×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/148/2018

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4336/2015/Δ9

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΩΝ ΕΞΟΔΩΝ:..Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εκπροσώπηση του Π.Ο.Φ.Τ.Μ.Μ. …στο 40ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους …, εμπίπτει στις αρμοδιότητες του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του νομικού αυτού προσώπου, σύμφωνα και με τα ρητώς οριζόμενα στο άρθρο 6 του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του (βλ. σκέψη ΙΙΙ). Για το λόγο αυτό, άλλωστε, εγκρίθηκαν και καταβλήθηκαν από το φορέα οι δαπάνες μετακίνησης του προσώπου αυτού. Αντιθέτως, στις αρμοδιότητες της φερόμενης ως δικαιούχου υπαλλήλου, υπεύθυνης προγραμματισμού και δημοσίων σχέσεων Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους .. δεν εμπίπτει η εκπροσώπηση του Οργανισμού σε διεθνή φεστιβάλ, αλλά η γραμματειακή υποστήριξη του γραφείου Διοίκησης του παραπάνω φεστιβάλ, προκειμένου αυτό να λειτουργεί αποτελεσματικά, καθώς και άλλες συναφείς με αυτήν εργασίες (βλ. και άρθρο 5 του σχετικού Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας, σκέψη ΙΙΙ της παρούσας). Εξάλλου, δεν προκύπτει ότι στην εξεταζόμενη περίπτωση ανέκυψε υπηρεσιακή ανάγκη που επέβαλλε την εκπροσώπηση του φορέα από περισσότερα του ενός άτομα και, κατά συνέπεια, μη νομίμως εντέλλονται οι ελεγχόμενες δαπάνες μετακίνησης, κατά παράβαση από τον φορέα της παραγράφου 3 του άρθρου 2 της υποπαραγράφου Δ.9. της παραγράφου Δ. του ν. 4336/2015, στην οποία θεσπίζεται η υποχρέωσή του να αντιμετωπίζει με τον προσφορότερο και οικονομικότερο τρόπο την κάλυψη των πραγματικών αναγκών μετακίνησης των υπαλλήλων του, ώστε να επιτυγχάνεται η κατά το δυνατόν ηπιότερη επιβάρυνση του προϋπολογισμού του, όπως βασίμως προβάλλει ο Αναπληρωτής Επίτροπος με την έκθεση διαφωνίας. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη ότι η φερόμενη ως δικαιούχος υπάλληλος διεκπεραιώνει, πράγματι, ένα σημαντικό κομμάτι των εργασιών του φεστιβάλ στην Ελλάδα, αλλά αναλαμβάνει και υποχρεώσεις του φεστιβάλ στο εξωτερικό με αποτέλεσμα να της απευθύνουν προσωπικά πρόσκληση συμμετοχής οι διοργανωτές αυτών σε πολλές περιπτώσεις, μεταξύ των οποίων και η εξεταζόμενη, και συνεκτιμώντας τον ισχυρισμό του διατάκτη ότι η εν λόγω υπάλληλος, εκμεταλλευόμενη την πολύχρονη εμπειρία της εκτελεί επιτυχώς καθήκοντα εκπροσώπησης του Οργανισμού σε ελληνικά και διεθνή φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους εδώ και πολλά έτη, πριν ακόμα να της ανατεθούν και επισήμως με την 104/880/18.4.2018 απόφαση του Προέδρου του,  το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των αναφερόμενων στις σκέψεις ΙΙ και ΙΙΙ της παρούσας διατάξεων, αλλά επειδή θεώρησαν, συγγνωστώς, ότι στα καθήκοντα της εν λόγω υπαλλήλου εμπίπτει η εκπροσώπηση του Οργανισμού στο 40ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους .., παράλληλα με τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή αυτού.(συγγνωστή πλάνη)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/18/2019

Εκτέλεση εργασιών συντήρησης κτηρίων:..Με τα δεδομένα αυτά, η επίμαχη δαπάνη δεν είναι νόμιμη ούτε κανονική, διότι α) η χρήση του κτηρίου του δημοτικού ωδείου … παραχωρήθηκε στον Οργανισμό σε χρόνο μεταγενέστερο της εκτέλεσης των εργασιών, β) η χρήση του κτηρίου του φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους … δεν έχει παραχωρηθεί καν στον Οργανισμό, γ) οι εργασίες που αφορούν σε έλεγχο λειτουργίας και συντήρηση κλιματιστικών μονάδων έπρεπε να βαρύνουν τον ΚΑΕ 10.6264.02 («Συντήρηση και επισκευή κλιματισμού») και όχι τον ΚΑΕ 10.6261.01 («Συντήρηση κτηρίων») και δ) από την οικεία βεβαίωση καλής εκτέλεσης εργασιών και τα λοιπά στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει ποιες ακριβώς εργασίες εκτελέστηκαν και παραλήφθηκαν.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/253/2019

Καταβολή αποδοχών:..Με δεδομένα τα ανωτέρω και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η πρόσληψη των φερομένων ως δικαιούχων του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, κατ’ επίκληση του άρθρου 206 του ν. 3584/2007 δεν είναι νόμιμη, όπως βασίμως προβάλλει ο αναπληρωτής Επίτροπος με τον πρώτο λόγο διαφωνίας. Και τούτο διότι οι ανάγκες που επέβαλαν την πρόσληψή τους δεν οφείλονται σε έκτακτα γεγονότα, που δεν ήταν δυνατό να προβλεφθούν κατά την προγραμματισμένη δραστηριότητα του ως άνω Οργανισμού. Συγκεκριμένα, οι ανάγκες εκτέλεσης εργασιών για την προετοιμασία, διεξαγωγή και αποκατάσταση των χώρων του Φεστιβάλ, το οποίο, όπως βεβαιώνεται στο 1306/25.6.2019 έγγραφο επανυποβολής του Οργανισμού, διοργανώνεται ετησίως τα τελευταία 42 έτη, συνιστούν πλέον πάγιες εποχικές ανάγκες αυτού, δεδομένου ότι η διοργάνωση του αποτελεί και τον σκοπό της 3ης Αυτοτελούς Ενότητας Υπηρεσιών του Οργανισμού (βλ. άρθρα 1 και 5 του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του Ν.Π.Δ.Δ. με την επωνυμία «Πολιτιστικός Οργανισμός -Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους ...» του Δήμου ... Ν. ..., Β΄ 2521/2012) και δεν προέκυψαν μόνο την τρέχουσα περίοδο, εξαιτίας κάποιου έκτακτου γεγονότος, το οποίο ο Οργανισμός δεν μπορούσε να γνωρίζει. Πολλώ δε μάλλον πάγιες εποχικές ανάγκες στερούμενες επείγοντος χαρακτήρα αποτελούν οι εργασίες ταξινόμησης του αρχειακού υλικού του Οργανισμού. Τα ανωτέρω δε δεν αναιρούνται από τα αναφερόμενα στην προεκτεθείσα 10/21.2.21019 απόφαση του Δ.Σ. του Οργανισμού, ήτοι την έλλειψη της δυνατότητας ακριβούς προσδιορισμού της προσέλευσης του κοινού και της κατάστασης των χώρων διεξαγωγής αυτού, διότι παρόμοιες παράμετροι συντρέχουν κάθε έτος και, ως εκ τούτου, θα έπρεπε να έχουν ενταχθεί στον προγραμματισμό των προσλήψεων του Οργανισμού. Η έλλειψη δε του κατεπείγοντος χαρακτήρα εκτέλεσης των κρίσιμων εργασιών, κατά το χρόνο πρόσληψης των φερομένων ως δικαιούχων του  χρηματικού εντάλματος, καταδεικνύεται από το χρόνο λήψης της σχετικής απόφασης του Δ.Σ. (21.2.21019) του Οργανισμού, με την οποία εγκρίθηκαν οι συγκεκριμένες προσλήψεις. Εξάλλου, η αιτιολογία της προεκτεθείσας απόφασης του Δ.Σ. (10/21.2.21019) του Οργανισμού είναι μη νόμιμη ιδίως κατά το μέρος που αφορά στις εργασίες κατά τη διάρκεια της διεξαγωγής (υποδοχή φιλοξενουμένων, ταξιθεσία, καθοδήγηση κοινού κ.λπ., παράλληλες δράσεις, συναρμολόγηση και αποσυναρμολόγηση εκθεσιακών περιπτέρων και υλικού αυτών) και αποκατάστασης των χώρων του Φεστιβάλ, καθώς και τις εργασίες που αφορούν στις εκδηλώσεις κατά τους μήνες που έπονται του Φεστιβάλ (θεματικές προβολές τον μήνα Οκτώβριο, επαναπροβολές έως το τέλος του έτους, εκδηλώσεις κατά τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο για την ... κ.λπ.). Τούτο διότι οι επίμαχες συμβάσεις δεν θα βρίσκονται σε ισχύ κατά τα ως άνω χρονικά διαστήματα, δεδομένου ότι  λήγουν στις 14.6.2019, ήτοι σε χρονικό σημείο που απέχει 3 μήνες από τον χρόνο διεξαγωγής του Φεστιβάλ, κατά τα ανωτέρω, και πέραν των τριών μηνών από τα εντεύθεν λοιπά δρώμενα (που διεξάγονται Οκτώβριο έως Δεκέμβριο), κατά τα προεκτεθέντα. Τέλος, μη νομίμως εισήχθη το όνομα ενός εκ των φερόμενων ως δικαιούχων του ελεγχόμενου εντάλματος, με ορθή επανάληψη της ανάρτησης της απόφασης πρόσληψης αυτών στο πρόγραμμα Διαύγεια, καθόσον η ορθή επανάληψη αφορά μόνο την διόρθωση τυπικών λαθών και παραλείψεων και όχι την εισαγωγή νέων στοιχείων, κατά τα βασίμως υποστηριζόμενα από τον διαφωνούντα Αναπληρωτή Επίτροπο. Λαμβάνοντας, όμως, υπόψη  ότι: 1) με το 1306/25.6.2019  έγγραφο επανυποβολής, ο Οργανισμός προβάλλει ότι οι επίμαχες προσλήψεις, μόλις δίμηνης διάρκειας, ήταν απολύτως αναγκαίες, ένεκα της υποστελέχωσης του Οργανισμού, δεδομένου ότι το υπάρχον προσωπικό αυτού (6 διοικητικοί υπάλληλοι εκ των οποίων οι 3 προσωρινά αποσπασμένοι από το Δήμο ..και ο ένας αποσπασθείς σε βουλευτικό γραφείο), όπως περιγράφεται στην ως άνω απόφαση, αντικειμενικά δεν επαρκεί για την κάλυψη των αναγκών του Φεστιβάλ, 2) ο Οργανισμός αιτήθηκε εγκαίρως (σχ. η 8/2019 απόφαση του Δ.Σ. του Οργανισμού) την πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου έως οκτώ μηνών για την κάλυψη προσκαίρων-παροδικών αναγκών και 3) την αδήριτη ανάγκη περί απρόσκοπτης λειτουργίας του μοναδικού σε εθνικό επίπεδο Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους και την, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας, αδυναμία αντιμετώπισης των αναφυομένων αναγκών χωρίς την πρόσληψη προσωπικού γενικών καθηκόντων, το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα όργανα του Οργανισμού, χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των προεκτεθεισών διατάξεων, υπέλαβαν ότι μπορούσαν νομίμως να προχωρήσουν στην πρόσληψη προσωπικού με συμβάσεις δίμηνης διάρκειας για την αντιμετώπιση εποχιακών και πρόσκαιρων αναγκών.  Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη δεν είναι νόμιμη, πλην όμως αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης.


303859/2025

Εκπροσώπηση της Ελλάδας στις διαδικασίες του βραβείου OSCAR Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους.


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/98/2017

Νόμιμη η καταβολή  δαπανών μετακίνησης εκτός έδρας, η έγκριση της οποίας δεν αναρτήθηκε στο πρόγραμμα «Διαύγεια» (..) Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η ως άνω εντολή μετακίνησης του Δημοτικού Συμβουλίου … δεν είναι εκ των αναφερομένων στο άρθρο 2 του ν. 3861/2010 και, συνεπώς, δεν υπήρχε υποχρέωση ανάρτησής της στο πρόγραμμα «Διαύγεια»(..) 


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/242/2018

Δαπάνες μετακίνησης:Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο προβαλλόμενος από τον Επίτροπο λόγος διαφωνίας είναι εν μέρει βάσιμος. Ειδικότερα, κρίνεται ότι παρά τα αντιθέτου προβαλλόμενα από τον διαφωνούντα Επίτροπο, οι εντολές μετακίνησης που έχουν εκδοθεί από τον Γενικό Διευθυντή και τον Διευθυντή Μεταφορών & Επικοινωνιών της Π.Ε. ..... πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου, καθόσον προκύπτει ο σκοπός εκάστης μετακίνησης σε συγκεκριμένο τόπο, ο δε ισχυρισμός του Επιτρόπου περί μη υποβολής εκθέσεων επιθεώρησης-ελέγχου, οι οποίες θα στοιχειοθετούσαν την εκπλήρωση του σκοπού της μετακίνησης και θα δικαιολογούσαν τη συχνότητα του ελέγχου, είναι σε κάθε περίπτωση απορριπτέος καθόσον προβάλλεται το πρώτον με την έκθεση διαφωνίας. Αντίθετα, οι 174160/3980/5.10.2017, 177272/4054/11.10.2017, 179796/4092/16.10.2017, 180866/4120/17.10.2017, 181734/4139/18.10.2017 και 18287/4161/19.10.2017 εντολές του Αντιπεριφερειάρχη της Π.Ε….., στις οποίες αναγράφεται ως αιτία μετακίνησης «Γραφείο Αντιπεριφερειάρχη», δεν έχουν το αναγκαίο κατά το νόμο περιεχόμενο, καθόσον δεν προκύπτει με σαφήνεια η αιτία της μετακίνησης του οδηγού Κ.Τ. Εντούτοις, συνεκτιμώντας την ιδιότητα του μετακινούμενου υπαλλήλου (οδηγός), ο οποίος έλαβε εντολή μετακίνησης από τον οικείο Αντιπεριφερειάρχη, κρίνεται ότι, κατά το μέρος που αφορά την αντίστοιχη δαπάνη ποσού 135,63 ευρώ, τα αρμόδια όργανα ενήργησαν χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης του νόμου.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/163/2018

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΕΞΟΔΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ:..Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στη μείζονα σκέψη (ΙΙ) της παρούσας, η καταβολή εξόδων κίνησης στους φερόμενους ως δικαιούχους του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος πληρωμής για τις αναφερόμενες στις υποβληθείσες καταστάσεις μετακίνησης είναι μη νόμιμη, καθόσον, όπως βασίμως προβάλλει η διαφωνούσα Επίτροπος, δεν έχουν εκδοθεί, πριν από την πραγματοποίηση εκάστης μετακίνησης, οι προβλεπόμενες εκ του νόμου αποφάσεις από τον Περιφερειάρχη ή από το κατά το νόμο εξουσιοδοτημένο από αυτόν όργανο, στις οποίες να προσδιορίζεται, μεταξύ άλλων, με τρόπο συγκεκριμένο, η ημερομηνία, η αιτία της μετακίνησης, ήτοι η αναγκαιότητα διεξαγωγής τακτικού/έκτακτου ελέγχου και ο τόπος μετάβασης, με παράθεση οδού και αριθμού. Αλυσιτελώς, δε, και σε κάθε περίπτωση αναποδείκτως, προβάλλεται από την Περιφέρεια, με το 1618/17.4.2018 έγγραφο του Αναπληρωτή Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Υγειονομικού Ελέγχου και Περιβαλλοντικής Υγιεινής, ότι: α) καθίσταται αδύνατη η ακριβής συμπλήρωση των προβλεπόμενων εντολών μετακίνησης ως προς τον τόπο προορισμού, ενώ άλλωστε τα πραγματοποιούμενα δρομολόγια συνήθως τροποποιούνται κατά την εκτέλεση των καθηκόντων και ότι περαιτέρω η αιτία των μετακινήσεων που αφορά στην διενέργεια υγειονομικών ελέγχων είναι συνεχής, επαναλαμβανόμενη και μοναδική και β) η λειτουργία ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου δεν επιτρέπει την έγκαιρη καταγραφή των εντολών μετακίνησης από την προηγούμενη ημέρα, δοθέντος ότι στην παρ. 4 του άρθρου 4 της υποπαπαραγράφου Δ9 της παραγράφου Δ του άρθρου 2 του ν. 4336/2015 προβλέπεται η διαδικασία που τηρείται σε εξαιρετικές περιπτώσεις επείγουσας μετακίνησης κατόπιν προφορικής εντολής. Περαιτέρω αβασίμως προβάλλεται ότι υφίσταται ετήσια απόφαση του Προϊσταμένου με την οποία καθορίζονται οι τομείς ευθύνης άσκησης ελέγχου από τους υγειονομικούς υπαλλήλους, καθόσον, πέραν του ότι τέτοια απόφαση δεν περιλαμβάνεται στα στοιχεία του φακέλου, το περιεχόμενο της απόφασης αυτής, όπως αυτό παρατίθεται στο ως άνω έγγραφο της Περιφέρειας δεν καλύπτει την απαίτηση του νόμου περί ακριβούς προσδιορισμού της ημερομηνίας, του τόπου και της αιτίας των μετακινήσεων. Ωστόσο το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι τα όργανα της Περιφέρειας, πεπλανημένως πλην συγγνωστώς, λόγω της αδιάλειπτης έγκρισης όμοιων δαπανών μετακίνησης, θεώρησαν εν προκειμένω ότι ενεργούν νόμιμα, κρίνει ότι συντρέχει περίπτωση θεώρησης των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων για λόγους συγγνωστής πλάνης (ΕΣ Ι Τμ. πράξη  16/2018)..(συγγνωστή πλάνη)


2/3575/ΔΕΠ/2016

Παρέχονται πληροφορίες για εντός έδρας μετακινησεις με ιδιωτικής χρήσης μεταφορικό μέσο και στις οποίες καταβάλλεται η δαπάνη χιλιομετρικής αποζημίωσης , η δαπάνη διοδίων και ο τυχόν ναύλος του οχήματος σε περίπτωση μετακίνησης με θαλάσσιο μεταφορικό μέσο μαζικής μεταφοράς


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/257/2019

Kαταβολή δαπανών μετακίνησης και ημερήσιας αποζημίωσης:..Με δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη παρίσταται μη νόμιμη, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Αναπληρώτρια Επίτροπο, καθόσον σε όλες τις προαναφερθείσες περιπτώσεις η εντολή μετακίνησης του Διοικητή του Νοσοκομείου εκδόθηκε μετά την επιστροφή των μετακινηθέντων υπαλλήλων. Σύμφωνα όμως με όσα αναπτύχθηκαν στη νομική σκέψη της παρούσας, η έκδοση της εν λόγω εντολής πρέπει να προηγείται της ημερομηνίας αναχώρησης των ενδιαφερομένων και να αναφέρει τα απαιτούμενα από το άρθρο 4 παρ. 4 της υποπαραγράφου Δ.9 του Μέρους Β΄ του ν. 4336/2015 ειδικότερα στοιχεία, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι ημερομηνίες αναχώρησης και επιστροφής, ο προορισμός, η αιτιολογία της υπηρεσιακής ανάγκης, χάριν της οποίας πραγματοποιείται η μετακίνηση καθώς και η απόφαση δέσμευσης της οικείας πίστωσης, βάσει δε των στοιχείων αυτών καθίσταται εφικτός ο εκ των υστέρων έλεγχος της νομιμότητας της ίδιας της μετακίνησης καθώς και των δαπανών που προκύπτουν από αυτήν. Εξάλλου, οι εξαιρετικές προϋποθέσεις εφαρμογής του τελευταίου εδαφίου του ως άνω άρθρου, σύμφωνα με το οποίο επιτρέπεται η εντός δέκα εργασίμων ημερών από την επιστροφή του μετακινουμένου γραπτή έγκριση της μετακίνησης, δεν συντρέχουν εν προκειμένω. Και τούτο διότι, ανεξαρτήτως του αν οι 4510/4.9.2017, 5455/19.10.2017, 4647/11.9.2017 και 4648/11.9.2017 εντολές μετακίνησης του Διοικητή του Νοσοκομείου εκδόθηκαν εντός ή εκτός της προθεσμίας αυτής, τίποτε δεν διαλαμβάνεται σ’ αυτές σχετικά με τη συνδρομή κατεπείγοντος που εμπόδισε τη σύννομη έκδοσή τους προ της αναχώρησης των φερόμενων ως δικαιούχων. Αντιθέτως και κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τη διαφωνούσα Αναπληρώτρια Επίτροπο, προκύπτει ότι όλες οι ως άνω μετακινήσεις ήταν προγραμματισμένες, οι δε υπηρεσιακές ανάγκες που τις επέβαλαν είχαν γνωστοποιηθεί στο Νοσοκομείο σε εύλογο χρονικό διάστημα πριν από την αναχώρηση των υπαλλήλων, έτσι ώστε να είναι δυνατή η εκ των προτέρων έκδοση των εντολών μετακίνησής τους.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι εν μέρει μη νόμιμη και ως εκ τούτου, αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/144/2018

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΔΑΠΑΝΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ:..Με δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι εντελλόμενες με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνες μετακίνησης είναι εν μέρει μη νόμιμες, κατά τους βασίμως προβαλλόμενους από την Επίτροπο λόγους. Ειδικότερα, δεν δικαιολογείται η καταβολή ημερήσιας αποζημίωσης για την ημέρα λήξης των εργασιών που ανατέθηκαν στο νομικό σύμβουλο, καθώς αυτή δεν συμπίπτει με την επιστροφή του στην πόλη της .., ενώ η διανυκτέρευσή του στην πόλη της .. πραγματοποιήθηκε για προσωπικούς του λόγους και δεν καλύπτεται από την εντολή μετακίνησης. Λόγω δε της οικειοθελούς του παραμονής στον τόπο μετάβασης πέραν των προβλεπόμενων από την εντολή μετακίνησης ημερών, ο ίδιος φέρει την ευθύνη της έγκαιρης επιστροφής του και, συνεπώς, και τον κίνδυνο της τυχόν καθυστέρησής του ή της, ως εν προκειμένω, ακύρωσης διενέργειας του δρομολογίου με το μεταφορικό μέσο που έχει επιλέξει για την επιστροφή του. Συνεπώς, δεν δικαιολογείται ούτε η καταβολή του αντιτίμου του εισιτηρίου του τρένου, με το οποίο, τελικώς, επέστρεψε ο φερόμενος ως δικαιούχος του χρηματικού εντάλματος, λόγω ακύρωσης της πτήσης του.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες δαπάνες είναι εν μέρει μη νόμιμες και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


2/34691/0026/2012

Παραγραφή των απαιτήσεων του προσωπικού της ΕΛ.ΑΣ. και του Λ. Σ. για την πληρωμή δαπανών μετακίνησης και εκπαίδευσης.