ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/16/2019
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Καταβολή σε χρήμα, μέσων ατομικής προστασίας σε εργαζόμενους:... Με δεδομένα αυτά και ενόψει του ότι η τασσόμενη στο άρθρο 97 του ν. 4483/2017 προθεσμία των 4 μηνών δεν ορίζεται ως αποκλειστική, νομίμως με την ως άνω, 205/20.12.2017, απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου …, που αναρτήθηκε στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» στις 11.1.2018, αποφασίστηκε η χορήγηση των μέσων ατομικής προστασίας των ετών 2012, 2013 και 2015 σε χρήμα. Συνακόλουθα οι εντελλόμενες δαπάνες είναι νόμιμες και τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα θα μπορούσαν να θεωρηθούν αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΠΟΛ.1206/2018
Φορολογική μεταχείριση Μέσων Ατομικής Προστασίας (Μ.Α.Π.) και γάλακτος που αποτιμώνται σε χρήμα και καταβάλλονται σε εργαζόμενους των Ο.Τ.Α. ΑΔΑ: 673Χ46ΜΠ3Ζ-ΛΥΕ
45418/2024
Παροχή μέσων ατομικής προστασίας στους εργαζόμενους των ΟΤΑ.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/56/2019
Μ.Α.Π:Καταβολή σε χρήμα της αξίας γάλακτος προηγουμένων ετών.Με δεδομένα αυτά και ενόψει του ότι η τασσόμενη στο άρθρο 97 του ν. 4483/2017 προθεσμία των 4 μηνών δεν ορίζεται ως αποκλειστική, η έκδοση της ως άνω απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του ελεγχόμενου ΝΠΔΔ στις 17.10.2018 και η ανάρτησή της στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» στις 2.11.2018, δηλαδή μετά την πάροδο της προθεσμίας αυτής, δεν αποκλείει τη χορήγηση σε χρήμα της αξίας του γάλακτος των ετών 2012 - 2016, εφόσον συντρέχουν και οι λοιπές προϋποθέσεις του νόμου. Στην προκειμένη περίπτωση όμως, όπως τούτο ρητά αναφέρεται στην ίδια απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, για τα έτη 2012 - 2016 δεν είχαν εγγραφεί στους προϋπολογισμούς του ΝΠΔΔ οι αντίστοιχες πιστώσεις για τη χορήγηση του γάλακτος, όπως απαιτείται από το άρθρο 97 του ν. 4483/2017, και ως εκ τούτου η διάταξη αυτή δεν μπορεί να εφαρμοστεί για την χορήγηση της αξίας του σε χρήμα. Τέλος, μη νομίμως με την ως άνω απόφαση αποτιμάται σε χρήμα και το γάλα που δεν χορηγήθηκε από 1.1.2017 έως τις 31.7.2017, διότι το έτος 2017 βρίσκεται εκτός του ρυθμιστικού πεδίου της ως άνω διάταξης, η οποία, μάλιστα, απαγορεύει ρητά, μετά την έναρξη ισχύος της, δηλαδή μετά την 1.8.2017, την αποτίμηση σε χρήμα του γάλακτος, εκτός αν αυτό αφορά στα έτη 2012-2016. Συνακόλουθα η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΑΕΠΠ/617/2021
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης που απορρίπτει την προσφορά του για όλα τα Τμήματα του διαγωνισμού και αποδέχεται την προσφορά του παρεμβαίνοντος για τα Τμήματα 1 και 5. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια Μέσων Ατομικής Προστασίας και ειδών ατομικής προστασίας για τους εργαζόμενους του Δήμου, με προϋπολογιζόμενη συνολική δαπάνη 320.165,27 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Η σύμβαση διαιρείται σε 7 Τμήματα (Γάντια, Γυαλιά/Μάσκες προστασίας οφθαλμών, Προστασία αναπνοής, Προστατευτική ενδυμασία, Ρούχα προστασίας, Υποδήματα, Άλλα μέσα προστασίας). Ο προσφεύγων αμφισβητεί τον αποκλεισμό του λόγω δήθεν παραβίασης περιβαλλοντικών υποχρεώσεων και την απόρριψη της προσφοράς χωρίς διευκρινίσεις.
ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.7/164/2017
Καταβολή σε 60 εργαζομένους της επιχείρησης σε χρήμα της αξίας των ειδών θερινής ένδυσης και υπόδησης.(...) Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 2 της παρούσας, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, διότι μετά την ισχύ του Άρθρου 2 Υποπαράγραφος Δ9 Κεφάλαιο Δ άρθρο 24 παρ. 4 του ν. 4336/2015, οι παροχές που έχουν στόχο τη διασφάλιση της υγιεινής και της ασφάλειας των συνθηκών εργασίας χορηγούνται αποκλειστικά και μόνο σε είδος και επομένως και τα είδη ένδυσης ατομικής προστασίας των εργαζομένων στη Δημοτική Επιχείρηση Τηλεθέρμανσης ..... Δήμου ..... θα πρέπει να χορηγούνται αποκλειστικά και μόνο σε είδος, χωρίς να τυγχάνει, πλέον, εφαρμογής η δυνατότητα που έδινε η ανωτέρω Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας στην εν λόγω επιχείρηση, όπως καταβάλει εξ ολοκλήρου την αξία των ειδών αυτών σε χρήμα, καθώς, όπως προαναφέρθηκε, η εν λόγω νομοθετική διάταξη, ως διάταξη αναγκαστικού δικαίου κατισχύει των σχετικών προβλέψεων της συγκεκριμένης σ.σ.ε.. Ο ισχυρισμός της ..... ότι και μετά τη θέση σε ισχύ της ως άνω διάταξης του ν.4336/2015 είναι δυνατή η χορήγηση σε χρήμα της αξίας των συγκεκριμένων ειδών, καθόσον αυτά δεν αποτελούν τον εξοπλισμό ατομικής προστασίας του π.δ.396/1994, που συνδέεται με την υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων, αλλά αποτελούν είδη ατομικής προστασίας συνήθους ένδυσης και υπόδησης, θα πρέπει να απορριφθεί προεχόντως ως αβάσιμος, διότι από καμία διάταξη νόμου δεν προκύπτει τέτοιου είδους διάκριση μεταξύ εξοπλισμού ατομικής προστασίας για τη διασφάλιση της υγιεινής και της ασφάλειας των εργαζομένων και μέσων ατομικής προστασίας συνήθους ένδυσης και υπόδησης, αφού όλα τα ως άνω είδη για να χαρακτηρίζονται ως «ατομικής προστασίας» θα πρέπει να συνδέονται με την προστασία της υγείας και της ασφάλειας του εργαζόμενου στο χώρο εργασίας του. Mη ανακλητέα με την Ελ. Συν. Τμήμα 7 Πράξη 33/2017
ΑΕΠΠ/316/2019
Και οι δύο προσφεύγοντες (οικονομικοί φορείς) ζητούν την ακύρωση της πράξης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία επικύρωσε τα πρακτικά του διαγωνισμού για την «Προμήθεια Μέσων Ατομικής Προστασίας για τους εργαζόμενους του Δήμου και στολών για τη Δημοτική Αστυνομία». Ο πρώτος προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση λόγω υποτιθέμενων ατασθαλιών στην τεχνική προσφορά του δεύτερου προσφέροντα (π.χ. εγγυήσεις, επιγονατίδες, υποδήματα ασφαλείας). Ο δεύτερος προσφεύγων ζητεί την ακύρωση λόγω ατασθαλιών στην τεχνική προσφορά του πρώτου (π.χ. κράνη, γιλέκα, γάντια). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθειες ατομικής προστασίας (π.χ. φιλτρόμασκες FFP2, υποδήματα S2, αντανακλαστικούς κώνους) και στολές.
ΑΕΠΠ/166/2019
Η προσφεύγουσα ατομική επιχείρηση αίτησε την ακύρωση της απόφασης αριθμού 472/2018 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία απέρριψε την προσφορά της σε διαγωνισμό προμηθειών μέσων ατομικής προστασίας για εργαζόμενους του Δήμου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια 33 τμημάτων ειδών προστασίας, με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά. Η προσφυγή επικεντρώθηκε στην παρανόμηση της αποδοχής προσφορών ανταγωνιστών, ισχυριζόμενη για εσφαλμένη εφαρμογή των όρων της διακήρυξης, ειδικά στην τήρηση τεχνικών προδιαγραφών και εγγυήσεων συμμετοχής.
53485/2022/2021
Παροχή μέσων ατομικής προστασίας στους εργαζομένους των ΟΤΑ
ΜΕΣΑ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ (ΜΑΠ)
Συνοπτικός οδηγός εκκαθάρισης δαπανών για προμήθεια μέσων ατομικής προστασίας εργαζομένων.
ΕΑΔΗΣΥ/1049/2022
Προμήθεια μέσων ατομικής προστασίας (ΜΑΠ) «…» συνολικής προϋπολογισθείσας δαπάνης 88.200,00€, χωρίς Φ.Π.Α.