Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛ.Ζ/291/2020

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των υποβληθέντων οκτώ (8) σχεδίων σύμβασης για την υπηρεσία «Έλεγχος δακοπληθυσμών με τη μέθοδο της παγιδοθεσίας με παγίδες τύπου Mcphail στους ελαιώνες στο πλαίσιο του Προγράμματος Συλλογικής Καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς ετών 2020-2022 στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 1.097.350,32 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α.(....)Τέλος, με το από 30.6.2020 έγγραφο της Προϊσταμένης της Δ/νσης Οικονομικού της Γενικής Δ/νσης Εσωτερικής Λειτουργίας Περιφέρειας Κρήτης, βεβαιώνεται ότι κατά της εν λόγω (669/2020) κατακυρωτικής απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής δεν εκκρεμεί η υποβολή και εκδίκαση ενστάσεων, προσφυγών, ή άλλων ενδίκων μέσων.Δεν κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων(...)οκτώ (8) σχεδίων συμβάσεων μεταξύ της Περιφέρειας Κρήτης και των επιλεγέντων αναδόχων​.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/86/2020

Προμήθεια οχημάτων...Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει όσων έγιναν δεκτά στην υπό ΙΙΙ νομική σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εκ νέου αξιολόγηση και λεκτική βαθμολόγηση των τεχνικών προσφορών της «… (…)» για την Ομάδα Δ΄ και της «.. (…)» για τις Ομάδες Στ΄ και Η΄, σε χρονικό σημείο μεταγενέστερο της αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών τους, και της κατακύρωσης σε αυτές των αποτελεσμάτων της διαδικασίας διαπραγμάτευσης είναι μη νόμιμη, καθόσον παραβιάζει την εκ της διακήρυξης αυστηρή τυπικότητα της διαδικασίας, η οποία επιβάλλει τη μυστικότητα των υποβαλλόμενων οικονομικών προσφορών και τον απόλυτα διακριτό χαρακτήρα των επιμέρους σταδίων της διαγωνιστικής διαδικασίας. Ενόψει της ως άνω ουσιώδους νομικής πλημμέλειας, κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων προς έλεγχο νέων σχεδίων συμβάσεων με τις αναδειχθείσες αναδόχους.

ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.6/715/2020


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/331/2018

Κοπή καμμένων δέντρων από Δήμους...Κατόπιν τούτων, η υπό έλεγχο υπηρεσία ανατέθηκε, με την 67194/5553/5.9.2018 απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, στις οκτώ (8) επιχειρήσεις που είχαν ισότιμες προσφορές με τη χαμηλότερη τιμή (90€/στρέμμα), ήτοι στις επιχειρήσεις …...Κατόπιν των ανωτέρω, δεδομένου αφενός ότι με το 64887/5362/11.9.2018 έγγραφο του Γενικού Γραμματέα του ΥΠΥΜΕ βεβαιώνεται ότι κατά του κύρους της ως άνω διεξαχθείσης διαδικασίας δεν έχουν ασκηθεί ενστάσεις, προσφυγές ή ένδικα βοηθήματα, δοθείσης αφετέρου της επιτακτικής και αδήριτης ανάγκης άμεσης παροχής των εν λόγω υπηρεσιών, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δε συντρέχουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες και δεν κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων σχεδίων συμβάσεων μεταξύ του ΥΠΥΜΕ και των ως άνω οκτώ (8) αναδόχων επιχειρήσεων, για χρονικό διάστημα δύο (2) μηνών από την υπογραφή τους.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/120/2017

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των σχεδίων συμβάσεων για την «Προμήθεια δακοκτόνων υλικών (εντομοκτόνων και ελκυστικών ουσιών) για το πρόγραμμα δακοκτονίας έτους 2017 για τις ανάγκες της Δ/νσης Προστασίας Φυτικής Παραγωγής» από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων(....)Κατόπιν τούτων, και αφού διαπίστωσε ότι η τελική δαπάνη μετά την αιτούμενη αύξηση της ποσότητας του δακοκτόνου υλικού spinosad (από 143.000 λίτρα σε 157.014 λίτρα με τελική δαπάνη 1.107.137,12 ευρώ, με Φ.Π.Α. 13%) εξακολουθεί να είναι μικρότερη της αρχικώς προϋπολογισθείσας δαπάνης, εισηγήθηκε αφενός την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για την προμήθεια του σκευάσματος του παραρτήματος Β «Dimethoate» με την ίδια αρχικώς προϋπολογισθείσα δαπάνη (327.438,12 ευρώ με Φ.Π.Α.) και αφετέρου την κατακύρωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού (με την ανωτέρω αύξηση της ποσότητας του σκευάσματος spinosad(....)Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των τεσσάρων (4) υποβληθέντων προς έλεγχο σχεδίων συμβάσεων για την «Προμήθεια δακοκτόνων υλικών (εντομοκτόνων και ελκυστικών ουσιών) για το πρόγραμμα δακοκτονίας έτους 2017 για τις ανάγκες της Δ/νσης Προστασίας Φυτικής Παραγωγής».


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/338/2018

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των δεκατριών (13) σχεδίων συμβάσεων για την υπηρεσία καθαριότητας στα κτίρια στα οποία στεγάζονται οι Υπηρεσίες του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), πανελλαδικώς, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 1.157.000 ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. (συνολικού συμβατικού τιμήματος 34.752,69 ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α., μηνιαίως), για ένα έτος, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος μονομερούς παράτασης για ένα επιπλέον έτος.(....)Τέλος, όπως προκύπτει από το 1058040/6.9.2018 έγγραφο του Διοικητή του ΕΦΚΑ, κατά του κύρους του διαγωνισμού δεν εκκρεμεί καμία ένσταση, προσφυγή, αίτηση ασφαλιστικών μέτρων ή άλλα ένδικα βοηθήματα.Δεν κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων ... σχεδίων συμβάσεων για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας στα κτίρια στα οποία στεγάζονται οι Υπηρεσίες του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ)


ΕλΣυν/ΚΛ.Ζ/3/2017

«Ανάδειξη εργολάβων για τον από εδάφους ψεκασμό ελαιοδέντρων στα πλαίσια του Προγράμματος Συλλογικής Καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς έτους 2016 στην Περιφέρεια Κρήτης»,(....) Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν συντρέχει νόμιμος λόγος που να κωλύει την υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο, με το 246427/9.12.2016 (αριθ. πρωτ. Ε.Σ. 79388/12.12.2016) έγγραφο της Προϊσταμένης Διεύθυνσης Οικονομικού της Περιφέρειας Κρήτης, 36 σχεδίων συμβάσεων μεταξύ της Περιφέρειας Κρήτης και των επιλεγέντων με τις 681, 682 και 683 κατακυρωτικές αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Κρήτης αναδόχων, αντίγραφο των οποίων τηρείται σε ηλεκτρονική μορφή στη γραμματεία του Κλιμακίου, υπό τον όρο ότι οι Αγροτικοί Συνεταιρισμοί …και ..καθώς και η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου …και ο ...ς θα προσκομίσουν στην αναθέτουσα αρχή, πριν από την υπογραφή των οικείων συμβάσεων, όλα τα δικαιολογητικά, των οποίων η έλλειψη διαπιστώθηκε, κατά τα ανωτέρω, από την επιτροπή ελέγχου και αξιολόγησης προσφορών.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/797/2019

Αποκατάσταση ζημιών οδικών υποδομών...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη ότι: α) ο καθαρισμός των ποταμών και παραποτάμων του Δήμου ... της Περιφερειακής Ενότητας ... από κάθε είδους φερτά υλικά, για την άμεση αποκατάσταση των προκληθεισών ζημιών από τα πλημμυρικά φαινόμενα που έλαβαν χώρα κατά το μήνα Φεβρουάριο του έτους 2019, συνιστά κατεπείγουσα ανάγκη οφειλόμενη σε γεγονότα απρόβλεπτα για την αναθέτουσα αρχή, β) οι εργασίες αυτές καθαρισμού των ρεμάτων είναι αναγκαίες προκειμένου να αποκατασταθεί η παροχετευτικότητά τους και να μειωθεί ο κίνδυνος πλημμύρας στις παρόχθιες περιοχές και στο οδικό δίκτυο, ενώ πρέπει να ολοκληρωθούν το αργότερο έως την ερχόμενη χειμερινή περίοδο, γ) για τη διαχείριση των συνεπειών των ανωτέρω φαινομένων και την προστασία των πληγεισών περιοχών, ο Δήμος ... κηρύχτηκε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης έως τις 26.8.2019, με την .... απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και δ) η επιλογή της διαδικασίας με διαπραγμάτευση έναντι της διενέργειας ανοικτής διαγωνιστικής διαδικασίας παρίσταται αιτιολογημένη, καθόσον με τη διαδικασία αυτή κατέστη δυνατή η υποβολή προσφορών σε συντομότερη προθεσμία από αυτή που θα απαιτείτο για τη διενέργεια ανοικτού διαγωνισμού, κρίνει ότι συντρέχουν σωρευτικά οι προϋποθέσεις της διάταξης της περ. γ΄ της παρ. 2 του άρθρου 32 του ν. 4412/2016, για την προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση προκήρυξης.


ΕΣ/ΤΜ.6/1542/2019

Ανάπλαση κεντρικής πλατείας Δήμου:...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, λαμβανομένων υπόψη των προσκομισθέντων εγγράφων, το Τμήμα κρίνει ότι  πληρούνται εν προκειμένω σωρευτικώς οι προϋποθέσεις του άρθρου 32 παρ. 2 περ. γ΄ του ν. 4412/2016  για την προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία της διαπραγμάτευσης, χωρίς προηγούμενη δημοσίευση προκήρυξης. Τούτο, διότι οι επικαλούμενες από την Αναθέτουσα Αρχή έντονες και ισχυρές βροχοπτώσεις στις 13 Νοεμβρίου 2017 που προκάλεσαν τα πρωτοφανή για την πληγείσα περιοχή της νήσου ... πλημμυρικά φαινόμενα, με αποτέλεσμα την πρόκληση εκτεταμένων υλικών καταστροφών, μεταξύ άλλων, στην κεντρική πλατεία της νήσου, αποτελούν απρόβλεπτο, κατά την έννοια του νόμου, γεγονός, αφού δεν προέκυψε ότι είχε στο παρελθόν επισυμβεί ανάλογης έντασης σε συνδυασμό με τη διάρκεια αυτής, βροχόπτωση. Περαιτέρω, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τον αιτούντα Δήμο, το υπό έλεγχο έργο είναι απότοκο του ανωτέρω απρόβλεπτου γεγονότος, διότι, καίτοι δρομολογηθέν πράγματι σε προγενέστερο χρόνο, η άμεση υλοποίηση αυτού κατέστη κατεπειγόντως αναγκαία μετά την μεσολάβηση των καταστροφικών καιρικών φαινομένων της 13.11.2017, προκειμένου να αποκατασταθούν άμεσα οι προκληθείσες σοβαρές ζημιές τις οποίες υπέστη η κεντρική πλατεία της ... λόγω του μεγάλου όγκου της λάσπης και των φερτών υλικών που κατέλαβαν την περιοχή, ύψους μέχρι και δύο μέτρων από την αρχική επιφάνεια του εδάφους (πρβλ. αποφ. VI Tμ. 1326/2018). Εξάλλου, μετά την προσκόμιση i) των 20.627/2.11.2018 και 20656/6.12.2018 ένορκων βεβαιώσεων ενώπιον της Συμβολαιογράφου ... του νομίμου εκπροσώπου της αναδόχου εταιρείας Ι. Λεριά και της δανείζουσας εμπειρία ..., αντίστοιχα περί μη επιβολής πράξεων επιβολής προστίμου σε βάρος τους για παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας «υψηλής» ή «πολύ υψηλής σοβαρότητας» και αδήλωτης εργασίας μέσα σε χρονικό διάστημα δύο ετών πριν την 8.10.2018, σύμφωνα με τα οριζόμενα στη διάταξη του άρθρου 73 παρ. 2 περ. γ΄ του ν 4412/2016 καθώς και ii) της 623/1.3.2019 βεβαίωσης του Δημάρχου .... περί μη άσκησης ενστάσεων, προσφυγών ή ενδίκων βοηθημάτων στο πλαίσιο της επίμαχης διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου, το Τμήμα κρίνει ότι ήρθησαν οι σχετικές με τις ως άνω βεβαιώσεις πλημμέλειες. Τέλος, όσον αφορά στην πλημμέλεια περί μη επικαιροποίησης μέρους των υποβληθέντων δικαιολογητικών της αναδόχου, εφόσον δεν συντρέχουν κατά τα ανωτέρω οι λοιποί διακωλυτικοί της σύμβασης λόγοι και λαμβανομένων υπόψη των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η νήσος ... (βλ. και 3506/13.5.2019 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας, με την οποία έχει παραταθεί η κήρυξη της νήσου σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης μέχρι τις 13 Νοεμβρίου 2019), το Τμήμα αποφαίνεται, χάριν οικονομίας της διαδικασίας, ότι η ως άνω πλημμέλεια αίρεται υπό τον όρο επικαιροποίησης των δικαιολογητικών του αναδόχου και του δανείζοντος εμπειρία φορέα και υποβολής αυτών προς έλεγχο στον αρμόδιο Επίτροπο της Υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Ν. .... πριν την υπογραφή της σύμβασης.


ΕλΣυν.Κλ.Ζ/156/2016

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ- ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΑΝΑΔΟΧΩΝ:..Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω και εφόσον δεν εκκρεμούν ενστάσεις ή ένδικα βοηθήματα .., το Κλιμάκιο δεν διαπιστώνει ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στο πλαίσιο της ανωτέρω διαδικασίας και κρίνει ότι δεν συντρέχει νόμιμος λόγος που να κωλύει την υπογραφή των υποβληθέντων με το με αριθ. πρωτ. Ε.Σ. 38655/25.5.2016 έγγραφο του ... σχεδίων σύμβασης, αντίγραφο των οποίων τηρείται σε ηλεκτρονική μορφή στη Γραμματεία του παρόντος Κλιμακίου, υπό τον όρο ότι, πριν την υπογραφή τους, θα προσκομιστεί η άδεια λειτουργίας της κατασκήνωσης έτους 2016 από κάθε αντισυμβαλλόμενο..Δεν κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων με το με αρ. πρωτ. Ε.Σ. 38655/25.5.2016 έγγραφο του ..., σχεδίων σύμβασης μεταξύ του Ταμείου αυτού και των σαράντα ενός (41) επιλεγέντων αναδόχων κατασκηνωταρχών, υπό τον προαναφερόμενο στη σκέψη IVτης παρούσας όρο.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/414/2018

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαγωνιστικής διαδικασίας και των δύο (2)σχεδίων σύμβασης για την «Παροχή υπηρεσιών παρασκευής – συσκευασίας και διανομής ζεστών γευμάτων σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά τη σχολική χρονιά 2018-2019» στα Τμήματα 1 και 40 της οικείας διακήρυξης, συνολικής (για τα 61 Τμήματα της διακήρυξης) προϋπολογιζόμενης δαπάνης 39.673.643,76 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.(....)Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο δεν διαπιστώνει ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στην ελεγχόμενη διαδικασία και στα δύο υποβληθέντα σχέδια σύμβασης, αντίγραφο των οποίων τηρείται σε ηλεκτρονική μορφή στη Γραμματεία του παρόντος Κλιμακίου. Επισημαίνεται, περαιτέρω, ότι τα προς υπογραφή σχέδια σύμβασης με τους ανά τμήμα αναδειχθέντες μειοδότες πρέπει να συμπληρωθούν με τα στοιχεία της εκάστοτε αναδόχου εταιρείας, την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης, την ποσότητα γευμάτων, όπως αναλυτικά καταγράφεται στη διακήρυξη ανά τμήμα, την τιμή μονάδας, όπως προκύπτει από τις οικονομικές προσφορές των εταιρειών, και το ύψος των εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης.Δεν κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων σχεδίων συμβάσεων, με την επισήμανση που αναφέρεται στη σκέψη 14 της παρούσας.

ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΕΣ/ΚΛ.Ζ/349/2018.


ΕΣ/ΤΜ.6/715/2020

Προμήθεια οχημάτων...επιδιώκεται η ανάκληση της 86/2020 Πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις 3 και 4 της παρούσας, το Τμήμα κρίνει καταρχάς ότι, όπως ορθώς κρίθηκε από το Κλιμάκιο, εφαρμοστέες στην υπό κρίση υπόθεση είναι οι διατάξεις του άρθρου 3.1.1 της 1305/14.12.2018 διακήρυξης του αρχικού (κηρυχθέντος άγονου εν μέρει) ηλεκτρονικού ανοικτού διαγωνισμού, η οποία διέπει και την υπό έλεγχο διαδικασία διαπραγμάτευσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην 61324/10.10.2019 πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, που συνέταξε η αναθέτουσα αρχή και ήδη αιτών Δήμος, σύμφωνα με τις οποίες η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών συνιστά απολύτως διακριτό στάδιο από αυτό της προηγούμενης εξέτασης του παραδεκτού της συμμετοχής των διαγωνιζομένων και της αποσφράγισης και αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών τους, η δε μετάβαση στο στάδιο της αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών γίνεται μετά την περάτωση του σταδίου του ελέγχου των δικαιολογητικών συμμετοχής και της τεχνικής αξιολόγησης, μόνο για τις προσφορές που κρίθηκαν αποδεκτές και αξιολογήθηκαν οριστικά. Τις διατάξεις, εξάλλου, αυτές εφάρμοσε ορθώς ο ίδιος ο αιτών κατά τη διενέργεια της επίμαχης διαδικασίας διαπραγμάτευσης μέχρι και την ανακήρυξη των αναδόχων, αφού προέβη σταδιακώς στον έλεγχο των δικαιολογητικών συμμετοχής και την αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών και ακολούθως στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών των υποψηφίων και στον έλεγχο των δικαιολογητικών κατακύρωσης, συντάσσοντας τα σχετικά πρακτικά (Πρακτικό Νο 1/1.11.2019, Πρακτικό Νο 2/3.12.2019 και Πρακτικό Νο 3/11.12.2019), τα οποία εγκρίθηκαν αντιστοίχως από την Οικονομική Επιτροπή (αποφάσεις 475/29.11.2019, 495/3.12.2019 και 524/11.12.2019). Ως εκ τούτου, αβασίμως επικαλείται ο αιτών ότι έλκονται σε εφαρμογή εν προκειμένω οι διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 33 του ν. 4608/2019. Ακολούθως, όμως, το Τμήμα, ενόψει των περιστάσεων της υπό κρίση υπόθεσης και συγκεκριμένα λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι στο πλαίσιο της διενεργηθείσας διαδικασίας διαπραγμάτευσης υπεβλήθη πράγματι για κάθε Ομάδα οχημάτων (Δ΄, Στ΄ και Η΄) μία (1) και μόνο προσφορά (για την Ομάδα Δ΄ από την εταιρεία «...» και για τις Ομάδες Στ΄ και Η΄ από την εταιρεία «...»), κρίνει ότι η εκ των υστέρων λεκτική αιτιολόγηση της ήδη δοθείσας βαθμολόγησης των τεχνικών  προσφορών, που πραγματοποιήθηκε σε συμμόρφωση προς τα κριθέντα με την 18/2020 Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου σε χρονικό σημείο μεταγενέστερο της αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών των ανωτέρω εταιρειών και της κατακύρωσης σε αυτές των αποτελεσμάτων της διαδικασίας διαπραγμάτευσης, δεν ασκεί ουσιώδη επιρροή,  πολλώ μάλλον δε δεν επιφέρει οποιαδήποτε αλλοίωση επί του αποτελέσματος της διενεργηθείσας διαδικασίας διαπραγμάτευσης ως προς τους αναδειχθέντες αναδόχους. Δεδομένου, δε, επιπλέον, ότι στο εκδοθέν σε ορθή επανάληψη Νο1/1.11.2019 πρακτικό της Επιτροπής Αξιολόγησης Προσφορών, που εγκρίθηκε με την 97/3.2.2020 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου .., εκτίθενται αναλυτικά ανά τμήμα του διαγωνισμού (και συγκεκριμένα ανά Ομάδα ζητούμενων οχημάτων) η κατανομή των κριτηρίων αξιολόγησης, οι συντελεστές, η βαθμολογία κάθε διαγωνιζομένης εταιρείας, καθώς και η αναλυτική λεκτική αιτιολογία της βαθμολογίας κάθε επιμέρους κριτηρίου, η κατά τα ανωτέρω δε ανάλυση τεκμηριώνεται με αναφορά στα συγκεκριμένα στοιχεία των τεχνικών προσφορών, τα οποία αξιολόγησε η Επιτροπή σε σχέση με τα προβλεπόμενα και απαιτούμενα στη διακήρυξη επιμέρους χαρακτηριστικά, με αποτέλεσμα να καθίσταται επαληθεύσιμο ότι αυτές ανταποκρίνονται στις οριζόμενες τεχνικές προδιαγραφές, το Τμήμα κρίνει περαιτέρω ότι η ορθώς καταρχήν διαπιστωθείσα έλλειψη λεκτικής αιτιολόγησης της τεθείσας επί των προσφορών βαθμολογίας έχει θεραπευθεί και δεν συνιστά πλέον ουσιώδη πλημμέλεια κωλύουσα την υπογραφή των οικείων σχεδίων συμβάσεων (Ε.Σ. VI Τμ. 519/2020, 1764/2019).Ανακαλεί την 86/2020 Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.​