×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.7/21/2017

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Καταβολή αμοιβής στον ......., οικονομολόγο, για υπηρεσίες λογιστικής υποστήριξης που παρείχε στην επιχείρηση.(...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως ανατέθηκαν οι υπηρεσίες λογιστικής υποστήριξης στον φερόμενο ως δικαιούχο του εντάλματος. Τούτο προεχόντως διότι, όπως βασίμως προβάλλει η διαφωνούσα Επίτροπος, δεν αιτιολογείται επαρκώς η αύξηση του κόστους των εν λόγω υπηρεσιών με τον προϋπολογισμό του 1/2016 πρόχειρου διαγωνισμού, δεδομένου ότι κατά τα προηγούμενα έτη και για χρονικά διαστήματα σχετικά όμοια, η αμοιβή των εκάστοτε αναδόχων ήταν σημαντικά μικρότερη. Συγκεκριμένα, δεν παρατίθεται, στην 49/23.3.2016 εγκριτική της επίμαχης δαπάνης απόφαση του Δ.Σ. της ......., επαρκής αιτιολόγηση της επαύξησης, περίπου στο τριπλάσιο, του οικονομικού αντικειμένου  των  εν  λόγω υπηρεσιών (βλ. τον προϋπολογισμό του διεξαχθέντος πρόχειρου διαγωνισμού) και, τελικώς, με την επίμαχη σύμβαση κατά περίπου 81%, δοθέντος ότι οι συμβάσεις των περασμένων ετών, από την ίδρυση της ....... και εφεξής, είχαν ανατεθεί εντός των χρηματικών ορίων της απευθείας ανάθεσης (έως 24.000,00 ευρώ ετησίως). Περαιτέρω, από την ως  άνω εγκριτική απόφαση δεν προκύπτει με σαφήνεια, πέραν της αόριστης επίκλησης της αύξησης του κύκλου εργασιών της επιχείρησης μέσω της δημιουργίας νέων, μη ρητώς αναφερθεισών, δομών, ότι το αντικείμενο των συμβάσεων για την παροχή λογιστικών υπηρεσιών από τρίτους κατά τα παρελθόντα έτη δεν επαρκούσε για την κάλυψη των αναγκών της επιχείρησης και έπρεπε, εκ του λόγου αυτού, να διευρυνθεί ως άνω.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Κλ.4/44/2015

Υπηρεσίες πληροφορικής - λογιστικής υποστήριξης -Εσωτερικού Ελεγκτή:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από ασφαλιστικό οργανισμό σε ανώνυμες εταιρείες ορκωτών ελεγκτών για την υλοποίηση του έργου «Παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και υπηρεσιών λογιστικής υποστήριξης για το κλείσιμο των λογιστικών του βιβλίων», καθόσον η απόφαση του Διοικητή του ανωτέρω Οργανισμού περί διενέργειας πρόχειρου διαγωνισμού για την ανάθεση στις εταιρείες των εν λόγω υπηρεσιών, έπρεπε να έχει εγκριθεί με την έκδοση της προβλεπόμενης κατ' άρθρο 8 παρ.1 του ν. 2042/1992 (ΦΕΚ Α' 75/1992) απόφασης του αρμοδίου υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας.(συγγνωστή πλάνη)


ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)/29/2016

ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Νοσοκομείου σε εταιρεία για παροχή υπηρεσιών λογιστικής υποστήριξης (σύνταξη οικονομικών καταστάσεων)   κατόπιν πρόχειρου διαγωνισμού, διότι αυτές αποτελούν συνήθεις λογιστικές εργασίες, στερούνται εξειδικευμένου χαρακτήρα και  ανάγονται στην αρμοδιότητα των υπαλλήλων της Διεύθυνσης Οικονομικού, όπου δεν προκύπτει έλλειψη προσωπικού. Επιπλέον, ουδεμία μέριμνα έχει ληφθεί προς την κατεύθυνση της εκπλήρωσης της ως άνω προβλεφθείσας από το νόμο (π.δ. 146/2003)  υποχρέωσης, είτε με  πρόσληψη, είτε με την εκπαίδευση του ήδη υπηρετούντος προσωπικού, είτε με πιστοποίηση των υπαλλήλων από το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος, προκειμένου να αποκτήσουν την απαιτούμενη άδεια (ΣΥΓΓΝΩΣΤΗ ΠΛΑΝΗ)


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/44/2017

Υπηρεσιες υποστήριξης διπλογραφικού συστήματος. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει τα ακόλουθα: α) Η ανατεθείσα υπηρεσία υποστήριξης του προγράμματος διπλογραφικού συστήματος του Νοσοκομείου αφορά συνήθεις λογιστικές εργασίες, οι οποίες ανάγονται στην αρμοδιότητα των υπαλλήλων του Τμήματος Οικονομικού του Νοσοκομείου, το οποίο είναι επιφορτισμένο με το σύνολο της λογιστικής δραστηριότητας του Νοσοκομείου....Περαιτέρω, με δεδομένο ότι από τα γνωστά στο Κλιμάκιο από προηγούμενες πράξεις του (Κ.Π.Ε.Δ. IV Τμ. 208, 195/2015), για τα οποία δεν επικαλείται μεταβολή το Νοσοκομείο, από τις συνολικά 13 προβλεπόμενες οργανικές θέσεις των κλάδων ΠΕ Διοικητικού - Λογιστικού και ΤΕ Λογιστικής έχουν καλυφθεί οι 11,...δεν προκύπτει υστέρηση  του υπηρετούντος προσωπικού σε τέτοια έκταση, που να δικαιολογεί την εν λόγω ανάθεση....Επιπλέον, η υποχρέωση για την εφαρμογή του Κλαδικού Λογιστικού Σχεδίου δεν είναι χρονικά πρόσφατη και, ως εκ τούτου, έκτακτη και δυνάμενη να δημιουργήσει αντικειμενική δυσχέρεια εξεύρεσης λύσης, αλλά εκκινεί προοδευτικά από το έτος 2003 (βλ. άρθρο 3 π.δ/τος 146/2003)...β) Κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Επίτροπο, αναρμοδίως η Επιτροπή για τη διενέργεια και αξιολόγηση του πρόχειρου διαγωνισμού, συγκροτήθηκε με απόφαση του Διοικητή του Νοσοκομείου και όχι με απόφαση του Διοικητικού του Συμβουλίου,...Τέλος, η επίμαχη δαπάνη δεν δύναται να νομιμοποιηθεί δυνάμει της διάταξης του άρθρου 38 του ν. 4461/2017, δεδομένου ότι στο πεδίο εφαρμογής της εμπίπτουν μόνο οι δαπάνες που κρίθηκαν μη νόμιμες για το λόγο ότι δεν παρίσταται δικαιολογημένη η ανάθεση των εργασιών λογιστικής υποστήριξης σε τρίτους, η οποία συναρτάται με την επικαλούμενη από τα Νοσοκομεία αδυναμία διεκπεραίωσής τους από τους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους τους, ενώ, περαιτέρω, δεν νομιμοποιούνται λοιπές περιπτώσεις δαπανών, των οποίων η μη νομιμότητα έγκειται σε παράβαση άλλων διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας,...Κατ’ ακολουθίαν των προεκτεθέντων, η ελεγχόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί


ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)23/2016

Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Νοσοκομείου σε εταιρεία για  την  παροχή υπηρεσιών λογιστικής υποστήριξης, κατόπιν  δημόσιου ανοικτού διαγωνισμού, διότι το αντικείμενο των ανατεθέντων υπηρεσιών περιλαμβάνεται στα καθήκοντα του υπηρετούντος στο Οικονομικό Τμήμα προσωπικού


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/97/2013

Εκτέλεση εργασιών λογιστικής υποστήριξης :ΑΝΑΛΗΨΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ.Με αυτά τα δεδομένα και σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην σκέψη IV της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει, ότι ο σχετικός λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου είναι βάσιμος, καθόσον η επίμαχη δαπάνη δεν αναλήφθηκε νομίμως. Τούτο δε διότι, τόσο η ανάθεση (13.7.2012) όσο και η εκτέλεση των εργασιών (22.11.2012, βλ. το εκδοθέν τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών και την από 22.11.2012 βεβαίωση καλής εκτέλεσης εργασιών), έγιναν, κατά παράβαση των παραπάνω, περί αναλήψεως της δαπάνης, διατάξεων, δηλαδή σε χρόνο πρότερο της λήψης της 64/28.11.2012 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της επιχείρησης (διατάκτη εν προκειμένω) περί έγκρισης της δαπάνης και διάθεσης της σχετικής πίστωσης, η  εκ των υστέρων έκδοση της οποίας, δεν δύναται, σύμφωνα με όσα προεκτέθηκαν, να  νομιμοποιήσει τη σχετική δαπάνη αναδρομικά.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/316/2017

Αμοιβή λογιστικής-φοροτεχνικής υποστήριξης(..)μη νομίμως ανατέθηκε η εργασία της λογιστικής - φοροτεχνικής υποστήριξης του ν.π.δ.δ. «...» έναντι αμοιβής ποσού 8.437,50 ευρώ με  Φ.Π.Α.,  ενώ  η οικονομική προσφορά της αναδόχου εταιρείας ανερχόταν στο ποσό των 7.500,00 ευρώ, δεδομένου ότι το ν.π.δ.δ. όφειλε, βάσει της αρχής της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης και του άρθρου 86 του ν. 4412/2016,  να  επιλέξει τη χαμηλότερη οικονομική προσφορά, καθόσον ουδένα ποιοτικό ή άλλο κριτήριο είχε θέσει για την ανάθεση των συγκεκριμένων υπηρεσιών προς εξασφάλιση της βέλτιστης σχέσης κόστους - αποτελεσματικότητας.Συνεπώς, η δαπάνη εκτέλεσης της υπηρεσίας «λογιστική - φοροτεχνική υποστήριξη» του ν.π.δ.δ. «...» είναι μη νόμιμη για το ποσό που υπερβαίνει την από 31.3.2017 πρώτη οικονομική προσφορά της αναδόχου εταιρίας «...», δηλαδή για το ποσό πέραν των 7.500,00 ευρώ,  αφού  κατά  τα  λοιπά  δεν τέθηκε πλημμέλεια της σύμβασης αυτής και για το λόγο αυτό το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα, το οποίο αφορά στο ποσό των 937,49 ευρώ, το οποίο περιλαμβάνεται στο ως άνω ποσό των 7.500,00 ευρώ, πρέπει να θεωρηθεί.


ΑΕΠΠ/579/2020

Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητεί την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής (αριθ. 1661/2020) που απέρριψε την προσφορά της κατά το στάδιο ελέγχου των δικαιολογητικών συμμετοχής, με αποτέλεσμα να αποκλειστεί από τη διαδικασία και να αναδειχθεί ως προσωρινός ανάδοχος η παρεμβαίνουσα εταιρεία. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Παροχή υπηρεσιών λογιστικής και φορολογικής υποστήριξης της …………. για τα έτη 2020-2021» με συνολική προϋπολογισμένη αξία 450.000,00 ευρώ (συν ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι πληροί τις απαιτήσεις της διακήρυξης (άρθρο 17.3) για τεχνική και επαγγελματική ικανότητα, καθώς έχει εκτελέσει ανάλογα έργα λογιστικής-φορολογικής υποστήριξης σε μεγάλους ελληνικούς και πολυεθνικούς ομίλους με κύκλο εργασιών άνω των 30 εκατομμυρίων ευρώ.


64560 ΕΞ 2025

Απόφαση ανάθεσης για την παροχή υπηρεσιών υποστήριξης και αρωγής χρηστών (Helpdesk) για τις ανάγκες του έργου της Λογιστικής Μεταρρύθμισης και της κατάρτισης πιλοτικών Ενοποιημένων Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Γενικής Κυβέρνησης. ΑΔΑ:9ΞΧΛΗ-ΞΞΣ


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/14/2018

Λογιστικές υπηρεσίες. (..)  παροχή υπηρεσιών υποστήριξης και λειτουργίας του διπλογραφικού λογιστικού συστήματος στη νοσοκομειακή μονάδα...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι επίμαχες εργασίες λογιστικής υποστήριξης του Γενικού Νοσοκομείου – Κέντρου Υγείας .... «....» μη νομίμως ανατέθηκαν σε ιδιώτη τρίτο, καθότι συνιστούν συνήθεις λογιστικές εργασίες, που εμπίπτουν στα καθήκοντα των υπαλλήλων του Τμήματος Οικονομικού (..)Σημειωτέον, τέλος, ότι η μη νομιμότητα της ανάθεσης των υπηρεσιών αυτών σε τρίτους ιδιώτες έχει επισημανθεί με σειρά πράξεων του Κλιμακίου κατά τα προηγούμενα έτη αναφορικά με τις λοιπές νοσοκομειακές μονάδες ....(βλ. Ελ.Συν. ΚΠΕΔ στο IV 200/2013, 155/2014, 120/2016), με αποτέλεσμα να μη δύναται να αναγνωριστεί συγγνωστή πλάνη στα όργανα αυτού.


ΕλΣυν/Ζ Κλ/93/2012

Σχέδιο σύμβασης μεταξύ του Δήμου και κοινωφελούς επιχείρησης που αφορά στη χρηματοδότηση της τελευταίας από το Δήμο.(...) VΙΙ. Περαιτέρω, ανεξαρτήτως των ως άνω πλημμελειών, το Κλιμάκιο επισημαίνει ότι στον υποβληθέντα φάκελο δεν περιλαμβάνεται α) βεβαίωση της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου Συμβουλίου του Δήμου και την χρηματοδότηση της Κοινωφελούς Επιχείρησης έχει προβλεφθεί και δεσμευθεί σχετική πίστωση στον προϋπολογισμό του Δήμου, με προσδιορισμό του σχετικού κωδικού αριθμού εξόδου, β) η πράξη ανάληψης της σχετικής δαπάνης καθώς και γ) η εγκριτική απόφαση του εποπτεύοντος Υπουργού για την ανάληψη της υποχρέωσης