×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/191/2025

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η Πράξη 191/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η οποία συνεδρίασε στις 20.6.2025, αφορά στον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας και του σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια πετρελαίου κίνησης (diesel) για τις ανάγκες του Πλοηγικού Σταθμού Πειραιά για την περίοδο 2025-2028. Η προϋπολογιζόμενη δαπάνη ανέρχεται σε 1.924.800,00 ευρώ. Ο ανοιχτός διεθνής διαγωνισμός προκηρύχθηκε από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με κριτήριο ανάθεσης το υψηλότερο ποσοστό έκπτωσης. Από τις υποβληθείσες προσφορές, αναδείχθηκε οριστικός ανάδοχος ο οικονομικός φορέας που προσέφερε έκπτωση 4,60%. Το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη ότι δεν εκκρεμούν ένδικα μέσα και δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες, αποφάνθηκε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης με τον ανακηρυχθέντα ανάδοχο.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/308/2003

Σύναψη συμβάσεως παροχής υπηρεσιών με διαπραγμάτευση – βελτίωση οικονομικών και τεχνικών προσφορών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Επί διαδικασίας αναθέσεως συμβάσεως με διαπραγμάτευση κατόπιν δημοσίευσης προκήρυξης, εφόσον υφίσταται σχετική πρόβλεψη στην πράξη πρόσκλησης προς υποβολή προσφορών, επιτρέπεται η συνέχιση της διαπραγμάτευσης με τον ανακηρυχθέντα προσωρινό ανάδοχο προς βελτίωση της οικονομικής και τεχνικής προσφοράς του. Η ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου αποκλείει την συνέχιση της διαπραγμάτευσης με τους λοιπούς υποψηφίους, οι οποίοι θεωρούνται αποκλεισθέντες. Η αναθέτουσα αρχή δύναται, να ζητήσει την υποβολή νέων βελτιωμένων και κατάλληλων οικονομικών και τεχνικών προσφορών από όλους τους υποψηφίους, εάν η επιτροπή αξιολόγησης εισηγηθεί ότι οι υποβληθείσες προσφορές δεν είναι κατάλληλες ή συμφέρουσες για το Δημόσιο.


ΕΣ.ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/305/2025

Η Πράξη 305/2025 του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης (Ι.Φ.Σ.) για το έργο «Αποκατάσταση και Εκσυγχρονισμός των δικτύων Άρδευσης του Τ.Ο.Ε.Β. Ταυρωπού», συνολικού προϋπολογισμού πληρωμών διαθεσιμότητας 105.400.000,00 ευρώ (πλέον Φ.Π.Α.). Η διαδικασία ανάθεσης, που υλοποιήθηκε ως Σύμπραξη Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), περιλάμβανε Α' Φάση, Διάλογο και Υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι, παρά τις μεταβολές στη σύνθεση του αναδόχου και την αντικατάσταση φορέα λόγω δυνητικού λόγου αποκλεισμού (που αντιμετωπίστηκε με ικανοποιητικά επανορθωτικά μέτρα), η διαδικασία ολοκληρώθηκε επιτυχώς και χωρίς ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες. Κατά συνέπεια, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου Σύμβασης Σύμπραξης με τον ανακηρυχθέντα ανάδοχο.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/186/2025

Η Πράξη 186/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά στον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια είκοσι (20) ασθενοφόρων οχημάτων προνοσοκομειακής φροντίδας, τύπου Β 4X4 Diesel, για την 6η Υγειονομική Περιφέρεια. Ο προϋπολογισμός της δαπάνης ανερχόταν σε 1.806.451,61 ευρώ πλέον Φ.Π.Α.. Στον επαναπροκηρυχθέντα διεθνή διαγωνισμό υποβλήθηκε μόνο μία προσφορά από τον οικονομικό φορέα «.. Α.Ε.», η οποία κρίθηκε ως η πλέον συμφέρουσα οικονομικά βάσει της βέλτιστης σχέσης ποιότητας–τιμής. Η Επιτροπή του Διαγωνισμού πρότεινε την οριστική κατακύρωση. Το Κλιμάκιο αποφάνθηκε ότι δεν προέκυψαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαγωνιστική διαδικασία. Συνεπώς, δε κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/96/2025

Η Πράξη 96/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου συνεδρίασε στις 6 Μαρτίου 2025 για τη διενέργεια ελέγχου νομιμότητας σχεδίου σύμβασης για το έργο «Υποέργο 5: “Αισθητική, ενεργειακή και περιβαλλοντική αναβάθμιση υποδομών ψυχαγωγίας σε κοινόχρηστους χώρους του Δήμου Δυτικής Λέσβου”» συνολικού προϋπολογισμού 2.070.024 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Το Κλιμάκιο έκρινε ότι, παρόλο που η σύμβαση είναι μεικτή, το κύριο αντικείμενο της, η προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού παιδικών χαρών (1.725.586 ευρώ), υπερτερεί σαφώς του τμήματος των εργασιών (344.438 ευρώ). Κατά την καθ' ύλην κατανομή αρμοδιοτήτων, το Ε΄ Κλιμάκιο είναι αρμόδιο για έργα, ενώ το ΣΤ΄ Κλιμάκιο για προμήθειες. Συνεπώς, το Ε΄ Κλιμάκιο έκρινε εαυτό αναρμόδιο και παραπέμπει τον φάκελο στο ΣΤ΄ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.


ΕΑΔΗΣΥ/271/2022

Με την υπό κρίση Προδικαστική Προσφυγή της, η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της με αριθμ. … Διακήρυξης του Γενικού Νοσοκομείου … και δη την ακύρωση, άλλως τροποποίηση των όρων 1.2. και 1.1. της παρ. 1 των Τεχνικών Προδιαγραφών της άνω Διακήρυξης, με την οποία προκηρύχθηκε ανοιχτός διεθνής διαγωνισμός για την επιλογή αναδόχου για την προμήθεια και εγκατάσταση Ιατροτεχνολογικού Εξοπλισμού για την κάλυψη αναγκών διαφόρων τμημάτων του Γενικού Νοσοκομείου … - Υποέργο 7: Προμήθεια Υπερηχογράφων, συνολικού προϋπολογισμού 223.000,00€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24% (προϋπολογισμός άνευ του αναλογούντος ΦΠΑ 179.838,71€, ΦΠΑ: 43.161,29 €), με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, βάσει της βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής. 


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/120/2025

Η Πράξη 120/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου συνεδρίασε στις 31 Μαρτίου 2025 για να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου της 4ης τροποποίησης - παράτασης της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής, του Δήμου Κορυδαλλού και της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, για την υλοποίηση του έργου «Κατασκευή κλειστού γυμναστηρίου – κολυμβητηρίου και δύο γηπέδων αντισφαίρισης». Η τροποποίηση περιλαμβάνει παράταση είκοσι (20) μηνών, επεκτείνοντας τη διάρκεια της σύμβασης έως τις 7.11.2026. Επιπλέον, τροποποιείται το άρθρο 5 ώστε η δυνατότητα παράτασης να φτάνει συνολικά τους εξήντα (60) επιπλέον μήνες. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν διαπιστώνονται νομικές πλημμέλειες στο ελεγχόμενο σχέδιο και δεν κωλύεται η υπογραφή του, υπό την προϋπόθεση ότι θα απαλειφθεί συγκεκριμένη αναφορά σε καταργημένο νόμο (ν.4129/2013) από το κείμενο της σύμβασης.


ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/104/2025

Η Πράξη 104/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου συνεδρίασε στις 18.3.2025 για να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για την Ομάδα 5 (λιπαντικά) της προμήθειας υγρών καυσίμων και λιπαντικών Δήμου Τανάγρας, συνολικού προϋπολογισμού 1.791.837,31 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. για όλες τις Ομάδες. Αντικείμενο του ελέγχου ήταν αποκλειστικά η Ομάδα 5, με κριτήριο κατακύρωσης τη χαμηλότερη τιμή. Μετά την απόρριψη της προσφοράς του οικονομικού φορέα «Κλώνης Δημήτριος» λόγω μη υποβολής εγγυητικής επιστολής, ο οικονομικός φορέας «Κούρτη Ευγενία» αναδείχθηκε προσωρινός και τελικός ανάδοχος με προσφορά 168.122,14 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. Το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι δεν προκύπτουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαδικασία και δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, το οποίο περιλαμβάνει και ρήτρα αναπροσαρμογής τιμής.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/191/2025

Η Πράξη 191/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας της ανάδειξης αναδόχου (εταιρεία "..Α.Ε.") και του σχεδίου σύμβασης για το έργο "ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΜΟΝΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΜΕΑ ΚΑΡΒΑΛΗ - ΤΟΞΟΤΕΣ" της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., με συμβατικό τίμημα 140.597.820,77 ευρώ. Το Κλιμάκιο αναβάλλει την οριστική του κρίση, καθώς εκκρεμούν ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας αιτήσεις ακύρωσης κατά των αποφάσεων κήρυξης αναγκαστικής απαλλοτρίωσης. Ζητείται η προσκόμιση της ειδικής μελέτης εκτίμησης και αντιμετώπισης κινδύνων ασφαλείας, την εκπόνηση της οποίας διέταξε η 38/2025 απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ, λόγω της γειτνίασης του έργου με μονάδα εμπίπτουσα στην οδηγία SEVESO.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/154/2025

Η Πράξη 154/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάθεσης και του σχεδίου σύμβασης για το έργο της ΕΥΑΘ Α.Ε., «Αντικατάσταση των δύο ωθητικών αγωγών του Αντλιοστασίου Αποχέτευσης ΑΑ12 και έργα βελτίωσης της λειτουργίας του αποχετευτικού δικτύου της περιοχής Ανάληψης». Το έργο, προϋπολογισμού 3.350.000,00 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), ανατέθηκε μέσω ανοικτής διαδικασίας με κριτήριο τη χαμηλότερη τιμή. Κατατέθηκε μόνο μία προσφορά. Το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη την έγκριση των πρακτικών του διαγωνισμού και τη βεβαίωση ότι δεν εκκρεμούν ένδικα μέσα, διαπίστωσε ότι δεν υπήρξαν νομικές πλημμέλειες και αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης με την ένωση εταιρειών που αναδείχθηκε ανάδοχος.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΟ Ε/42/2025

Η Πράξη 42/2025 του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου συνεδρίασε για να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης του έργου του Δήμου Νεάπολης - Συκεών με τίτλο «Συντηρήσεις σχολικών συγκροτημάτων και δημοτικών κτιρίων...». Η προϋπολογιζόμενη δαπάνη του έργου ανέρχεται σε 1.451.612,90 ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.. Το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη το άρθρο 324 του ν.4700/2020, αποφάσισε ότι ο έλεγχος νομιμότητας για έργα με δαπάνη μεταξύ 300.000,00 ευρώ και 1.700.000,00 ευρώ (ΕΚΤΟΣ ΦΠΑ) εμπίπτει στην αρμοδιότητα του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Κατά συνέπεια, το Κλιμάκιο κρίθηκε αναρμόδιο και παραπέμπει τον φάκελο στον Επίτροπο της Υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου ΟΤΑ ΙΙ Θεσσαλονίκης (Καλαμαριά).