ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/290/2017
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙΣ. Χρηματοδότηση Κοινωφελούς Επιχείρησής για την κάλυψη μέρους του, κατά το έτος 2017, προϋπολογιζόμενου ελλείμματός της.(..) ο προβαλλόμενος λόγος περί παραβίασης της αρχής της οικονομικότητας και μη διασφάλισης των αναγκαίων για την επιστροφή της χρηματοδότησης δικλείδων στηρίζεται επί εσφαλμένης πραγματικής προϋποθέσεως, αφού από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει ότι η επίμαχη χρηματοδότηση συνιστά έκτακτη επιχορήγηση της επιχείρησης προς κάλυψη χρηματοδοτικού κενού λόγω μη έγκαιρης εισαγωγής εσόδων από τις προβλεπόμενες πηγές χρηματοδό-τησης (ΕΣ ΚΠΕΔ VII Τμ. 216/2015). Επιπλέον, οι διατάξεις της Κ.Υ.Α. 23976/2016, τις οποίες επικαλείται η Επίτροπος προς θεμελίωση του υπό στοιχείο δ) λόγου άρνησής της, εφαρμόζονται, κατά τη ρητή πρόβλεψη του άρθρου 8 αυτής, μόνο στους Δήμους, στα δημοτικά ιδρύματα, στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και στους συνδέσμους των Δήμων και συνεπώς δεν έχουν εφαρμογή στις κοινωφελείς δημοτικές επιχειρήσεις, οι δε εισαγόμενες με τις διατάξεις του άρθρου 3 παρ. 2 της Υ.Α. 41179/2014 ρυθμίσεις, στις οποίες θεμελιώνεται ο υπό στοιχείο ζ) λόγος άρνησης, δεν αφορούν στο περιεχόμενο των ετησίων προγραμμάτων δράσης των κοινωφελών επιχειρήσεων αλλά σε αυτό των επιχειρησιακών σχεδίων των πενταετών επιχειρησιακών προγραμμάτων των Δήμων. Τέλος, αφενός μεν με τον υπό στοιχείο β) λόγο δεν προβάλλεται εσφαλμένος, επί το έλαττον, υπολογισμός των προβλεπόμενων εσόδων της επιχείρησης από επιχορηγήσεις, ώστε να γεννάται ζήτημα υπερχρηματοδότησής της..Μετά από αυτά η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και, ως εκ τούτου, το ένταλμα αυτό πρέπει να θεωρηθεί.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
20287/2016
Δημοσιοποίηση πενταετών επιχειρησιακών προγραμμάτων ΟΤΑ α και Β Βαθμού
ΥΠΕΣ 41179/2014
Περιεχόμενο, δομή και τρόπος υποβολής των Πενταετών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (O.T.A.) α’ βαθμού για τη δημοτική περίοδο 2014/2019.
35829/2014
Περιεχόμενο, δομή, τρόπος υποβολής, όργανα σύνταξης, ελέγχου και αξιολόγησης, διαδικασία κατάρτισης, παρακολούθησης και αξιολόγησης των Πενταετών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α) β΄ βαθμού για την περίοδο 2014-2019.
51055/2025
«Κατάρτιση και υποβολή επιχειρησιακών προγραμμάτων των δήμων στην πλατφόρμα Διαχείρισης Έργου Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς (ΕΜΖΣ)»
50244/ΕΥΘΥ 1125/2014
Ρυθμίσεις για τη χρηματοδότηση του μη επιλέξιμου ΦΠΑ σε συγχρηματοδοτούμενες πράξεις των επιχειρησιακών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ (Αντικατάσταση κοινής υπουργικής απόφασης 26931/ΕΥΘΥ 580 (ΦΕΚ 1968/Β/2012).
ΠΔ 185/2007
Όργανα και διαδικασία κατάρτισης, παρακολούθησης και αξιολόγησης των επιχειρησιακών προγραμμάτων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) α’ βαθμού.
ΥΑ 45038/2007
Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 18183/2.4.2007 Υπουργικής Απόφασης «Περιεχόμενο, δομή και τρόπος υποβολής των επιχειρησιακών προγραμμάτων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) α΄ βαθμού», [Φ.Ε.Κ. 534Β/13.4.2007 και Φ.Ε.Κ. 759Β/14.5.2007 (διόρθωση σφάλματος)].
ΥΠΕΣ/74754/2010
ΘΕΜΑ: «Περιεχόμενο, δομή, τρόπος υποβολής, όργανα και διαδικασία κατάρτισης, παρακολούθησης και αξιολόγησης των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α) β΄ βαθμού ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ από την 35829/2014-ΦΕΚ Β 2642/8.10.2014
135515/2017
Τροποποίηση της αριθ. 50244/ΕΥΘΥ 1125 (ΦΕΚ Β' 2856/2014) κοινής υπουργικής απόφασης σχετικά με «Ρυθμίσεις για τη χρηματοδότηση του μη επιλέξιμου ΦΠΑ σε συγχρηματοδοτούμενες πράξεις των επιχειρησιακών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ (Αντικατάσταση κοινής υπουργικής απόφασης 26931/ΕΥΘΥ 580 (ΦΕΚ 1968/Β’/2012)».
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/32/2018
ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ – ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙΣ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ:Με τα δεδομένα αυτά μη νομίμως προέβη ο Δήμος .... στην ελεγχόμενη χρηματοδότηση, της οποίας προκύπτει έλλειψη νομίμου ερείσματος, αφού, βάσει των προπαρατεθεισών διατάξεων, το προς ο αυτή ίδρυμα δεν συγκαταλέγεται μεταξύ των φορέων που δύνανται να τύχουν επιχορήγησης, ενώ δεν προβλέπεται ούτε περιλαμβάνεται στις εν γένει αρμοδιότητες των δήμων η κάλυψη των δαπανών που συνεπάγεται η λειτουργικότητα των εγκαταστάσεων ιδιωτικού δικαίου φορέων, όπως του ανωτέρω βρεφοκομείου του ανωτέρω νομικού προσώπου, το οποίο συνεστήθη ως κοινωφελές ίδρυμα. Άλλωστε, η ελεγχόμενη δαπάνη δεν μπορεί να θεωρηθεί ούτε λειτουργική για τον εν λόγω Ο.Τ.Α., διότι η παροχή επιχορηγήσεων προβλέπεται και οριοθετείται νομοθετικά από το σχετικώς διαγραφόμενο προπαρατεθέν πλαίσιο διατάξεων, ενώ δεν προκύπτει σύνδεση μεταξύ, αφενός, των οριζόμενων από το νόμο επιμέρους σκοπών και των αρμοδιοτήτων για συμμετοχή των ίδιων των δήμων σε συγκε-κριμένες δράσεις ομοίου αντικειμένου (φροντίδας της βρεφικής, παιδικής και τρίτης ηλικίας) και, αφετέρου, της κάλυψης της υπό κρίση δαπάνης, που κατατείνει στην αποκατάσταση της λειτουργικότητας του οικήματος του προς ο η επιχορήγηση ιδρύματος, το οποίο, εξάλλου, ως αυτοτελές νομικό πρόσωπο, φέρει, κατ’ αρχήν, την ευθύνη της λήψης μέτρων για τη βιωσιμότητά του (πρβλ. Ελ. Συν. VII Τμ. 194/2011, 207/2010, 207, 2/2008, 383, 257/2006, Κ.Π.Ε.Δ. VII Τμ. 182/2017, 268/2015, 3/2014, 46/2012).