×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/89/2019

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4355/2015, 2725/1999

Καταβολή εκ του νόμου οφειλόμενων αποδοχών σε μεταταγέντα υπάλληλο του Οργανισμού Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος (ΟΔΙΕ ΑΕ) για το χρονικό διάστημα κατά το οποίο δεν παρέσχε υπηρεσία, αλλά άσκησε δική του εργασιακή δραστηριότητα.(...)Μεταταγείς υπάλληλος του ΟΔΙΕ ΑΕ δικαιούται των αποδοχών του άρθρου 12 του ν. 4355/2015 για το χρονικό διάστημα από τη δημοσίευση του νόμου και έως την ανάληψη υπηρεσίας αυτού στο φορέα μετάταξης, αφαιρουμένης της ωφέλειας που απεκόμισε από δική του επαγγελματική δραστηριότητα κατά το εν λόγω χρονικό διάστημα (ομόφ.).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/201/2008

Υπαγωγή ή μη στις ρυθμίσεις του ΠΔ 164/2004 (άρθρα 4 και 11) του προσωπικού που απασχολείται ευκαιριακά με συμβάσεις διαρκείας μίας ημέρας στον Οργανισμό Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος (ΟΔΙΕ ΑΕ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το προσωπικό, το απασχολούμενο ευκαιριακά από τον «Οργανισμό Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος Α.Ε.» με σύμβαση μίας ημέρας, για την προετοιμασία και διεξαγωγή των ιπποδρομιακών συγκεντρώσεων δεν εμπίπτει στις ρυθμίσεις των διατάξεων του ΠΔ 164/2004 (άρθρα 4 και 11).


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/69/2018

ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη που προηγήθηκε, όπως ρητώς ορίστηκε με τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν. 4355/2015, στο προσωπικό της …που μετατάχθηκε, όπως οι φερόμενοι ως δικαιούχοι των επίμαχων χρηματικών ενταλμάτων, έπρεπε να καταβληθούν από τον φορέα υποδοχής αποδοχές, για διάστημα που εκκινούσε από τη δημοσίευση του ν. 4355/2015, με τις διατάξεις του άρθρου 12 του οποίου το πρώτον ρυθμίστηκε το σχετικό ζήτημα και ορίστηκε ότι αποδοχές καταβάλλονται στο εν λόγω προσωπικό και για διάστημα πριν από την ανάληψη υπηρεσίας στο φορέα υποδοχής. Επομένως, στους ανωτέρω εργαζομένους έπρεπε να καταβληθούν αποδοχές από 18.12.2015. Οι διατάξεις του άρθρου 45 του ν. 4373/2016, που δημοσιεύθηκε την 1η.4.2016, τις οποίες εσφαλμένως υπολαμβάνει εφαρμοστέες η Επίτροπος, δεν τροποποίησαν τα ανωτέρω. Ως εκ τούτου, η εντελλόμενη δαπάνη, κατά το μέρος που αντιστοιχεί στο διάστημα από 18.12.2015 έως 31.3.2016, είναι νόμιμη. Η εντελλόμενη δαπάνη, ωστόσο, είναι μη νόμιμη, κατά το μέρος που αντιστοιχεί στο διάστημα από 9.12.2015 έως 17.12.2015, δεδομένου ότι με το άρθρο 12 του ν. 4355/2015 ρητώς και ειδικώς ορίστηκε ότι οι αποδοχές καταβάλλονται στους δικαιούχους για το χρονικό διάστημα από τη δημοσίευση του νόμου, η οποία συντελέστηκε στις 18.12.2015, η δε προγενέστερη ημερομηνία (9.12.2015), που τέθηκε με το τελευταίο εδάφιο του άρθρου 12 του ν. 4355/2015, ορίστηκε σε αναφορά προς τις λοιπές διατάξεις του ίδιου άρθρου και δεν καταλαμβάνει το ζήτημα των αποδοχών, για τις οποίες ο νομοθέτης θεώρησε αναγκαίο να προσδιορίσει ειδικώς διάφορο χρονικό σημείο από το οποίο οφείλονται.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/25/2018

Μεταταξεις.(..)Στις διατάξεις του άρθρου 56 παρ. 8 του ν. 2725/1999 (Α 121) ορίζεται ότι επιτρέπεται η μετάταξη του προσωπικού από κρατικό νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου εποπτευόμενο από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού σε άλλο κρατικό νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου ομοίως εποπτευόμενο, μεταξύ άλλων, όταν υφίσταται πλεονάζον προσωπικό.(..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη που προηγήθηκε, όπως ρητώς ορίστηκε με τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν. 4355/2015, στο προσωπικό του ...που μετατάχθηκε, όπως ο δικαιούχος του χρηματικού εντάλματος, έπρεπε να καταβληθούν από το φορέα υποδοχής αποδοχές για διάστημα που εκκινούσε από τη δημοσίευση του ν. 4355/2015, με τις διατάξεις του άρθρου 12 του οποίου το πρώτον ρυθμίστηκε το ζήτημα της καταβολής αποδοχών στο προσωπικό αυτό και ορίστηκε ότι καταβάλλονται και για διάστημα πριν από την ανάληψη υπηρεσίας στο φορέα υποδοχής. (..)Ως εκ τούτου, η εντελλόμενη δαπάνη κατά το μέρος που αντιστοιχεί στο διάστημα από 18.12.2015 έως 31.3.2016 είναι νόμιμη. Η εντελλόμενη δαπάνη, ωστόσο, είναι μη νόμιμη κατά το μέρος που αντιστοιχεί στο διάστημα από 9.12.2015 έως 17.12.2015, δεδομένου ότι με το άρθρο 12 του ν. 4355/2015 ρητώς και ειδικώς ορίστηκε ότι οι αποδοχές καταβάλλονται στους δικαιούχους για το χρονικό διάστημα από τη δημοσίευση του νόμου, η οποία συντελέστηκε στις 18.12.2015, η δε προγενέστερη ημερομηνία (9.12.2015) που τέθηκε με το τελευταίο εδάφιο του άρθρου 12 του ν. 4355/2015, ορίστηκε σε αναφορά προς τις λοιπές διατάξεις του ίδιου άρθρου και δεν καταλαμβάνει το ζήτημα των αποδοχών, για τις οποίες, ο νομοθέτης θεώρησε αναγκαίο να προσδιορίσει ειδικώς διάφορο χρονικό σημείο από το οποίο οφείλονται. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι εν μέρει μη νόμιμη, το δε ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/68/2018

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΔΟΧΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη που προηγήθηκε, όπως ρητώς ορίστηκε με τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν. 4355/2015, στο προσωπικό του ….που μετατάχθηκε, όπως οι φερόμενοι ως δικαιούχοι του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος έπρεπε να καταβληθούν από το φορέα υποδοχής αποδοχές για διάστημα που εκκινούσε, κατ’ αρχήν,  από τη δημοσίευση του ν. 4355/2015 - ήτοι από 18.12.2015 - με τις διατάξεις του άρθρου 12 του οποίου το πρώτον ρυθμίστηκε το ζήτημα της καταβολής αποδοχών στο προσωπικό αυτό και ορίστηκε ότι καταβάλλονται και για διάστημα πριν από την ανάληψη υπηρεσίας στο φορέα υποδοχής, άλλως από το μεταγενέστερο αυτού χρονικό σημείο της επομένης ημέρας αυτής κατά την οποία έπαυσαν να εργάζονται στον φορέα προέλευσης έως τον χρόνο ανάληψης υπηρεσίας στον φορέα υποδοχής. Οι διατάξεις του άρθρου 45 του ν. 4373/2016, που δημοσιεύθηκε την 1.4.2016, τις οποίες εσφαλμένως υπολαμβάνει εφαρμοστέες η Επίτροπος δεν τροποποίησαν τα ανωτέρω. Ως εκ τούτου η εντελλόμενη δαπάνη, η οποία αφορά σε καταβολή αναδρομικών αποδοχών για το χρονικό διάστημα από 22.12.2015 έως 15.8.2017 για τον…, και από 19.12.2015 έως 15.8.2017 για τον ...., ήτοι για χρονικά διαστήματα που έπονται της ημερομηνίας δημοσίευση του ν. 4355/2015 στις 18.12.2015, είναι νόμιμη. 


ΝΣΚ/248/2002

Χορήγηση βεβαίωσης κερδών από τον Οργανισμό Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος ΑΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο ΟΔΙΕ δεν υποχρεούται μεν κατά τον κανονισμό του να εκδίδει ονομαστικές βεβαιώσεις κερδών και εκ των πραγμάτων δεν ανακύπτει θέμα καλύψεως ή μη τεκμαρτής δαπάνης, η τυχόν όμως εκδοθείσα εκ μέρους αυτού ή κατόπιν και ως αποτέλεσμα δικαστικής ενεργείας, τοιαύτη βεβαίωση, αποτελεί νόμιμο παραστατικό στοιχείο λαμβανόμενο υπ όψη από τον Προϊστάμενο ΔΟΥ, προκειμένης καλύψεως ή περιορισμού της διαφοράς της ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης του φορολογουμένου.


ΝΣΚ/92/2009

Δημόσιοι υπάλληλοι – Ποινή οριστικής παύσης – Αθώωση – Επάνοδος υπαλλήλου στην Υπηρεσία – Επιστροφή των παρακρατηθεισών αποδοχών του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο υπάλληλος ο οποίος τιμωρήθηκε με την ποινή της οριστικής παύσης με απόφαση του Πρωτοβάθμιου Υπηρεσιακού Συμβουλίου και κηρύχθηκε αθώος των αποδιδομένων σ αυτόν πειθαρχικών παραπτωμάτων με απόφαση του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου επανέρχεται αυτοδίκαια στην Υπηρεσία του από τη δημοσίευση της απόφασης του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου και του καταβάλλονται ατόκως όλες οι παρακρατηθείσες αποδοχές του, αφού αφαιρεθούν τα ποσά που, τυχόν, απεκόμισε από την παροχή εργασιών κατά το αντίστοιχο χρονικό διάστημα.


ΝΣΚ/186/2009

Αυτοδίκαιη αργία δημοσίου υπαλλήλου – Απαλλαγή – Προσμέτρηση χρόνου αργίας ως προϋπηρεσία – Απόδοση παρακρατηθεισών αποδοχών – Αναδρομική μετάταξη σε νέο κλάδο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μετά την οριστική απαλλαγή υπαλλήλου, από κάθε πειθαρχική ευθύνη από το αποδιδόμενο σ’ αυτόν πειθαρχικό παράπτωμα της αδικαιολόγητης αποχής από την εκτέλεση των καθηκόντων του, η διοίκηση οφείλει: α) να προσμετρήσει το χρονικό διάστημα που ο εν λόγω υπάλληλος είχε τεθεί σε αργία, στο συνολικό χρόνο υπηρεσίας για τη βαθμολογική και μισθολογική του εξέλιξη, β) να του επιστρέψει ατόκως τις αποδοχές που παρακρατήθηκαν, κατά το χρονικό διάστημα που αυτός είχε τεθεί αυτοδίκαια σε αργία. Από τα ποσά των αποδοχών που θα επιστραφούν στον υπάλληλο, πρέπει να αφαιρεθεί κάθε ποσό που ο ίδιος απεκόμισε από την παροχή εργασιών του, κατά το αντίστοιχο χρονικό διάστημα, και το οποίο ποσό πρέπει να προκύπτει από κάποιο νόμιμο αποδεικτικό στοιχείο (εκκαθαριστικό της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, υπεύθυνη δήλωση κ.α.) και γ) να προχωρήσει στην αναδρομική μετάταξη του υπαλλήλου από το κλάδο ΥΕ6 Εργατοτεχνιτών (σήμερα ΥΕ Εργατών) στον κλάδο ΔΕ20 Εργατοτεχνιτών (σήμερα ΔΕ Εργατοτεχνιτών).


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/67/2018

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΔΟΧΩΝ:Με δεδομένα τα ανωτέρω και σύμφωνα με όσα έγιναν, κατά πλειοψηφία, δεκτά στη σκέψη που προηγήθηκε, εσφαλμένως υπολαμβάνει η Επίτροπος ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι στο σύνολό της μη νόμιμη, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 45 του ν. 4373/2016, που δημοσιεύθηκε την 1.4.2016. Και τούτο, διότι με τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν. 4355/2015 το πρώτον ρυθμίστηκε το ζήτημα της καταβολής αποδοχών στο προσωπικό αυτό και ορίστηκε ότι καταβάλλονται και για διάστημα πριν από την ανάληψη υπηρεσίας στο φορέα υποδοχής. Εντούτοις, ως προεκτέθη, με το άρθρο 12 του ν. 4355/2015 ρητώς και ειδικώς ορίστηκε ότι οι αποδοχές καταβάλλονται στους δικαιούχους για το χρονικό διάστημα από τη δημοσίευση του νόμου, η οποία συντελέστηκε στις 18.12.2015, και ως εκ τούτου, η εντελλόμενη δαπάνη κατά το μέρος που αντιστοιχεί στο διάστημα από 9.12.2015 έως 18.12.2015 είναι μη νόμιμη. Κατά την μειοψηφούσα δε γνώμη της εισηγήτριας της υπόθεσης, παρά την αντίθεση των προπαραρατεθεισών διάταξεων στο Σύνταγμα, κατά τα αναλυτικώς εκτεθέντα στην σκέψη υπό ΙΙ της παρούσας, στον βαθμό που η παθολογία των σχετικών περί μετάταξης διατάξεων δεν είχε θιγεί κατά τον ασκηθέντα προληπτικό έλεγχο νομιμότητος της πρώτης μετά την ανάληψη καθηκόντων εκ μέρους των φερόμενων ως δικαιούχων μισθοδοσίας δεν δύναται, για λόγους ασφάλειας δικαίου και προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης των εν λόγω υπαλλήλων να αποτελέσει λόγο διακωλυτικό της θεωρήσεως του νυν ελεγχομένου εντάλματος που αφορά σε οικονομική αξίωσή τους για την απόληψη αναδρομικών αποδοχών. Κατόπιν αυτών και υπό την εκδοχή ότι η διαφωνούσα Επίτροπος έχει εξετάσει αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής του τελευταίου εδαφίου του άρθρου 656 του Α.Κ., η εντελλόμενη δαπάνη είναι στο σύνολό της νόμιμη, καθόσον, ως προεκτέθη, η αναδρομική ισχύς των διατάξεων του άρθρου 12 του ν. 4325/2015 καταλαμβάνει και την καταβολή αποδοχών από 9.12.2015.


ΥΠΠΟΑ/ΓΔΥΑ/ΑΤΔΑΔΤΑ/132025/9230/2646/2016

Καθορισμός της διαδικασίας και των προϋποθέσεων για την κατάταξη των μετατασσόμενων υπαλλήλων του υπό λύση και εκκαθάριση νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου, με την επωνυμία «Οργανισμός Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος Ανώνυμη Εταιρία (Ο.Δ.Ι.Ε.Α.Ε.)».


ΝΣΚ/409/2009

Έσοδα δημόσιου εκπαιδευτικού λειτουργού από συγγραφικά δικαιώματα κατά το διάστημα παραμονής του εκτός υπηρεσίας λόγω πειθαρχικής ποινής. Αφαίρεση αυτών ή μη από τις, αναδρομικά καταβλητέες λόγω ακυρώσεως της επιβληθείσας ποινής, αποδοχές του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η υπό του εκπαιδευτικού λειτουργού συγγραφή ιστορικού βιβλίου είναι δραστηριότητα συμβατή με την άσκηση των εκπαιδευτικών του καθηκόντων και δεν εμπίπτει στις απαγορεύσεις και περιορισμούς του άρθρου 31 του Υ.Κ. Το εισόδημα που απεκόμισε ο ανωτέρω εκπαιδευτικός από συγγραφικά δικαιώματα κατά το διάστημα που παρέμεινε εκτός υπηρεσίας λόγω πειθαρχικής αποφάσεως του ΠΥΣΔΕ που στη συνέχεια ακυρώθηκε από το Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο, δεν πρέπει να αφαιρεθεί από τις αποδοχές του, αφού την εν λόγω δραστηριότητα μπορούσε επιτρεπτώς να ασκήσει ακόμη και αν δεν είχε επιβληθεί σ’ αυτόν η ακυρωθείσα ποινή και εκτελούσε κανονικά τα καθήκοντά του.