ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/1791/2018
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΜΟΙ (...) καταλογίστηκε η Γ.Γ.Ε-Γ.Γ.Ε. με το ποσό των 284.674,42 ευρώ, που έλαβε αχρεωστήτως, από κοινοτικούς και εθνικούς πόρους, για τη χρηματοδότηση μέρους του υποέργου 4 «Δημιουργία Ηλεκτρονικών βιβλιοθηκών ΓΓΕ-ΓΓΕ, Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων (ΙΟΜ), Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΣΗΕΑ) και Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Μακεδονίας – Θράκης (ΕΣΗΕΜΘ) και δημιουργία σύγχρονης πληροφοριακής υποδομής ΙΟΜ» (...)Ο λόγος αναιρέσεως περί εσφαλμένης ερμηνείας και πλημμελούς εφαρμογής των διεπουσών την ένδικη υπόθεση διατάξεων, είναι απορριπτέος ως αβάσιμος. Τούτο διότι, όπως ορθώς κρίθηκε με την πληττόμενη απόφαση, δεδομένου ότι επιλέξιμες είναι μόνο οι δαπάνες που είναι συνδεδεμένες με Πράξεις εντασσόμενες στην χρηματοδοτούμενη παρέμβαση, σύμφωνες με τους ειδικότερους όρους επιλεξιμότητας, με βάση το οικείο Μέτρο (σκέψη 5), η ΕΣΗΕΑ και η ΕΣΗΕΜΘ, ως επαγγελματικές ενώσεις, δεν ανήκουν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Ως εκ τούτου, η εκτέλεση προμηθειών και η παροχή υπηρεσιών εκ μέρους της Γ.Γ.Ε.-Γ.Γ.Ε. για λογαριασμό τους, υπό την έννοια ότι φέρονται, με το ένδικο υποέργο, ως άμεσα ωφελούμενα πρόσωπα, δεν συμπεριλαμβανόταν στο φυσικό αντικείμενο της Πράξης («Σύγχρονες μέθοδοι ενημέρωσης του πολίτη και των επιχειρήσεων ΜΜΕ»), που αποσκοπούσε στην αναβάθμιση της πληροφοριακής υποδομής του Υπουργείου προκειμένου να βελτιωθούν σημαντικά οι προσφερόμενες προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις ΜΜΕ υπηρεσίες, ούτε ήταν σύμφωνη προς τους επιδιωκόμενους και εγκεκριμένους άξονες και στόχους του Μέτρου 2.2 του Επιχειρησιακού Προγράμματος. Ειδικότερα, το Μέτρο 2.2 απευθυνόταν στο στελεχιακό δυναμικό της Δημόσιας Διοίκησης, που θα ήταν και το άμεσα ωφελούμενο, προκειμένου να δύναται αυτό ακολούθως να παράσχει ποιοτικές υπηρεσίες προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, ώστε έμμεσα ωφελούμενοι να είναι τελικώς φορείς δημόσιοι ή ιδιωτικοί ή φυσικά πρόσωπα, που θα αξιοποιούσαν καταλλήλως τα αποτελέσματα του συνολικού έργου. Περαιτέρω, ορθώς το δικάσαν Τμήμα δέχθηκε ότι η απόφαση δημοσιονομικής διόρθωσης του θέματος, που ως διοικητικό μέτρο αποκαταστατικού χαρακτήρα, χωρίς να εξετάζεται η υπαιτιότητα του τελικού δικαιούχου, επιβάλλεται ως απλή συνέπεια της μη τήρησης των όρων για τη λήψη της συνδρομής, δεν παραβίασε τη δικαιολογημένη εμπιστοσύνη της Γ.Γ.Ε.-Γ.Γ.Ε.. Τούτο διότι η τελευταία όφειλε, πρωτίστως ως δημόσια αρχή, να γνωρίζει τους ειδικούς στόχους του Μέτρου 2.2 και ειδικότερα ότι αυτό αφορούσε στη Δημόσια Διοίκηση.(...)Τέλος, η σχετική αιτίαση περί παραβίασης της αρχής της αναλογικότητας είναι σε κάθε περίπτωση απορριπτέα ως αβάσιμη, καθόσον δεν δύναται να τύχει εφαρμογής εν προκειμένω, διότι υφίσταται υποχρέωση και όχι διακριτική ευχέρεια της διοίκησης, προς ανάκτηση των μη επιλέξιμων δαπανών, η δε ανάκτηση των ποσών αυτών δεν συνιστά κύρωση, αλλά στοχεύει στην επιστροφή παρανόμως καταβληθέντων ποσών, λαμβανομένου ειδικότερα υπόψη και του γεγονότος ότι στην κρινόμενη υπόθεση η απόφαση δημοσιονομικής διόρθωσης περιορίστηκε μόνον στο ποσό των 284.674,42 ευρώ, αντίστοιχο προς τις καταχωρημένες στο ΟΠΣ επιλέξιμες δαπάνες του υποέργου 4, που αφορούσαν στις ως άνω δύο Ενώσεις. Για τους λόγους αυτούς Απορρίπτει την αίτηση αναιρέσεως.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΥΠΕΣ/28235/2009
Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα «Η Ευρώπη για τους Πολίτες (2007-2013)»: Πρόσκληση υποβολής προτάσεων για τα Μέτρα Υποστήριξης (Δράση 1, Μέτρο 2.2)
ΝΣΚ/409/2010
Αεροπορική μεταφορά του Tύπου – ενέχυρα – εκχωρήσεις απαιτήσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Οι από 8-11-2007, συμβάσεις ενεχυριάσεως απαιτήσεων μεταξύ εταιρείας Aeroland S.A. και Τράπεζας Πειραιώς δεν δεσμεύουν τις ΓΓΕ-ΓΓΕ. β) Τα αναφερόμενα στο ερώτημα τιμολόγια για παροχή υπηρεσιών διακίνησης του Tύπου στο εσωτερικό της χώρας μηνός Φεβρουαρίου 2009 θα εκκαθαριστούν υπέρ της Aeroland S.A. γ) Η σύμβαση εκχώρησης απαιτήσεως μεταξύ της εταιρείας Aeroland S.A. και της Τράπεζας Attica Bank ΑΤΕ δεν δεσμεύει τις ΓΓΕ-ΓΓΕ, γιατί δεν έχουν γίνει αφενός η καταχώριση αναγγελίας εκχωρήσεως στο εκχωρητήριο έγγραφο και αφετέρου οι νόμιμες κοινοποιήσεις.
ΝΣΚ/410/2010
Κρίσεις υπαλλήλων της Διεύθυνσης Εποπτείας ΜΜΕ σε θέσεις της ΓΓΕ-ΓΓΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Νόμιμη η κρίση σε θέση Διευθυντή στη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης υπαλλήλου που είχε αποσπασθεί στο Υπουργείο Εσωτερικών, σύμφωνα με το άρθρο έκτο παρ.4 ζ’ του Ν 3839/2010. Ορθώς έχουν περιληφθεί στον κατάλογο των υποψηφίων προς κρίση Προϊσταμένων Τμημάτων και μιας Διεύθυνσης (ΠΣΕΑ) στη ΓΓΕ-ΓΓΕ, υπάλληλοι που υπηρετούσαν στη Διεύθυνση Εποπτείας κατά το χρόνο δημοσίευσης του ΠΔ 189/2009 και έπρεπε να αποσπαστούν στο Υπουργείο Πολιτισμού είτε με βάση τις διατάξεις του Ν 3839/2010 (άρθρο έκτο, παρ.4 ζ’) σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 3 του ΠΔ 189/2009 είτε με βάση το ΠΔ 96/2010.
ΝΣΚ/305/2002
Κοινοτικό Δίκαιο. Ανωτέρα βία (άρθρο 11 Καν.(ΕΟΚ) 3887/92. Καθεστώς πριμοδότησης επιλέξιμων αιγοπροβάτων για το έτος 2001.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Η ρήτρα της ανωτέρας βίας αποτελεί συγκεκριμένη έκφραση της αρχής της αναλογικότητας και ως εξαίρεση του γενικού κανόνα της αυστηρής τήρησης του νόμου επιδέχεται στενή ερμηνεία και εφαρμογή, στο μέτρο που η, δυνάμει αυτής, απαλλαγή δεν αντιβαίνει στους κύριους στόχους της οικείας νομοθεσίας. Υποχρέωση παραγωγού για εμπρόθεσμη γνωστοποίηση λόγων και αποδείξεων περί συνδρομής περιστατικού ανωτέρας βίας που εμπόδισαν εκπλήρωση οικείας υποχρέωσης.
ΝΣΚ/161/2010
Σύμβουλοι Επικοινωνίας με θητεία στη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας – Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Ο διορισμός των τεσσάρων Συμβούλων Επικοινωνίας Α΄ με τριετή θητεία στη ΓΓΕ – ΓΓΕ που αναφέρονται στο ερώτημα, έγινε σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 11 του Ν 3166/2003, όπως ισχύει. β) Η συνδρομή ή μη της προϋπόθεσης «δημοσιογράφος αναγνωρισμένου κύρους» ως ουσιαστική κρίση, εκφεύγει της γνωμοδοτικής αρμοδιότητας του Ν.Σ.Κ. γ) Η ανάληψη υπηρεσίας των Α.Β. και Ι.Π. κατά το διάστημα της προεκλογικής περιόδου δεν επιφέρει κατάργηση των πράξεων τοποθέτησής τους στα Γραφεία Τύπου και Επικοινωνίας Σόφιας και Σκοπίων, αντίστοιχα και δ) Οι Σύμβουλοι Επικοινωνίας Β.Μ. και Α.Β. εντάσσονται στην κατηγορία των Συμβούλων Επικοινωνίας Α΄ και νομίμως προΐστανται σε Γραφεία Τύπου και Επικοινωνίας στο εξωτερικό, μετά από Γνωμοδότηση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου και απόφαση του Γενικού Γραμματέα Ενημέρωσης.
63716/7750/658/2014
Προγραμματική Συμφωνία και εξουσιοδότηση υπογραφής σχετικά με την εκτέλεση του έργου ευθύνης του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού «Προμήθεια πληροφοριακής υποδομής ως υπηρεσία για τη διαχείριση ηλεκτρονικού εισιτηρίου εισόδου σε αρχαιολογικούς χώρους».
ΝΣΚ/417/2009
Οι ενέργειες της Διοίκησης, εν όψει εκκρεμούς εισαγγελικής έρευνας για προσκόμιση, μεταξύ δικαιολογητικών πληρωμής κοινοτικής ενισχύσεως, πλαστών τραπεζικών καταθετηρίων για την εξόφληση τιμολογίων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση θα πρέπει να προβεί στην εξέταση των φακέλων για παραλαβή ή απόρριψη των επενδυτικών στοιχείων, χωρίς να αναμένει την έκβαση της ποινικής δίκης. Λαμβανομένης δε υπόψη της αποφάσεως του ΠΕΚ, στις συνεκδικαζόμενες υποθέσεις Τ-241/99,Τ-142/99, Τ-150/99,Τ-151/99, η Διοίκηση θα πρέπει να προβεί στην απένταξη των επίμαχων σχεδίων από το μέτρο 2.2 «Βελτίωση της υλοτόμησης, μεταποίησης και εμπορίας των δασοκομικών προϊόντων του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αγροτική Ανάπτυξη – Ανασυγκρότηση της υπαίθρου» (ΕΠΑΑ-ΑΥ) 2000-2006». Τυχόν δε έκδοση μεταγενέστερης αθωωτικής αποφάσεως θα ληφθεί υπόψη από την Διοίκηση ως νέο πραγματικό περιστατικό και θα έχει επίπτωση στην διοικητική πράξη της απεντάξεως, μόνον εφόσον η κρίση του ποινικού δικαστηρίου είναι τέτοια που να επιτρέπει την ύπαρξη παρατυπίας, όπως νοείται στο κοινοτικό δίκαιο.
ΝΣΚ/182/2006
Σχετικά με τα ασφαλιστέα στο ΤΑΙΣΥΤ πρόσωπα στις περιπτώσεις που η ιδιοκτησία των εντύπων ανήκει σε εταιρία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το Ταμείο Ασφαλίσεως Ιδιοκτητών Συντακτών και Υπαλλήλων Τύπου (ΤΑΙΣΥΤ), βάσει του θεσμού της τυπικής ασφάλισης, οφείλει να αναγνωρίσει το συνταξιοδοτικό δικαίωμα των εν λόγω προσώπων, εφόσον τα άτομα αυτά πληρούν τις αναφερόμενες στο ιστορικό του ερωτήματος προϋποθέσεις.
27450/2025
Ειδικό σύστημα επιπλέον ανταμοιβής (bonus) του προσωπικού της Ανεξάρτητης Αρχής «Επιθεώρηση Εργασίας» σύμφωνα με το άρθρο 118 του ν. 4808/2021 (Α’ 101) σε συνάρτηση με τους τεθέντες στόχους, έτους 2024.
ΕΑΔΗΣΥ/1529/2023
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά να ακυρωθεί η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου **** με αριθμό ***/2023, στο μέτρο που κρίθηκε απορριπτέα η προσφορά της, ως υποβληθείσα εκπρόθεσμα.