×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/47/2019

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4412/2016/Α.6

Προμήθεια πλαστικών σωλήνων και εξαρτημάτων:..Με τα δεδομένα αυτά, η επίμαχη δαπάνη δεν είναι νόμιμη. Συγκεκριμένα, λόγω της λειτουργικότητάς τους, οι πλαστικοί σωλήνες και τα εξαρτήματά τους εντάσσονται, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και τις συναλλακτικές αντιλήψεις, στην κατηγορία των υλικών που είναι απαραίτητα για τη συντήρηση δικτύων ύδρευσης, γεγονός που αποδεικνύεται και από το ότι για το σύνολο των ως άνω αγαθών η … απευθύνθηκε στον ίδιο προμηθευτή. Συνεπώς, ενόψει του ότι η ετήσια συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη για την προμήθεια των ομοειδών αυτών υλικών, αθροιζόμενη, ανέρχεται σε 32.369,15 ευρώ (16.308,40 + 16.060,75), δηλαδή υπερβαίνει το ποσό των 20.000,00 ευρώ, πέραν του οποίου δεν επιτρέπεται απευθείας ανάθεση, για την προμήθεια των πλαστικών σωλήνων και των εξαρτημάτων τους θα έπρεπε να είχε τηρηθεί η διαγωνιστική διαδικασία.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/20/2019

Εργασίες συντήρησης και επισκευής μηχανημάτων και προμήθεια ανταλλακτικών μηχανημάτων:..Με τα δεδομένα αυτά, οι επίμαχες δαπάνες δεν είναι νόμιμες, διότι   η προμήθεια των ανταλλακτικών και η εκτέλεση των εργασιών συντήρησης   και επισκευής των μηχανημάτων ανατέθηκαν απευθείας, παρά το ότι, λόγω της λειτουργικότητάς τους, εντάσσονται, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας  και τις συναλλακτικές αντιλήψεις, σε παρεμφερείς κατηγορίες - γεγονός που αποδεικνύεται και από το ότι γι’ αμφότερες τις συμβάσεις ο Δήμος απευθύνθηκε στον ίδιο προμηθευτή/πάροχο υπηρεσιών - η δε προϋπολογιζόμενη δαπάνη τους, αθροιζόμενη, υπερβαίνει το ποσό των 20.000,00 ευρώ, πέραν του οποίου δεν επιτρέπεται απευθείας ανάθεση. Όμως, τα αρμόδια όργανα του Δήμου … δεν ενήργησαν εν προκειμένω με πρόθεση καταστρατήγησης των κείμενων διατάξεων, αλλά ενόψει του διαφορετικού είδους των συμβάσεων αυτών - προμήθειας η μεν, παροχής γενικών υπηρεσιών η δε - πεπλανημένως, πλην συγγνωστώς, θεώρησαν ότι αυτές εντάσσονται σε διαφορετικές κατηγορίες. Συνεπώς, τα χρηματικά εντάλματα θα μπορούσαν να θεωρηθούν, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν, λόγω λήξης του οικονομικού έτους 2018


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/277/2019

Προμήθεια υλικών ύδρευσης-αποχέτευσης:..Με δεδομένα αυτά, κατά την έννοια του νόμου και σύμφωνα με τα διδάγματα της κοινής πείρας και τις συναλλακτικές αντιλήψεις, τα μεταλλικά εξαρτήματα (βάνες, κολάρα, μειωτής πίεσης κλπ) για εγκαταστάσεις ύδρευσης - αποχέτευσης και οι σωλήνες ύδρευσης αποτελούν ομοειδείς κατηγορίες ειδών και προορίζονται να χρησιμοποιηθούν για τη συντήρηση του δικτύου του Δήμου. Συνεπώς, ως εκ του συνολικού ύψους της δαπάνης για την προμήθεια των υλικών (άρθρο 5, περ. γ΄ του ν. 4412/2016), η εντελλόμενη δαπάνη παρανόμως κατατμήθηκε και ανατέθηκε απευθείας ενώ θα έπρεπε να ανατεθεί με διαγωνιστική διαδι-κασία. Πλην όμως, δοθέντος ότι τα ανωτέρω είδη υπήχθησαν σε διαφορετικά CPV, τα όργανα του Δήμου μη ενεργώντας με πρόθεση καταστρατήγησης των κείμενων διατάξεων, αλλά από συγγνωστή πλάνη, θεώρησαν ότι δεν πρόκειται για ομοειδή είδη.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι μη νόμιμες, πλην αυτά πρέπει να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης.


ΑΕΠΠ/202/2017

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά: 1) την ακύρωση της απόφασης 391/2017 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Σικυωνίων, η οποία ενέκρινε το πρακτικό επιτροπής παραλαβής και αποσφράγισης προσφορών για τον διαγωνισμό «Προμήθεια σωλήνων κλπ υλικών για τις ανάγκες άδρευσης της ΔΕ Σικυωνίων», 2) την ακύρωση της προσφοράς της παρεμβαίνουσας εταιρείας, και 3) τη συνέχιση της διαγωνιστικής διαδικασίας με μόνη την προσφορά της προσφεύγουσας. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια σωλήνων και άλλων υλικών για τις ανάγκες ύδρευσης του Δήμου Σικυωνίων, με εκτιμώμενη αξία 199.000 € (πλέον ΦΠΑ).


ΑΕΠΠ/1648/2020

Ο προσφεύγων αίτησε την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 1135/2020 της αναθέτουσας αρχής, η οποία είχε κρίνει ως αποδεκτή την προσφορά της ανθυποψήφιας εταιρείας «...» και την είχε αναδείξει προσωρινό ανάδοχο για την Ομάδα Β του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια σωλήνων και εξαρτημάτων τύπου PERROT για την αποκατάσταση των επιφανειακών δικτύων άρδευσης, καθώς και σωλήνων από σκληρό PVC-U 12,5 atm με τα εξαρτήματά τους, με εκτιμώμενη αξία 78.487,50 ευρώ (συν ΦΠΑ) για την Ομάδα Β. Ο προσφεύγων επικεντρώθηκε στον ισχυρισμό ότι η προσφορά της ανθυποψήφιας επέβαλε μικρότερο χρόνο ισχύος (5 μήνες) από τον απαιτούμενο (6 μήνες) σύμφωνα με τη διακήρυξη, παράβαση που οδηγεί σε υποχρεωτική απόρριψη. Επιπλέον, επέκρινε ελλείψεις στην εγγυητική επιστολή της.


ΑΕΠΠ/167/2017

Με την προδικαστική προσφυγή η αιτούσα επιδιώκει να ακυρωθεί η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Σικυωνίων με την οποία αποφασίστηκε η ματαίωση του διεθνούς ηλεκτρονικού ανοιχτού διαγωνισμού για την προμήθεια σωλήνων και άλλων υλικών άρδευσης της Δημοτικής Ενότητας Στυμφαλίας. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια σωλήνων και συναφών υλικών για τις ανάγκες άρδευσης, με προϋπολογισμό 332.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), σύμφωνα με τη Διακήρυξη υπ’ αριθμ. 12419/28.07.2017. Η προσφυγή επικαλείται παράβαση του άρθρου 106 παρ. 2 α) του Ν. 4412/2016, υποστηρίζοντας ότι η απόφαση ματαίωσης βασίστηκε σε ανεπαρκή και ελαττωματική αιτιολογία, καθώς και ότι η αναθέτουσα αρχή δεν συμμορφώθηκε με προηγούμενη απόφαση της ΑΕΠΠ που ακύρωσε μερικώς την αποδοχή της προσφοράς μιας ανταγωνίστριας εταιρείας.


ΑΕΠΠ/416/2020

Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση-ανάκληση της προσβαλλόμενης απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου που αφορά στην έγκριση του 1ου πρακτικού αξιολόγησης δικαιολογητικών συμμετοχής και τεχνικών προσφορών του ανοιχτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την 'Προμήθεια σωλήνων και ειδικών τεμαχίων ύδρευσης, δικλείδων, χυτοσιδηρών ειδικών τεμαχίων, βανών, εξαρτημάτων δικτύων και αντλιοστασίων, υδρομέτρων και μικροϋλικών ύδρευσης'. Ο διαγωνισμός είχε προϋπολογισμό 300.000 € πλέον ΦΠΑ και αποτελείτο από πέντε ομάδες, με την επίμαχη Ομάδα Γ 'ΧΥΤΟΣΙΔΗΡΕΣ ΒΑΝΕΣ & ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ' να διαθέτει εκτιμώμενη αξία 60.646 € πλέον ΦΠΑ. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η καθυστερημένη υποβολή των εγγράφων οφειλόταν αποκλειστικά σε υπαιτιότητα του αναθέτοντα φορέα, ενώ η προσφορά του είχε υποβληθεί εμπρόθεσμα.


ΑΕΠΠ/1451/2019

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιδιώκει την μερική ακύρωση της πράξης υπ’ αριθμ. 110/2019 του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΥΑ, συγκεκριμένα ως προς το μέρος που αφορά την αποδοχή της παρεμβαίνουσας στην ομάδα Β του διαγωνισμού. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η «Προμήθεια σωλήνων και υλικών ύδρευσης» με συνολικό προϋπολογισμό 216.695,40€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), όπου το τμήμα Β αφορά τη «Προμήθεια υλικών ύδρευσης» με εκτιμώμενη αξία 49.040,00€ συν ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα ζητά την απόρριψη της προσφοράς της παρεμβαίνουσας στην ομάδα Β, επικαλούμενη πλημμέλειες στην τεχνική προσφορά της τελευταίας που κατά τη γνώμη της θα έπρεπε να είχαν οδηγήσει σε απόρριψή της.


ΑΕΠΠ/251/2019

Με την προδικαστική προσφυγή, η αιτούσα επιχείρηση ζητεί την ακύρωση της Απόφασης 313/2018 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αγρίνιου, η οποία ανακήρυξε την παρεμβαίνουσα επιχείρηση ως προσωρινή ανάδοχο για τις ομάδες Α (Πίλλαροι, Πίνακες Διανομής, Κιβώτια), Δ (Σωλήνες), Η (Φωτιστικά LED), Θ (Εξαρτήματα Φωτιστικών), I (Λαμπτήρες Α) και Κ (Λαμπτήρες Οικονομίας & Φθορισμού) του δημόσιου διαγωνισμού για την προμήθεια υλικών ηλεκτροφωτισμού. Η αιτούσα υποστηρίζει ότι η παρεμβαίνουσα δεν πληροί τα τεχνικά κριτήρια και τις προϋποθέσεις της διακήρυξης, ιδίως ως προς την απουσία υποχρεωτικών πιστοποιητικών συμμόρφωσης για τα προσφερόμενα υλικά, γεγονός που καθιστά τη συμμετοχή της άκυρη. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια υλικών ηλεκτροφωτισμού για τη συντήρηση και βελτίωση των κοινοχρήστων χώρων, εγκαταστάσεων και υποδομών του Δήμου Αγρίνιου για το 2018.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/192/2019

Προμήθεια υλικών ύδρευσης – άρδευσης:Με δεδομένα αυτά η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη, καθόσον οι άνω απευθείας αναθέσεις αφενός μεν είναι κάτω του ορίου των 20.000,00 ευρώ και αφετέρου αφορούν σε διαφορετικές δημοτικές ενότητες. Περαιτέρω, δεν υφίσταται περίπτωση μη νόμιμης κατάτμησης των ως άνω προμηθειών λόγω μη συμπερίληψης των προμηθευθέντων ειδών σε προηγηθέντες και κατακυρωθέντες εντός του ίδιου οικονομικού έτους (2018) διαγωνισμούς για την ανάθεση έργων επισκευής του δικτύου ύδρευσης των Δ.Ε. ..... και Καλλικράτειας, διότι α) οι εν λόγω διαγωνισμοί αφορούσαν στην αποκατάσταση εκτάκτων βλαβών του δικτύου από τους αναδόχους εργολήπτες και όχι προμήθεια αγαθών προς ενσωμάτωση στις επισκευές και την τακτική συντήρηση αυτού από τις υπηρεσίες του Δήμου, β) στον προϋπολογισμό των ανωτέρω έργων συμπεριλαμβάνονταν μεν υλικά που επρόκειτο να χρησιμοποιηθούν και ενσωματωθούν στα έργα αποκατάστασης βλαβών (παράγρ. 1.3.2 των μελετών που προηγήθηκαν της ανάθεσης των ανωτέρω έργων), τα οποία, ωστόσο, δεν μπορούσαν να καταγραφούν αναλυτικά κατ’ είδος εκ των προτέρων, αφού σκοπός των αναθέσεων στους εργολήπτες ήταν η άμεση αποκατάσταση των βλαβών εντός ώρας, ανεξαρτήτως των υλικών που απαιτούντο και γ) δεν αποδεικνύεται ότι η δαπάνη για την προμήθεια των αγαθών που πρόκειται να ενσωματωθεί στα ως άνω έργα, συναθροιζόμενη με τις μεταγενέστερα διενεργηθείσες προμήθειες εκ 11.328,86 και 18.871,44 ευρώ, αντίστοιχα, υπερβαίνει το όριο των 20.000,00 ευρώ, αφού, όπως προαναφέρθηκε, τα εν λόγω υλικά δεν καταγράφονται χωριστά κατ’ είδος στις αντίστοιχες μελέτες. 


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/195/2018

Προμήθεια υλικών:Με δεδομένα αυτά, η προμήθεια σωληνώσεων για λιμνοδεξαμενή δεν μπορεί να θεωρηθεί ομοειδής με την προμήθεια ηλεκτροκινητήρων και αντλητικών συγκροτημάτων για αντλιοστάσιο καθώς πρόκειται για υλικά διαφορετικής κατασκευής που προορίζονται για τοποθέτηση σε διαφορετικές εγκαταστάσεις. Περαιτέρω, εφόσον το έργο της λιμνοδεξαμενής δεν είναι αμιγώς αρδευτικό ώστε να τίθεται θέμα εγγραφής της εντελλόμενης δαπάνης στις πιστώσεις της Υπηρεσίας Άρδευσης, ορθώς η σχετική δαπάνη βάρυνε τις πιστώσεις της Υπηρεσίας Τεχνικών Έργων.