×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/93/2025

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η Πράξη 93/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας δύο σχεδίων συμβάσεων, για τα Τμήματα 1 (μία θέση) και 27, του ενιαίου διαγωνισμού «Μίσθωση Φορτηγών Δ.Χ. και Μηχανημάτων Έργου για την κάλυψη των αναγκών της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.». Ο συνολικός προϋπολογισθείς δαπάνης του διαγωνισμού ανέρχεται στα 16.671.298,80 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. Τα ελεγχόμενα σχέδια συμβάσεων αφορούν επιλαχόντες οικονομικούς φορείς, οι οποίοι προσκλήθηκαν κατόπιν αποχώρησης ή αποκλεισμού των αρχικών αναδόχων. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι η διαδικασία ανάθεσης και τα σχέδια συμβάσεων είναι παραδεκτά και δεν παρουσιάζουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που να εμποδίζουν την υπογραφή τους, καθώς κρίθηκαν σύμφωνα με τους όρους της διακήρυξης και τις διατάξεις του ν. 4412/2016.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛ.Ζ/194/2019

Ανάθεση υπηρεσιών καθαριότητας χώρων...Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, εφόσον τα υποβληθέντα ενώπιόν του σχέδια τροποιητικών συμβάσεων δεν έχουν οικονομικό αντικείμενο, τούτο στερείται, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 43 παρ. 21 περίπτ. α΄ του ν. 4605/2019, αρμοδιότητας για τη διενέργεια ελέγχου νομιμότητας επ’ αυτών. Κατά συνέπεια, τα υποβληθέντα με το Φ....2019 έγγραφο του Διοικητή της Υπηρεσίας Προμηθειών της Πολεμικής Αεροπορίας σχέδια συμβάσεων απαραδέκτως εισάγονται ενώπιον του παρόντος Κλιμακίου.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/680/2023

Αναβάθμιση υποδομών Η/Μ εξοπλισμού, συστημάτων διαχείρισης και ανάλυσης ενεργειακού προφίλ της ΔΕΥΑ.(...)Με τον επίμαχο, συνεπώς, όρο του ως άνω άρθρου 2.2.6 περ. α΄ αποκλείεται κατά τρόπο αυθαίρετο και αντιφατικό η εμπειρία υποψηφίου που μπορεί να έχει αποκτηθεί από την εκτέλεση συμβάσεων με αντικείμενο την προμήθεια επιφανειακών αντλητικών συγκροτημάτων προς την Ε.ΥΔ.Α.Π. και την Ε.Υ.Α.Θ., δεδομένου άλλωστε ότι ουδόλως προβάλλεται ότι υπάρχει τεχνική διαφοροποίηση των επιφανειακών αντλητικών συγκροτημάτων των εν λόγω φορέων σε σχέση με εκείνα που ζητούνται με την επίμαχη διακήρυξη. Ανεξαρτήτως των ανωτέρω,  o πρώτος προβαλλόμενος ισχυρισμός παρίσταται αβάσιμος και ως προς το δεύτερο σκέλος του, ήτοι ότι τα συστήματα υδροδότησης της Ε.ΥΔ.Α.Π. και της Ε.Υ.Α.Θ. βασίζονται σε επιφανειακά αντλητικά συγκροτήματα και όχι σε υπόγεια συστήματα γεωτρήσεων. H σύνθετη φύση της επίμαχης σύμβασης, η ευρεία διακριτική ευχέρεια προς καθορισμό των κριτηρίων ποιοτικής επιλογής και η επιμήκυνση του χρονικού διαστήματος αναφοράς της ζητούμενης εμπειρίας (σε πέντε έτη) δεν δικαιολογούν τον, κατά τα ανωτέρω εκτεθέντα, αυθαίρετο περιορισμό των φορέων από τους οποίους μπορεί να αντληθεί η επίμαχη εμπειρία. viii) Ενόψει της φύσης και της έκτασης της επίμαχης πλημμέλειας, συνεπεία της οποία περιορίσθηκε ουσιωδώς ο κύκλος των δυνάμενων να συμμετάσχουν παραδεκτά στον ελεγχόμενο διαγωνισμό φορέων και δεδομένου ότι, στην προκειμένη περίπτωση, δεν αναπτύχθηκε επαρκής ανταγωνισμός το Δικαστήριο κρίνει ότι συντρέχει ουσιώδης πλημμέλεια της διαγωνιστικής διαδικασίας.Για τους λόγους αυτούς.Απορρίπτει την προσφυγή ανάκλησης και την υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση. Δεν ανακαλεί την  89/2023 Πράξη του Στ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/504/2023

Προμήθειας ειδών ηλεκτροφωτισμού και καμερών ασφαλείας.(...)Αποφαίνεται ότι απαραδέκτως υποβλήθηκαν για έλεγχο νομιμότητας τα σχέδια συμβάσεων για την ανάθεση εκτέλεσης τμήματος της προμήθειας με τίτλο «Δημιουργία Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) Δήμου Γλυφάδας»


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/34/2012

Προμήθεια από Νοσοκομείο διαφόρων αντιδραστηρίων για το Αιματολογικό και το Ενδοκρινολογικό Εργαστήριο (...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, τα σχέδια συμβάσεων της ως άνω προμήθειας, η οποία είναι αυτοτελής και δεν αποτελεί μέρος μείζονος, ενιαίας προμήθειας, απαραδέκτως υποβλήθηκαν για την άσκηση προληπτικού ελέγχου νομιμότητας από το παρόν Κλιμάκιο, δοθέντος ότι η προϋπολογιζόμενη δαπάνη της υπολείπεται του ποσού των 1.000.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Το Κλιμάκιο αποφαίνεται ότι απαραδέκτως υποβλήθηκαν από το Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών «…» για έλεγχο νομιμότητας τα σχέδια συμβάσεων που αφορούν στην προμήθεια Διαφόρων Αντιδραστηρίων για το Αιματολογικό και το Ενδοκρινολογικό Εργαστήριο και ως εκ τούτου απέχει του ελέγχου.


ΕλΣυν/ΣΤ Κλιμ/100/2010

Το Κλιμάκιο στερείται κατά χρόνον αρμοδιότητας να επιληφθεί του ελέγχου καθόσον τα υποβληθέντα και φερόμενα ως σχέδια συμβάσεων για έλεγχο νομιμότητας, συνιστούν κατ' ουσίαν συμβάσεις, αφού έχουν υπογραφεί σε χρόνο προ της υποβολής τους για έλεγχο, έχουν τεθεί σε ισχύ και εκτελούνται. Ως εκ τούτου το Κλιμάκιο απέχει του ελέγχου νομιμότητας των υποβληθέντων σχεδίων συμβάσεων.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/338/2023

Προμήθεια ιματισμού και εξοπλισμού για τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.(...)Αποφαίνεται ότι απαραδέκτως υποβλήθηκαν στο Κλιμάκιο η διαδικασία αναδείξεως αναδόχων και τα οικεία σχέδια συμβάσεων, στο πλαίσιο του επαναληπτικού διαγωνισμού «Προμήθεια ιματισμού και εξοπλισμού για τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής» (αρ. διακηρύξεως 14/2022).


ΕΣ/ΣΤ ΚΛΙΜΑΚΙΟ/546/2022

Προμήθεια τροφίμων :Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στην πρώτη σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα υπό έλεγχο σχέδια συμβάσεων απαραδέκτως υπεβλήθησαν για έλεγχο νομιμότητας, καθόσον αφορούν σε συγχρηματοδοτούμενη προμήθεια, συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 2.190.323,80 ευρώ πλέον ΦΠΑ, υπολειπόμενης του νόμιμου ορίου των πέντε εκατομμυρίων (5.000.000,00) ευρώ πλέον ΦΠΑ.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/194/2025

Η Πράξη 194/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας τριών σχεδίων συμβάσεων και της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για την προμήθεια «Καυσίμων κίνησης, θέρμανσης και Λιπαντικών» για τις ανάγκες του Δήμου Αλεξανδρούπολης για τα έτη 2025 και 2026, με δικαίωμα προαίρεσης. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 3.835.017,78 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Η προμήθεια χωρίστηκε σε τέσσερις ομάδες, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά βάσει τιμής. Το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων, καθώς δεν διαπιστώθηκαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες, με την επισήμανση να αναγραφούν τα ορθά ποσά της συμβατικής δαπάνης για όλες τις Ομάδες σύμφωνα με την κατακυρωτική απόφαση 305/2025.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/141/2025

Η Πράξη 141/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας σχεδίων συμβάσεων για την «Προμήθεια εργαστηριακού εξοπλισμού για την Σχολή Θετικών Επιστημών», την οποία προκηρύσσει ο ΕΛΚΕ/Ε.Κ.Π.Α. Το Κλιμάκιο διαπίστωσε ότι η προμήθεια συγχρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Δεδομένου ότι η προϋπολογιζόμενη δαπάνη της προμήθειας ανέρχεται σε 1.866.041,65 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), το ποσό αυτό υπολείπεται καταφανώς του ορίου των 5.000.000 ευρώ, το οποίο απαιτείται για τον υποχρεωτικό προσυμβατικό έλεγχο συγχρηματοδοτούμενων συμβάσεων. Ως εκ τούτου, έκρινε ότι απαραδέκτως υποβλήθηκαν τα σχέδια συμβάσεων για έλεγχο νομιμότητας.


ΕλΣυν/ΚλΖ/317/2016

(....)Με τα δεδομένα αυτά δεν διαπιστώθηκε ουσιώδης νομική πλημμέλεια που να κωλύει τη σύναψη των υποβληθέντων με το 2252.1.20/95887/9.11.2016 (αριθ. πρωτ. Ε.Σ. 72786/11.11.2016) έγγραφο του Γενικού Γραμματέα του ανωτέρω Υπουργείου σχεδίων συμβάσεων, αντίγραφα των οποίων τηρούνται σε ηλεκτρονική μορφή στη Γραμματεία του παρόντος Κλιμακίου, υπό την προϋπόθεση ότι η ημερομηνία έναρξης ισχύος των αντίστοιχων συμβάσεων, που δεν αναφέρεται στα σχέδια, θα είναι μεταγενέστερη της κοινοποίησης της παρούσας Πράξης στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.