×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/239/2019

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4555/2018

Πολεοδομική μελέτη:..Με δεδομένα αυτά, εφόσον η έκδοση της πράξης εισφοράς σε χρήμα θεωρείται, εν προκειμένω, συντελεσθείσα μετά την ολοκλήρωση των απαιτούμενων διορθώσεων στις 23.2.2016 (1388/15/23.2.2016 έγγραφο της Διεύθυνσης Δόμησης), η από 27.5.2016 αίτηση της … έχει υποβληθεί εντός της νόμιμης εξάμηνης προθεσμίας. Μετά δε την διορθωτική πράξη εφαρμογής περί μετατροπής της εισφοράς από χρήμα σε γη, το ποσό των 12.086,40  ευρώ καθίσταται αχρεωστήτως εισπραχθέν εκ μέρους του Δήμου και μπορεί   να επιστραφεί χωρίς προηγούμενη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, σύμφωνα με το άρθρο 209 παρ. 5 του ν. 4555/2018. Κατόπιν τούτων, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Ν.4315/2014

Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα − Ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις και άλλες διατάξεις.


ΔΤΕ/β/17451/2016

Διευκρινίσεις στο άρθρο 6 παρ. 4 του Ν.4315/14 «Πράξεις Εισφοράς σε γη και χρήμα-Ρυμοτομικές Απαλλοτριώσεις και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 269Α’/24.12.14) (ΑΔΑ:Ω2Π24653Π8-ΥΓΤ)


ΝΣΚ/235/2005

Υπαγωγή οριοθετημένου με τις διατάξεις του Ν 1337/1983 βιομηχανικού και βιοτεχνικού πάρκου στις διατάξεις του Ν 2545/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Βιομηχανικό και βιοτεχνικό πάρκο που έχει δημιουργηθεί με βάση τις διατάξεις των Ν 1337/1983, 2300/1995 και 2508/1997 υπάγεται ως υφιστάμενο ΒΙΠΑ-ΒΙΟΠΑ, στις διατάξεις του Ν 2545/1997, σύμφωνα με το άρθρο 19 παρ.3 του νόμου αυτού. (ομοφ.) 2) Μετά την εν λόγω υπαγωγή του εξακολουθούν να ισχύουν τόσο η απόφαση εγκρίσεως της πολεοδομικής μελέτης, όσο και η πράξη εφαρμογής και δεν απαιτείται να γίνει πολεοδόμηση του πάρκου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 7 του Ν 2545/1997. (ομοφ.) 3) Δεν είναι επιτρεπτός ο υπολογισμός της εισφοράς σε γη με βάση τις διατάξεις του Ν 2545/1997 (άρθρο 7), χωρίς τροποποίηση της πολεοδομικής μελέτης και της πράξης εφαρμογής. (ομοφ.) Οι εισφορές σε χρήμα, όμως, μετά την υπαγωγή, μπορούν να υπολογισθούν με βάση τις διατάξεις του Ν 2545/1997 χωρίς να ανατραπούν οι διευθετήσεις που έχουν γίνει στις ιδιοκτησίες με την πράξη εφαρμογής κατά τροποποίηση μόνο των αντίστοιχων πινάκων της πράξεως εφαρμογής. (πλειοψ.) 4) Από τις εισφορές σε γη, αυτές που προορίζονται για κοινόχρηστους χώρους θα περιέλθουν στον οικείο ΟΤΑ, για δε κοινωφελείς χώρους στους οικείους φορείς. Οι εισφορές σε χρήμα θα περιέλθουν στον φορέα ΒΙΠΕ που θα συσταθεί κατά το άρθρο 3 του Ν 2545/1997 για την κατασκευή των έργων υποδομής. (ομοφ.) 5) Γενικά, για το ως άνω πάρκο θα ισχύσουν όλες οι διατάξεις του Ν 2545/1997, στο μέτρο που είναι συμβατή και εφικτή η εφαρμογή τους. (ομοφ.)


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/249/2024

ΑΓΟΡΑ ΑΚΙΝΗΤΟΥ.(..) Με αυτά τα πραγματικά δεδομένα, και σύμφωνα με όσα έγιναν ερμηνευτικώς δεκτά ανωτέρω στη σκέψη 5, ο ισχυρισμός του προσφεύγοντος Δήμου περί μη δέσμευσης του Δ.Σ αυτού από το ύψος του τιμήματος που προσδιόρισε η πιστοποιημένη εκτιμήτρια είναι απορριπτέος ως αλυσιτελώς προβαλλόμενος. Και τούτο διότι, παρά την απαίτηση της ανεξάρτητης εκτίμησης της αγοραίας αξίας του χαρακτηριζόμενου ως μοναδικώς κατάλληλου ακινήτου αξίας άνω του ορίου 58.694 ευρώ από πιστοποιημένο εκτιμητή, η αποφασιστική αρμοδιότητα του καθορισμού, κατ΄ανώτατο όριο, του τιμήματος ανήκει στην Εκτιμητική Επιτροπή του Δήμου Κοζάνης, η οποία λαμβάνει υπόψη της το σύνολο των σχετικών στοιχείων, συμπεριλαμβανομένης και της έκθεσης του πιστοποιημένου εκτιμητή, χωρίς να προβλέπεται δυνατότητα του Δημάρχου Κοζάνης να υπερβεί το ορισθέν από την εν λόγω Επιτροπή τίμημα με πρότασή του στο Δ.Σ. Κοζάνης ούτε, συνακόλουθα, δυνατότητα του τελευταίου να την αποδεχθεί παραβιάζοντας τα όρια των σχετικών αρμοδιότητων επί του θέματος. Συνεπώς, για τον ανωτέρω λόγο, η 211/2023 απόφαση του Δ.Σ Κοζάνης ενέχει πλημμέλεια ως προς ορισμό του τιμήματος, όπως έγινε δεκτό και με την προσβαλλόμενη πράξη με γενικότερη αιτιολογία. Ως προς την αιτίαση του Επιτρόπου ότι η απόκτηση του επίμαχου ακινήτου από τον Δήμο θα μπορούσε να επιτευχθεί οικονομικότερα με κήρυξη αναγκαστικής απαλλοτρίωσης και καθορισμό οριστικής τιμής μονάδας αποζημίωσης, το Δικαστήριο επισημαίνει ότι ως νομική βάση της αγοραπωλησίας επελέγησαν τα άρθρα 186 και 191 του Κ.Δ.Κ. λόγω του χαρακτηρισμού του ακινήτου ως μόνου καταλλήλου, ότι ο Επίτροπος δεν προέβη σε επαρκή ανάπτυξη του ισχυρισμού του, ο οποίος ήταν επιδεκτικός εμβάθυνσης, συνδυασμού και σύγκρισης λόγω της ρυμοτόμησης του ακινήτου, ότι δεν προκύπτουν από τα έγγραφα του φακέλου ακριβή στοιχεία ως προς την υπέρβαση της νόμιμης εισφοράς της συγκεκριμένης ιδιοκτησίας σε γη και σε χρήμα κατά τη ρυμοτόμησή της ώστε να προκύπτει με ακρίβεια η έκταση της υποχρέωσης αποζημίωσής της από τον Δήμο, ότι οι πωλητές δεν προέβαλαν κάποιο αίτημα αναφορικά με το ζήτημα αυτό και ότι το εν λόγω θέμα δεν αναδείχθηκε από τις υπηρεσίες του Δήμου, μολονότι αυτές όφειλαν, με την επικουρία της οικείας Πολεοδομικής Υπηρεσίας να το εξετάσουν οίκοθεν, εν όψει της επιρροής που θα μπορούσε να ασκήσει και επί της εξαγωγής του ύψους του τιμήματος της αγοραπωλησίας.