×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

2/2025

Τύπος: Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:
ΦΕΚ: 5942/Β/07.11.2025

Έγκριση καταχώρησης/εγγραφής του δικαιώματος πλήρους και αποκλειστικής κυριότητας του Ελληνικού Δημοσίου σε πέντε ακίνητα στην Πλάκα (Αθήνα) - Παροχή εξουσιοδότησης.


ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

100/2019

Παροχή εξουσιοδότησης προς τον Υπουργό Οικονομικών προκειμένου να ανακαλέσει εν μέρει την ΥΠΟΙΚ 0004586 ΕΞ 2018/19.06.2018 απόφασή του, με την οποία μεταβιβάσθηκαν στην ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε.» 10.119 ακίνητα κυριότητας του Ελληνικού Δημοσίου.


3/2021

Παροχή εξουσιοδότησης προς τον Υπουργό Οικονομικών, προκειμένου να ανακαλέσει εν μέρει την υπό στοιχεία ΥΠΟΙΚ 0004586 ΕΞ 2018/ 19.06.2018 απόφασή του, με την οποία μεταβιβάσθηκαν στην ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε.» δέκα χιλιάδες εκατόν δέκα εννέα (10.119) ακίνητα κυριότητας του Ελληνικού Δημοσίου.


2508/110703/2017

«Τακτοποίηση αυθαίρετων κτισμάτων σε ακίνητα κυριότητας Ελληνικού Δημοσίου με διαχείριση από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων».(ΑΔΑ:ΨΕ034653ΠΓ-6ΝΛ)


ΥΠΟΙΚ 0004586 ΕΞ 2018

Μεταβίβαση, κατ’ άρθρα 196 παρ. 6 και 209 του ν. 4389/2016, ακινήτων στην Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία «Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε.» (ΕΤ.Α.Δ. Α.Ε.), σύμφωνα με την αριθμ. 86/18.06.2018 απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής.

3/2021- ΦΕΚ: 4962/Β/2021:Παροχή εξουσιοδότησης προς τον Υπουργό Οικονομικών, προκειμένου να ανακαλέσει εν μέρει την υπό στοιχεία ΥΠΟΙΚ 0004586 ΕΞ 2018/ 19.06.2018 απόφασή του, με την οποία μεταβιβάσθηκαν στην ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε.» δέκα χιλιάδες εκατόν δέκα εννέα (10.119) ακίνητα κυριότητας του Ελληνικού Δημοσίου.

52054 ΕΞ 2019- ΦΕΚ: 1866/Β/27.5.2019 -Μερική ανάκληση της ΥΠΟΙΚ 0004586 ΕΞ 2018/19.06.2018 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών (Β΄2320).


ΔΕΔ/Θεσ/1044/2025

Η απόφαση 1044/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξης προσδιορισμού φόρου κληρονομιάς ύψους 46.870,91€, που εκδόθηκε από την ΔΟΥ Πρέβεζας. Ο προσφεύγων αμφισβήτησε την πράξη επικαλούμενος παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου και ισχυριζόμενος ότι τα ακίνητα που προστέθηκαν στην κληρονομική του μερίδα (ως εξ αδιαθέτου κληρονόμος μετά την αποποίηση του πατέρα του) δεν ανήκαν στην κληρονομιαία περιουσία του παππού του, αλλά είχαν κτηθεί από τον πατέρα του με έκτακτη χρησικτησία. Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό της παραγραφής εφαρμόζοντας τις δεκαετείς/δεκαπενταετείς προθεσμίες του Ν.2961/2001. Επίσης, απέρριψε τον ισχυρισμό περί κυριότητας, καθώς ο προσφεύγων δεν προσκόμισε πιστοποιητικό μεταγραφής της απόφασης χρησικτησίας, όπως απαιτεί ο Αστικός Κώδικας, και τα ακίνητα περιλαμβάνονταν στη δήλωση Ε9 του αποβιώσαντος. Συνεπώς, επικυρώθηκε η οριστική πράξη προσδιορισμού φόρου.


ΝΣΚ/275/2014

Προδήλως εσφαλμένη καταχώριση Δημοσίου ως κυρίου ακινήτου στους κτηματολογικούς πίνακες του Κτηματολογίου και διόρθωση της εγγραφής μέσω της διαδικασίας του προδήλου σφάλματος – Τήρηση ή μη της διαδικασίας του άρθρου 8 του Α.Ν. 1539/1938.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δύναται η Διοίκηση, δια της αρμόδιας υπηρεσίας, να παράσχει εξωδίκως την συναίνεση για λογαριασμό του Δημοσίου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 18 παρ.1 περ.β’ υποπερ.αα’ του Ν. 2664/1998, όπως ισχύει, για τη διόρθωση αρχικής εγγραφής ακινήτων στους κτηματολογικούς πίνακες του Οργανισμού Κτηματογραφήσεων και Χαρτογραφήσεων Ελλάδος (ΟΚΧΕ), εφόσον προκύπτει ότι εκ προδήλου σφάλματος έχουν τα ακίνητα αυτά καταχωρισθεί επ' ονόματι του Ελληνικού Δημοσίου. Στην περίπτωση αυτή δεν απαιτείται η προηγούμενη τήρηση της διαδικασίας του άρθρου 8 του Α.Ν. 1539/1938. (ομοφ.)


ΝΣΚ/27/2012

Ενέργειες της Διοίκησης μετά την έκδοση αμετάκλητης δικαστικής απόφασης επί αναγνωριστικής αγωγής κυριότητας κατά του Ελληνικού Δημοσίου, η οποία αναγνωρίζει τους ενάγοντες συγκύριους κατά ποσοστά εξ αδιαιρέτου επί του 1/2 ενός ακινήτου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με βάση το διδόμενο ιστορικό, η αμετάκλητη αναγνωριστική απόφαση, με την οποία αναγνωρίζονται οι ενάγοντες συγκύριοι κατά ποσοστά εξ αδιαιρέτου επί του 1/2 του κοινού ακινήτου, ενόψει της φύσεώς της, είναι δεσμευτική για το εναγόμενο Δημόσιο μόνο ως προς την αναγνώριση των ποσοστών συγκυριότητας των εναγόντων και ως εκ τούτου το αίτημα αυτών για απόδοση των ποσοστών τους δεν είναι δυνατόν να ικανοποιηθεί, διότι προϋποθέτει καταψηφιστική απόφαση, με την καταβολή του αναλογούντος δικαστικού ενσήμου, επιπροσθέτως δε και λύση της μεταξύ τους κοινωνίας του δικαιώματος κυριότητας επί του κοινού ακινήτου, με διανομή. (ομοφ.)


ΝΣΚ/248/2019

Τύχη των βαρών που έχουν εγγραφεί επί του μεταλλουργικού εργοστασίου και των λοιπών εγκαταστάσεων που βρίσκονται εντός των ορίων του δημοσίου μεταλλείου της Λάρυμνας, μετά τη λήξη της από 3-3-1976 μισθωτικής σύμβασης και την περιέλευση των ανωτέρω ακινήτων στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου. Δυνατότητα του Ελληνικού Δημοσίου για τη διενέργεια ανοιχτού πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκμίσθωση των μεταλλευτικών του δικαιωμάτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μετά την 30-6-2012, ημερομηνία κατά την οποία περιήλθαν στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου το μεταλλουργικό εργοστάσιο και οι λοιπές εγκαταστάσεις που βρίσκονται εντός των ορίων των παραχωρήσεων του δημοσίου μεταλλείου της Λάρυμνας, το δικαίωμα κυριότητας της, μέχρι το χρονικό αυτό σημείο, μισθώτριας εταιρείας καταργήθηκε και τα υφιστάμενα κατά την ημερομηνία αυτή βάρη επί των ανωτέρω ακινήτων αποσβέσθηκαν, όσα δε εγγράφηκαν μεταγενέστερα έχουν εγγραφεί ακύρως, λόγω έλλειψης της προϋπόθεσης της κτήσης κυριότητας κατά το χρόνο εγγραφής τους, από την οφειλέτιδα εταιρεία. Το Ελληνικό Δημόσιο υπό την ιδιότητά του ως κυρίου των εν λόγω ακινήτων νομιμοποιείται να ζητήσει την εξάλειψη των βαρών που έχουν εγγραφεί επ’ αυτών, η οποία θα γίνει είτε με τη συναίνεση των ενυπόθηκων δανειστών και, σε περίπτωση που αυτοί αρνηθούν, με δικαστική απόφαση που θα εκδοθεί από τα αρμόδια δικαστήρια μετά από αίτημα του έχοντος προς τούτο έννομο συμφέρον Ελληνικού Δημοσίου. Ανεξαρτήτως, όμως, από τις ενέργειες στις οποίες θα προβεί για την εξάλειψη των βαρών που έχουν εγγραφεί επί των προαναφερθέντων ακινήτων, το Ελληνικό Δημόσιο δύναται να χωρήσει νομίμως στην προβλεφθείσα ρητά, στην παράγραφο 7 του άρθρου 55 του ν. 4223/2013, διαδικασία ανοιχτού πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκμίσθωση των μεταλλευτικών του δικαιωμάτων στο ίδιο ως άνω δημόσιο μεταλλείο (ομόφ.).


ΔΕΔ/Θεσ/1315/2025

Η απόφαση 1315 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή ενός φορολογούμενου κατά δύο πράξεων του προϊσταμένου της ΔΟΥ Δράμας: της πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου κληρονομιάς (αριθμ. ../26-02-2025) και της πράξης επιβολής προστίμου άρθρου 53 ΚΦΔ (αριθμ. ../26-02-2025). Ο προσφεύγων, κληρονόμος από διαθήκη, είχε αρχικά δηλώσει το 1994 την ψιλή κυριότητα για ισόγεια οικία. Μετά τον θάνατο της επικαρπώτριας το 2015, υπέβαλε το 2025 τροποποιητική δήλωση, συμπεριλαμβάνοντας τον πρώτο όροφο της οικίας, με αποτέλεσμα την έκδοση των προσβαλλόμενων πράξεων για φόρο ύψους 8.668,60€ επί της πλήρους κυριότητας και πρόστιμο 100,00€. Η ΔΕΔ απέρριψε τους ισχυρισμούς του περί νομικής πλάνης κατά την υποβολή της τροποποιητικής δήλωσης και παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου, καθώς η φορολογική υποχρέωση για το μη δηλωθέν στοιχείο γεννήθηκε το 2015 με τη συνένωση επικαρπίας.


ΝΣΚ/110/2018

Εκχώρηση απαίτησης από εγγύηση και μεταβίβαση υποθήκης υπέρ Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Η πιστώτρια τράπεζα μπορεί να υπεισέλθει στην υποθηκική τάξη του Ελληνικού Δημοσίου, με ταυτόχρονη ρητή και ανεπιφύλακτη δήλωσή της περί ελευθερώσεως του Δημοσίου από την χορηγηθείσα υπέρ αυτής εγγύηση. (πλειοψ.) β) Για την υπεισέλευση της τράπεζας στην υποθηκική τάξη του Ελληνικού Δημοσίου, εκδίδεται απόφαση του Υπουργού Οικονομικών με την οποία εκχωρείται στην τράπεζα η υπό αίρεση απαίτηση του Ελληνικού Δημοσίου κατά του δανειολήπτη. Λόγω της εκχώρησης συμμεταβιβάζεται και η εμπράγματη ασφάλεια της υποθήκης, ως παρεπόμενο δικαίωμα που ακολουθεί την (υπό αίρεση) απαίτηση. (πλειοψ.) γ) Η εκχώρηση της υπό αίρεση απαίτησης και του παρεπόμενου δικαιώματος της υποθήκης επί των ακινήτων της δανειολήπτριας εταιρείας, η συναίνεση του δανειολήπτη καθώς και η παραίτηση της πιστώτριας από το δικαίωμα διεκδίκησης της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου και λήψης οποιωνδήποτε μέτρων είσπραξης του εγγυημένου ποσού από το Δημόσιο, δεν απαιτείται να γίνουν με συμβολαιογραφική πράξη, αλλά αρκεί να γίνουν εγγράφως, στην περίπτωση δε του Ελληνικού Δημοσίου με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, ενώ, κατά το άρθρο 1312 ΑΚ, απαιτείται να γίνει σημείωση της μεταβολής (εκχωρήσεως) στο οικείο Κτηματολογικό Γραφείο, στο οποίο είναι μεταγεγραμμένη η συμβολαιογραφική πράξη εγγραφής της υποθήκης υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου. (πλειοψ.) δ) Η, μετά την εκχώρηση από το Δημόσιο της υπό αίρεση απαίτησής του κατά της δανειολήπτριας εταιρείας, υπεισέλευση της εκδοχέως τράπεζας, στην υποθηκική τάξη του Δημοσίου, δεν επηρεάζει τα δικαιώματα τρίτου δανειστή της δανειολήπτριας, για την εξασφάλιση του οποίου έχει εγγραφεί επί του ίδιου ακινήτου προσημείωση υποθήκης επόμενης τάξης. (πλειοψ.)