ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/69/2018
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη που προηγήθηκε, όπως ρητώς ορίστηκε με τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν. 4355/2015, στο προσωπικό της …που μετατάχθηκε, όπως οι φερόμενοι ως δικαιούχοι των επίμαχων χρηματικών ενταλμάτων, έπρεπε να καταβληθούν από τον φορέα υποδοχής αποδοχές, για διάστημα που εκκινούσε από τη δημοσίευση του ν. 4355/2015, με τις διατάξεις του άρθρου 12 του οποίου το πρώτον ρυθμίστηκε το σχετικό ζήτημα και ορίστηκε ότι αποδοχές καταβάλλονται στο εν λόγω προσωπικό και για διάστημα πριν από την ανάληψη υπηρεσίας στο φορέα υποδοχής. Επομένως, στους ανωτέρω εργαζομένους έπρεπε να καταβληθούν αποδοχές από 18.12.2015. Οι διατάξεις του άρθρου 45 του ν. 4373/2016, που δημοσιεύθηκε την 1η.4.2016, τις οποίες εσφαλμένως υπολαμβάνει εφαρμοστέες η Επίτροπος, δεν τροποποίησαν τα ανωτέρω. Ως εκ τούτου, η εντελλόμενη δαπάνη, κατά το μέρος που αντιστοιχεί στο διάστημα από 18.12.2015 έως 31.3.2016, είναι νόμιμη. Η εντελλόμενη δαπάνη, ωστόσο, είναι μη νόμιμη, κατά το μέρος που αντιστοιχεί στο διάστημα από 9.12.2015 έως 17.12.2015, δεδομένου ότι με το άρθρο 12 του ν. 4355/2015 ρητώς και ειδικώς ορίστηκε ότι οι αποδοχές καταβάλλονται στους δικαιούχους για το χρονικό διάστημα από τη δημοσίευση του νόμου, η οποία συντελέστηκε στις 18.12.2015, η δε προγενέστερη ημερομηνία (9.12.2015), που τέθηκε με το τελευταίο εδάφιο του άρθρου 12 του ν. 4355/2015, ορίστηκε σε αναφορά προς τις λοιπές διατάξεις του ίδιου άρθρου και δεν καταλαμβάνει το ζήτημα των αποδοχών, για τις οποίες ο νομοθέτης θεώρησε αναγκαίο να προσδιορίσει ειδικώς διάφορο χρονικό σημείο από το οποίο οφείλονται.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/25/2018
Μεταταξεις.(..)Στις διατάξεις του άρθρου 56 παρ. 8 του ν. 2725/1999 (Α 121) ορίζεται ότι επιτρέπεται η μετάταξη του προσωπικού από κρατικό νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου εποπτευόμενο από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού σε άλλο κρατικό νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου ομοίως εποπτευόμενο, μεταξύ άλλων, όταν υφίσταται πλεονάζον προσωπικό.(..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη που προηγήθηκε, όπως ρητώς ορίστηκε με τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν. 4355/2015, στο προσωπικό του ...που μετατάχθηκε, όπως ο δικαιούχος του χρηματικού εντάλματος, έπρεπε να καταβληθούν από το φορέα υποδοχής αποδοχές για διάστημα που εκκινούσε από τη δημοσίευση του ν. 4355/2015, με τις διατάξεις του άρθρου 12 του οποίου το πρώτον ρυθμίστηκε το ζήτημα της καταβολής αποδοχών στο προσωπικό αυτό και ορίστηκε ότι καταβάλλονται και για διάστημα πριν από την ανάληψη υπηρεσίας στο φορέα υποδοχής. (..)Ως εκ τούτου, η εντελλόμενη δαπάνη κατά το μέρος που αντιστοιχεί στο διάστημα από 18.12.2015 έως 31.3.2016 είναι νόμιμη. Η εντελλόμενη δαπάνη, ωστόσο, είναι μη νόμιμη κατά το μέρος που αντιστοιχεί στο διάστημα από 9.12.2015 έως 17.12.2015, δεδομένου ότι με το άρθρο 12 του ν. 4355/2015 ρητώς και ειδικώς ορίστηκε ότι οι αποδοχές καταβάλλονται στους δικαιούχους για το χρονικό διάστημα από τη δημοσίευση του νόμου, η οποία συντελέστηκε στις 18.12.2015, η δε προγενέστερη ημερομηνία (9.12.2015) που τέθηκε με το τελευταίο εδάφιο του άρθρου 12 του ν. 4355/2015, ορίστηκε σε αναφορά προς τις λοιπές διατάξεις του ίδιου άρθρου και δεν καταλαμβάνει το ζήτημα των αποδοχών, για τις οποίες, ο νομοθέτης θεώρησε αναγκαίο να προσδιορίσει ειδικώς διάφορο χρονικό σημείο από το οποίο οφείλονται. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι εν μέρει μη νόμιμη, το δε ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/68/2018
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΔΟΧΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη που προηγήθηκε, όπως ρητώς ορίστηκε με τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν. 4355/2015, στο προσωπικό του ….που μετατάχθηκε, όπως οι φερόμενοι ως δικαιούχοι του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος έπρεπε να καταβληθούν από το φορέα υποδοχής αποδοχές για διάστημα που εκκινούσε, κατ’ αρχήν, από τη δημοσίευση του ν. 4355/2015 - ήτοι από 18.12.2015 - με τις διατάξεις του άρθρου 12 του οποίου το πρώτον ρυθμίστηκε το ζήτημα της καταβολής αποδοχών στο προσωπικό αυτό και ορίστηκε ότι καταβάλλονται και για διάστημα πριν από την ανάληψη υπηρεσίας στο φορέα υποδοχής, άλλως από το μεταγενέστερο αυτού χρονικό σημείο της επομένης ημέρας αυτής κατά την οποία έπαυσαν να εργάζονται στον φορέα προέλευσης έως τον χρόνο ανάληψης υπηρεσίας στον φορέα υποδοχής. Οι διατάξεις του άρθρου 45 του ν. 4373/2016, που δημοσιεύθηκε την 1.4.2016, τις οποίες εσφαλμένως υπολαμβάνει εφαρμοστέες η Επίτροπος δεν τροποποίησαν τα ανωτέρω. Ως εκ τούτου η εντελλόμενη δαπάνη, η οποία αφορά σε καταβολή αναδρομικών αποδοχών για το χρονικό διάστημα από 22.12.2015 έως 15.8.2017 για τον…, και από 19.12.2015 έως 15.8.2017 για τον ...., ήτοι για χρονικά διαστήματα που έπονται της ημερομηνίας δημοσίευση του ν. 4355/2015 στις 18.12.2015, είναι νόμιμη.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/67/2018
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΔΟΧΩΝ:Με δεδομένα τα ανωτέρω και σύμφωνα με όσα έγιναν, κατά πλειοψηφία, δεκτά στη σκέψη που προηγήθηκε, εσφαλμένως υπολαμβάνει η Επίτροπος ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι στο σύνολό της μη νόμιμη, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 45 του ν. 4373/2016, που δημοσιεύθηκε την 1.4.2016. Και τούτο, διότι με τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν. 4355/2015 το πρώτον ρυθμίστηκε το ζήτημα της καταβολής αποδοχών στο προσωπικό αυτό και ορίστηκε ότι καταβάλλονται και για διάστημα πριν από την ανάληψη υπηρεσίας στο φορέα υποδοχής. Εντούτοις, ως προεκτέθη, με το άρθρο 12 του ν. 4355/2015 ρητώς και ειδικώς ορίστηκε ότι οι αποδοχές καταβάλλονται στους δικαιούχους για το χρονικό διάστημα από τη δημοσίευση του νόμου, η οποία συντελέστηκε στις 18.12.2015, και ως εκ τούτου, η εντελλόμενη δαπάνη κατά το μέρος που αντιστοιχεί στο διάστημα από 9.12.2015 έως 18.12.2015 είναι μη νόμιμη. Κατά την μειοψηφούσα δε γνώμη της εισηγήτριας της υπόθεσης, παρά την αντίθεση των προπαραρατεθεισών διάταξεων στο Σύνταγμα, κατά τα αναλυτικώς εκτεθέντα στην σκέψη υπό ΙΙ της παρούσας, στον βαθμό που η παθολογία των σχετικών περί μετάταξης διατάξεων δεν είχε θιγεί κατά τον ασκηθέντα προληπτικό έλεγχο νομιμότητος της πρώτης μετά την ανάληψη καθηκόντων εκ μέρους των φερόμενων ως δικαιούχων μισθοδοσίας δεν δύναται, για λόγους ασφάλειας δικαίου και προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης των εν λόγω υπαλλήλων να αποτελέσει λόγο διακωλυτικό της θεωρήσεως του νυν ελεγχομένου εντάλματος που αφορά σε οικονομική αξίωσή τους για την απόληψη αναδρομικών αποδοχών. Κατόπιν αυτών και υπό την εκδοχή ότι η διαφωνούσα Επίτροπος έχει εξετάσει αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής του τελευταίου εδαφίου του άρθρου 656 του Α.Κ., η εντελλόμενη δαπάνη είναι στο σύνολό της νόμιμη, καθόσον, ως προεκτέθη, η αναδρομική ισχύς των διατάξεων του άρθρου 12 του ν. 4325/2015 καταλαμβάνει και την καταβολή αποδοχών από 9.12.2015.
ΝΣΚ/89/2019
Καταβολή εκ του νόμου οφειλόμενων αποδοχών σε μεταταγέντα υπάλληλο του Οργανισμού Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος (ΟΔΙΕ ΑΕ) για το χρονικό διάστημα κατά το οποίο δεν παρέσχε υπηρεσία, αλλά άσκησε δική του εργασιακή δραστηριότητα.(...)Μεταταγείς υπάλληλος του ΟΔΙΕ ΑΕ δικαιούται των αποδοχών του άρθρου 12 του ν. 4355/2015 για το χρονικό διάστημα από τη δημοσίευση του νόμου και έως την ανάληψη υπηρεσίας αυτού στο φορέα μετάταξης, αφαιρουμένης της ωφέλειας που απεκόμισε από δική του επαγγελματική δραστηριότητα κατά το εν λόγω χρονικό διάστημα (ομόφ.).
ΝΣΚ/30/2016
Διοικητικά αποκατασταθέντες στρατιωτικοί - Καταβλητέες αναδρομικές αποδοχές με συνυπολογισμό ωφέλειας στη ζημία.(..)Κατάσταση : Εν μέρει αποδεκτή
α) Στις αναδρομικές αποδοχές που πρέπει να καταβληθούν στους στρατιωτικούς που αποκαθίστανται διοικητικά, μετά την έκδοση δικαστικών αποφάσεων, περί ακύρωσης των πράξεων αποστράτευσής τους, συνυπολογίζονται τα εισοδήματα που, τυχόν, απέκτησαν από την εκμίσθωση της εργασίας τους σε τρίτους, κατά το χρονικό διάστημα της παράνομης αποστρατείας τους. Η τυχόν αρνητική διαφορά, όταν, δηλαδή, τα αποκτηθέντα εισοδήματα είναι μεγαλύτερα από τις καταβλητέες αποδοχές, δεν αναζητείται (κατά πλειοψηφία). β) Οι ως άνω αναδρομικές αποδοχές πρέπει να καταβληθούν, έστω και αν οι αποκατασταθέντες στρατιωτικοί δεν υποβάλουν προηγουμένως υπεύθυνη δήλωση προς την αρμόδια οικονομική υπηρεσία, περί παραίτησης από κάθε δικαστική ή εξώδικη διεκδίκηση των σχετικών με τις παραπάνω αναδρομικές αποδοχές οικονομικών αξιώσεών τους (ομόφωνα). γ) Στις περιπτώσεις των στρατιωτικών ιατρών ή στρατιωτικών μουσικών, οι οποίοι άσκησαν το ιδιωτικό επάγγελμα του ιατρού ή του μουσικού κατά το χρονικό διάστημα της παράνομης αποστρατείας τους, θα αφαιρείται από το καταβλητέο σ’ αυτούς χρηματικό ποσό, μόνο το μέρος των εισοδημάτων τους, το οποίο αποκτήθηκε κατά το χρονικό διάστημα της παράνομης αποστρατείας τους, με τη συνδρομή όλων των προϋποθέσεων, όρων και συνθηκών, που προβλέπονται για τους εν ενεργεία συναδέλφους τους ιατρούς και μουσικούς (κατά πλειοψηφία). [Αποδεκτή από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας. Αποδεκτή από τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών ως προς τα α' και β' σκέλη του ερωτήματος και μη αποδεκτή ως προς το γ' σκέλος του ερωτήματος].
ΝΣΚ/215/2008
Αξίωση επί αποδοχών ενεργείας αναδρομικώς σε περίπτωση διοικητικής αποκαταστάσεως αποστρατευθέντος Αξιωματικού των Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι αποδοχές ενεργείας νομίμως αποκατασταθέντος διοικητικώς Αξιωματικού των Ενόπλων Δυνάμεων πρέπει να καταβληθούν από το χρόνο αποκαταστάσεώς του, αφού συνυπολογιστεί και συμψηφιστεί με το καταβλητέο ποσό όποιο κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα ποσόν αυτός τυχόν αποκόμισε από άλλη επαγγελματική απασχόληση, όπως και το ποσό από το σύνολο των συντάξεων που του έχει καταβληθεί από την αρχική του αποστρατεία μέχρι και την διοικητική του αποκατάσταση. (πλειοψ.)
114823/10205/2014
Εξουσιοδότηση υπογραφής "Με εντολή Εκτελεστικού Γραμματέα" H υπ’ αριθ. 114823/10205/22−10/2014 (ΦΕΚ 2978/τ.Β/4−11−20−2014) και 130024/11636/25−11−2014 (ΦΕΚ 3286/τ.Β/9−12−2014) αποφάσεις μας παύουν να ισχύουν με την αριθμ.150666/12447/2015,ΦΕΚ-2772/Β/18.12.2015)
ΝΣΚ/458/2001
Ένοπλες Δυνάμεις. Ακύρωση της παραλείψεως διορισμού υπαλλήλου στο ΓΕΑ με απόφαση του ΣτΕ. Αναδρομική καταβολή αποδοχών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Πρόεδρος: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος. Ο αιτών υπάλληλος δικαιούται της καταβολής των αποδοχών που θα αποκόμιζε αν εξ αρχής είχε επιλεγεί και διορισθεί από 15-6-1989 μέχρι 10-11-1991 (ημερομηνία διορισμού του ως μονίμου υπαλλήλου στο Υπουργείο Οικονομικών). Από τις αποδοχές όμως αυτές οι οποίες σημειωτέον θα πρέπει να του καταβληθούν από το ΓΕΑ και όχι από το Υπουργείο Οικονομικών πρέπει να του αφαιρεθεί παν ότι αποκόμισε από την παροχή εργασίας κατά το ως άνω χρονικό διάστημα σε άλλο εργοδότη.
41059/2015
Παροχή στοιχείων εκτιμώμενου κόστους μεταφοράς μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τις Περιφέρειες, για το χρονικό διάστημα από 1-9-2015 έως 31-12-2015, καθώς και αριθμού μεταφερόμενων μαθητών.
ΥΠΕΣ/4497/2015
ΘΕΜΑ: Παροχή στοιχείων εκτιμώμενου κόστους μεταφοράς μαθητών πρωτ/θμιας και δευτ/θμιας εκπαίδευσης και αριθμού μεταφερόμενων μαθητών, για το χρονικό διάστημα από 1-1-2015 έως 31-3-2015 & απολογιστικών στοιχείων κόστους και αριθμού μεταφερόμενων μαθητών, για το χρονικό διάστημα από 1-9-2014 έως 31-12-2014.