ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/87/2020
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Προμήθεια αναλώσιμων ειδών παντοπωλείου, εργαλείων σάρωσης και σάκων απορριμμάτων:να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάθεσης και τεσσάρων (4) σχεδίων συμβάσεων για τις ομάδες Α΄, Β΄, Γ΄ και Ε΄ του διαγωνισμού «Ανάδειξη προμηθευτών – χορηγητών για την προμήθεια αναλώσιμων ειδών παντοπωλείου, εργαλείων σάρωσης και σάκων απορριμμάτων για τις ανάγκες των Υπηρεσιών, των Νομικών Προσώπων και των σχολείων της Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου ……», συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 566.141,40 ευρώ (702.015,33 ευρώ, με Φ.Π.Α.) και συνολικής συμβατικής δαπάνης 151.839,52 ευρώ (188.281,01 ευρώ με Φ.Π.Α.)(....)Δεν κωλύεται η υπογραφή των τεσσάρων (4) σχεδίων συμβάσεων για τις ομάδες Α΄, Β΄, Γ΄ και Ε΄ της προμήθειας αναλώσιμων ειδών παντοπωλείου, εργαλείων σάρωσης και σάκων απορριμμάτων για τις ανάγκες των Υπηρεσιών, των Νομικών Προσώπων και των σχολείων της Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου …
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/818/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων (οικονομικός φορέας) ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής (Δήμος), η οποία κήρυξε αποδεκτή την προσφορά και όρισε ως προσωρινό ανάδοχο τον παρεμβαίνοντα οικονομικό φορέα. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάδειξη προμηθευτών-χορηγών για την προμήθεια αναλώσιμων ειδών παντοπωλείου, εργαλείων σάρωσης και σάκων απορριμμάτων για τις ανάγκες των υπηρεσιών και νομικών προσώπων του Δήμου. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 506.168,70 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), και η διαδικασία δημοσιεύθηκε στην ΕΕΕΕ στις 25-9-2020. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι ο παρεμβαίνων δεν πληρούς τις προϋποθέσεις της διακήρυξης, ιδίως όσον αφορά την υποχρεωτική συσκευασία των προϊόντων και τις απαιτούμενες εγκρίσεις από το Γενικό Χημείο του Κράτους (ΓΧΚ) και τον ΕΟΦ.
ΑΕΠΠ/1011/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Γλυφάδας, η οποία έκρινε αποδεκτή την προσφορά ενός άλλου διαγωνιζόμενου για την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου στην προμήθεια τροφίμων και λοιπών αναλώσιμων ειδών παντοπωλείου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια τροφίμων και αναλώσιμων ειδών για τον Δήμο Γλυφάδας και το Κ.Α.Π.Π.Α., με εκτιμώμενη αξία 830.878,47 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι ο προσωρινός ανάδοχος έπρεπε να αποκλειστεί λόγω μη συμμόρφωσης με τους όρους της διακήρυξης, ιδίως ως προς την υποβολή μη συμβατών δειγμάτων για συγκεκριμένα είδη στις ομάδες Α1 και Β6 της διαδικασίας.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/223/2017
Νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια αναλώσιμων ειδών παντοπωλείου (υλικών καθαριότητας), για τις ανάγκες του Δήμου Αθηναίων και των νομικών προσώπων αυτού.(...)Με τα δεδομένα αυτά, από τον έλεγχο των υποβληθέντων στο Κλιμάκιο στοιχείων δεν διαπιστώθηκαν νομικές πλημμέλειες κατά τη διαδικασία ανάθεσης των ελεγχόμενων συμβάσεων προμήθειας και, ως εκ τούτου, δεν συντρέχει νόμιμος λόγος που να κωλύει την υπογραφή των οικείων σχεδίων.Δια ταύτα Δεν κωλύεται η υπογραφή των δώδεκα (12) σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια αναλώσιμων ειδών παντοπωλείου (υλικών καθαριότητας), για τις ανάγκες του Δήμου Αθηναίων και των νομικών προσώπων αυτού, για το χρονικό διάστημα έως τις 31.12.2017.
ΕλΣυν.Τμ.6/1789/2016
Προμήθεια τροφίμων Παιδικών Σταθμών και ΚΑΠΗ, ειδών καθαριότητας και ευπρεπισμού, σάκων απορριμμάτων, λοιπών αναλώσιμων ειδών παντοπωλείου και γάλακτος:..ζητείται η ανάκληση της 110/2016 Πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου, ...Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει του συνολικού αριθμού των δικαιούμενων γάλακτος εργαζομένων του Δήμου, σύμφωνα με την ανωτέρω Κ.Υ.Α., που ανέρχεται σε 306 άτομα (αντί 401, που είχε υπολογισθεί αρχικά), το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι η ως άνω διαπιστωθείσα από το Κλιμάκιο πλημμέλεια δεν παρίσταται ουσιώδης και, ως εκ τούτου, δεν δύναται να αποτελέσει διακωλυτικό της υπογραφής της οικείας σύμβασης λόγο για το σύνολο της επίμαχης προμήθειας, διότι, όπως βάσιμα προβάλλεται και με την υπό κρίση αίτηση, δεν θίγεται το δημόσιο συμφέρον, εφόσον κατά το στάδιο εκτέλεσης της σύμβασης ο Δήμος περιοριστεί στην προμήθεια των ποσοτήτων εκείνων που αντιστοιχούν στους πράγματι δικαιούχους γάλακτος, όπως αυτοί προκύπτουν από το ως άνω προσκομισθέν έγγραφο της Δημάρχου.(..) Απορρίπτει την αίτηση της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «…. A.E.». Δεν ανακαλεί, κατά τα αναφερόμενα στο σκεπτικό, την 110/2016 Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου.
ΔΕΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ.ΕΠΤΑΜΕΛΟΥΣ/2180/2016
ΑΕΠΠ/954/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου ... η οποία απέρριψε την προσφορά του για την Ομάδα Β΄ του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ειδών καθαριότητας και πλαστικών σάκων απορριμμάτων για τις υπηρεσίες του Δήμου, της Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Σχολικής Επιτροπής και της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης. Συγκεκριμένα, η Ομάδα Β΄ αφορά πλαστικούς σάκους απορριμμάτων με εκτιμώμενη αξία 51.720,00 ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Ο προσφεύγων θεωρεί ότι αποκλείστηκε παράνομα, καθώς η απόρριψη της προσφοράς του έγινε χωρίς να τηρηθεί η υποχρέωση πρόσκλησης για διευκρινίσεις σύμφωνα με το άρθρο 102 του Ν.4412/2016, όπως τροποποιήθηκε με τον Ν.4782/2021.
ΑΕΠΠ/632/2020
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 122/2020 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία ανέδειξε τον οικονομικό φορέα «……………» ως προσωρινό ανάδοχο για την Ομάδα Δ (Σάκοι απορριμμάτων), στο πλαίσιο της προμήθειας ειδών καθαριότητας και ευπρεπισμού. Επισημαίνει ότι ο ανάδοχος δεν προσκόμισε τα απαιτούμενα δείγματα, ούτε τη νόμιμη υπεύθυνη δήλωση του εργοστασίου παραγωγής, ενώ η οικονομική του προσφορά κρίνεται ασυνήθιστα χαμηλή. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια σάκων απορριμμάτων με συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές.
ΑΕΠΠ/81/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητά τη διακοπή της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, με αριθμό 746/2020, η οποία απέρριψε την προσφορά του για την Κατηγορία Α του διαγωνισμού, με εκτιμώμενη αξία χωρίς ΦΠΑ 31.478,57 ευρώ. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά μια διαδικασία δημόσιας σύμβασης για προμήθεια ειδών παντοπωλείου συνολικής αξίας χωρίς ΦΠΑ 209.027,55 ευρώ, η οποία προκηρύχθηκε τον Οκτώβριο του 2020. Βασικό ζήτημα αποτελεί ο αποκλεισμός του προσφεύγοντος λόγω έλλειψης εν ισχύ πιστοποιητικών ISO 9001 και ISO 22000 ή ισοδυνάμων για τα είδη της ενότητας 3 (προμήθεια ειδών παντοπωλείου), συγκεκριμένα για την αδυναμία απόδειξης περιβαλλοντικής διαχείρισης και ποιότητας ειδών διατροφής κατά τους όρους της διακήρυξης.
ΑΕΠΠ/618/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας αιτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής (Δήμου Αγίου Δημητρίου) που τον απέκλεισε από την Ομάδα 7 (Είδη Παντοπωλείου) της διαδικασίας ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για την 'Προμήθεια Τροφίμων - Ειδών Παντοπωλείου για τις ανάγκες του Δήμου και του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου (Οργανισμού Παιδείας Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Προστασίας) για τα έτη 2019-2021'. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια τροφίμων και ειδών παντοπωλείου, με εκτιμώμενη συνολική αξία 1.555.013,77 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και επιμέρους αξία για την Ομάδα 7 (σχετική με την προσφυγή) 666.794,44 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η απόφαση της αναθέτουσας απέκλεισε άδικα τον ίδιο και ανέδειξε ως προσωρινό ανάδοχο τον παρεμβαίνοντα οικονομικό φορέα, ενώ η προσφορά του παρεμβαίνοντος δεν συμμορφωνόταν με τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης.
ΑΕΠΠ/996/2020
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία διέταξε την κατάπτωση του συνόλου της εγγυητικής επιστολής της (6.731,00 €), αντί να διαταχθεί η κατάπτωση μόνο του μέρους που αντιστοιχούσε στο άρθρο 108 της προσφοράς της (817,32 €). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια λοιπών αναλώσιμων ειδών παντοπωλείου, όπως υλικά καθαριότητας, για διάφορες υπηρεσίες του Δήμου, Σχολικές Επιτροπές και νομικά πρόσωπα που εποπτεύει ο Δήμος, για διάστημα 24 μηνών. Η προσφεύγουσα συμμετείχε στον διαγωνισμό για συγκεκριμένες ομάδες προϊόντων, αλλά αποκλείστηκε λόγω μη συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις προσκόμισης δικαιολογητικών.
ΕΣ/ΤΜ.6/821/2019
Προμήθεια αναλώσιμων υλικών παντοπωλείου...ζητείται η ανάκληση της 79/2019 Πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Mε τα δεδομένα αυτά το Τμήμα κρίνει ότι το Κλιμάκιο με τη προσβαλλομένη Πράξη ορθά ερμήνευσε και εφάρμοσε το νόμο δεδομένου ότι η δυνατότητα, μεταγενέστερης και εντός συγκεκριμένων προθεσμιών που ρητά προβλέπεται στην ανωτέρω διάταξη, υποβολής των δικαιολογητικών κατακύρωσης, αφορά τόσο την μη προσκόμιση τους από τον προσωρινό ανάδοχο, όσο και τη συμπλήρωσή τους. Συνακόλουθα νόμιμα υποβλήθηκαν τα δικαιολογητικά κατακύρωσης από την ανάδοχο στις 3.5.2018, πριν την ορισθείσα δηλαδή ημερομηνία ηλεκτρονικής αποσφράγισης των δικαιολογητικών από την Επιτροπή Διαγωνισμού (15.5.2018), αφού η τελευταία, σε κάθε περίπτωση, θα όφειλε να την καλέσει εντός πέντε ημερών από την επομένη της ανωτέρω συνεδρίασης να τα προσκομίσει το πρώτον ή να τα συμπληρώσει Η ερμηνεία αυτή συνάδει τόσο με το γράμμα του νόμου (άρθρο 103 παρ.2 του ν.4412/2016) όσο και με το σκοπό του νομοθέτη που συνίσταται στη προστασία του δημοσίου συμφέροντος η οποία υλοποιείται με το να μην αποκλείονται για τυπικούς λόγους συμφερότερες για την αναθέτουσα αρχή προσφορές.
Απορρίπτει την αίτηση ανάκλησης.