×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/863/2021

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση ή τροποποίηση όρων της Διακήρυξης του διαγωνισμού για προμήθεια αερίων (ιατρικού οξυγόνου, πρωτοξειδίου του αζώτου) και υγρού οξυγόνου, ιδίως όσον αφορά την παράλειψη απαίτησης άδειας κυκλοφορίας/παραγωγής για μονάδες παραγωγής οξυγόνου και την ανάμιξη διαφορετικής καθαρότητας οξυγόνου στα δίκτυα του νοσοκομείου, με επιχειρήματα παράβασης νομοθεσίας (Ν.4412/2016, ΥΑ Δ.ΥΓ3α/Γ.Π.32221/2013), κινδύνους για δημόσια υγεία (κυρίως εν μέσω πανδημίας COVID-19) και παραβίαση αρχών δημοσίων συμβάσεων (ίση μεταχείριση, αναλογικότητα). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια 95.190,38€ χωρίς ΦΠΑ.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/1154/2019

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση ή τροποποίηση της διακήρυξης για την προμήθεια «Οξυγόνου-Αερίων» στο Παράρτημα ΙΙ, που προβλέπει την εναλλακτική δυνατότητα εγκατάστασης μηχανημάτων παραγωγής οξυγόνου ιατρικής χρήσης αντί της προμήθειας υγρού οξυγόνου σε δεξαμενές. Ισχυρίζεται ότι αυτό παραβιάζει την εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, καθώς επιτρέπει συμμετοχή προμηθευτών χωρίς τις απαιτούμενες πιστοποιήσεις (π.χ. άδεια κυκλοφορίας από τον ΕΟΦ), δημιουργώντας άνισους όρους και κινδύνους για τη δημόσια υγεία. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια υγρού ιατρικού οξυγόνου (99,5% καθαρότητας) και άλλων αερίων για δημόσια νοσοκομεία.


ΑΕΠΠ/372/2018

Με την προδικαστική προσφυγή ζητείται η μερική ακύρωση της διακήρυξης ηλεκτρονικού ανοιχτού διαγωνισμού για την προμήθεια ιατρικού υγρού οξυγόνου (υγρού και αερίου) και πρωτοξειδίου του αζώτου, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 254.720,86 ευρώ (άνευ ΦΠΑ) και εξάμηνη προαίρεση 127.360,43 ευρώ. Ειδικότερα, ο προσφεύγων αμφισβητεί τη νομιμότητα των όρων που αφορούν την υποχρεωτική κατοχή άδειας κυκλοφορίας από τον ΕΟΦ, ιδίως ως προς το χρονικό σημείο συνδρομής αυτής (μετά τις 30/6/2018 αντί κατά την υποβολή προσφοράς), καθώς και την υποβολή δικαιολογητικών σε φυσική μορφή, θεωρώντας ότι παραβιάζονται οι διατάξεις του νόμου 4412/2016 και η αρχή της ίσης μεταχείρισης.


ΑΕΠΠ/159/2018

Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου Αιτωλοακαρνανίας, η οποία έκανε δεκτή την προσφορά της εταιρείας AIR LIQUIDE HELLAS ΑΕΒΕ στον διαγωνισμό για την προμήθεια υγρού οξυγόνου στις νοσηλευτικές μονάδες Αγρινίου και Μεσολογγίου. Οι λόγοι της προσφυγής περιλαμβάνουν: α) την ασυμφωνία ημερομηνιών στο Ενιαίο Ευρωπαϊκό Έγγραφο Σύμβασης, β) την έλλειψη υποχρεωτικής υπεύθυνης δήλωσης και γ) το μη πρόσφατο πιστοποιητικό καθαρότητας υγρού οξυγόνου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια υγρού οξυγόνου για τις νοσηλευτικές μονάδες Αγρινίου και Μεσολογγίου, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 210.456,00 € (χωρίς ΦΠΑ), συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας ετήσιας παράτασης.


ΑΕΠΠ/1346/2019

Η προσφεύγουσα ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της διακήρυξης για τον δημόσιο ηλεκτρονικό διαγωνισμό (αριθμός διακήρυξης ...), με αντικείμενο την προμήθεια, εγκατάσταση και συντήρηση συστήματος τροφοδοσίας οξυγόνου με μονάδα παραγωγής για ιατρική χρήση στο νοσοκομείο ... (προϋπολογισμός 200.000€). Ισχυρίζεται ότι ο διαγωνισμός είναι παράνομος, καθώς απαιτείται άδεια παραγωγής φαρμάκου από τον ΕΟΦ για τη μονάδα παραγωγής οξυγόνου, την οποία δεν διαθέτει το νοσοκομείο. Υποστηρίζει ότι η δική της προσφορά (φιάλες αερίου/δεξαμενές υγρού οξυγόνου) καλύπτει νόμιμα τις ανάγκες και επιδιώκει επαναπροκήρυξη με διαφορετικό αντικείμενο.


ΑΕΠΠ/793/2018

Οι προσφεύγοντες οικονομικοί φορείς ζητούν: 1) την ακύρωση της διακήρυξης δημόσιου ηλεκτρονικού διεθνούς διαγωνισμού για την ανάθεση σύμβασης «Προμήθεια, Εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση ενός Συστήματος τροφοδοσίας οξυγόνου με μονάδα παραγωγής οξυγόνου για ιατρική χρήση». 2) την ακύρωση ή ματαίωση του διαγωνισμού λόγω παραβίασης κανονιστικών ρυθμίσεων (Κανονισμός 745/2017/ΕΕ, ISO 7396-1/2016 κλπ.), επειδή η διακήρυξη περιορίζει το αντικείμενο μόνο στην Κύρια Πηγή (Μονάδα Παραγωγής Οξυγόνου), αποκλείοντας τις Δευτερεύουσες και Εφεδρικές Πηγές (Δεξαμενή Υγρού Οξυγόνου και Συστοιχίες Φιαλών), που αποτελούν αναπόσπαστα μέρη του Συστήματος. 3) Τροποποίηση της διακήρυξης για να συμπεριλάβει όλες τις πηγές τροφοδοσίας και να απαιτήσει άδεια κυκλοφορίας από τον ΕΟΦ για το φαρμακευτικό οξυγόνο.


ΑΕΠΠ/607/2019

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της διακήρυξης αριθμ. ΔΘΝ6/2018, η οποία αφορά την 'Προμήθεια και εγκατάσταση μονάδων παραγωγής αερίου Ο2, καθαρότητας 93 ± 3%, σε πέντε (5) νοσοκομεία αρμοδιότητας της 2ης Υ.Πε. Πειραιώς και Αιγαίου'. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η διακήρυξη είναι παράνομη, καθώς προβλέπει την παραγωγή και χρήση ιατρικού οξυγόνου χωρίς τις απαραίτητες αδείες και πιστοποιήσεις, ενώ το σύστημα αυτό θεωρεί επικίνδυνο για τη δημόσια υγεία λόγω πιθανής μόλυνσης και χαμηλής καθαρότητας. Επιπλέον, ισχυρίζεται ότι το κόστος της νέας εγκατάστασης υπερβαίνει το κόστος της τρέχουσας προμήθειας.


ΕλΣυν.Κλ.4/48/2015

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ-ΑΓΟΡΕΣ.Παρατηρητήριο Τιμών:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Νοσοκομείο σε ιδιωτική εταιρεία για την προμήθεια υγειονομικού υλικού (ιατρικών αερίων), καθόσον: α) μεταξύ των προμηθευθέντων ειδών δεν περιλαμβάνεται η προμήθεια πρωτοξειδίου του αζώτου, περιλαμβάνεται όμως η προμήθεια αερίου ιατρικού οξυγόνου σε τιμή η οποία υπερβαίνει την αντίστοιχη τιμή του Παρατηρητηρίου Τιμών (άρθρο 13 του ν. 3918/2011, ΦΕΚ Α' 31/2011, όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του με το άρθρο 14 παρ. 7 του ν. 4052/2012, ΦΕΚ Α' 41/2012) και β) μη νομίμως περιλήφθηκε στη σύμβαση όρος περί επιβάρυνσης του Νοσοκομείου με έξοδα εμφιάλωσης μικρών φιαλών αερίου ιατρικού οξυγόνου, συνολικού ποσού 11.193,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), δεδομένου ότι η διακήρυξη του πρόχειρου διαγωνισμού δεν περιείχε καμία αναφορά σε τέτοιου είδους επιβαρύνσεις, ενώ, περαιτέρω, το ανωτέρω έξοδο επιβαρύνει επιπρόσθετα την ήδη υπερβαίνουσα την τιμή του Παρατηρητηρίου.


ΑΕΠΠ/14/2017

Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση του Ειδικού Όρου 2.i της Διακήρυξης, ο οποίος απαιτεί από τους προσφέροντες να διαθέτουν Άδεια Κυκλοφορίας από τον ΕΟΦ για τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό για την προμήθεια ιατρικού υγρού οξυγόνου (CPV 24111900-4). Ο προσφεύγων, ως κάτοχος άδειας παραγωγής αλλά όχι άδειας κυκλοφορίας, υποστηρίζει ότι ο όρος αυτός είναι παράνομος και περιορίζει τον ανταγωνισμό, καθώς κατά την περίοδο της διακήρυξης ισχύει προσωρινή άδεια ελεύθερης κυκλοφορίας του προϊόντος έως τις 30/6/2018 βάσει απόφασης του ΕΟΦ. Με την προσφυγή, ζητείται η ακύρωση του όρου αυτού, ώστε να μπορέσει να συμμετάσχει στον διαγωνισμό για την προμήθεια του ιατρικού οξυγόνου, το οποίο προορίζεται για χρήση σε δημόσια νοσοκομεία.


ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)110/2013)

Μη νόμιμη η προμήθεια  ιατρικών αερίων (υγρού οξυγόνου και υγρού αζώτου) που προορίζονται για την κάλυψη αναγκών του Νοσοκομείου ……Τη θεώρηση των ενταλμάτων αυτών αρνήθηκε ο Επίτροπος, με την αιτιολογία ότι : α) συντρέχει περίπτωση κατάτμησης της δαπάνης διότι οι εν λόγω προμήθειες που αφορούν ομοειδή αγαθά (ιατρικά αέρια), ανατέθηκαν κατά το ίδιο χρονικό διάστημα κατόπιν πρόχειρων διαγωνισμών, ενώ θα έπρεπε να διενεργηθεί δημόσιος διαγωνισμός, σύμφωνα με τις διατάξεις της Π1/3305/3.11.2010 (Φ.Ε.Κ. Β΄ 1789) απόφασης του Υφυπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, αφού η συνολική ετήσια δαπάνη τους υπερέβαινε το όριο των 60.000 ευρώ (άνευ Φ.Π.Α.), β) μη νομίμως η κατακύρωση των ειδών έγινε στη μοναδική προσφέρουσα εταιρεία «…….», κατά παράβαση της διάταξης του άρθρου 21 παρ. η΄ του π.δ. 118/2007, καθόσον δεν ελήφθησαν υπόψη συγκριτικά στοιχεία τιμών είτε προηγούμενων διαγωνισμών, είτε της αγοράς, που να επιβεβαιώνονται με παραστατικά, αλλά οι τιμές  προγενέστερης σύμβασης με την ίδια εταιρεία. Το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, αφού ακύρωσε τα ανωτέρω χρηματικά εντάλματα, εξέδωσε σε αντικατάσταση αυτών τα 10030 και 10035, οικονομικού έτους 2013, όμοια, τα οποία υπέβαλε στον Επίτροπο για θεώρηση, με το 836/0061/4.3.2013 έγγραφό του, όπως συμπληρώνεται με το Φ.800.3/15/321/Σ.26817/19.2.2013 έγγραφο της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών/ΟΕΠΝ/ΔΕΔ, υποστηρίζοντας τη νομιμότητα της εντελλόμενης με αυτό δαπάνης και προβάλλοντας προεχόντως ότι: 1) με το Φ.604/01/Σ.56412/29.2.2012 έγγραφο, το ΓΕΝ ζήτησε από το αρμόδιο Υπουργείο Ανάπτυξης την ένταξη των ιατρικών αερίων στο ΕΠΠ 2012 και την εξουσιοδότηση για τη διενέργεια ανοικτού μειοδοτικού διαγωνισμού από το Π.Ν., πλην όμως η ως άνω προμήθεια εντάχθηκε στο ΕΠΠ 2012 μετά από εννέα μήνες, 2) τα τότε υπάρχοντα αποθέματα των ιατρικών αερίων ήταν χαμηλά και το ΓΕΝ, λόγω του επείγοντος, προέβη στη διαδικασία των πρόχειρων διαγωνισμών, 3)η αποδέσμευση των πιστώσεων για την επίμαχη προμήθεια από το Υπουργείο Οικονομικών ήταν σταδιακή, 4) και η υπέρμετρη καθυστέρηση και κυρίως η τελική αδυναμία για εξόφληση των προμηθευτών αποτρέπει αυτούς  από τη συμμετοχή τους σε ανοικτές διαγωνιστικές διαδικασίες