×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/176/2019

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Καταβολή μισθωμάτων ....Με τα δεδομένα αυτά οι αξιώσεις του κληροδοτήματος κατά του Δήμου, αρχόμενες από το τέλος κάθε οικονομικού έτους, εντός του οποίου γεννήθηκαν οι σχετικές απαιτήσεις και ήταν δυνατή η δικαστική επιδίωξή τους, έχουν υποπέσει στην πενταετή παραγραφή του άρθρου 90 παρ. 1 του ν. 2362/1995   για το χρονικό διάστημα α) από τον Οκτώβριο του 2007 έως τον Σεπτέμβριο του 2011 και β) από τον Οκτώβριο του 2011 μέχρι το Μάιο του 2012, καθόσον παρά το γεγονός ότι η υποβολή των 68/23.9.2011 και 43/15.6.2012 αιτήσεων, αντίστοιχα του κληροδοτήματος προς το Δήμο διέκοψαν την παραγραφή για χρονικό διάστημα έξι μηνών (ελλείψει έγγραφης απάντησης εκ μέρους του Δήμου ...), ωστόσο δεν απέτρεψαν τη συμπλήρωση της πενταετούς παραγραφής μέχρι την έκδοση του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος κατά το έτος 2018. Ωστόσο, οι αξιώσεις του για το χρονικό διάστημα από τον Ιούνιο του 2012 μέχρι το Μάιο του 2014, δεν έχουν υποπέσει στην πενταετή παραγραφή, καθόσον αυτή διακόπηκε με την υποβολή της 41/11.7.2013 αίτησής του προς το Δήμο για χρονικό διάστημα έξι μηνών, χωρίς να έχει συμπληρωθεί μέχρι την έκδοση του επίμαχου χρηματικού εντάλματος η πενταετής παραγραφή. Περαιτέρω, οι ισχυρισμοί του Δήμου ότι οι διατάξεις περί παραγραφής δεν μπορούν να τύχουν εφαρμογής εν προκειμένω, δεδομένου ότι υφίσταται ταύτιση δικαιούχου και οφειλέτη πρέπει να απορριφθούν ως αβάσιμοι, καθόσον τα ακίνητα που έχουν περιέλθει κατά κυριότητα σε Ο.Τ.Α. δυνάμει διαθήκης, με την οποία ορίζεται ρητά ότι από την πρόσοδο αυτών θα επιτευχθεί συγκεκριμένος κοινωφελής σκοπός, αποτελούν αυτοτελές κεφάλαιο διαχείρισης, σύμφωνα με το άρθρο 96 παρ. 1 του α.ν. 2039/1939, δηλαδή σύνολο περιουσίας που διαχωρίζεται από τη λοιπή περιουσία του Ο.Τ.Α., που δεν έχει δική του νομική προσωπικότητα, αναδεικνυόμενο σε αυτοτελές υποκείμενο δικαιωμάτων και υποχρεώσεων (VII Τμ. 275/2017, ΔΕΦ ΑΘ 1797/2014). Τέλος η δαπάνη είναι μη κανονική, ωστόσο, δοθέντος ότι κατά το οικονομικό έτος 2018 υπήρχε η αναγκαία πίστωση στον οικείο Κ.Α.Ε. του Δήμου και εντέλει έγινε δημο-σιονομική ανάληψη της υποχρέωσης κατά το κρίσιμο οικονομικό έτος 2018, τα αρμόδια όργανα του Δήμου συγγνωστώς και όχι από πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων υπέλαβαν ότι μπορούσαν να προβούν στην εξόφληση της δαπάνης.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/441/2010

Χορήγηση ή μη αναδρομικών διαφορών αποδοχών υπαλλήλου – Παραγραφή απαιτήσεων κατά του Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση, οφείλει, στο πλαίσιο συμμόρφωσής της προς τις σχετικές αποφάσεις του Σ.τ.Ε., να καταβάλει στον Μ.Π., για το χρονικό διάστημα από 7-7-1995 μέχρι 24-9-2003, αναδρομικές διαφορές αποδοχών, οι οποίες δεν έχουν υποπέσει στην προβλεπόμενη γι’ αυτές, διετή παραγραφή του άρθρου 90 παρ.3 του Ν 2362/1995.


ΕΣ/Τ1/62/2007

Επιστροφή εισφορών, που καταβλήθηκαν αχρεώστητα σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 103/1975 κατά το χρονικό διάστημα από το 1989 ως το 2006. Μη νόμιμη δαπάνη, αφού μέρος των απαιτήσεων δικηγόρων (για το χρονικό διάστημα πριν από την 1.1.2003) έχει υποπέσει ήδη στην τριετή παραγραφή


ΕλΣυν/Κλ.1(ΚΠΕ)183/2015

ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ:Νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης συνολικού ποσού 497,15 ευρώ, από  «Δημοτικό Οργανισμό Κοινωνικοπολιτικής Ανάπτυξης …» Δήμου, για την υπερωριακή απασχόλησή της υπαλλήλου  του ανωτέρω νομικού προσώπου ως πρακτικογράφου κατά το χρονικό διάστημα από Οκτώβριο 2014 έως και Φεβρουάριο 2015, καθόσον από τα προσκομιζόμενα δικαιολογητικά αποδεικνύεται ότι αυτή πέρα από την τήρηση των πρακτικών του Διοικητικού Συμβουλίου, κατά τις ως άνω συνεδριάσεις, απασχολήθηκε επιπροσθέτως και με τη σύνταξη των πρακτικών αυτών επί δεκατρείς ώρες για τον Οκτώβριο, είκοσι ώρες για το Νοέμβριο, είκοσι ώρες για τον Δεκέμβριο, δεκατρείς ώρες για τον Ιανουάριο και είκοσι ώρες για τον Φεβρουάριο ( Κώδικας Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3584/2007 (ΦΕΚ Α΄ 143), παρ. 2 του άρθρου 48, με τον τίτλο «Αποδοχές – Υπερωριακή εργασία – Επιδόματα»).


ΕλΣυν/Τμ7ο(ΚΠΕ)/177/2012

Παραγραφή αξιώσεων.(...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις της παρούσας το Κλιμάκιο κρίνει ότι η συμφωνηθείσα αμοιβή οφείλεται στο μελετητή στο σύνολό της μετά την εμπρόθεσμη και προσήκουσα εκπόνηση της ανατεθείσας μελέτης και την έγκριση αυτής από το αρμόδιο όργανο δεδομένου ότι στην προκειμένη περίπτωση όπως ορίζεται στο συμβατικό κείμενο, η μελέτη εκπονήθηκε σε ένα στάδιο. Συνεπώς, η αξίωση του μελετητή για καταβολή της αμοιβής του έχει υποπέσει στην πενταετή παραγραφή του άρθρου 90 του ν. 2362/1995, καθόσον από το χρονικό σημείο έναρξής της, ήτοι το τέλος του οικονομικού έτους 2004, εντός του οποίου παραλήφθηκε χωρίς επιφύλαξη και εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιου του Δήμου ..... η εκπονηθείσα μελέτη, έως την έκδοση του υπό κρίση χρηματικού εντάλματος, το οποίο αποτελεί και τον τίτλο πληρωμής της απαίτησης του αναδόχου έχει συμπληρωθεί χρονικό διάστημα πλέον των πέντε ετών.


ΕΣ/ΤΜ.ΔΕΥΤΕΡΟ/243/2021

Αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά - μισθοδοσία και έξοδα κίνησης...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η υπαλληλική σχέση του αρχικώς εκκαλούντος λύθηκε αυτοδικαίως στις 23.9.2004, με την άπρακτη πάροδο τριμήνου από την επομένη της υποβολής της παραίτησής του, είχε δε δικαίωμα να του καταβληθούν τρίμηνες αποδοχές μέχρι και τις 24.12.2004. Συνεπώς, δεν είναι νόμιμος ο σε βάρος του καταλογισμός των αποδοχών που του καταβλήθηκαν κατά το χρονικό διάστημα από 22.6.2004 μέχρι και 24.12.2004. Ειδικά όσον αφορά στα επιδόματα εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα και αδείας, ως χρονικό διάστημα κατά το οποίο μισθοδοτήθηκε δεν έπρεπε να ληφθεί το χρονικό διάστημα μέχρι και τις 22.6.2004, αλλά το χρονικό διάστημα μέχρι και τις 24.12.2004. Τέλος, όσον αφορά στα έξοδα κίνησης, ορθά καταλογίστηκε σε βάρος του το ποσό που του καταβλήθηκε από τις 22.6.2004 και έπειτα, δηλαδή κατά το χρονικό διάστημα που απουσίαζε από την υπηρεσία του.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, πρέπει να αναβληθεί η έκδοση οριστικής απόφασης επί της έφεσης και να παραπεμφθεί με επιμέλεια της Γραμματείας του Δικαστηρίου ο φάκελος της υπόθεσης στην αρμόδια υπηρεσία του Δήμου ..., προκειμένου εντός προθεσμίας δύο (2) μηνών από την κοινοποίηση της παρούσας απόφασης στην υπηρεσία αυτή να επανυπολογιστεί το ποσό των καταλογιστέων σε βάρος του αρχικώς εκκαλούντος αποδοχών, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην αμέσως προηγούμενη σκέψη και να επιστραφεί ο φάκελος στη Γραμματεία του Δικαστηρίου.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/225/2016

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:..Ωστόσο, βασίμως προβάλλεται από τον Επίτροπο ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι εν μέρει μη κανονική, καθόσον αφορά σε αξίωση που είχε υποπέσει σε παραγραφή κατά το χρόνο εκκαθάρισής της (Ε.Σ. Κλ. Προλ. Ελ.Δαπ. στο Ι Τμήμα Πράξη 302/2014). Και τούτο, διότι η αξίωση των ως άνω υπαλλήλων για το χρονικό διάστημα από 1.5.2012 έως 31.12.2013 έχει υποπέσει στη διετή παραγραφή της παραγράφου 3 του άρθρου 48 του ν.δ. 496/1974, που εκκινεί, κατά το άρθρο 49 του ίδιου ν.δ., την πρώτη ημέρα του επόμενου οικονομικού έτους, από εκείνο εντός του οποίου γεννήθηκε. Συνεπώς, η απαίτησή τους, για το διάστημα από 1.5.2012 έως 31.12.2012, παραγράφηκε στις 31.12.2014 και, για το διάστημα από 1.1.2013 έως 31.12.2013, στις 31.12.2015, πριν δηλαδή την υποβολή των από 12.2.2016 αιτήσεών τους και την ενταλματοποίηση της αξίωσής τους από το Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας, που αποτελούν γεγονότα διακοπτικά της παραγραφής μόνο για το οφειλόμενο επίδομα κατά το διάστημα από 1.1.2014 έως 31.12.2015. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι εν μέρει μη κανονική και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


525402/2000

Καθορισμός ελαχίστων τιμών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων για το χρονικό διάστημα 1.1.2001 μέχρι 31.12.2001.


ΕλΣυν/Κλ.1(ΚΠΕ)/166/2015

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ:Μη νόμιμη η καταβολή ποσού 450,00 ευρώ σε υπαλλήλους Δήμου, ως επιδομάτων θέσης ευθύνης για το χρονικό διάστημα από 7 έως 31.1.2015, λόγω αναπλήρωσης Προϊσταμένων αντίστοιχων Τμημάτων του Δήμου, καθόσον δεν προηγήθηκε ο ορισμός τους ως αναπληρωτών Προϊσταμένων στα ανωτέρω αντίστοιχα Τμήματα του Δήμου με σχετικές αποφάσεις του Δημάρχου, η δε σχετική  απόφαση του ίδιου Δημάρχου περί ορισμού του δεύτερου εξ αυτών ως αναπληρωτή Προϊσταμένου δεν έχει αναδρομική ισχύ, κι επομένως δεν αφορά στο επίμαχο χρονικό διάστημα, ούτε άλλωστε ο ορισμός τους ως αναπληρωτών Προϊσταμένων ήταν αυτοδίκαιος, δεδομένου ότι είχαν τα σχετικά νόμιμα τυπικά προσόντα, οπότε αρκούσε γι’ αυτόν η προς αυτούς κοινοποίηση σχετικού εγγράφου της Προϊσταμένης της Δ/νσης Διοικητικών Υπηρεσιών του Δήμου και η από 7.1.2015 ανάληψη των καθηκόντων τους ως αναπληρωτών Προϊσταμένων. Επιπλέον  η επίκληση του άρθρου 18 παρ. 2 του ν. 4024/2011, σύμφωνα με το οποίο για δίμηνο χρονικό διάστημα κατ’ έτος, που συμπίπτει εν μέρει με το κρίσιμο χρονικό διάστημα, το δικαιούται η τελούσα σε άδεια αντίστοιχη τακτική Προϊσταμένη, που αυτός αναπληρώνει, στερείται βάσης, καθότι,  σε περίπτωση απουσίας του τακτικού Προϊσταμένου του οικείου Τμήματος για χρονικό διάστημα πέραν των δύο (2) μηνών, το επίδομα θέσης ευθύνης λαμβάνει ο αναπληρωτής του για όλο το επόμενο χρονικό διάστημα της αναπλήρωσης, μη δικαιούμενου του τακτικού Προϊσταμένου να το λάβει μετά την πάροδο του αρχικού διμήνου της απουσίας του ούτε καν για χρονικό διάστημα δύο (2) μηνών κατ’ έτος, δεδομένου ότι η σχετική πρόβλεψη της παρ. 2 του άρθρου 18 του ν. 4024/2011 αφορά την περίπτωση που ο οικείος τακτικός Προϊστάμενος απουσιάζει για μικρά τμηματικά χρονικά διαστήματα που δεν υπερβαίνουν συνολικά τους δύο (2) μήνες κατ’ έτος.


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ/114/2014

Μη νόμιμη η καταβολή οδοιπορικών εξόδων σε φιλολόγους, που υπηρετούν σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Νομού, για τη μετάβαση και συμμετοχή τους στο 34ο Πανελλήνιο Συνέδριο Φιλολόγων, κατά το χρονικό διάστημα από 7.11.2007 μέχρι 11.11.2007, καθόσον οι σχετικές αξιώσεις, οι οποίες γεννήθηκαν την 1-12-2007, ήτοι την πρώτη του μηνός που ακολουθεί το μήνα επιστροφής τους στην έδρα τους, είχαν ήδη υποκύψει, κατά το χρόνο πρώτης ενταλματοποίησής τους, ήτοι στις 3-12-2012, στη διετή παραγραφή του άρθρου 90 παρ. 3 του ν.2362/1995 (ΦΕΚ Α΄247). Τρόποι διακοπής παραγραφής.

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/208/2016

ΕΠΙΔΟΜΑ ΘΕΣΗ ΕΥΘΥΝΗΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι είναι νόμιμη η καταβολή του εν λόγω επιδόματος στους φερόμενους ως δικαιούχους, ορισθέντες αναπληρωτές Προϊσταμένους των ανωτέρω Τμημάτων και Διευθύνσεων. Και τούτο, διότι δεν αμφισβητήθηκε η νομιμότητα της τοποθέτησής τους ως αναπληρωτών Προϊσταμένων, ενώ το χρονικό διάστημα, αυτό καθεαυτό, της αναπλήρωσης, για κάθε έναν από αυτούς, στις επί μέρους οργανικές μονάδες και φορείς, το οποίο αφορούν τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής, δεν είναι ιδιαίτερα μακρό, ώστε να δύναται να υποστηριχθεί ότι έχει σημειωθεί σημαντική καθυστέρηση στην έναρξη της διαδικασίας επιλογής Προϊσταμένων από το αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο, υπό την αυτονόητη υπόμνηση ότι τα αρμόδια όργανα του Κ.Κ.Π.Π.Α.Μ.Θ., οφείλουν, εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος, να εκκινήσουν και ολοκληρώσουν την τακτική διαδικασία πλήρωσης των εν λόγω θέσεων. Πλην όμως, οι σχετικές αξιώσεις των ανωτέρω υπαλλήλων, για τα έτη 2010, 2011 και 2012, έχουν υποπέσει στη διετή παραγραφή, εξαιρουμένων των αξιώσεων των υπαλλήλων …., ….και…, για το χρονικό διάστημα από 27.10.2011 έως 31.12.2012. Όσον αφορά την χρονική αυτή περίοδο (27.10.2011 έως 31.12.2012), η εν λόγω παραγραφή διεκόπη (για τους τρείς αυτούς υπαλλήλους) με την έκδοση των 65Α, 67Α και 68Α, οικονομικού έτους 2012, χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής, αντίστοιχα, ενώ, εξάλλου, από το έτος 2012, μέχρι την έκδοση, το έτος 2016, των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής, δεν έχει παρέλθει πενταετία