Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/(ΚΠΕ)ΤΜ.7/97/2019

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3463/2006

Επιχορηγήσεις: Από τις άνω δράσεις, η μόνη που αφορά σε συγκεκριμένη αθλητική εκδήλωση και μπορεί νόμιμα, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, να επιχορηγηθεί είναι η υπ’ αριθ. 10 (αγώνες μπάσκετ μεταξύ των σχολείων), συνολικού κόστους 1.000 ευρώ, που εντέλλεται προς πληρωμή με το 342  ΧΕ. Περαιτέρω, όμως, οι ως άνω επιχορηγήσεις δεν μπορούν, κατά νόμο, να χαρακτηριστούν υπέρμετρες, δοθέντος ότι, συναθροιζόμενες με τις λοιπές κατά το έτος 2018 επιχορηγήσεις, δεν υπερβαίνουν το 1,5% των τακτικών εσόδων του Δήμου .... - .... (από 25.7.2018 βεβαίωση Προϊσταμένης Λογιστηρίου του άνω Δήμου).

Ανακλήθηκε με την ΕΣ/ΤΜ.7/17/2019

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/145/2008

Επιχορήγηση Γυμναστικού Συλλόγου...:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη (επιχορήγηση του φερόμενου ως δικαιούχου του εντάλματος συλλόγου) είναι δεν είναι νόμιμη, καθόσον οι εγγεγραμμένες στον προϋπολογισμό του Δήμου ... πιστώσεις για επιχορηγήσεις για το έτος 2008, ανέρχονται σε ποσοστό μεγαλύτερο από το επιτρεπόμενο εκ του νόμου ποσοστό του 1,5%. Ειδικότερα, τα τακτικά έσοδα του Δήμου ..., κατά το οικονομικό έτος 2008, ανέρχονται στο ποσό των 22.289.658,38 ευρώ, το σύνολο δε των επιχορηγήσεων του Δήμου αυτού σε αθλητικούς και πολιτιστικούς συλλόγους και σωματεία για το ίδιο έτος ανέρχεται στο ποσό των 477.549,88 ευρώ (461.549,88 + 25.000,00). Συνεπώς, το συνολικό ποσό των εγγεγραμμένων στον προϋπολογισμό του Δήμου έτους 2008 πιστώσεων για επιχορηγήσεις σε πολιτιστικούς και αθλητικούς συλλόγους και σωματεία υπερβαίνει το 1,5% των τακτικών εσόδων του (22.289.658,38 Χ 1,5% = 334.344,87 ευρώ), τούτο δε ανεξαρτήτως του εάν στο ανωτέρω ποσό των επιχορηγήσεων πρέπει να συνυπολογισθεί το ποσό των 620.000,00 ευρώ, για το οποίο έχει εγγραφεί σχετική πίστωση (Κ.Α.Ε. 006715-010), ως επιχορήγηση στον Αθλητικό Οργανισμό του Δήμου. Ο ισχυρισμός του Δήμου ότι στα τακτικά έσοδα αυτού περιλαμβάνονται και τα υπό κωδικούς αριθμούς (21) και (32) έσοδα Π.Ο.Ε. που βεβαιώνονται για πρώτη φορά και εισπρακτέα υπόλοιπα από βεβαιωθέντα έσοδα Π.Ο.Ε. είναι αβάσιμος, καθόσον τα εν λόγω έσοδα αποτελούν διακριτές σε σχέση με τα τακτικά έσοδα κατηγορίες εσόδων και δεν συνυπολογίζονται για την εξεύρεση του 1,5% του άρθρου 202 παρ. 1 του ν. 3463/2006. Ομοίως, ως αβάσιμος πρέπει να απορριφθεί και ο ισχυρισμός του Δήμου σύμφωνα με τον οποίο το κρινόμενο χρηματικό ένταλμα αφορά σε καταβολή μέρους της επιχορήγησης προς τον ανωτέρω σύλλογο, ύψους 50.000,00 ευρώ, η δε καταβολή του υπολοίπου αυτής, όπως και των επιχορηγήσεων προς τους λοιπούς συλλόγους και σωματεία θα γίνει ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες του Δήμου, καθόσον, κατά την έννοια της προαναφερόμενης διάταξης του άρθρου 202 παρ. 1 του ν.3463/2006, για την εξεύρεση του 1,5% λαμβάνονται υπόψη οι εγγεγραμμένες στον προϋπολογισμό του Δήμου πιστώσεις για επιχορηγήσεις και όχι αυτές που τελικά καταβάλλονται. Περαιτέρω, από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει ότι είχε υποβληθεί προς το Δημοτικό Συμβούλιο, πριν από την έγκριση της επιχορήγησης από αυτό, αίτηση του Γυμναστικού Συλλόγου ..., με την οποία να προσδιορίζονται οι συγκεκριμένες εκδηλώσεις, για την πραγματοποίηση των οποίων προτίθεται να διαθέσει την αιτούμενη επιχορήγηση, καθώς και προϋπολογισμός εξόδων των εκδηλώσεων αυτών. Η υποβληθείσα από τον ανωτέρω Σύλλογο αίτηση με Α.Π.6861/22.4.2008 είναι μεταγενέστερη της 41/20.2.2008 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου ..., το δε επισυναπτόμενο στην ανωτέρω αίτηση έγγραφο με τίτλο «Πρόγραμμα δράσης Γυμναστικού Συλλόγου ...» παραθέτει απλώς τα τμήματα (αγωνιστικά, εφηβικά, παιδικά κλπ.) που λειτουργούν στο Σύλλογο και δεν συνιστά προϋπολογισμό εξόδων των προγραμματιζόμενων για το έτος 2008 αθλητικών εκδηλώσεων, ενώ εξάλλου, το έγγραφο του συλλόγου με τίτλο «Προϋπολογισμός εξόδων από 1.1.2008 έως 31.12.2008» και ημερομηνία 18.12.2007 δεν προκύπτει ότι υποβλήθηκε και πότε στο Δημοτικό Συμβούλιο. Τέλος, δεδομένου του ύψους της επίμαχης επιχορήγησης, δεν αιτιολογείται επαρκώς από το Δήμο ο λόγος για τον οποίο αποφασίστηκε η καταβολή αυτού του ύψους της επιχορήγησης στο Γυμναστικό Σύλλογο ...Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δεν είναι νόμιμη και συνεπώς, το ένταλμα αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕλΣυν.Τμ7/319/2009

Αθλητικές εκδηλώσεις Δήμων:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη κατά το μέρος που αφορά στη φιλοξενία των παραπάνω προπονητών που συμμετείχαν στις ως άνω αθλητικές εκδηλώσεις βρίσκει νόμιμο έρεισμα στη διάταξη του άρθρου 158 παρ. 3 εδ. α΄ του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα, καθόσον εγκρίθηκε με απόφαση του αρμόδιου κατά νόμο οργάνου και πρόκειται για φιλοξενία καταξιωμένων προπονητών της διεθνούς φήμης ποδοσφαιρικής ομάδας «….» των οποίων η συμμετοχή συμβάλλει τα μέγιστα στην αθλητική ανάπτυξη και προβολή του Δήμου.


ΕΣ/ΤΜ.7/311/2009

Αθλητικές διοργανώσεις των Ο.Τ.Α. (..) Με δεδομένα αυτά και συμφωνά με όσα έγιναν δεκτά στην προηγουμένη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλομένη δαπάνη είναι νόμιμη, ως λειτουργική, καθόσον η προμήθεια των ανωτέρω ειδών (καρτελών puzzle και επιτραπέζιων παιχνιδιών), για τη διανομή τους, ως επιβράβευση, στα παιδιά που συμμετείχαν στους άνω αγώνες, συμβάλει στην ανάπτυξη και προώθηση των αθλητικών αξιών και, ως εκ τούτου, συνάδει τόσο με τη μέριμνα για την προαγωγή των πολιτιστικών και πνευματικών ενδιαφερόντων των δημοτών, όσο και με την υποχρέωση προώθησης και εφαρμογής προγραμμάτων ενίσχυσης του μαζικού αθλητισμού. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/182/2017

Προμήθεια λογιστικού - πληροφοριακού συστήματος για εργασίες των Σχολικών Επιτροπών..(..). Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν ήδη δεκτά στην 3η σκέψη της παρούσας, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, καθόσον η αρμοδιότητα για τη διενέργεια της προμήθειας του ως άνω λογιστικού - πληροφοριακού συστήματος και την υπογραφή της σχετικής σύμβασης ανήκει αποκλειστικά στις Σχολικές Επιτροπές του Δήμου .... και όχι στον Δήμο, η δε δαπάνη που αφορά στην καταβολή του αντιτίμου του αναδόχου έπρεπε να διενεργηθεί από τις εν λόγω Επιτροπές και να βαρύνει τις πιστώσεις που προέρχονται από τις διατιθέμενες σε αυτές επιχορηγήσεις, και όχι τον προϋπολογισμό του Δήμου.


ΕΣ/Τμ4(ΚΠΕ)34/2014

ΜΙΣΘΩΣΕΙΣ- ΜΙΣΘΩΜΑΤΑ:Το Κλιμάκιο, μετά από την εξέταση των στοιχείων του φακέλου της κρινόμενης διαφωνίας και τη μελέτη των όρων της 2839/8.2.2013 σύμβασης μίσθωσης του άνω ακινήτου, άγεται στις ακόλουθες κρίσεις: Σύμφωνα με το άρθρο 1 της άνω σύμβασης «η έναρξη της μίσθωσης και η καταβολή του μισθώματος θα αρχίσει μόνο και εφόσον η επιτροπή του διαγωνισμού και επιτροπή παραλαβής του κτιρίου συντάξει πρακτικό παραλαβής, όπου θα αναφέρεται και θα βεβαιώνεται η ολοκλήρωση όλων των ζητούμενων εργασιών σύμφωνα με την 4210/11.4.2012 έκθεση καταλληλότητας.». Ενόψει του ανωτέρω δεσμευτικού για τα συμβαλλόμενα μέρη όρου και δοθέντος ότι το επίμαχο κτίριο παραλήφθηκε από το Νοσοκομείο στις 16.5.2013, με τη σύνταξη κατά την ημερομηνία αυτή του οικείου πρακτικού παραλαβής από την αρμόδια επιτροπή, τα οφειλόμενα για το μήνα Μάιο 2013 μισθώματα ανέρχονται: 1) για τον .... α) σε 450 ευρώ για τα Β1 και Β2 διαμερίσματα του Β΄ ορόφου ιδιοκτησίας του, που είχε εκμισθώσει στο Νοσοκομείο έναντι μηναίου μισθώματος 900 ευρώ, και όχι σε 925 ευρώ τα οποία εντέλλονται προς πληρωμή με το 5606 χρηματικό ένταλμα (βλ. απόδειξη είσπραξης ενοικίου 370/2013) και β) σε 465 ευρώ για τον Γ΄ όροφο ιδιοκτησίας του, που είχε εκμισθώσει στο Νοσοκομείο έναντι μηνιαίου μισθώματος 930 ευρώ, και όχι σε 623,71 ευρώ, τα οποία εντέλλονται προς πληρωμή με το ίδιο ως άνω χρηματικό ένταλμα (βλ. απόδειξη είσπραξης ενοικίου 378/2013), 2) για τον ... σε 215 ευρώ για το Β3 διαμέρισμα του Β΄ ορόφου ιδιοκτησίας του, που είχε εκμισθώσει στο Νοσοκομείο έναντι μηνιαίου μισθώματος 430 ευρώ, και όχι σε 925 ευρώ, τα οποία, μεταξύ άλλων, εντέλλονται προς πληρωμή με το 5607 χρηματικό ένταλμα (βλ. απόδειξη είσπραξης ενοικίου 443/2013) και 3) για τη ... σε 650 ευρώ για το ισόγειο και υπόγειο, που από κοινού με τον συνιδιοκτήτη σύζυγό της είχε εκμισθώσει στο Νοσοκομείο έναντι μηνιαίου μισθώματος 1.300 ευρώ, και όχι σε 1250 ευρώ, τα οποία εντέλλονται προς πληρωμή με το 5608 χρηματικό ένταλμα (βλ. απόδειξη είσπραξης ενοικίου 231/2013). Συνεπώς, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι μη νόμιμες, κατά το μέρος που υπερβαίνουν τα άνω οφειλόμενα μισθώματα (ήτοι κατά τα ποσά των 633,71 ευρώ για το ΧΕ 5606, 710 ευρώ για το ΧΕ 5607 και 600 ευρώ για το ΧΕ 5608), όπως βάσιμα προβάλλει η διαφωνούσα Επίτροπος. Αντιθέτως, αβάσιμα η Επίτροπος προβάλλει ως λόγο μη θεώρησης των επίμαχων ενταλμάτων την παραβίαση των προαναφερόμενων διατάξεων του ν. 3130/2003 «Μισθώσεις ακινήτων για τη στέγαση Δημοσίων Υπηρεσιών», αφού, σύμφωνα με το άρθρο 2 του νόμου αυτού (βλ. και εισηγητική έκθεση), στο πεδίο εφαρμογής του δεν υπάγονται οι μισθώσεις που διέπονται από τις ειδικές διατάξεις του π.δ/τος 715/1979, όπως η επίμαχη μίσθωση. Η δε στέγαση στο κτίριο του Ξενώνα .... αντί των δύο προστατευόμενων διαμερισμάτων, που προβλέπονταν στη 2753/2012 διακήρυξη του προηγηθέντος τακτικού διαγωνισμού, δεν πλήττει τον ελεύθερο και υγιή ανταγωνισμό, αφού στην άνω διακήρυξη προβλέφθηκε ρητά ότι «το Νοσοκομείο δικαιούται να στεγάζει στο κτίριο και οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία του, υφιστάμενη ή μη κατά το χρόνο της μίσθωσης».


ΕΣ/(ΚΠΕ)ΤΜ.7/65/2019

Επιχορηγήσεις: Με τα δεδομένα αυτά, δε συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για την επιχορήγηση του ως άνω σωματείου από τον Δήμο ......, διότι το ποσό της επιχορήγησης προορίζεται για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών αυτού. Και ναι μεν στο έγγραφο επανυποβολής του Δήμου επισημαίνεται ότι η χρηματοδότηση των υποδομών γίνεται ενόψει εθνικών πρωταθλημάτων εντός του έτους 2018 καθώς και πανευρωπαϊκού αγώνα το καλοκαίρι του έτους 2019, πλην όμως προϋπόθεση για τη νομιμότητα των επιχορηγήσεων αυτών είναι, κατά τα γενόμενα δεκτά ανωτέρω, η χρηματοδότηση της διοργάνωσης των αθλητικών διοργανώσεων (π.χ. έξοδα διοργάνωσης, αγορά αθλητικού και φαρμακευτικού υλικού, αμοιβές παραγόντων, ιατρών αγώνων κλπ) και όχι των υποδομών όπου θα λάβουν χώρα αυτές.


ΕΣ/(ΚΠΕ)ΤΜ.7/94/2019

Επιχορηγήσεις: Με τα δεδομένα αυτά, δε συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για την επιχορήγηση του ως άνω σωματείου από τον Δήμο ......, διότι δεν αποδεικνύεται ότι οι εκδηλώσεις για τις οποίες ζητείται η οικονομική ενίσχυση έχουν προεχόντως πολιτιστικό χαρακτήρα. Ειδικότερα, ούτε η εκδήλωση για την ιατρική ενημέρωση, με προφανή επιστημονικό σκοπό, ούτε η κοπή βασιλόπιτας, που συμβάλλει προεχόντως στην ψυχαγωγία και στη σύσφιξη των δεσμών μεταξύ των μελών του σωματείου, συνιστούν εκδηλώσεις με πολιτιστικό χαρακτήρα που ενισχύονται νομίμως από το δημοτικό ταμείο, ενώ, περαιτέρω δεν αποδεικνύεται το πολιτιστικό περιεχόμενο των υπό δημιουργία ημερολογίων. Επιπροσθέτως, δεν προκύπτει πολιτιστικός χαρακτήρας της επίδειξης μόδας, καθόσον από τα προσκομισθέντα στοιχεία δεν αποδεικνύεται ο συγκεκριμένος σκοπός που θα εξυπηρετηθεί από τα έσοδά της. 


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/204/2018

Με δεδομένα τα ανωτέρω η προεκτεθείσα έκτακτη επιχορήγηση είναι νόμιμη, δεδομένου ότι, καταρχάς, προβλέπεται αφενός ρητώς στο άρθρο 202 του Κ.Δ.Κ. η παροχή επιχορήγησης από το Δήμο σε ν.π.δ.δ. του επιπροσθέτως της τακτικής επιχορήγησής του προς αυτό και αφετέρου στο άρθρο 7 της συστατικής πράξης του … Πνευματικού Κέντρου ως πόρος αυτού «οι κάθε είδους επιχορηγήσεις». Περαιτέρω, μεταξύ των σκοπών του προαναφερόμενου ν.π.δ.δ., όπως αυτοί ορίζονται στο άρθρο 2 της συστατικής του πράξης, ρητώς περιλαμβάνεται και η συντήρηση και βελτίωση των αθλητικών εγκαταστάσεων (στοιχείο v της σκέψης 2), που δυνάμει του ίδιου ως άνω άρθρου μπορεί να αξιοποιεί, δηλαδή των αθλητικών εγκαταστάσεων των συγχωνευθέντων νομικών προσώπων, καθώς και όλων των υπολοίπων αθλητικών εγκαταστάσεων που ήδη ανήκουν στο Δήμο ... και βρίσκονται είτε στην έδρα του Δήμου είτε στα δημοτικά διαμερίσματα (στοιχείο iv της σκέψης 2). Συνεπώς, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και αυτό πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/(ΚΠΕ)ΤΜ.7/64/2019

Επιχορηγήσεις: Με τα δεδομένα αυτά δεν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για την επιχορήγηση του ως άνω σωματείου από το Δήμο ...., διότι δεν συγκαταλέγεται στους προβλεπόμενους στο άρθρο 202 παρ. 1 του ν. 3463/2006 φορείς που μπορούν να τύχουν επιχορήγησης, καθόσον, όπως προδήλως προκύπτει από το καταστατικό του, οι σκοποί του δεν είναι ούτε αθλητικοί ούτε πολιτιστικοί αλλά προεχόντως επιστημονικοί, κοινή συνισταμένη των οποίων είναι η προαγωγή και η ανάπτυξη των επιστημών της αγωγής. Επιπροσθέτως, από τα προσκομισθέντα στοιχεία δεν αποδεικνύεται ο πολιτιστικός, αλλά ο προεχόντως ο εκπαιδευτικός και επιστημονικός χαρακτήρας των εκδηλώσεων του σωματείου (παρουσίαση βιβλίων ελλήνων συγγραφέων, εκδήλωση «Παιδί και Υγεία» και ημερίδα με πανεπιστημιακούς και στελέχη εκπαίδευσης «Ειδικής Αγωγής», 38110/13.12.2018 έγγραφο της Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας και Πολιτισμού του Δήμου), ούτε προσκομίζεται οποιοδήποτε στοιχείο που να αφορά σε πολιτιστικού χαρακτήρα περιεχόμενο των εκδηλώσεων. Τέλος, η γενική και αόριστη αναφορά στο καταστατικό του στη συμβολή του σωματείου στην «ανάπτυξη του πολιτιστικού και πολιτισμικού επιπέδου (…) του τόπου» δεν αρκεί για τον χαρακτηρισμό του ως πολιτιστικού, δικαιούμενου επιχορήγησης με βάση τον νόμο.


ΕΣ/Τμ.7(ΚΠΕ)/183/2016

ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ:Mε τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για την επιχορήγηση των ανωτέρω συλλόγων από το Δήμο …, καθόσον, καταρχήν, εάν και οι ανωτέρω σύλλογοι δύνανται να αναπτύσσουν αθλητική και πολιτιστική δραστηριότητα, κατά παράβαση της διάταξης της παρ. 1 του άρθρου 202 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, οι  συγκεκριμένες εκδηλώσεις (καλοκαιρινές, ετήσιες χοροεσπερίδες), των οποίων οι επιχορηγήσεις εγκρίθηκαν με τη 114/30.9.2015 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, αποβλέπουν κυρίως στη ψυχαγωγία και τη διασκέδαση των συμμετεχόντων σε αυτές μελών των συλλόγων, και όχι στην ανύψωση και την καλλιέργεια του πνευματικού και πολιτιστικού επιπέδου των κατοίκων της περιοχής.  Περαιτέρω, κατά παράβαση της ως άνω διάταξης, με την οποία προβλέπεται ότι για να είναι νόμιμη η επιχορήγηση σωματείου, απαιτείται, μεταξύ άλλων, η προηγούμενη έγκρισή  της από  το  οικείο Δημοτικό Συμβούλιο, εν προκειμένω τα ποσά των εντελλόμενων χρηματικών ενταλμάτων δεν θα διατεθούν εν τέλει για το σκοπό που οι σχετικές επιχορηγήσεις εγκρίθηκαν από το Δημοτικό Συμβούλιο …., ήτοι για την πραγματοποίηση χοροεσπερίδων, αφού όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου, οι επισυναπτόμενες στα δικαιολογητικά εκάστου των χρηματικών ενταλμάτων αιτήσεις καθώς και αναλύσεις προϋπολογισμού εξόδων, αναφέρονται σε διοργάνωση ποδοσφαιρικών τουρνουά – βραβεύσεις παλαίμαχων ποδοσφαιριστών. Πράγματι δε, υφίσταται ασάφεια σχετικά με το είδος των επιχορηγούμενων εκδηλώσεων, το χρόνο διεξαγωγής τους, καθώς και το εάν αυτές πραγματοποιήθηκαν τελικά, δοθέντος ότι δεν αποδεικνύεται από τα στοιχεία του φακέλου ποιες εκδηλώσεις αφορούν (χοροεσπερίδες ή ποδοσφαιρικά τουρνουά), η οποία (ασάφεια) δεν διευκρινίστηκε με την προσκόμιση σχετικών στοιχείων από τον Δήμο (π.χ. δημοσιεύματα τοπικού τύπου, δελτία παραγγελιών, αποδείξεις) με το έγγραφο επανυποβολής των ενταλμάτων, παρόλο που ο Επίτροπος προέβαλε στην 23/28.12.2015 πράξη επιστροφής αιτίαση σχετικά με την έλλειψη αποδεικτικών στοιχείων ως προς την πραγματοποίηση των εκδηλώσεων (πρβλ. VII Τμ. πρ. 127/2015, 178/2011, 22/2011).