ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.4/109/2019
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Καταβολή δαπανών μετακίνησης ανέργων:..Ειδικότερα, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στο έγγραφο αυτό, το οποίο εν προκειμένω συνιστά συνοδευτικό έγγραφο της μεταγενεστέρως εκδοθείσας οικ. 68438/1510/2018 Κ.Υ.Α. (Β΄ 5803), «Η αποτίμηση της δαπάνης έτους 2018, για τις κατηγορίες δικαιούχων ελεύθερης μετακίνησης (Άνεργοι & ΑμεΑ) πραγματοποιήθηκε με βάση τα στοιχεία του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου, με βάση: √ τον αριθμό των δικαιούχων που έλαβαν και έκαναν χρήση του δικαιώματος μετακίνησης. √ την τιμή πώλησης της μηνιαίας κάρτας και τριμηνιαίας κάρτας για αεροδρόμιο, με βάση την ισχύουσα τιμολογιακή πολιτική. √ το χρονικό διάστημα ισχύος της μετακίνησης (…)». Ακολούθως, στο Παράρτημα Ι αυτού παρατίθενται τα αριθμητικά στοιχεία υπολογισμού της δαπάνης για το έτος 2018 [▪Στοιχεία Προσωποποιημένων Καρτών από το Σύστημα ΑΣΣΚ: Δικαιούχοι Άνεργοι (βάσει συγκεκριμένων δικαιούχων από ΗΔΙΚΑ), Αριθμός Προσωποποιήσεων 215.133, ▪Υπολογισμός Δαπάνης Μετακινήσεως έτους 2018: Δικαιούχοι (άνεργοι που παραλαμβάνουν κατά Μ.Ο. το μηνιαίο δικαίωμα κατά τη διάρκεια ενός μήνα) Αριθμός (α): 131.714, Βάση Υπολογισμού: Μηνιαία Κάρτα, Τιμή Μονάδας (β): 49,00€, Σύνολο Δαπάνης Έτους 2018: (α) * (β) * 12 μήνες = 77.447.832,00 ευρώ]. Ενόψει των ανωτέρω και σε συνδυασμό με το ότι στην οικ. 68438/1510/2018 Κ.Υ.Α. αναφέρεται ότι για την εξαγωγή του αναλογούντος για τον ... ποσού ελήφθη υπόψη ο μαζικός αριθμός διάθεσης των προϊόντων κομίστρου και για το λόγο αυτό ορίστηκε ποσοστό έκπτωσης ύψους 58% επί του ποσού των 77.447.832,00 ευρώ, παράλληλα δε προβλέφθηκε, ως ασφαλιστική δικλίδα, η διενέργεια συμψηφισμού με επόμενες καταβολές προς τον .., εφόσον διαπιστωθεί ότι η δαπάνη βάσει των απολογιστικών στοιχείων είναι κατώτερη της δαπάνης του άρθρου 5, κρίνεται ότι η εξαγωγή του εντελλόμενου με τον ελεγχόμενο τίτλο πληρωμής ποσού των 32.528.109,60 ευρώ, το οποίο ταυτίζεται με το αναφερόμενο στην ως άνω Κ.Υ.Α., στηρίζεται, όπως προκύπτει από τα συνοδευτικά έγγραφα της επίμαχης Κ.Υ.Α. σε έναν εύλογο μηχανισμό υπολογισμού και ως εκ τούτου ο προβαλλόμενος από την Επίτροπο λόγος διαφωνίας πρέπει να απορριφθεί.Συνεπώς, απορριπτομένων του προβαλλόμενων από τη διαφωνούσα Επίτροπο λόγων διαφωνίας είναι νόμιμη η εντελλόμενη με το Χ.Ε. Α-225/2019 του .... δαπάνη και ως εκ τούτου το ένταλμα αυτό πρέπει να θεωρηθεί.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/242/2019
Καταβολή οδοιπορικών εξόδων...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, η καταβολή οδοιπορικών εξόδων και ημερήσιας αποζημίωσης στο φερόμενο ως δικαιούχο υπάλληλο για τη μετάβασή του στην Αθήνα στις 26.7.2018 είναι μη νόμιμη, καθόσον, όπως βασίμως προβάλλει η διαφωνούσα Επίτροπος, δεν εκδόθηκε, πριν από την πραγματοποίηση της επίμαχη μετακίνησης, η προβλεπόμενη εκ του νόμου εντολή από το Δήμαρχο ..., στην οποία να προσδιορίζεται η ημερομηνία και ο τόπος της μετακίνησης, ο αριθμός των ημερών εκτός έδρας, η αιτία της μετακίνησης, το μέσο μετακίνησης, καθώς και το ποσό της εκτιμώμενης δαπάνης, με αντίστοιχη βεβαίωση δέσμευσης σχετικής πίστωσης. Πλην όμως, ενόψει της αποδεδειγμένης μετακίνησης του φερόμενου ως δικαιούχου υπαλλήλου στην ... για συνάντηση στα γραφεία του Πράσινου Ταμείου και λαμβάνοντας υπόψη ότι α) προϋπόθεση για την έκδοση εντολής μετακίνησης είναι να υπάρχει σχετική πίστωση στον προϋπολογισμό του οικείου φορέα και να βεβαιώνεται η δέσμευση αυτής κατά τις διατάξεις του Δημοσίου Λογιστικού και β) παρά την έκδοση της 1526/17.7.2018 απόφασης ανάληψης υποχρέωσης πριν την ημερομηνία μετακίνησης (26.7.2018), δεν κατέστη δυνατή η ολοκλήρωση της οικεία διαδικασίας με την έκδοση απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου ... για την έγκριση της δαπάνης και τη διάθεση της πίστωσης (βλ. και Ε.Σ. Κλιμ. Προλ. Ελ. Δαπ. στο Ι Τμ. 267/2018), λόγω της έναρξης ισχύος του ν. 4555/2018 και των αλλαγών που επήλθαν στη διαδικασία ανάληψης υποχρέωσης, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η παράλειψη έκδοσης εντολής μετακίνησης δεν οφείλεται σε πρόθεση καταστρατήγησης των κειμένων διατάξεων εκ μέρους των αρμοδίων οργάνων του Δήμου .., αλλά σε συγγνωστή πλάνη αυτών.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνες δεν είναι νόμιμες, πλην όμως αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)204/2014
Νόμιμη η καταβολή δαπάνης για έξοδα έκδοσης κάρτας παραμονής και ασφάλεας (VISA) σε Γενικό Γραμματέα Δήμου, σε έναν Ειδικό Σύμβουλο και στην Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών του Δήμου, που μετακινήθηκαν για εκτέλεση υπηρεσίας (οργάνωση – διεξαγωγή έκθεσης) με εντολή του Δήμου, καθόσον στα έξοδα μετακίνησης του άρθρου 17 του ν. 2685/1999 (ΦΕΚ Α΄ 35/1999) συμπεριλαμβάνονται και εκείνες οι δαπάνες (visa) στις οποίες υποχρεωτικά, με βάση τη νομοθεσία του κράτους προορισμού και τις διεθνείς συνθήκες, υποβάλλεται ο μετακινούμενος υπάλληλος για την έκδοση των ταξιδιωτικών εγγράφων, άνευ των οποίων δεν είναι δυνατή η είσοδος του στη χώρα προορισμού. Η ως άνω δαπάνη ως αυτοτελής και όχι έκτακτη, δε δύναται να θεωρηθεί ότι καλύπτεται από την προβλεπόμενη ημερήσια αποζημίωση.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/163/2018
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ.Καταβολή δαπάνης προμήθειας γάλακτος.Με τα δεδομένα αυτά, κατά την πλειοψηφούσα στο Κλιμάκιο άποψη, εφόσον από τις ανωτέρω βεβαιώσεις προκύπτει ότι ο εν λόγω υπάλληλος απασχολείται με τη συντήρηση και επισκευή των δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης υπό συνθήκες ανθυγιεινές ή επικίνδυνες για την υγεία του, πρέπει να γίνει δεκτό ότι συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των δικαιούχων της 53361/2.10.2006 Κοινής Υπουργικής Απόφασης, όπως ισχύει, που δικαιούνται των προβλεπόμενων σ’ αυτήν μέσων ατομικής προστασίας και συνεπώς γάλακτος σε ημερήσια βάση, καθώς και ότι εμπίπτει στο προσωπικό το οποίο δικαιούται την παροχή γάλακτος σύμφωνα με τις προπαρατεθείσες Κλαδικές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. (..)Ωστόσο, στην ως άνω τεχνική έκθεση- τεχνικές προδιαγραφές δεν τεκμηριώνεται ο αριθμός των τεμαχίων του υπό προμήθεια γάλακτος δια της παράθεσης των σχετικών προς κάλυψη αναγκών (λ.χ. αριθμός δικαιούχων εργαζομένων, ημέρες απασχόλησης αυτών ανά μήνα, κ.λπ.), ούτε και ο τρόπος προσδιορισμού της ανωτέρω τιμής μονάδας με αναφορά στις τιμές της αγοράς για το είδος αυτό, καθώς και σε τιμές που επιτεύχθηκαν σε σχετικές διαγωνιστικές διαδικασίες, κ.λπ., προκειμένου να καταστεί εφικτός ο έλεγχος της τήρησης της αρχής της οικονομικότητας ως προς τον προσδιορισμό του ύψους της προϋπολογιζόμενης δαπάνης... Κατόπιν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι μη νόμιμη και συνεπώς το χρηματικό αυτό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΔΒ3A/Φ 115 / 7/οικ.12101/2025
«Έκδοση οδηγιών σχετικά με απόδοση αποζημιώσεων για μετακινήσεις ασθενών δικαιούχων του Οργανισμού, καθώς και των συνοδών αυτών, σύμφωνα με τον Ενιαίο Κανονισμό Παρόχων Υγείας (ΦΕΚ 2106/τ. Β’/02-05-25)» ΑΔΑ: 9ΝΦΖΟΞ7Μ-ΟΨ9
ΣΧΕΤ: Το άρθρο 47 με τίτλο «Αποζημίωση μετακίνησης ασθενών» της υπ’ αριθμ. ΕΑΛΕ/Γ.Π. 4091/2025 Κ.Υ.Α. (ΦΕΚ 2106/τ. Β’/02-05-25)
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.4/54/2019
Προμήθεια αντιδραστηρίων:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, κατά παράβαση της διαδικασίας που προβλέπεται στις διατάξεις του Κ.Π.Δ. που αναφέρονται στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, η 5η Υ.ΠΕ. προέβη στην κήρυξη έκπτωτης της αρχικής αναδόχου εταιρείας χωρίς την προηγούμενη γνωμοδότηση της αρμόδιας επιτροπής αξιολόγησης των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού και, ως εκ τούτου τόσο η εν λόγω απόφαση έκπτωσης που εκδόθηκε κατά παράβαση του ως άνω ουσιώδους τύπου της διαδικασίας όσο και η μεταγενέστερη απόφαση ανάθεσης της αυτής προμήθειας στη φερόμενη ως δικαιούχο εταιρεία δεν είναι νόμιμες, κατά το βάσιμο σχετικό λόγο διαφωνίας του Επιτρόπου. Περαιτέρω, οι λοιποί λόγοι διαφωνίας προβάλλονται αλυσιτελώς, καθόσον, ανεξαρτήτως της βασιμότητάς τους ή μη, δε δύνανται να ασκήσουν αυτοτελώς επιρροή στη νομιμότητα της ελεγχόμενης εν προκειμένω δαπάνης. Όμως, κατ’ αποδοχή του σχετικού ισχυρισμού που προβάλλεται με το .... έγγραφο επανυποβολής της 5ης Υ.ΠΕ. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, ότι η επίμαχη δαπάνη, η οποία αφορά σε προμήθεια αναλυτών και διαγνωστικών αντιδραστηρίων που πραγματοποιήθηκε για την κάλυψη των αναγκών του Πρωτοβάθμιου Συστήματος Υγείας κατά το χρονικό διάστημα από 11.4.2016 έως 26.4.2016 (βλ. τα ως άνω τιμολόγια) και για την οποία έχει δεσμευτεί σχετική πίστωση σε βάρος του ΚΑΕ 1359β02 του προϋπολογισμού έτους 2018 της 5ης Υ.ΠΕ. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας (βλ. την .... απόφαση ανάληψης υποχρέωσης του Διοικητή της 5ης Υ.ΠΕ. με ΑΔΑ:.... καθώς και την προγενέστερη .... απόφαση ανάληψης υποχρέωσης του ίδιου οργάνου με ΑΔΑ:....), το Κλιμάκιο κρίνει ότι αυτή (δαπάνη) εμπίπτει στο ρυθμιστικό πεδίο εφαρμογής της προαναφερόμενης νομιμοποιητικής διάταξης και ως εκ τούτου πρέπει κατ΄εφαρμογή αυτής να θεωρηθεί νόμιμη (πρβλ. Ε.Σ., Πράξεις IV Tμ. 16, 21/2016). Συνεπώς, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής θα μπορούσε να θεωρηθεί, εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.
ΕλΣυν.Τμ.7/122/2012
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:ΕΙΔΗ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εν λόγω δαπάνη είναι μη νόμιμη, κατά το μέρος που αφορά στην προμήθεια ειδών ατομικής προστασίας για το εκπαιδευτικό προσωπικό. Τούτο δε, διότι οι συγκεκριμένες ειδικότητες του προσωπικού αυτού (νηπιαγωγοί και βρεφονηπιοκόμοι) το μεν δεν περιλαμβάνονται μεταξύ των δικαιούχων των ειδών ατομικής προστασίας της Κ.Υ.Α. 53361/2.10.2006, το δε δεν απασχολούνται κατ’ αποκλειστικότητα στις αναφερόμενες στην ανωτέρω Κ.Υ.Α. εργασίες ή χώρους. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη παρίσταται εν μέρει μη νόμιμη. Πλην, όμως, το Τμήμα κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του νομικού προσώπου δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των κειμένων διατάξεων, αλλά διότι συγγνωστώς υπέλαβαν ότι μπορούσαν νομίμως να προβούν στη διενέργεια της ελεγχόμενης δαπάνης. Κατά συνέπεια, το υπό χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί λόγω πλάνης, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2011, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.
ΕλΣυν/Τμ.1/257/2009
Από τις ανωτέρω διατάξεις προκύπτει, μεταξύ άλλων, ότι για τη νόμιμη μετακίνηση εκτός έδρας για υπηρεσιακούς λόγους των προσώπων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ν.2685/1999 και την καταβολή σ΄ αυτά των σχετικών δαπανών μετακίνησης απαιτείται, ως ουσιώδης τυπική προϋπόθεση, η έκδοση από το αρμόδιο προς τούτο όργανο, πριν από την ημερομηνία αναχώρησής τους, γραπτής απόφασης ή εντολής μετακίνησης, στην οποία πρέπει να προσδιορίζεται η ημερομηνία μετακίνησης, ο αριθμός των ημερών εκτός έδρας, η αιτία, ο τόπος και το μέσο μετακίνησης. Μόνο όταν συντρέχουν εξαιρετικές περιπτώσεις επείγουσας ανάγκης δύναται η μετακίνηση να λάβει χώρα κατόπιν προφορικής εντολής, ακολούθως όμως πρέπει να παρασχεθεί γραπτή έγκριση το αργότερο εντός δέκα (10) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία επιστροφής του μετακινουμένου στην έδρα του (βλ. Πράξεις Ι Τμ. Ε.Σ. 62/2005, 246/2006, 66, 157/2009).Περαιτέρω, η προσκομιζόμενη με το … έγγραφο επανυποβολής των επίμαχων ενταλμάτων …. απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου ..., στην οποία αορίστως αναφέρεται το πρώτον ότι «Το Δημοτικό Συμβούλιο … εγκρίνει την εκ των υστέρων μετακίνηση … λόγω του κατεπείγοντος της πρόσκλησης…» και επίσης καθορίζονται τα μέσα μετακίνησης, δεν ασκεί έννομη επιρροή, καθόσον πρόκειται για ταυτάριθμη, με την αρχικώς εκδοθείσα, απόφαση του ίδιου οργάνου (έχουσα τον ίδιο αριθμό και ημερομηνία έκδοσης), που έχει συμπληρωθεί ανεπίτρεπτα εκ των υστέρων με νέα στοιχεία, σε κάθε δε περίπτωση δεν αποδεικνύεται από τα δικαιολογητικά του φακέλου της υπόθεσης το κατεπείγον της πρόσκλησης για τη συμμετοχή των φερομένων ως δικαιούχων στην προαναφερόμενη συνάντηση. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με τα υπό κρίση χρηματικά εντάλματα δαπάνη είναι μη νόμιμη και συνεπώς, τα εντάλματα αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.
Γ2δ/οικ. 48556/2025
Πρόσβαση δικαιούχων του άρθρου 33 του ν. 4368/2016 στις δημόσιες δομές υγείας ΑΔΑ: 94ΩΠ465ΦΥΟ-ΗΑ1
ΣΧΕΤ:Το άρθρο 33 του ν. 4368/2016 (Α’ 21), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 124 του ν. 5078/2023 (Α’ 211)
2. H υπ’ αρ. Φ80320/109864/2023Κ.Υ.Α. με θέμα «Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης» (Β’ 7280 / 2023)
3. H υπ’ αρ. Α3(γ)/ΓΠ/οικ.25132/2016 Κ.Υ.Α. με θέμα «Ρυθμίσεις για τη διασφάλιση της πρόσβασης των ανασφαλίστων στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας» (Β’ 908 / 2016)
4. H υπ’ αρ.Φ80320/25192/1.4.2024εγκύκλιος του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης με θέμα «Οδηγίες για την απόδοση και τη λειτουργία του Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Α.Μ.Κ.Α.)», ΑΔΑ: ΨΒΦΠ46ΝΛΔΓ-ΠΧΖ
ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.7/217/2014
Καταβολή σε χρήμα της αξίας του δικαιούμενου από αυτούς γάλακτος, ως μέσου ατομικής προστασίας (...) Όσον αφορά στον πρώτο λόγο διαφωνίας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι αναφερόμενοι ανωτέρω (υπό στοιχ. α΄ έως και ε) υπάλληλοι του Δήμου ... δεν δικαιούνταν την παροχή γάλακτος κι, επομένως, και την αποτίμηση αυτού σε χρήμα, αφού δεν περιλαμβάνονται μεταξύ των δικαιούμενων ειδών ατομικής προστασίας, που ορίζονται περιοριστικώς στην προαναφερόμενη Κ.Υ.Α. 53361/2.10.2006, όπως ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο, καθώς, δεδομένου ότι από τα προσκομιζόμενα από το Δήμο στοιχεία, δεν προκύπτει ότι αυτοί απασχολούνταν σε μόνιμη και καθημερινή βάση, καθ’ όλη τη διάρκεια του ωραρίου τους στις εργασίες και τους χώρους που αυτή προβλέπει, η τυχόν δε περιστασιακή απασχόλησή τους στους εν λόγω χώρους και εργασίες δεν αρκεί για να τους καταστήσει δικαιούχους. Η πρόβλεψη δε ορισμένων εκ των προαναφερθεισών κατηγοριών υπαλλήλων, ως δικαιούχων ειδών ατομικής προστασίας, κατά την προϊσχύουσα Κ.Υ.Α. 2/12542/0022/ 20.3.2003 (ΦΕΚ Β΄ 441), δεν μπορεί να καταστήσει τη δαπάνη νόμιμη για τους υπαλλήλους αυτούς, αφού η εν λόγω Κ.Υ.Α καταργήθηκε με τη μεταγενέστερη και ισχύουσα κατά τον κρίσιμο χρόνο Κ.Υ.Α. 53361/2.10.2006. Τέλος, η προηγούμενη γνώμη του τεχνικού ασφαλείας δεν αρκεί για να καταστήσει νόμιμη την παροχή ειδών ατομικής προστασίας και σε μη δικαιούχους, κατά την προαναφερόμενη Κ.Υ.Α. 53361/2.10.2006, σε κάθε δε περίπτωση δεν αποτελεί προϋπόθεση για τη χορήγηση γάλακτος στους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α..
ΕλΣυν/Τμ.1/221/2010
Κατά την έννοια των ερμηνευόμενων διατάξεων(2685/1999,άρθρο 3) , προς αποφυγήν καταχρηστικής εφαρμογής τους που θα οδηγούσε τόσο σε αδικαιολόγητη απουσία του υπαλλήλου από την υπηρεσία όσο και σε αδικαιολόγητη επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού με μη αναγκαίες δαπάνες μετακίνησης, ο εγκριθείς αριθμός των ημερών εκτός έδρας πρέπει να είναι μόνο ο αναγκαίος για την εκτέλεση της υπηρεσίας, για την οποία μετακινείται ο υπάλληλος, όπως το αναγκαίο των ημερών εκτός έδρας οριοθετείται, κατά βάση, από την φύση της υπηρεσίας που πρέπει να εκτελέσει ο μετακινούμενος υπάλληλος και την απόσταση που πρέπει να διανύσει. Επομένως, ο μετακινούμενος εκτός έδρας δημόσιος υπάλληλος δικαιούται δαπάνης διανυκτέρευσης και πλήρους ημερήσιας αποζημίωσης, μόνο στην περίπτωση που η διαμονή του κατά τη διάρκεια της νύκτας στον τόπο της εκτός έδρας μετακίνησής του, ο οποίος, σε κάθε περίπτωση, πρέπει να απέχει από την έδρα της υπηρεσίας του περισσότερα από ογδόντα (80) χιλιόμετρα εφόσον κινήθηκε με συγκοινωνιακό μέσο, επιβάλλεται για την εκπλήρωση της συγκεκριμένης υπηρεσιακής ανάγκης, για την οποία πραγματοποιήθηκε η μετακίνησή του.