφοράς λόγω τεχνικών ελλείψεων. Κατακυρώθηκαν οριστικώς στους οικονομικούς φορείς «… Α.Ε.Ε.» (Τμήματα 10, 11) και «… Α.Ε.Β.Ε.» (Τμήμα 12). Το Συνέδριο έκρινε ότι δεν υπάρχουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες και ως εκ τούτου δεν κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/44/2025
Το ΣΤ΄ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου συνεδρίασε στις 6 Φεβρουαρίου 2025 για να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των σχεδίων συμβάσεων για τα Τμήματα 9 και 14 της προμήθειας «Αγορά μηχανών πυρόσβεσης και άλλων οχημάτων απόκρισης για το Πυροσβεστικό Σώμα» και «Αγορά οχημάτων για την ΓΓΠΠ, περιφερειακά-τοπικά κέντρα πολιτικής προστασίας και εθελοντικούς οργανισμούς». Η συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη της προμήθειας ήταν 64.588.709,75 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Η διαδικασία έγινε από την Ε.Ε.ΣΥ.Π. Α.Ε., η οποία είχε απορροφήσει το Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. Η προμήθεια χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Το Κλιμάκιο αποφάνθηκε ότι δεν υφίστανται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διεξαχθείσα διαγωνιστική διαδικασία, ως προς τα Τμήματα 9 και 14, και συνεπώς δεν κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων μεταξύ του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και των αναδόχων.
ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/51/2025
Η Πράξη 51/2025 αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια του Τμήματος 14 «Οχήματα Κλειστού Τύπου VAN Μεταφοράς Υλικών» από το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, με διενεργούσα αρχή το ΤΑΙΠΕΔ/Ε.Ε.ΣΥ.Π. Το Τμήμα 14, συνολικής συμβατικής αξίας 611.072 ευρώ προ ΦΠΑ, αφορά την προμήθεια 14 οχημάτων. Το ΣΤ' Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν εμφιλοχώρησαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες κατά τη διαδικασία και ως εκ τούτου δεν κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης. Ωστόσο, επισήμανε την ανάγκη να συμπληρωθεί ο αριθμός της διακήρυξης στο προοίμιο και να απαλειφθεί αναφορά σε χρηματοδότηση άλλων Τμημάτων από το άρθρο 2.
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/157/2025
Η πράξη 157/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο της νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου στα Τμήματα 16 και 17 της προμήθειας «Αγορά μηχανών πυρόσβεσης και άλλων οχημάτων...». Η προμήθεια, που διενεργήθηκε από την Ε.Ε.ΣΥ.Π. Α.Ε., αφορούσε λεωφορεία 30 και 50 θέσεων, με συνολική συμβατική αξία 3.278.100,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Η απόφαση περιγράφει τις διαδοχικές δικαστικές και διοικητικές προσφυγές που οδήγησαν τελικά στην ανάκληση των αρχικών αποφάσεων κατακύρωσης και στην επανάληψη της αξιολόγησης. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι οριστικοποιήθηκε η επιλογή των αναδόχων και δεν προέκυψαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαγωνιστική διαδικασία, συνεπώς δεν κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων.
ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/52/2025
Η Πράξη 52/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο της νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των σχεδίων συμβάσεων για τα Τμήματα 1, 3, 4, 5 και 15 της προμήθειας «Προμήθεια Ειδικών Μέσων Περιπολίας και Απομάκρυνσης Πολιτών». Η προϋπολογισθείσα δαπάνη για τα ελεγχόμενα Τμήματα ανέρχεται σε 6.177.419,35 ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Τη διαδικασία ανάθεσης διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο έχει συγχωνευθεί δι' απορροφήσεως από την «Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε.». Το Κλιμάκιο εξέτασε τις προδικαστικές προσφυγές που ασκήθηκαν κατά της κατακύρωσης του Τμήματος 3, οι οποίες απορρίφθηκαν ή παραιτήθηκαν, και έκρινε ότι δεν υπάρχουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαγωνιστική διαδικασία. Συνεπώς, το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων σχεδίων συμβάσεων για τα πέντε αυτά Τμήματα.
ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/57/2025
Η Πράξη 57/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια «Πυροσβεστικά Οχήματα και Λοιπά Μέσα για το Πυροσβεστικό Σώμα». Ο έλεγχος επικεντρώθηκε στα Τμήματα 1, 2, 3, 5, 6, 13 και 14, με συνολική συμβατική δαπάνη 35.486.249,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Η διαδικασία διεξήχθη από την Ε.Ε.ΣΥ.Π. Α.Ε., ως καθολικό διάδοχο του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ., με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα προσφορά βάσει της βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής. Το Κλιμάκιο αποφάνθηκε ότι δεν υφίστανται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαγωνιστική διαδικασία. Κατά συνέπεια, δεν κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων μεταξύ του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και των αναδόχων οικονομικών φορέων.
ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/55/2025
Η απόφαση (Πράξη 55/2025) του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο της νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των έξι σχεδίων συμβάσεων για τα τμήματα 1, 2, 3, 5, 6 και 14 της προμήθειας «προμήθεια μηχανολογικού εξοπλισμού και μηχανημάτων έργου για την πρόληψη, άμεση επέμβαση και αντιμετώπιση των επιπτώσεων από φυσικές καταστροφές» του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Τον διαγωνισμό διενήργησε το Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. Α.Ε. (και ήδη η Ε.Ε.ΣΥ.Π. Α.Ε.). Η συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη του διαγωνισμού ανέρχεται στα 19.285.367,74 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν προκύπτουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαδικασία και, ως εκ τούτου, δεν κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων, με την επισήμανση της συμπλήρωσης του ποσού της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης (4% της προϋπολογισθείσας δαπάνης χωρίς Φ.Π.Α.) στο προοίμιο κάθε σύμβασης.
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/154/2025
Η Πράξη 154/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για το Τμήμα 6 της προμήθειας με τίτλο «Προμήθεια ειδικών μέσων περιπολίας και απομάκρυνσης πολιτών». Η προμήθεια χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και αφορά 42 ειδικά λεωφορεία μεταφοράς προσωπικού, με συμβατική δαπάνη 15.044.400,00 ευρώ προ ΦΠΑ. Ο διαγωνισμός διεξήχθη από την Ε.Ε.ΣΥ.Π. Α.Ε., η οποία αποτελεί καθολικό διάδοχο του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. Ο οικονομικός φορέας «...» αναδείχθηκε προσωρινός και οριστικός ανάδοχος. Η προσφορά του άλλου οικονομικού φορέα απορρίφθηκε, κυρίως λόγω μη συμμόρφωσης με τεχνικές απαιτήσεις της διακήρυξης. Το Κλιμάκιο αποφάνθηκε ότι δεν υφίστανται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες, καθώς ο διαγωνισμός διεξήχθη νόμιμα και η προδικαστική προσφυγή του άλλου διαγωνιζόμενου απορρίφθηκε, με αποτέλεσμα να μην κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/14/2020
Προμήθεια βυτιοφόρων οχημάτων...Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο διαπιστώνει ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στην υπό έλεγχο διαδικασία ανάδειξης αναδόχων με αντικείμενο την «Προμήθεια δεκαοκτώ (18) βυτιοφόρων οχημάτων αναρρόφησης και υψηλής πίεσης νερού από ανακύκλωση λυμάτων (τριαξονικών) και δέκα (10) βυτιοφόρων οχημάτων υψηλής πίεσης νερού και αναρρόφησης λυμάτων (μικτής χρήσης-διαξονικών)», και, συνεπώς, κρίνει ότι κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντος προς έλεγχο δύο σχεδίων σύμβασης.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/497/2023
Προμήθεια υγρών καυσίμων για δύο (2) έτη από τον Δήμο Νέας Προποντίδας.(...)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων μεταξύ του Δήμου Νέας Προποντίδας και του οικονομικού φορέα «…» για τα Τμήματα 1, 2 και 3 της ως άνω διακήρυξης. Εξάλλου, δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες και, ως εκ τούτου, δεν κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων μεταξύ του Δήμου Νέας Προποντίδας και του οικονομικού 14 Α.Κ./prx kl.6.23/ 412φ φορέα «…» για τα Τμήματα 4 και 5 της εν θέματι διακήρυξης, υπό τους όρους που διαλαμβάνονται στη σκέψη 21 της παρούσας.Αποφαίνεται ότι: α) Κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων μεταξύ του Δήμου Νέας Προποντίδας και του οικονομικού φορέα «…» για τα Τμήματα 1, 2 και 3. β) Δεν κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων μεταξύ του Δήμου Νέας Προποντίδας και του οικονομικού φορέα «…» για τα Τμήματα 4 και 5, υπό τους όρους που διαλαμβάνονται στη σκέψη 21 της παρούσας.
ΑΕΠΠ/1396/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την απόρριψη των προσφορών των εταιρειών «….» και «….» για τα Τμήματα 11, 14 και 17 της σύμβασης «Προμήθεια ανταλλακτικών κατά τμήματα για τη συντήρηση των οχημάτων-μηχανημάτων του Δήμου για ένα έτος (περίοδος 2018-2019)». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ανταλλακτικών οχημάτων, με προϋπολογισμό 138.206,88€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφυγή επικαλείται σφάλματα στις τεχνικές προδιαγραφές (π.χ. μη έγκυρες εγγυητικές επιστολές, έλλειψη πιστοποιητικών ISO παραγωγής) και λόγους αποκλεισμού λόγω προηγούμενων κυρώσεων (έκπτωση από συμβάσεις). Η Αρχή δέχτηκε τη προσφυγή, απορρίπτοντας τις προσφορές των αντιδίκων εταιρειών.