ΕΣ/ΚΛ.Ζ/337/2018
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Ανάδειξη εργολάβων για τον από εδάφους δολωματικό ψεκασμό ελαιοδέντρων στο πλαίσιο του Προγράμματος Συλλογικής Καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς (...)Κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο της 1ης τροποποίησης τριάντα τριών (33) σχεδίων συμβάσεων για την «Ανάδειξη εργολάβων για τον από εδάφους δολωματικό ψεκασμό ελαιοδέντρων στα πλαίσια του Προγράμματος Συλλογικής Καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς στην Περιφέρεια ....... για τα έτη 2017-2019»,μεταξύ της Περιφέρειας ....... και των επιλεγέντων αρχικών αναδόχων, ήτοι των: 1. ….., ως νόμιμο εκπρόσωπο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Γραμβούσας, ποσού 155.255,20 ευρώ, 2. …., ως νόμιμο εκπρόσωπο της Αποκόρωνας Αναπτυξιακής Ανώνυμης Εταιρείας ΟΤΑ, ποσού 79.820,10 ευρώ, 3. ….., ως νόμιμο εκπρόσωπο της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Πλατανιά, ποσού 173.859,10 ευρώ, 4. …. ως νόμιμο εκπρόσωπο της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Σφακίων, ποσού 15.203,00 ευρώ, 5. ….., ως νόμιμο εκπρόσωπο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Αγγελιανών, ποσού 139.121,00 ευρώ, 6. …, ποσού 8.820,00 ευρώ, 7. ……. ως νόμιμο εκπρόσωπο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Πύργου Μονοφατσίου, ποσού 15.558,00 ευρώ, 8. …., ως νόμιμο εκπρόσωπο της Αγροτικής Συνεταιριστικής Οργάνωσης Ελαιοπαραγωγών του Δήμου Βιάννου, ποσού 20.335,00 ευρώ, 9. ………., ως νόμιμο εκπρόσωπο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ε…, ποσού 13.649,00 ευρώ, 10. …, ποσού 9.049,00 ευρώ, 11. …ποσού 13.553,00 ευρώ, 12. …., ποσού 17.274,00 ευρώ, 13. Περσεφόνη Καλλέργη, ποσού 19.393,00 ευρώ, 14. …., ποσού 14.787,00 ευρώ, 15. …., ποσού 19.143,00 ευρώ, 16. …., ποσού 9.518,00 ευρώ, 17. …, ποσού 14.235,00 ευρώ, 18. …. ως νόμιμο εκπρόσωπο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Παναγιάς, ποσού 18.422,00 ευρώ, 19. …, ως νόμιμο εκπρόσωπο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Παρτίρων, ποσού 18.956,00 ευρώ, 20. …., ποσού 9.852,00 ευρώ, 21. …, ποσού 23.628,00 ευρώ, 22… ποσού 18.642,00 ευρώ, 23. ….., ποσού 25.541,00 ευρώ, 24. …., ως νόμιμο εκπρόσωπο του Αγροτικού Ελαιουργικού Συνεταιρισμού …., ποσού 15.444,00 ευρώ, 25. …., ως νόμιμο εκπρόσωπο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Αγίου Στεφάνου, ποσού 9.729,00 ευρώ, 26. …., ως νόμιμο εκπρόσωπο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ζάκρου, ποσού 25.401,60 ευρώ, 27. …., ως νόμιμο εκπρόσωπο του Αγροτικού Ελαιοκομικού Συνεταιρισμού …., ποσού 12.700,80 ευρώ, 28. ….., ως νόμιμο εκπρόσωπο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ορεινού, ποσού 16.599,60 ευρώ, 29. …….…., ως νόμιμο εκπρόσωπο του Αγροτικού Ελαιουργικού Συνεταιρισμού Πεύκων, ποσού 6.615,00 ευρώ, 30. …., ως νόμιμο εκπρόσωπο του Αγροτικού Ελαιοκομικού Συνεταιρισμού Ρούσσας Εκκλησιάς, ποσού 9.437,40 ευρώ, 31. …., ποσού 9.437,40 ευρώ, 32. …., ποσού 9.727,20 ευρώ και 33. …., ποσού 15.151,20 ευρώ,άνευ Φ.Π.Α..
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΛ Ζ/678/2019
Ανάδειξη εργολάβων για τον από εδάφους ψεκασμό ελαιοδέντρων στα πλαίσια του Προγράμματος Συλλογικής Καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει του ότι αφενός η επίμαχη υπηρεσία ανατέθηκε στο πλαίσιο αυτοτελούς διαδικασίας, ήτοι κατόπιν προσφυγής στη διαδικασία με διαπραγμάτευση μετά από εν μέρει ματαιωθέντα διαγωνισμό και αφετέρου η προϋπολογιζόμενη δαπάνη των οικείων τμημάτων υπολείπεται του ποσού των 200.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, η προαναφερθείσα διαδικασία δεν υπόκειται, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά σε προηγούμενη σκέψη (Ι), στον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου λόγω ποσού. Κατόπιν αυτών, τα στοιχεία της εν λόγω διαδικασίας απαραδέκτως υποβάλλονται για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας ενώπιον του παρόντος Κλιμακίου, το οποίο πρέπει να απέχει του ελέγχου.
ΑΕΠΠ/969/2020
Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή του αιτείται την ακύρωση της υπ' αριθμ. 668/2020 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, καθώς και κάθε σχετικής πράξης ή παραλείψεως, προκειμένου να ορισθεί ο ίδιος ως ανάδοχος. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τον «ηλεκτρονικό διεθνή διαγωνισμό παροχής υπηρεσιών» για την «Ανάδειξη εργολάβων για τον από εδάφους δολωματικό ψεκασμό ελαιοδέντρων» στο πλαίσιο του Προγράμματος Συλλογικής Καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς στην Περιφέρεια ... για τα έτη 2020-2022, με συνολικό προϋπολογισμό 755.811 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η σύμβαση χωρίζεται σε ομάδες και τμήματα ανά Περιφερειακή Ενότητα, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα προσφορά βάσει τιμής.
ΑΕΠΠ/1402/2020
Με την προδικαστική προσφυγή ζητείται η ακύρωση της απόφασης 1074/01-09-2020 της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας «…», ως προς το μέρος που απέρριψε την Τεχνική Προσφορά του προσφεύγοντος. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η ανάδειξη εργολάβων για τον από εδάφους δολωματικό ψεκασμό ελαιοδέντρων στο πλαίσιο του Προγράμματος Συλλογικής Καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς και τη διενέργεια ενός συμπληρωματικού ψεκασμού στα τμήματα της Π.Ε. «…» της Περιφέρειας «…» για το έτος 2020. Ο συνολικός προϋπολογισμός είναι 627.274 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και το κριτήριο κατακύρωσης είναι η πλέον συμφέρουσα προσφορά αποκλειστικά βάσει τιμής. Θα εκτελεστούν δολωματικοί ψεκασμοί 14.593.000 προστατευόμενων ελαιόδεντρων.
ΑΕΠΠ/860/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία έκρινε αποδεκτή την προσφορά του παρεμβαίνοντος οικονομικού φορέα σε τρία τμήματα (1ου, 5ου και 6ου τομέα) της σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η ανάδειξη εργολάβων για δολωματικό ψεκασμό ελαιοδέντρων στην Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας, στο πλαίσιο του προγράμματος καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς για το 2019, με συνολική εκτιμώμενη αξία 230.590,80 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγους ισχυρίζεται ότι ο παρεμβαίνων δεν πληρούσε τους απαραίτητους όρους της διακήρυξης, όπως την κατοχή γεωργικών ελκυστήρων και την απασχόληση του απαιτούμενου προσωπικού, αλλά στηριζόταν σε τρίτους χωρίς νόμιμη συνεργασία.
ΑΕΠΠ/1057/2019
Η προδικαστική προσφυγή αφορά τη διαδικασία ανάδειξης εργολάβων για τον από εδάφους δολωματικό ψεκασμό ελαιοδέντρων, στα πλαίσια του προγράμματος συλλογικής καταπολέμησης του δάκου της ελιάς έτους 2019 στην Περιφερειακή Ενότητα ………. Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης 1782/2019 της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία ενέκρινε την οριστική κατακύρωση στον παρεμβαίνοντα για την Ομάδα 8 του διαγωνισμού, με προϋπολογισμό 469.108,20 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Ισχυρίζεται ότι ο παρεμβαίνων δεν απέδειξε επαρκώς την ασφαλιστική του ενημερότητα και την καταβολή εισφορών στον σωστό ασφαλιστικό φορέα (ΕΦΚΑ, πρώην ΟΑΕΕ), καθώς η ασφάλισή του έπρεπε να καλύπτει τη συγκεκριμένη δραστηριότητα και περιοχή. Η προσφυγή κατέληξε σε απόφαση ακύρωσης της ανάθεσης και αναπέμπει το θέμα στην αναθέτουσα αρχή για νέες ενέργειες.
ΑΕΠΠ/1508/2021
Ο προσφεύγων, με την προδικαστική προσφυγή του, αιτείται την ακύρωση των αποφάσεων της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, συγκεκριμένα της υπ’ αριθμ. 765-32/14-07-2021 και 796-34/21-07-2021, οι οποίες αφορούν την αποδοχή της προσφοράς του προσωρινού αναδόχου για το Τμήμα 5 του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η ανάθεση υλοποίησης του έργου «Ανάδειξη εργολάβων για τον από εδάφους δολωματικό ψεκασμό ελαιοδέντρων» στην Περιφέρεια … για τα έτη 2021, 2022, 2023, με συνολικό προϋπολογισμό 1.261.061,95 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Ο διαγωνισμός διενεργήθηκε με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα προσφορά αποκλειστικά βάσει τιμής και χωρίζονταν σε 5 Τμήματα. Ο προσφεύγων υποστήριξε ότι η προσφορά του αντιπάλου ήταν ελλιπής και περιείχε πλαστά έγγραφα, καταπατώντας τους όρους της διακήρυξης.
ΝΣΚ/112/2012
Δυνατότητα ή μη ένταξης Αγροτικού Συνεταιρισμού στις ρυθμίσεις της υπ' αριθμ. 2/14709/0025/14-4-2009 υπουργικής απόφασης, για παροχή εγγύησης(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι δυνατή η ένταξη του Αγροτικού Συνεταιρισμού «Η Π…», που εδρεύει στο Ν. Ημαθίας, στις ρυθμίσεις της υπ’ αριθμ. 2/14709/0025/14-4-2009 υπουργικής απόφασης, για παροχή εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου σε επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες και λειτουργούν στο Ν. Πιερίας, γιατί αυτός έχει τύχει ήδη παροχής εγγύησης, του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου των 20.000.000 ευρώ κατά την τελευταία πενταετία, με την προγενέστερη υπ’ αριθμ. 2/75172/0025/26-1-2007 υπουργική απόφαση για τις επιχειρηματικές εγκαταστάσεις του που έχει στο Ν. Ημαθίας. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/228/2011
Δυνατότητα ή μη ένταξης Αγροτικού Συνεταιρισμού στις ρυθμίσεις της υπ αριθμ. 2/14709/0025/14-4-2009 υπουργικής απόφασης, για παροχή εγγύησης του Ελλ. Δημοσίου προς λήψη δανείων από πιστωτικά ιδρύματα της χώρας.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Δεν είναι δυνατή η ένταξη του Αγροτικού Συνεταιρισμού Μακροχωρίου Ν. Ημαθίας «Η ΠΡΟΟΔΟΣ» στις ρυθμίσεις της υπ αριθμ. 2/14709/0025/14-4-2009 υπουργικής απόφασης, για παροχή εγγύησης του Ελλ. Δημοσίου σε επιχειρήσεις του που είναι εγκατεστημένες και λειτουργούν στο Νομό Πιερίας, γιατί αυτός είχε τύχει ήδη παροχής εγγύησης του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου των 20.000.000 ευρώ κατά την τελευταία πενταετία με την προγενέστερη υπ αριθμ. 2/75172/0025/26-1-2007 υπουργική απόφαση για τις επιχειρηματικές εγκαταστάσεις του που είχε στο Ν. Ημαθίας. (πλειοψ.)
ΕΣ/ΚΛ Ζ/785/2019
Ανάδειξη εργολάβων για τον από εδάφους ψεκασμό ελαιοδέντρων στα πλαίσια του Προγράμματος Συλλογικής Καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς: Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει του ότι η επίμαχη υπηρεσία ανατέθηκε στο πλαίσιο αυτοτελούς διαδικασίας κατόπιν της 35176/14.6.2019 διακήρυξης, η δε προϋπολογιζόμενη δαπάνη των ανωτέρω τμημάτων υπολείπεται του ποσού των 200.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, η προαναφερθείσα διαδικασία δεν υπόκειται, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά σε προηγούμενη σκέψη (Ι), στον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Κατόπιν αυτών, τα στοιχεία της εν λόγω διαδικασίας απαραδέκτως υποβάλλονται για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας ενώπιον του παρόντος Κλιμακίου, το οποίο πρέπει να απέχει του ελέγχου.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/389/2022
ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΜΟΙ:Με την από 15.1.2015 έφεση ζητείται παραδεκτώς η ακύρωση της 4687/139915/6.11.2014 πράξης του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με την οποία καταλογίστηκε σε βάρος του εκκαλούντος συνεταιρισμού το ποσό των 187.527,51 ευρώ, που φέρεται ότι εισέπραξε αχρεωστήτως ως οικονομική ενίσχυση για την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου «Εκσυγχρονισμός ελαιοτριβείου», το οποίο συγχρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΕΓΤΠΕ) στο πλαίσιο των Κανονισμών 866/1990 και 951/1997, του Β΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης (ΚΠΣ). Περαιτέρω, με την από 3.6.2015 έφεση ζητείται παραδεκτώς η ακύρωση της 5158/150752/28.11.2014 πράξης του ίδιου ως άνω Γενικού Γραμματέα, με την οποία καταλογίστηκε σε βάρος του εκκαλούντος συνεταιρισμού το ποσό των 67.695,22 ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί στους τόκους του προαναφερθέντος, καταλογισθέντος με την 4687/139915/6.11.2014, ποσού.(....)Τέλος, αλυσιτελώς προβάλλεται ότι είναι καταχρηστική η επιβολή τόκων σε βάρος του εκκαλούντος, δεδομένου ότι το κονδύλιο των τόκων αποτελεί αυτόθροη συνέπεια του καταλογισμού συγκεκριμένου ποσού, καθόσον προβλέπεται ρητά (βλ. άρθρα 5 και 6 της ΚΥΑ 2007892/461/27.5.1998) η υποχρέωση επιστροφής του καταλογισθέντος ποσού ενίσχυσης εντόκως από την ημερομηνία καταβολής του στον δικαιούχο. Ως εκ τούτου και δεδομένου ότι το έντοκο της οφειλής προβλέπεται στο ισχύον κανονιστικό πλαίσιο, αποτελεί δε αναγκαίο παρακολούθημα του ανακτώμενου ποσού, επιβάλλεται κατά δεσμία αρμοδιότητα (πρβλ. ΕλΣυν Ι Τμ. 1857/2017).Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι κρινόμενες εφέσεις πρέπει να γίνουν εν μέρει δεκτές και να μειωθεί ο καταλογισμός του εκκαλούντος στα 2/6 του καταλογισθέντος σε βάρος του ποσού με την 4687/139915/6.11.2014 πράξη του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ήτοι στο ποσό των 62.509,16 ευρώ, πλέον των αναλογούντων στο ποσό αυτό τόκων.Συνεκδικάζει τις από 15.1.2015 (ΑΒΔ 82/16.1.2015) και από 3.6.2015 (ΑΒΔ 1174/5.6.2015) εφέσεις του Αγροτικού Συνεταιρισμού με την επωνυμία «…».Δέχεται εν μέρει τις εφέσεις αυτές.Μεταρρυθμίζει τις 4687/139915/6.11.2014 και 5158/150752/28.11.2014 πράξεις καταλογισμού του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.