×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/417/2009

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Οι ενέργειες της Διοίκησης, εν όψει εκκρεμούς εισαγγελικής έρευνας για προσκόμιση, μεταξύ δικαιολογητικών πληρωμής κοινοτικής ενισχύσεως, πλαστών τραπεζικών καταθετηρίων για την εξόφληση τιμολογίων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση θα πρέπει να προβεί στην εξέταση των φακέλων για παραλαβή ή απόρριψη των επενδυτικών στοιχείων, χωρίς να αναμένει την έκβαση της ποινικής δίκης. Λαμβανομένης δε υπόψη της αποφάσεως του ΠΕΚ, στις συνεκδικαζόμενες υποθέσεις Τ-241/99,Τ-142/99, Τ-150/99,Τ-151/99, η Διοίκηση θα πρέπει να προβεί στην απένταξη των επίμαχων σχεδίων από το μέτρο 2.2 «Βελτίωση της υλοτόμησης, μεταποίησης και εμπορίας των δασοκομικών προϊόντων του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αγροτική Ανάπτυξη – Ανασυγκρότηση της υπαίθρου» (ΕΠΑΑ-ΑΥ) 2000-2006». Τυχόν δε έκδοση μεταγενέστερης αθωωτικής αποφάσεως θα ληφθεί υπόψη από την Διοίκηση ως νέο πραγματικό περιστατικό και θα έχει επίπτωση στην διοικητική πράξη της απεντάξεως, μόνον εφόσον η κρίση του ποινικού δικαστηρίου είναι τέτοια που να επιτρέπει την ύπαρξη παρατυπίας, όπως νοείται στο κοινοτικό δίκαιο.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/333/2016

Ενέργειες στις οποίες οφείλει να προβεί η Διοίκηση μετά την αποκάλυψη ότι ο ενδιαφερόμενος για την ένταξή του σε επενδυτικό σχέδιο του μέτρου 2.1. του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης- Ανασυγκρότησης της Υπαίθρου (ΕΠΑΑ-ΑΥ) 2000-2006 προσκόμισε ως δικαιολογητικό, εν αγνοία του φορέα, πλαστές εγγυητικές επιστολές..(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Σε περίπτωση υποβολής από υποψήφιο για ένταξη στο ΕΠΑΑ-ΑΥ 2000-2006, πλαστών εγγυητικών επιστολών (περίπτωση η οποία δεν υπάγεται στο πεδίο εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 33 παρ. 2 της ΚΥΑ 450/2001), η υπηρεσία οφείλει να προβεί, ανεξαρτήτως της τυχόν άγνοιας του υποβαλόντος φορέα για την πλαστότητα των επιστολών και χωρίς να αναμείνει την έκβαση της ποινικής υπόθεσης, στην ανάκληση της απόφασης ένταξης, στην ανάκτηση των ήδη καταβληθέντων στο φορέα ποσών ως και στη μη καταβολή του υπολειπόμενου ποσού (πλειοψ.).


ΝΣΚ/119/2018

Υποχρέωση συμμόρφωσης της Διοίκησης σε απόφαση Διοικητικού Εφετείου, η οποία εκδόθηκε επί τη βάσει εσφαλμένου πραγματικού.Η Διοίκηση δεσμεύεται από την 123/2018 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Θεσσαλονίκης, με την οποία γίνεται δεκτή η αίτηση ακυρώσεως κατά της 73102/9-10-2017 αποφάσεως Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, καίτοι αυτή εξεδόθη επί τη βάσει εσφαλμένου πραγματικού. Επιπλέον, η Διοίκηση θα πρέπει να προβεί, εκ νέου, σε έκδοση σχετικής απόφασης, με τήρηση της νόμιμης διαδικασίας (εισαγωγή ερωτήματος στο υπηρεσιακό συμβούλιο, προκειμένου να γνωμοδοτήσει σχετικά, εντός της κατά νόμον προθεσμίας), εφόσον εξακολουθούν να συντρέχουν οι εξαιρετικές υπηρεσιακές ανάγκες που οδήγησαν στην απόσπαση του εν λόγω υπαλλήλου (ομόφ


ΝΣΚ/253/1987

Διαδικασία εισπράξεως από το Δημόσιο ποσών που καταβλήθηκαν αχρεώστητα σε εργολάβο.Για την ικανοποίηση χρηματικής απαιτήσεώς του κατά εργολάβου δημοσίων έργων, σε περίπτωση που του κατέβαλε χρήματα περισσότερα από αυτά που όφειλε, το Δημόσιο μπορεί να προβεί σε κατάπτωση των εγγυητικών επιστολών που εκδόθηκαν για το συγκεκριμένο έργο, αλλά όχι και αυτών που εκδόθηκαν από τον ίδιο εργολάβο για άλλο έργο. Αν, μετά την κατάπτωση των εγγυήσεων, απομένει υπόλοιπο οφειλής, το Δημόσιο μπορεί να ασκήσει αγωγή κατά του εργολάβου ή να προβεί στην έκδοση αποφάσεως από την οποία θα προκύπτει η αιτία και το ποσό της οφειλής, την οποία θα στείλει στο αρμόδιο Δημόσιο Ταμείο, για να προβεί στις αναγκαίες ενέργειες για την είσπραξη της οφειλής. 

ΝΣΚ/17/2004

Άρση απαλλοτριώσεως, εκ μέρους της Διοικήσεως, κηρυχθείσης βάσει του ΝΔ 145/1946. Δυνατότητα αξιοποιήσεως εναπομεινάντων εκτάσεων του Δημοσίου για άλλο σκοπό δημοσίας ωφελείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Η Διοίκηση οφείλει να προβεί σε άρση της απαλλοτριώσεως – κηρυχθείσης βάσει του ΝΔ 145/1946 – για τις απαλλοτριωθείσες εκτάσεις εκείνες, για τις οποίες δεν έχουν καταβληθεί αποζημιώσεις στους ιδιοκτήτες των, β) η Διοίκηση δύναται να προβεί σε συναινετική ανάκληση της ανωτέρω απαλλοτριώσεως για τις απαλλοτριωθείσες εκτάσεις, για τις οποίες έχουν αποζημιωθεί οι τέως ιδιοκτήτες των, και γ) η Διοίκηση δύναται να αξιοποιήσει τις εκτάσεις, οι οποίες τελικώς θα απομείνουν στην ιδιοκτησία του Δημοσίου και για άλλο σκοπό δημοσίας ωφελείας από εκείνο για το οποίο εκηρύχθησαν οι ανωτέρω απαλλοτριώσεις.


ΝΣΚ/28/2004

Συμμόρφωση της Διοικήσεως σε απόφαση ακυρωτικού δικαστηρίου (ακύρωση της πράξεως για πλημμελή αιτιολογία – περιεχόμενο της υποχρέωσης συμμόρφωσης – προσωρινή διαταγή).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σε περιπτώσεις απομακρύνσεως από την υπηρεσία δημοσίων υπαλλήλων, ακυρωθείσης της σχετικής αποφάσεως λόγω πλημμελούς αιτιολογίας, η Διοίκηση υποχρεούται, συμμορφούμενη προς την ακυρωτική απόφαση, να προβεί σε νέα νόμιμη κρίση, ανατρέχουσα στο χρόνο της αρχικής κρίσεως. Εάν κατά τη νέα κρίση η Διοίκηση εκδώσει πράξη με το αυτό περιεχόμενο με εκείνη που ακυρώθηκε, αιτιολογώντας όμως νομίμως και επαρκώς τη νέα κρίση της, τα αποτελέσματα της νέας αυτής πράξεως ανατρέχουν αναγκαστικά στο χρόνο εκδόσεως της ακυρωθείσης πράξεως, λόγω του αναδρομικού αποτελέσματος της ακυρώσεως, και επομένως η απομάκρυνση του απολυθέντος υπαλλήλου, ανατρέχει στον χρόνο της αρχικής κρίσεως και, συνεπώς, ο χρόνος που μεσολάβησε μεταξύ της αρχικής πράξεως και εκείνης που εκδόθηκε σε συμμόρφωση προς την ακυρωτική απόφαση, να θεωρείται χρόνος εκτός υπηρεσίας. Σε περίπτωση, όμως, εκδόσεως (από το δικαστήριο) προσωρινής διαταγής, με την οποία διετάχθη η αναστολή εκτελέσεως της προσβληθείσης αποφάσεως μέχρι εκδόσεως αποφάσεως επί της αιτήσεως αναστολής, η Διοίκηση υποχρεούται να συμμορφωθεί προς το περιεχόμενο της πιο πάνω προσωρινής διαταγής μέχρι εκδόσεως απορριπτικής αποφάσεως επί της ασκηθείσης αιτήσεως αναστολής και, επομένως, για το χρονικό διάστημα, που μεσολάβησε μεταξύ της εκδόσεως της προσωρινής διαταγής και της δημοσιεύσεως της αποφάσεως του δικαστηρίου επί της αιτήσεως αναστολής, ο απολυθείς υπάλληλος (εν προκειμένω αποταχθείς λιμενοφύλακας) θεωρείται αυτοδίκαια για τη Διοίκηση ως παραμείνας στο Λιμενικό Σώμα και ως μηδέποτε αποταχθείς από τις τάξεις τούτου.


ΝΣΚ/327/2011

Διορισμός αντικαταστάτη διοικητή κοινωφελούς ιδρύματος, ο οποίος μετέχει σε αυτό υπό την ιδιότητά του ως κρατικού λειτουργού – Θητεία ισόβια ή μη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το διορισθέν πρόσωπο, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 99 του ΑΝ 2039/1939, ως αντικαταστάτης στη θέση του αποποιηθέντος τον διορισμό κρατικού λειτουργού, θα μετέχει, εφόσον αποδέχθηκε τον διορισμό, στη διοίκηση του Ιδρύματος μέχρις ότου επέλθει στο πρόσωπό του θάνατος, παραίτηση, ανικανότητα ή έκπτωση οπότε και θα πρέπει, στις περιπτώσεις αυτές, να κληθεί άλλος κρατικός λειτουργός, διάδοχος του αρχικού κρατικού λειτουργού, για να δηλώσει τη βούλησή του περί αποδοχής ή μη στη διοίκηση του Ιδρύματος. (ομοφ.)


ΝΣΚ/280/2001

Διοίκηση. Χορήγηση βεβαίωσης με συγκεκριμένες πληροφορίες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Η Διοίκηση δεν υποχρεούται στα πλαίσια της διάταξης της παρ.4 άρθρου 4 Ν 2690/99 να χορηγήσει σε τρίτο πρόσωπο βεβαίωση, από την οποία να προκύπτουν επιχειρηματικά στοιχεία σποροπαραγωγικής επιχείρησης.


ΝΣΚ/439/2008

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο – Συμμόρφωση Διοικήσεως – Ανάκληση πράξεων διορισμού του Γ.Π. σε θέση Μονίμου Παρέδρου και σε θέση Συμβούλου – Περαιτέρω ενέργειες της Διοικήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Η Διοίκηση έχει την υποχρέωση κατά δεσμία αρμοδιότητα, να εφαρμόσει την 3450/2006 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, και να ανακαλέσει την πράξη διορισμού του Γ.Π. σε θέση Μονίμου Παρέδρου, που έγινε σε συμμόρφωση προς την 118/2002 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών καθώς και την πράξη διορισμού σε θέση Συμβούλου, την οποία κατέλαβε ύστερα από εξέλιξη, καθόσον μετά την εξαφάνιση της προαναφερόμενης αποφάσεως του Δ.Ε.Α. με την ως άνω απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας, οι ανωτέρω πράξεις είναι πλέον άνευ νομίμου ερείσματος, και, κατά συνέπεια, παράνομες. 2) Στην περίπτωση που το Υπουργικό Συμβούλιο επιλέξει στην εν λόγω θέση τον Π.Ρ., η Διοίκηση δεν θα προβεί σε άλλες περαιτέρω ενέργειες, καθόσον ήδη θα έχει ανακαλέσει, κατά τα ανωτέρω, τις ανωτέρω πράξεις διορισμού του Γ.Π. 3) Στην περίπτωση που το Υπουργικό Συμβούλιο, με νέα νόμιμη αιτιολογία, επιλέξει πάλι τον Γ.Π., θα τον διορίσει αναδρομικά, από την ημερομηνία του αρχικού του διορισμού, σε θέση Μονίμου Παρέδρου. Περαιτέρω, ο Γ.Π. θα κριθεί εκ νέου από το αρμόδιο όργανο για τη θέση του Συμβούλου και στην περίπτωση θετικής κρίσεως θα διοριστεί επίσης αναδρομικά στη θέση αυτή.


ΝΣΚ/367/2001

Κοινοτικό Δίκαιο. Ελαιοτριβεία. Διοικητική διαδικασία αιτήσεως θεραπείας εταιρίας. Επιρροή δεδικασμένου ποινικής αποφάσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Σε περίπτωση εκδόσεως απορριπτικής αποφάσεως ΣτΕ επί αιτήσεως ακυρώσεως κατά διοικητικής πράξεως, το κύρος και η νομιμότητα της τελευταίας καλύπτονται από το δεδικασμένο. Ανεξάρτητα από αυτό η Διοίκηση, στα πλαίσια της αρχής της χρηστής διοικήσεως λαμβάνοντας γνώση νέων πραγματικών περιστατικών τα οποία αναγόμενα στο χρόνο εκδόσεως της δυσμενούς διοικητικής πράξεως θα ηδύναντο να διαφοροποιήσουν την ουσιαστική κρίση της, δύναται να τροποποιήσει ή να ανακαλέσει τη διοικητική πράξη. Στην έννοια του νέου πραγματικού περιστατικού συγκαταλέγεται και το των εκ των υστέρων προκύπτον δεδικασμένο εκ ποινικής αποφάσεως.


ΔΕΚ/C-314/2001

«Δημόσιες συμβάσεις – Οδηγία 89/665/ΕΟΚ – Διαδικασίες εκδικάσεως προσφυγής στον τομέα της συνάψεως δημοσίων συμβάσεων – Συνέπειες αποφάσεως του αρμόδιου να επιλαμβάνεται των διαδικασιών προσφυγής οργάνου περί ακυρώσεως της αποφάσεως της αναθέτουσας αρχής να μην προβεί σε ανάκληση της προκηρύξεως διαγωνισμού – Περιορισμός προσφυγής σε υπεργολαβίες»