ΝΣΚ/409/2010
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αεροπορική μεταφορά του Tύπου – ενέχυρα – εκχωρήσεις απαιτήσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Οι από 8-11-2007, συμβάσεις ενεχυριάσεως απαιτήσεων μεταξύ εταιρείας Aeroland S.A. και Τράπεζας Πειραιώς δεν δεσμεύουν τις ΓΓΕ-ΓΓΕ. β) Τα αναφερόμενα στο ερώτημα τιμολόγια για παροχή υπηρεσιών διακίνησης του Tύπου στο εσωτερικό της χώρας μηνός Φεβρουαρίου 2009 θα εκκαθαριστούν υπέρ της Aeroland S.A. γ) Η σύμβαση εκχώρησης απαιτήσεως μεταξύ της εταιρείας Aeroland S.A. και της Τράπεζας Attica Bank ΑΤΕ δεν δεσμεύει τις ΓΓΕ-ΓΓΕ, γιατί δεν έχουν γίνει αφενός η καταχώριση αναγγελίας εκχωρήσεως στο εκχωρητήριο έγγραφο και αφετέρου οι νόμιμες κοινοποιήσεις.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/379/2010
Εφαρμογή ή μη του άρθρου 95 παρ.4 και 5 του Ν 2362/1995 επί εκχωρήσεως απαιτήσεως κατά των Ο.Τ.Α.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το άρθρο 95 του Ν 2362/1995 και ειδικότερα οι παρ.4 και 5 του άρθρου αυτού για τις απαιτούμενες κοινοποιήσεις της αναγγελίας εκχωρήσεως απαιτήσεως κατά του Δημοσίου, προκειμένου να είναι έγκυρη η εκχώρηση δεν έχουν νόμιμο πεδίο εφαρμογής επί εκχωρήσεως απαιτήσεως κατά των Ο.Τ.Α.
ΝΣΚ/100/2019
Εάν το άρθρο 145 παρ. 4 του ν. 4270/2014, το οποίο ορίζει υπό ποιες προϋποθέσεις είναι έγκυρη η αναγγελία της συμβάσεως εκχωρήσεως απαιτήσεως κατά του Ελληνικού Δημοσίου, εφαρμόζεται και επί των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.).(...)Oι διατάξεις του άρθρου 145 παρ. 4 και 5 του ν. 4270/2014, για τις απαιτούμενες κοινοποιήσεις της αναγγελίας της εκχωρήσεως απαιτήσεως κατά του Δημοσίου, δεν έχουν εφαρμογή επί εκχωρήσεως απαιτήσεως κατά των Δήμων (Ο.Τ.Α. πρώτου βαθμού) (ομόφ.).
ΝΣΚ/288/2004
Συμβάσεις εκχώρησης απαιτήσεων από την πώληση της Τράπεζας Κρήτης στην "…. S.A.".(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Νομιμότητα συμβάσεων εκχώρησης προς το Δημόσιο επισφαλών απαιτήσεων της Τράπεζας Κρήτης που έχουν περιέλθει στην Τράπεζα "…. A.E.", ως καθολικής διαδόχου εκείνης, και απαιτούμενα αποδεικτικά των εκχωρουμένων απαιτήσεων έγγραφα – Απαλλαγή τελών χαρτοσήμου. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/155/2016
Ανάληψη εγγυητικής ευθύνης του Ελληνικού Δημοσίου για κάλυψη ζημίας από δάνεια, εγγυητικές επιστολές και πιστώσεις σε νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου μέσω ημεδαπών ή αλλοδαπών πιστωτικών ιδρυμάτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Α) Δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του Ν. 2322/1995 για την παροχή, εκ μέρους του Υπουργού Οικονομικών, της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου, υπέρ της εταιρείας «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.», με σκοπό την κάλυψη τυχόν ζημίας, μελλοντικής και υπό αίρεση, που θα προκύψει από την πώληση των μετοχών της Attica Bank, μέχρι του μεγίστου ποσού των 9,9 εκ.€ (πλειοψ.). Β) Ο Υπουργός Οικονομικών δεν έχει υποχρέωση να υπογράψει εκπροσωπώντας το Ελληνικό Δημόσιο, ως μέτοχο, στις γενικές συνελεύσεις της ανωτέρω εταιρείας, την επιστολή Συναίνεσης και Παραίτησης της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, με την οποία ζητείται η κάλυψη της τυχόν ζημίας που θα προκόψει από την πώληση των μετοχών λόγω της συμμετοχής της ΔΑΑ Α.Ε. στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Attica Bank, διότι η ανάληψη της σχετικής υποχρέωσης συνιστά ανάληψη κύριας και αυτοτελούς εγγυητικής ευθύνης, που δεν προβλέπεται από το Ν. 2322/1995 (πλειοψ.). - ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/180/2011
Εξώδικη διαμαρτυρία της ΑΛΦΑ-ΤΡΑΠΕΖΑ Α.Ε. σχετικά με σύμβαση εκχώρησης δημοσίας δαπάνης Επενδυτικού Σχεδίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ανεξαρτήτως του γεγονότος της αναγγελίας της από 23-7-2008 συμβάσεως παροχής ενεχύρου-εκχωρήσεως απαιτήσεων επιχορηγήσεως μεταξύ της ΑΛΦΑ ΤΡΑΠΕΖΑ Α.Ε. και του φορέα της επένδυσης, η υπηρεσία πρέπει να προβεί στην αναζήτηση της καταβληθείσας ενίσχυσης και στον καταλογισμό αυτής στο φορέα, σύμφωνα με τις διατάξεις της κυα 450/2001, ως ισχύει, της κυα 320752/2004 και της 296996/5742/2005 σχετικής εγκυκλίου του ΥπΑΑΤ. (ομοφ.)
ΝΣΚ/188/2001
Εκχώρηση απαιτήσεων προς το Ελληνικό Δημόσιο από τον αγοραστή των μετοχών της Τράπεζας Κρήτης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι επισφαλείς απαιτήσεις της Τράπεζας Κρήτης, που ήδη έχουν περιέλθει στη EFG EUROBANK μπορούν, μετά την εκχώρησή τους προς το Δημόσιο κατά τους όρους της από 25.9.1998 Σύμβασης, να βεβαιωθούν στις αρμόδιες ΔΟΥ ως δημόσια έσοδα και στη συνέχεια να επιδιωχθεί η είσπραξή τους κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ, χωρίς να απαιτείται καμιά απολύτως νομοθετική ρύθμιση προς τούτο, αφού όμως έχει προηγηθεί η κατά το άρθρο 460 ΑΚ αναγγελία της εκχωρήσεως αυτής προς τους οφειλέτες. Κατά την αληθή έννοια του άρθρου 79 του Ν 2362/95 είναι επιτρεπτή η σύναψη συμβάσεων από τις οποίες απορρέουν υποχρεώσεις σε βάρος του Δημοσίου καταρχάς όταν οι συμβάσεις αυτές προβλέπονται σε γενική ή ειδική διάταξη νόμου, περαιτέρω δε και όταν δεν υφίσταται τέτοια πρόβλεψη, η σύναψή τους όμως είναι αναγκαία και πρόσφορη για την εξυπηρέτηση των λειτουργικών αναγκών μιας υπηρεσίας ή για την πραγματοποίηση συγκεκριμένων δημόσιων σκοπών οι οποίοι είτε ρητά διατυπώνονται σε νόμο (περιλαμβανομένης και της κοινοτικής νομοθεσίας) ή σε κανονιστική πράξη, είτε συνάγονται από το περιεχόμενο αυτών. Επομένως η σύμβαση διάθεσης από το Δημόσιο έναντι (μειωμένου) τιμήματος επισφαλών απαιτήσεων της Τράπεζας Κρήτης κατά τρίτων οι οποίες θα εκχωρηθούν στο Δημόσιο δεν μπορεί να συναφθεί νόμιμα, δεδομένου ότι ούτε προβλέπεται από γενική ή ειδική διάταξη, ούτε μπορεί να θεωρηθεί ότι η αναγκαιότητα σύναψής της απορρέει από το σκοπό κάποιου νόμου, δεδομένου μάλιστα ότι το Δημόσιο για την είσπραξη των απαιτήσεών του διαθέτει και χρησιμοποιεί δικό του εισπρακτικό μηχανισμό, ο οποίος διέπεται και από ειδική νομοθεσία. (πλειοψ.)