×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ.ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/304/2025

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η Πράξη 304/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για το έργο «ΔΙΚΤΥΟ ΟΜΒΡΙΩΝ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΝΙΚΟΠΟΛΗΣ ΔΗΜΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ», προϋπολογισμού 3.850.000,00 ευρώ. Η ανάθεση έγινε στην εταιρεία «… ΑΤΕ». Σημειώνεται ότι η προσφορά του αναδόχου κρίθηκε αρχικά ως ασυνήθιστα χαμηλή, αλλά η αιτιολόγησή της έγινε δεκτή. Επίσης, αναφέρεται ότι προδικαστική προσφυγή κατά της κατακύρωσης ακυρώθηκε από το Διοικητικό Εφετείο Θεσσαλονίκης. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν διαπιστώθηκαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες κατά τη διαδικασία και ως εκ τούτου δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/1078/2018

Με την προδικαστική προσφυγή ζητείται η ακύρωση της πρόσκλησης για την επιλογή αναδόχου κατασκευής έργου με τίτλο «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΖΗΜΙΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΑΠΟ ΕΝΤΟΝΑ ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ, ΣΤΟ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΗΣ ΠΕ ΧΑΝΙΩΝ», 5ο Υποέργο: «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΖΗΜΙΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΑΠΟ ΕΝΤΟΝΑ ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ, ΣΤΟ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΔΗΜΟΥ ΧΑΝΙΩΝ, Β΄ ΧΑΝΙΩΝ» και επομένως ολόκληρης της διαγωνιστικής διαδικασίας. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η επείγουσα αποκατάσταση ζημιών και υποδομών του επαρχιακού οδικού δικτύου λόγω έντονων καιρικών φαινομένων (καταιγίδες και πλημμύρες) που προκάλεσαν καταστροφές, με συγκεκριμένες εργασίες όπως επισκευές οδοστρώματος, καθαρισμοί, αποκαταστάσεις σήμανσης και αντιστήριξη πρανών, με στόχο την επαναφορά της ασφαλούς κυκλοφορίας.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/64/2025

Η Πράξη 64/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά στον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για το έργο «ΔΙΚΤΥΟ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΑΚΑΘΑΡΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΠΡΟΧΩΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΚΗΔΟΝΟΣ (υποέργο Ι)». Το έργο, με προϋπολογισμό 4.057.258,06 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α., χρηματοδοτείται μέσω του Προγράμματος «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ». Λόγω έλλειψης προσωπικού, η αρμοδιότητα υλοποίησης μεταφέρθηκε από τη Δ.Ε.Υ.Α.Χ. στον Δήμο Χαλκηδόνος μέσω προγραμματικής σύμβασης. Στον διαγωνισμό υποβλήθηκαν 14 προσφορές, πραγματοποιήθηκε αξιολόγηση και αιτιολόγηση ασυνήθιστα χαμηλών προσφορών. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν διαπιστώθηκαν νομικές πλημμέλειες κατά τη διαδικασία ανάδειξης αναδόχου, και ως εκ τούτου, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ των συμβαλλομένων μερών και της αναδόχου εταιρείας «.. ΑΤΕ».


ΕΑΔΗΣΥ/57/2023

Με την υπό εξέταση προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται όπως ακυρωθεί η υπ΄ αριθμ. … απόφαση της οικονομικής επιτροπής της …, με την οποία εγκρίθηκε το, …, Πρακτικό (αποσφράγιση - αξιολόγηση των (υπό)φακέλων «δικαιολογητικά συµµετοχής» και «οικονοµική προσφορά» - «ανάδειξη προσωρινού μειοδότη») της επιτροπής διενέργειας του υπόψη διαγωνισμού, που εκδόθηκε στο πλαίσιο του δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου για την κατασκευή του έργου με τίτλο: «ΔΙΚΤΥΟ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΟΜΒΡΙΩΝ …» προϋπολογισμού 1.520.000,00 πλέον Φ.Π.Α. 24%, Κωδικοί CPV: με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής (… διακήρυξη, συστημικός αριθμός Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ: …). 


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΟ Ε/5/2025

Η Πράξη 05/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά στον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για το έργο «Ανάπλαση Λεωφόρου Αθηνών-Σουνίου, κάθετων οδών και όμορων πλατειών εντός σχεδίου πόλεως Κερατέας» του Δήμου Λαυρεωτικής, συνολικού συμβατικού τιμήματος 4.104.773,72 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η ανάθεση έπρεπε να γίνει με κριτήριο τη βέλτιστη σχέση ποιότητας-τιμής. Σημειώνεται ότι η νομιμότητα του κριτηρίου, καθώς και των ποιοτικών υποκριτηρίων (Κ.2 και Κ.3), είχε αμφισβητηθεί με προσφυγές, οι οποίες απορρίφθηκαν από την ΕΑΔΗΣΥ και το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών. Το Κλιμάκιο, εξετάζοντας τα στοιχεία του φακέλου και το συμπληρωματικό Πρακτικό αιτιολόγησης των βαθμολογιών, διαπίστωσε ότι δεν υπήρχαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες κατά την ανάδειξη αναδόχου, και ως εκ τούτου δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης.


ΑΕΠΠ/1705/2021

Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία εγκρίνει το Πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού και κατακυρώνει τον διαγωνισμό στην ένωση οικονομικών φορέων «...». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά το έργο «ΑΡΔΕΥΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ...» με προϋπολογισμό 441.945,67 € συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι τα δικαιολογητικά κατακύρωσης της ανθυποψήφιας κοινοπραξίας περιέχουν ελλειμματικές ή μη έγκυρες ψηφιακές υπογραφές, με αποτέλεσμα η προσφορά της να έπρεπε να απορριφθεί. Η προδικαστική προσφυγή επικεντρώνεται στην παράβαση των όρων της διακήρυξης και των διατάξεων του ν. 4412/2016 σχετικά με την υποχρεωτική χρήση εγκεκριμένων ηλεκτρονικών υπογραφών και χρονοσημάνσεων.


ΝΣΚ/465/2000

Αθλητισμός. Υποκατάσταση αναδόχου του έργου "Ανάπτυξη και ποιοτική αναβάθμιση του Σταδίου Γ.ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ στην περιοχή Ν.Φαλήρου".(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μπορεί να εγκριθεί η υποκατάσταση της ανώνυμης εταιρείας "ΑΛΤΕ ΑΤΕ" αρχικής αναδόχου του έργου "Ανάπτυξη και ποιοτική αναβάθμιση του Σταδίου Γ.Καραϊσκάκης στην περιοχή Ν.Φαλήρου" από την ανώνυμη εταιρεία "Στάδιο Γ.Καραϊσκάκης Ανώνυμη Εταιρεία Ανάπτυξης", εάν η Προϊσταμένη Αρχή κρίνει ότι η προτεινόμενη προς υποκατάσταση εταιρεία έχει τα προσόντα που απαιτεί η διακήρυξη και παρέχει, κατά την κρίση αυτής (Προϊσταμένης Αρχής), τα απαραίτητα εχέγγυα για την κατασκευή του έργου και ειδικότερα ότι εξασφαλίζει με προηγούμενη πρόσθετη έγκυρη συμφωνία την υποχρεωτική σύμπραξη της αρχικής αναδόχου "ΑΛΤΕ ΑΤΕ" για το σκοπό αυτό (εκτέλεση του άνω έργου) και ότι υπάρχουν στο πρόσωπο αυτής τα προσόντα που απαιτήθηκαν για την ανάληψη του έργου ως και τα απαραίτητα εχέγγυα για την κατασκευή του έργου.


ΑΕΠΠ/1163/2021

Οι προσφεύγοντες οικονομικοί φορείς ζητούν την ακύρωση της Απόφασης 128/2021 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου ..., η οποία κρίθηκε αποδεκτή και ορίστηκε ως ανάδοχος ο οικονομικός φορέας ... για τη σύναψη δημόσιας σύμβασης σχετικά με το «ΑΡΔΕΥΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ... Δ.Κ ..., Δ.Ε ... ΔΗΜΟΥ ...», εκτιμώμενης αξίας 356.407,80 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την κατασκευή αρδευτικού δικτύου στην εν λόγω περιοχή. Οι προσφυγές ασκήθηκαν μετά την κοινοποίηση της απόφασης στις 21-5-2021, η οποία δημοσιεύθηκε στον ΚΗΜΔΗΣ με Μοναδικό ΑΔΑ ... την 18-1-2021 και στον ΕΣΗΔΗΣ. Οι προσφεύγοντες ισχυρίζονται ότι τα δικαιολογητικά του ανάδοχου δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις της διακήρυξης, ιδίως ως προς την έλλειψη προηγμένης ηλεκτρονικής υπογραφής σε υποχρεωτικά έγγραφα και την απουσία απαιτούμενων βεβαιώσεων.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΟ Ε/28/2025

Η Πράξη 28/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για την εκτέλεση του έργου «Κατασκευή 2 Συγκροτημάτων των 13 Διαμερισμάτων στο Στρατόπεδο “ΓΚΙΑΛΑ”» στη Χίο, προϋπολογισμού 3.225.806,45 ευρώ. Το έργο χρηματοδοτείται από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης. Η ανάθεση έγινε με ανοικτό διαγωνισμό, με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά μόνο βάσει τιμής, και αναδείχθηκε ανάδοχος ο οικονομικός φορέας «...ΑΤΕ». Το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι, μετά τον έλεγχο, δεν διαπιστώθηκαν νομικές πλημμέλειες στη διαδικασία και, συνεπώς, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (ΥΠΕΘΑ) και του αναδόχου, με επισήμανση για την τήρηση των διατάξεων του ν.4412/2016 σε περίπτωση τροποποιήσεων.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/65/2025

Η Πράξη 65/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας για το έργο «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΑΚΑΘΑΡΤΩΝ ΟΙΚΙΣΜΟΥ Ν. ΑΓΧΙΑΛΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΚΗΔΟΝΟΣ». Το έργο, αρχικού προϋπολογισμού 1.899.193,55 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), υλοποιείται από την Ε.Υ.Α.Θ. Παγίων κατόπιν προγραμματικής σύμβασης με τη Δ.Ε.Υ.Α.Χ. και χρηματοδοτείται κυρίως από το πρόγραμμα «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ». Ο διαγωνισμός, με κριτήριο ανάθεσης τη χαμηλότερη τιμή, κατέληξε στην ανάδειξη της εταιρείας «... ΑΤΕ» ως αναδόχου με συμβατικό τίμημα 1.354.311,82 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), αφού προηγουμένως έγινε αποδεκτή η αιτιολόγηση της ασυνήθιστα χαμηλής προσφοράς της. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν διαπιστώθηκαν νομικές πλημμέλειες κατά τη διαδικασία ανάδειξης αναδόχου και, ως εκ τούτου, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/168/2025

Η Πράξη 168/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για το έργο «Κατασκευή Σχολικού Κέντρου Γουβιών - Κοντοκαλίου», προϋπολογισμού 4.314.516,13 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Το έργο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» και αφορά την ανέγερση συγκροτήματος για τη στέγαση/συγχώνευση των σχολικών μονάδων Γουβιών και Κοντοκαλίου. Κατά τη διαγωνιστική διαδικασία, υπήρξε προδικαστική προσφυγή από τον δεύτερο μειοδότη, η οποία έγινε εν μέρει δεκτή από την ΕΑΔΗΣΥ, οδηγώντας στην ακύρωση της αρχικής ανάδειξης. Μετά τη συμμόρφωση προς την απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ, ανάδοχος αναδείχθηκε τελικά ο οικονομικός φορέας «ΔΕΥΚΩΝ ΑΤΕ» (δεύτερος μειοδότης). Το Κλιμάκιο διαπίστωσε ότι δεν υπάρχουν νομικές πλημμέλειες στη διαδικασία ανάδειξης και, ως εκ τούτου, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Δήμου Κεντρικής Κερκύρας & Διαποντίων Νήσων και του «ΔΕΥΚΩΝ ΑΤΕ».