Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/225/2012

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3463/2006

Πολιτιστικες Εκδηλώσεις (..) Υπό τα ανωτέρω δεδομένα και σύμφωνα με τις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, πρέπει να γίνει δεκτό ότι η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα επιχορήγηση είναι νόμιμη, καθόσον εμπίπτει στις επιτρεπόμενες, από το άρθρο 202 παρ. 1 του Κ.Δ.Κ., περιπτώσεις παροχής, από το Δήμο, επιχορηγήσεων σε πολιτιστικούς συλλόγους και συντρέχουν όλες οι τασσόμενες, από το ίδιο άρθρο, προϋποθέσεις για τη χορήγησή της. Συγκεκριμένα, το αρμόδιο προς τούτο Δημοτικό Συμβούλιο ..., κατόπιν σχετικής αίτησης, ενέκρινε την παροχή χρηματικής ενίσχυσης, από τις εγγεγραμμένες στον προϋπολογισμό του Δήμου αντίστοιχες, μη υπερβαίνουσες το 1,5% των τακτικών εσόδων του, πιστώσεις .., στον ανωτέρω πολιτιστικό σύλλογο, ο οποίος έχει την έδρα του εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου, με μέλη μεγάλο αριθμό κατοίκων του, για την πραγματοποίηση πολιτιστικής εκδήλωσης, η οποία, υπό το προεκτεθέν, στην προηγούμενη σκέψη, περιεχόμενο, αφορούσε στην υλοποίηση δράσεων που συμβάλουν στην προαγωγή της πνευματικής ανάπτυξης των συμμετεχόντων σ' αυτές, με την επαφή τους με την ιστορία, την παράδοση και τα ακούσματα των προγόνων τους. Περαιτέρω, ο προβαλλόμενος, από τη διαφωνούσα Επίτροπο, λόγος μη νομιμότητας της εντελλόμενης με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνης, λόγω υπέρβασης του επιβαλλόμενου από τις περιστάσεις της υπάρχουσας δημοσιονομικής συγκυρίας προσήκον μέτρο, πρέπει να απορριφθεί, σε κάθε περίπτωση, πέραν της αόριστης θεμελίωσής τους μόνο στη γενική αναφορά στην τρέχουσα δυσμενή συγκυρία, ως αβάσιμος. Τούτο διότι, ενόψει της φύσης (διατήρηση της επαφής των κατοίκων με την πολιτιστική κληρονομιά τους) και της βαρύτητας (συμμετοχή πλήθος κόσμου από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό) της ως άνω εκδήλωσης, στην οποία ο Δήμος δικαιολογημένα προσέδωσε ιδιαίτερη σημασία, καθώς και της σύγκρισης του ύψους της επιχορήγησης (10.000,00 ευρώ) με το συνολικό κόστος αυτής (53.000,00 ευρώ), η εντελλόμενη δαπάνη δεν υπερβαίνει το επιβαλλόμενο από τις περιστάσεις της συγκεκριμένη εκδήλωσης μέτρο.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Τμ.7/173/2009

Προμήθεια αναμνηστικών:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη, αφού πρόκειται για την προμήθεια αναμνηστικών στο πλαίσιο διοργάνωσης από το Δήμο πολιτιστικής εκδήλωσης για την επιβράβευση των μαθητών, οι οποίοι επέδειξαν ιδιαίτερο ζήλο και επιμονή για μάθηση και αποτελούν παράδειγμα για τους νεώτερους και, συνεπώς, συνάδει με τη μέριμνα για την προαγωγή των πολιτιστικών και πνευματικών ενδιαφερόντων των κατοίκων του Δήμου αυτού και συμβάλλει, με την ευρύτερη έννοια, στη λειτουργική δραστηριότητα και στην εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου, με τη δημιουργία κινήτρων για τη συνεχή βελτίωση του μορφωτικού επιπέδου των κατοίκων του. Εξάλλου, η ως άνω δαπάνη, ενόψει του ύψους της, της ποσότητας και του είδους των απονεμηθέντων αναμνηστικών (102 SET WATERMAN), η οποία μάλιστα δεν περιλαμβάνει χορήγηση χρηματικών ενισχύσεων (όπως χρηματικών βραβείων, βιβλιαρίων τραπεζικών καταθέσεων κ.λπ.), δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρο, λαμβανομένου υπόψη του πληθυσμού του Δήμου και της σημασίας της εκδήλωσης τόσο για τον ίδιο το Δήμο όσο και για τους κατοίκους του.(..)Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


ΕλΣυνΤμ.7/53/2009

Προμήθεια αφισών και διπλωμάτων:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη, αφού πρόκειται για προμήθεια διπλωμάτων και αφισών στο πλαίσιο διοργάνωσης πολιτιστικής εκδήλωσης για την επιβράβευση των μαθητών και αθλητών, οι οποίοι επέδειξαν ιδιαίτερο ζήλο και επιμονή για μάθηση και διάκριση στον αθλητισμό και αποτελούν παράδειγμα για τους νεώτερους και, συνεπώς, συνάδει με τη μέριμνα για την προαγωγή των πολιτιστικών και πνευματικών ενδιαφερόντων των κατοίκων του Δήμου αυτού και συμβάλλει, με την ευρύτερη έννοια, στη λειτουργική δραστηριότητα και στην εκπλήρωση των σκοπών του οικείου Δήμου με τη δημιουργία κινήτρων για την συνεχή βελτίωση του μορφωτικού επιπέδου των κατοίκων του, καθώς και την προώθηση του αθλητικού ιδεώδους στην τοπική κοινωνία. Τέλος, η ως άνω δαπάνη, ενόψει του ύψους της, της ποσότητας και του είδους των απονεμηθέντων επαίνων (400 διπλώματα), η οποία μάλιστα δεν περιλαμβάνει χορήγηση χρηματικών ενισχύσεων (όπως χρηματικών βραβείων, βιβλιαρίων τραπεζικών καταθέσεων κ.λπ.), δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρο, όπως αυτό προσδιορίστηκε ανωτέρω, με βάση τον πληθυσμό του Δήμου και τη σημασία της εκδήλωσης τόσο για τον ίδιο το Δήμο όσο και για τους κατοίκους του. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη, το επίμαχο όμως χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί λόγω λήξεως του οικονομικού έτους.


ΕλΣυν.Τμ.VII/265/2010

Εκδηλώσεις-Δήμοι: Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι, σύμφωνα με τις προεκτεθείσες υπό την προηγούμενη σκέψη (ΙΙ) διατάξεις, λειτουργική, αφού πρόκειται για την προμήθεια αναμνηστικών στο πλαίσιο διοργάνωσης από το Δήμο εκδήλωσης για τη βράβευση των επιτυχόντων σε Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι.. Εξάλλου, η ως άνω δαπάνη, ενόψει του ύψους της, της ποσότητας των απονεμηθέντων αναμνηστικών και της τιμής μονάδας, δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρο, λαμβανομένου υπόψη του πληθυσμού του Δήμου και της σημασίας της εκδήλωσης τόσο για τον ίδιο το Δήμο όσο και για τους κατοίκους του.


ΕλΣυν.Τμ.7/304/2009

Προμήθεια αναμνηστικών πλακετών:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη, αφού πρόκειται για την προμήθεια αναμνηστικών στο πλαίσιο διοργάνωσης από το Δήμο πολιτιστικής εκδήλωσης για την επιβράβευση των μαθητών, οι οποίοι επέδειξαν ιδιαίτερο ζήλο και επιμονή για μάθηση και αποτελούν παράδειγμα για τους νεώτερους και, συνεπώς, συνάδει με τη μέριμνα για την προαγωγή των πολιτιστικών και πνευματικών ενδιαφερόντων των κατοίκων του Δήμου αυτού και συμβάλλει, με την ευρύτερη έννοια, στη λειτουργική δραστηριότητα και στην εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου, με τη δημιουργία κινήτρων για τη συνεχή βελτίωση του μορφωτικού επιπέδου των κατοίκων του. Εξάλλου, η ως άνω δαπάνη, ενόψει του ύψους της, της ποσότητας και του είδους των απονεμηθέντων αναμνηστικών (113 πλακέτες, 110 διπλώματα και 113 ταμπελάκια), η οποία μάλιστα δεν περιλαμβάνει χορήγηση χρηματικών ενισχύσεων (όπως χρηματικών βραβείων, βιβλιαρίων τραπεζικών καταθέσεων κ.λπ.), δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρο, λαμβανομένου υπόψη του πληθυσμού του Δήμου και της σημασίας της εκδήλωσης τόσο για τον ίδιο το Δήμο όσο και για τους κατοίκους του. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΤΜ.7/Κ.Π.Ε/38/2013

Επιχορήγηση πολιτιστικού συλλόγου (…)Από τις παρατεθείσες στην προηγούμενη σκέψη διατάξεις του Κ.Δ.Κ. συνάγονται, μεταξύ άλλων, και τα ακόλουθα: Οι δήμοι μπορούν, κατόπιν σχετικής απόφασης του δημοτικού συμβουλίου τους και υπό την προϋπόθεση της ύπαρξης σχετικής πίστωσης στον προϋπολογισμό τους, η οποία δεν υπερβαίνει το 1,5% των τακτικών εσόδων τους, να παρέχουν χρηματική επιχορήγηση σε πολιτιστικούς συλλόγους, που εδρεύουν εντός των διοικητικών ορίων τους, για την πραγματοποίηση, από τους εν λόγω συλλόγους, πολιτιστικών εκδηλώσεων. Κατά συνέπεια, η ως άνω παροχή επιχορήγησης αφορά στην πραγματοποίηση συγκεκριμένης πολιτιστικής εκδήλωσης και δεν επιτρέπεται να παρέχεται για την κάλυψη, απλώς, λειτουργικών αναγκών του επιχορηγούμενου συλλόγου (βλ. Ελ.Συν., Τμ. VII πράξεις 38/2012, 284, 178/2011, 306/2010). Εξάλλου, με τις ανωτέρω διατάξεις παρέχεται, στο δημοτικό συμβούλιο, διακριτική ευχέρεια διάθεσης της ως άνω εγγεγραμμένης στον προϋπολογισμό πίστωσης, τόσο ως προς την επιλογή των νομικών προσώπων, από τα αποκλειστικώς απαριθμούμενα στις εν λόγω διατάξεις, που θα επιχορηγηθούν, όσο και ως προς το ύψος της χορηγούμενης χρηματικής ενίσχυσης, η οποία (διακριτική ευχέρεια) ελέγχεται ως προς την υπέρβαση των άκρων ορίων της που συνιστά κακή χρήση αυτής και, συνεπώς, λόγο μη νομιμότητας της σχετικής δαπάνης. Ειδικότερα, ως προς το ύψος της επιχορήγησης, τα άκρα όρια της ως άνω διακριτικής ευχέρειας καθορίζονται από την αρχή της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης (βλ. άρθρο 1 ν.3871/2010), σύμφωνα με την οποία η σχετική δαπάνη δεν πρέπει να υπερβαίνει το ανάλογο (προσήκον) μέτρο, όπως αυτό διαγράφεται από την αρχή της οικονομικότητας, εκτίμηση που περιλαμβάνει αξιολόγηση, κατά τα διδάγματα της κοινή πείρας και λογικής, της προσφορότητάς της να συμβάλλει στην επίτευξη του επιδιωκόμενου σκοπού και εάν για το δεδομένο σκοπό δαπανήθηκε το ελάχιστο απαιτούμενο ποσό χρημάτων (βλ. 225/2012 πράξη του Κλιμακίου τούτου). Στο πλαίσιο αυτό, όπως έχει ήδη κριθεί (βλ. Ελ.Συν., Τμ. VII πράξη 19/2012), πριν από την έγκριση της επιχορήγησης από το δημοτικό συμβούλιο, πρέπει το ενδιαφερόμενο σωματείο να υποβάλει αίτηση, με την οποία να προσδιορίζονται οι συγκεκριμένες εκδηλώσεις, για την πραγματοποίηση των οποίων προτίθεται να διαθέσει την αιτούμενη επιχορήγηση, και στην οποία να αναγράφεται ο προϋπολογισμός εξόδων των εκδηλώσεων αυτών. (…)Υπό τα ανωτέρω δεδομένα και σύμφωνα με τις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, πρέπει να γίνει δεκτό ότι η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα επιχορήγηση δεν είναι νόμιμη, καθόσον δεν συντρέχουν όλες οι τασσόμενες, από το άρθρο 202 παρ. 1 του Κ.Δ.Κ., προϋποθέσεις για τη χορήγησή της. Συγκεκριμένα, στην προμνησθείσα από 19.3.2012 αίτηση του φερόμενου ως δικαιούχου συλλόγου δεν προσδιορίζεται ο προϋπολογισμός εξόδων της επιχορηγούμενης εκδήλωσης, ούτως ώστε να μπορεί να ελεγχθεί αν η εντελλόμενη δαπάνη δεν υπερβαίνει το ανάλογο (προσήκον) στις περιστάσεις της συγκεκριμένης εκδήλωσης μέτρο. Πολλώ δε μάλλον που εν προκειμένω, ο ως άνω σύλλογος δεν είναι ο ίδιος διοργανωτής της επιχορηγούμενης εκδήλωσης αλλά απλώς συμμετέχει σ' αυτή, η δε συμμετοχή του, όπως προκύπτει από το πρόγραμμα της ημερίδας, περιορίζεται στην παρουσίαση από το χορευτικό του συγκρότημα χορών του Πόντου και, ίσως, στην προσφορά ποντιακών εδεσμάτων


ΕλΣυν/Τμ.7/26/2011

Δαπάνη, που αφορά στην παράθεση, στο πλαίσιο εκδήλωσης, γεύματος αποκλειστικά και μόνο στα μέλη των συμμετεχόντων χορευτικών συλλόγων (σύνολο 150 ατόμων) είναι νόμιμη, καθόσον συνιστά δαπάνη παρεπόμενη, συνάδουσα με τους κανόνες της σύγχρονης εθιμοτυπίας, που συνέβαλε στην αποτελεσματικότερη επίτευξη του στόχου της ως άνω εκδήλωσης, ενώ δεν υπερβαίνει και το επιβαλλόμενο από την υπάρχουσα οικονομική συγκυρία και τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής, προσήκον μέτρο (πρβλ. Πράξεις 69/2006, 10/2010 VII Τμήματος). Περαιτέρω, η δαπάνη της ενοικίασης των 112 παραδοσιακών στολών για τις ανάγκες των πέντε συνολικά χορευτικών τμημάτων (τριών παιδικών και δύο ενηλίκων) του Συλλόγου (βλ. το από 12.1.2011 έγγραφο του Διοικητικού Συμβουλίου αυτού), που εντέλλεται με το 1416, οικονομικού έτους 2010, χρηματικό ένταλμα πληρωμής, ναι μεν συνιστά παρεπόμενη δαπάνη, πλην αντιτίθεται στην αρχή της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης υπό την έννοια ότι δεν αποδείχθηκε η αναγκαιότητα της διενεργούμενης δαπάνης, εφόσον πρόκειται για εκδήλωση ψυχαγωγικού χαρακτήρα που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, ενώ περαιτέρω δεν προκύπτει ότι συνέβαλε στην αποτελεσματικότερη επίτευξη του στόχου της εκδήλωσης αυτής. Σε κάθε περίπτωση, υπερβαίνει, ενόψει και του συνόλου των δαπανών που ανέλαβε ο Δήμος που συμμετείχε στην διοργάνωση της ετησίως επαναλαμβανομένης εκδήλωσης (βλ. την 20.6.2010 μελέτη προϋπολογισμού ποσού 6.000,00 ευρώ) το επιβαλλόμενο από τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής, αλλά και από την υπάρχουσα οικονομική συγκυρία, που επιτάσσει την προσαρμογή σε νέους δημοσιονομικούς κανόνες και αρχές, προσήκον μέτρο (πρβλ. Πράξη 78/2010 VII Τμήματος).


ΕλΣυν/Τμ.7/86/2011

Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη, που δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου, δεν δύναται επίσης να θεωρηθεί ως λειτουργική, καθόσον η παράθεση σε Προέδρους και Αντιπροέδρους ΑΤΕΙ, στα πλαίσια της προαναφερόμενης 42ης Συνόδου τους, γεύματος – δεξίωσης, δεν συμβάλλει στην εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου ..., ούτε συνδέεται με την προαγωγή των κοινωνικών, οικονομικών, πολιτιστικών και πνευματικών καθηκόντων των κατοίκων. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕλΣυν/Τμ.7/78/2010

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η ανάληψη από το Δήμο ..... του συνόλου της δαπάνης, που προκλήθηκε από τη συμμετοχή του στη διοργάνωση του ως άνω φεστιβάλ παραδοσιακών χορών είναι καταρχήν νόμιμη. Περαιτέρω, κρίνει ότι η εντελλόμενη με το 1415, οικονομικού έτους 2009, χρηματικό ένταλμα δαπάνη του Δήμου ....., που αφορά στη  διαμονή φιλοξενούμενων (μέλη των χορευτικών συγκροτημάτων) λόγω της συμμετοχής τους στο φεστιβάλ, συνιστά δαπάνη παρεπόμενη συνάδουσα με τους κανόνες της σύγχρονης εθιμοτυπίας, η οποία συνέβαλε στην αποτελεσματικότερη επίτευξη του στόχου της εκδήλωσης, ενώ δεν υπερβαίνει το επιβαλλόμενο από την υπάρχουσα οικονομική συγκυρία και τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής, προσήκον μέτρο. Αντιθέτως, οι δαπάνες που εντέλλονται με τα 1413, 1414 και 1416 , οικονομικού έτους 2009, χρηματικά εντάλματα πληρωμής δεν είναι νόμιμες, καθόσον η προμήθεια διακοσίων (200) κιλών αρνιού, η παράθεση catering και η ενοικίαση παραδοσιακών στολών, ναι μεν συνιστούν δαπάνες παρεπόμενες, πλην όμως δεν αποτέλεσαν αναγκαίο μέσο για τη διοργάνωση της προαναφερόμενης εκδήλωσης, ούτε συνέβαλαν στην αποτελεσματικότερη επίτευξη του στόχου της, υπερβαίνουν δε και το επιβαλλόμενο από τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής, αλλά και από την υπάρχουσα οικονομική συγκυρία, που επιτάσσει την προσαρμογή σε νέους δημοσιονομικούς κανόνες και αρχές, προσήκον μέτρο


ΕλΣυν/Τμ.7/323/2010

Παράθεση catering :Κατόπιν των προεκτεθέντων, το Τμήμα κρίνει ότι, η ελεγχόμενη δαπάνη,  είναι λειτουργική, δοθέντος ότι αφενός μεν, όπως ορθά έγινε δεκτό με την υπό ανάκληση Πράξη πρόκειται για δαπάνη παρεπόμενη, επιβαλλόμενη από τους κανόνες της σύγχρονης εθιμοτυπίας, η οποία όμως συνέβαλε στην αποτελεσματικότερη επίτευξη του στόχου της εκδήλωσης (εγκαίνια του Αναψυκτηρίου και της παιδικής χαράς) και στην εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου στη συγκεκριμένη περίπτωση, καθόσον συνδέεται με την καλλιέργεια των κοινωνικών σχέσεων στην τοπική κοινωνία και την προαγωγή των κοινωνικών συμφερόντων των δημοτών, αφετέρου δε το ύψος αυτής (4.999,83 ευρώ), ενόψει και του πλήθους των παρισταμένων (500 άτομα) λόγω της ανοικτής πρόσκλησης που απευθύνθηκε  σε  όλους τους δημότες  και της μη ανάληψης από το Δήμο καμίας άλλης δαπάνης στο πλαίσιο της ίδιας εκδήλωσης (προσκλήσεις, μουσική, ηχητική κάλυψη) δεν υπερβαίνει το επιβαλλόμενο από τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής, αλλά και από την υπάρχουσα οικονομική συγκυρία, που επιτάσσει την προσαρμογή σε νέους δημοσιονομικούς κανόνες και αρχές, προσήκον μέτρο (πρβλ. Ελ.Συν. VII Τμ.  115, 133/2006, 11, 197/2007, 10, 78, 124/2010).


ΕλΣυνΤμ.7/15/2011

Προμήθεια πυροτεχνημάτων:..Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει όσων αναπτύχθηκαν στη σκέψη ΙΙ, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη συντελεί στην καλύτερη εκπλήρωση των σκοπών του Αθλητικού Οργανισμού Δήμου ..., καθώς πραγματοποιήθηκε για να δώσει φως και χρώμα σε τελετή λήξης τουρνουά ποδοσφαίρου όλων των μαθητών του Δήμου, την οποία διοργάνωσε ο εν λόγω Οργανισμός στα πλαίσια των ανωτέρω προεκτεθέντων καταστατικών του σκοπών. Περαιτέρω, λαμβανομένων υπόψη αφενός της σπουδαιότητας της εκδήλωσης για τους μαθητές του Δήμου ... και αφετέρου του πλήθους όσων συμμετείχαν σε αυτή και όσων είχαν εύλογο ενδιαφέρον να την παρακολουθήσουν, δεν υπερβαίνει το επιβαλλόμενο από τις περιστάσεις μέτρο. Κατ’ ακολουθίαν τούτων, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη, ο λόγος διαφωνίας με τον οποίο προβάλλεται το αντίθετο είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, το υπό κρίση, όμως, χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν μπορεί να θεωρηθεί, λόγω λήξεως του οικονομικού έτους 2010, σε βάρος των πιστώσεων του οποίου έχει εκδοθεί.