ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/68/2019
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο διαπιστώνει ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στην υπό έλεγχο διαδικασία ανάδειξης αναδόχων για τις ομάδες 1, 2 και 4 του διαγωνισμού για την προμήθεια από το Δήμο ….. και τα νομικά του πρόσωπα καυσίμων (κίνησης και θέρμανσης) και φυσικού αερίου για τη χρονική περίοδο 2019 - 2022 και λιπαντικών για τη χρονική περίοδο 2020 - 2022, και, συνεπώς, κρίνει ότι κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων προς έλεγχο σχεδίων συμβάσεων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/400/2021
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των σχεδίων συμβάσεων για την ανάθεση της προμήθειας πετρελαιοειδών για τις ανάγκες του Δήμου … και των νομικών του προσώπων για τρία έτη(....)Τούτων δοθέντων, το Κλιμάκιο δεν διαπιστώνει ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που να κωλύουν την υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο δέκα τριών σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια πετρελαιοειδών για την κάλυψη των αναγκών του Δήμου … και των νομικών του προσώπων, υπό τον όρο ότι στο προοίμιο των συμβάσεων προμήθειας καυσίμων κίνησης και θέρμανσης θα προσδιορισθεί ότι το ποσοστό έκπτωσης, το οποίο καθορίσθηκε με την οικονομική προσφορά των αναδόχων, θα εφαρμόζεται στη διαμορφούμενη, για έκαστο είδος, μέση τιμή για το Νομό … του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας. Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο σχεδίων σύμβασης, υπό τον όρο που τέθηκε στη σκέψη 5 της παρούσας.
ΕλΣυν/ΣΤΚλιμ/109/2017
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ: Με τα δεδομένα αυτά δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που να κωλύουν την υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο σχεδίων συμβάσεων, υπό τον όρο ότι η δυνατότητα παράτασης, που προβλέπεται στις συμβάσεις των καυσίμων, δεν θα συνεπάγεται υπέρβαση των ποσοτήτων της διακήρυξης, και της προϋπολογιζόμενης δαπάνης της διακήρυξης.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/262/2021
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα επτά (7) σχεδίων συμβάσεων και της προηγηθείσας διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων για την προμήθεια υγρών καυσίμων και λιπαντικών για τις ανάγκες του Δήμου … και των νομικών του προσώπων(....)Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο δεν διαπιστώνει ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διεξαχθείσα διαγωνιστική διαδικασία, και, συνεπώς, δεν κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων επτά (7) σχεδίων συμβάσεων. Επισημαίνεται, ωστόσο, ότι το αναγραφόμενο στο προοίμιο του σχεδίου σύμβασης με τον οικονομικό φορέα «ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΙ …» ποσό «67.773,44 €» πρέπει να διορθωθεί στο ορθό «65.773,44 €».
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/24/2019
Προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης...Με δεδομένα αυτά, δεν διαπιστώθηκαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στην ελεγχόμενη διαγωνιστική διαδικασία όσον αφορά στις ανωτέρω Υποομάδες Α΄3 και Β΄1,ως προς τις οποίες και μόνο υποβλήθηκαν σχετικά σχέδια συμβάσεων στο Κλιμάκιο και, ως εκ τούτου, δεν συντρέχει νόμιμος λόγος που να κωλύει την υπογραφή των υποβληθέντων προς έλεγχο σχετικών σχεδίων συμβάσεων.
ΕλΣυν/ΣΤ Κλ/42/2013
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ:(...)Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο δε διαπιστώνει ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες κατά τη διαδικασία απευθείας ανάθεσης της προμήθειας καυσίμων στον άνω ανάδοχο. Συνακόλουθα, δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου σύμβασης.
ΑΕΠΠ/1010/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης 167/2019 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία απέρριψε την προσφορά της και αποκλείστηκε από τη διαγωνιστική διαδικασία για το τμήμα Γ (ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΛΟΙΠΑ ΥΓΡΑ) του διαγωνισμού ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΛΙΠΑΝΤΙΚΩΝ. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια υγρών καυσίμων και λιπαντικών για τις ανάγκες του Δήμου και των νομικών προσώπων του για τη χρονική περίοδο 2019-2020, με εκτιμώμενη συνολική αξία 475.686,00 € άνευ ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι τα λιπαντικά που προσέφερε πληρούσαν τις απαιτήσεις της διακήρυξης και ότι η απόρριψη της προσφοράς της ήταν άδικη, ζητώντας εν τέλει να αναδειχθεί η ίδια προσωρινή ανάδοχος για το εν λόγω τμήμα του διαγωνισμού.
ΑΕΠΠ/1183/2021
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή ζητά την ακύρωση της υπ΄ αριθμ. 595/2021 Απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας, η οποία έγινε αποδεκτή στο πλαίσιο του δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού Διαγωνισμού με τίτλο «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ, ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΙΝΗΣΗΣ, ΛΙΠΑΝΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΕΤΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΤΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ... ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΤΟΣ». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια καυσίμων θέρμανσης, καυσίμων κίνησης, λιπαντικών και προσθέτων για τις ανάγκες θέρμανσης των κτιρίων και κίνησης των οχημάτων της Περιφερειακής Ενότητας για διάρκεια ενός έτους. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η προσβαλλόμενη πράξη παραβιάζει κανόνες του δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του εθνικού δικαίου, καθώς η Προσφορά της παρεμβαίνουσας δεν πληροί τους απαραίτητους όρους και τεχνικές προδιαγραφές. Επιδιώκει, επομένως, την ακύρωση της απόφασης και την απόρριψη της Προσφοράς της παρεμβαίνουσας ως απαράδεκτης.
ΕλΣυν.Κλ.Στ/1/2017
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΛΙΠΑΝΤΙΚΩΝ: Με τα δεδομένα αυτά δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαδικασία ανάδειξης αναδόχων για την προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών για τις ανάγκες του Δήμου … και των νομικών του προσώπων και συνεπώς δεν κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων προς έλεγχο σχεδίων συμβάσεων, υπό τον όρο ότι στα σχέδια συμβάσεων για την προμήθεια των καυσίμων, (ήτοι μεταξύ αφενός του ... και αφετέρου του Δημάρχου … και του Προέδρου των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών) θα συμπληρωθεί ότι η τιμή των καυσίμων θα υπολογίζεται στη διαμορφούμενη, για έκαστο είδος, μέση τιμή της περιοχής του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας (αρ.63 του ν.4257/2014, ΦΕΚ Α΄ 93)..Δεν κωλύεται η υπογραφή των υποβαλλόμενων για έλεγχο νομιμότητας σχεδίων συμβάσεων, κατά τα ειδικότερα αναφερόμενα στο σκεπτικό.
ΑΕΠΠ/834/2021
Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση ορισμένων όρων της διακήρυξης του διαγωνισμού για την προμήθεια φυσικού αερίου, επικαλούμενη παραβιάσεις του νόμου και αρχών του δικαίου των δημοσίων συμβάσεων. Συγκεκριμένα, αμφισβητεί την απαίτηση υποβολής πιστοποιητικών περιβαλλοντικής διαχείρισης (ISO 14001) και ασφάλειας στην εργασία (OHSAS 18001), τα οποία θεωρεί άσχετα με το αντικείμενο της σύμβασης και περιοριστικά του ανταγωνισμού. Επίσης, επιτίθεται στον τρόπο υπολογισμού της χρέωσης προμήθειας και στη διενέργεια ποιοτικού ελέγχου του αερίου από τον Δήμο, τον οποίο ισχυρίζεται ότι αντιβαίνει τις διατάξεις του Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΦΑ. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια φυσικού αερίου για τις ανάγκες του Δήμου και των νομικών του προσώπων για τη χρονική περίοδο 2021-2022, με εκτιμώμενη αξία 275.706 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 6%).
ΕΣ/ΚΛ.Ε/493/2010
Ανάδειξη αναδόχου έργου...Με δεδομένα αυτά και μετά από έλεγχο των υποβληθέντων σ’ αυτό στοιχείων, το Κλιμάκιο δεν διαπιστώνει νομική πλημμέλεια, η οποία να κωλύει την υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης, το οποίο συνιστά αναπόσπαστο τμήμα της παρούσας Πράξης.