×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/571/2025

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η απόφαση 571/2025 της Γ' Ελάσσονος Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου απορρίπτει την αίτηση αναίρεσης μιας πρώην υπαλλήλου της Βουλής κατά της 1610/2021 απόφασης του Τρίτου Τμήματος. Η αναιρεσείουσα ζητούσε τον επανυπολογισμό της σύνταξής της αποκλειστικά με βάση τον Κανονισμό της Βουλής, χωρίς την εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4024/2011. Το Δικαστήριο έκρινε ότι ο κανονισμός της σύνταξής της με βάση τις συντάξιμες αποδοχές του Οκτωβρίου 2011, σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ. 2 του ν. 4024/2011 (που ενσωματώθηκε στον Κανονισμό της Βουλής), είναι νόμιμος. Απέρριψε επίσης τον ισχυρισμό περί αντισυνταγματικότητας των διατάξεων του ν. 4024/2011, κρίνοντας ότι συνιστούν μεταβατικά μέτρα δημοσίου συμφέροντος για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του συνταξιοδοτικού συστήματος. Η αίτηση αναίρεσης κρίθηκε ως αβάσιμη, με εντολή κατάπτωσης του παραβόλου.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/570/2025

Η απόφαση 570/2025 του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Γ' Ελάσσονα Ολομέλεια) απορρίπτει αίτηση αναίρεσης κατά της 1608/2021 απόφασης του Τρίτου Τμήματος. Η αναιρεσείουσα, πρώην υπάλληλος της Βουλής, ζητούσε επανυπολογισμό της σύνταξης της βάσει των διατάξεων του Κανονισμού της Βουλής, υποστηρίζοντας ότι έπρεπε να ληφθούν υπόψη οι τελευταίες αποδοχές πριν την αποχώρηση. Το Δικαστήριο έκρινε νόμιμο τον κανονισμό της σύνταξης με βάση τις συντάξιμες αποδοχές της 31ης Οκτωβρίου 2011, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού της Βουλής και του άρθρου 1 παρ. 2 του ν. 4024/2011. Επίσης, απέρριψε τους λόγους αναίρεσης περί αντισυνταγματικότητας του ν. 4024/2011, κρίνοντας ότι τα μέτρα ήταν δικαιολογημένα λόγω της δημοσιονομικής κατάστασης και δεν παραβιάζουν τα συνταγματικά ή υπερνομοθετικά δικαιώματα της περιουσίας.


ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/25/2025

Η Απόφαση 25/2025 του Ελεγκτικού Συνεδρίου απορρίπτει την αίτηση αναίρεσης του αναιρεσείοντα, ο οποίος ζητούσε την αναίρεση της 2150/2020 οριστικής απόφασης του ΙΙΙ Τμήματος, με σκοπό τον κανονισμό της σύνταξής του με βάση ποσοστό ανικανότητας 70%, αντί του 55% που είχε αρχικά καθοριστεί. Το Δικαστήριο έκρινε ότι ορθώς το Τμήμα απέρριψε την αίτηση αναθεώρησης, καθόσον οι ισχυρισμοί του αναιρεσείοντος (σχετικά με τον καθορισμό του ποσοστού ανικανότητας) δεν συνιστούν νομικούς λόγους αναθεώρησης (όπως πλάνη περί τα πραγματικά γεγονότα ή λογιστικό λάθος), αλλά ανάγονται στην εκτίμηση των αποδεικτικών μέσων. Κατά συνέπεια, η αίτηση αναίρεσης απορρίφθηκε ως αβάσιμη και διατάχθηκε η κατάπτωση του κατατεθέντος παραβόλου.


ΝΣΚ/305/2013

Επιλογή και τοποθέτηση σε θέσεις προϊσταμένων οργανικών μονάδων της Βουλής των Ελλήνων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 10 παρ.5 του Ν. 4024/2011, που ορίζουν κατάταξη υπαλλήλων σε ανώτερο βαθμό λόγω επιλογής και τοποθέτησης σε θέσεις προϊσταμένων, δεν εμπίπτουν οι περιπτώσεις επιλογής και τοποθέτησης: Α) προϊσταμένων επιπέδου Διεύθυνσης ή Γενικής Διεύθυνσης και Β) προϊσταμένων, χωρίς κρίση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου: α) των Γραφείων, που αναφέρονται στην παρ.7 του άρθρου 82 του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β΄) και β) των Διευθύνσεων που προβλέπονται από τους Ειδικούς Κανονισμούς της Βουλής.


ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/2033/2022

ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ:Με την αναιρεσιβαλλόμενη 4382/2014 απόφαση του ΙΙ Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, έφεση του ήδη αναιρεσείοντος, πρώην τακτικού υπαλλήλου του Ταμείου Ασφαλίσεως Επαγγελματιών και Βιοτεχνών της Ελλάδος και ήδη συνταξιούχου κατά το καθεστώς των κοινών ασφαλισμένων του Ι.Κ.Α. (ν. 1846/1951), απορρίφθηκε ως αβάσιμη καθ’ ο μέρος στρεφόταν κατά του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. και της ... πράξης της Διευθύντριας της Διεύθυνσης Συντάξεων Προσωπικού ΝΠΔΔ του Ι.Κ.Α., (απορριπτικής αιτήσεώς του για εκ νέου κανονισμό της σύνταξής του με βάση το ειδικό καθεστώς του ν. 3163/1955 «Περί συνταξιοδοτήσεως του προσωπικού του Ιδρύματος των Κοινωνικών Ασφαλίσεων»)(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν ανωτέρω δεκτά, η κρινόμενη αίτηση συνιστά δεύτερη αίτηση αναίρεσης κατά της αυτής 4382/2014 απόφασης του ΙΙ Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η οποία πρέπει να απορριφθεί ως εκπροθέσμως ασκηθείσα, διότι, παρά το γεγονός ότι η πρώτη αίτηση απορρίφθηκε για τυπικό λόγο, κατά τον χρόνο άσκησης της υπό κρίση δεύτερης αίτησης αναίρεσης, στις 4.3.2019, είχε εκπνεύσει η νόμιμη προθεσμία για την άσκηση αίτησης αναίρεσης κατά της 4382/2014 απόφασης και, ειδικότερα, τόσο η εξηκονθήμερη προθεσμία από τότε που ο αναιρεσείων έλαβε πλήρη γνώση της αναιρεσιβαλλόμενης απόφασης, η οποία συντρέχει, σε κάθε περίπτωση, κατά τον χρόνο άσκησης της από 26 Μαρτίου 2015 αίτησης αναίρεσης, όσο και η τριετής προθεσμία από τη δημοσίευση αυτής στις 20 Ιουνίου 2014.Απορρίπτει την αίτηση αναίρεσης. 


ΝΣΚ/141/2010

Αναγνώριση του χρόνου απασχόλησης μετά τη συνταξιοδότηση από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, συνταξιούχου-εργαζομένου στην Εθνική Λυρική Σκηνή. Δυνατότητα επανυπολογισμού της ασφαλιστικής του κλάσης, βάσει του άρθρου 29 παρ. 7 εδ. γ΄ του ΑΝ 1846/1951.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για τους καλλιτέχνες της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, οι οποίοι εξακολουθούν και μετά τη συνταξιοδότησή τους να απασχολούνται με την αυτή (καλλιτεχνική) ειδικότητα στον ίδιο εργοδότη (Ε.Λ.Σ.) τελούντες υπό καθεστώς αναστολής της σύνταξή τους, ισχύει η διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 3 του Ν. 3518/2006, η οποία επιτρέπει σε αυτούς, όμως μόνο για το από 1-1-2002 και εφεξής χρονικό διάστημα, να αναγνωρίσουν ως συντάξιμο τον διανυθέντα μετά τη συνταξιοδότησή τους χρόνο, καθώς επίσης και να τον αξιοποιήσουν για τον επανυπολογισμό της σύνταξής τους, βάσει του τεκμαρτού ημερομισθίου της ασφαλιστικής κλάσης κατάταξης των νέων – προερχομένων από τη νέα απασχόλησή τους – αποδοχών και υπό την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι αυτοί έχουν πραγματοποιήσει 1.500 τουλάχιστον Η.Ε. υπό καθεστώς αναστολής καταβολής της σύνταξής τους.


ΝΣΚ/4/2014

Δικαιώματα υπαλλήλου της Βουλής των Ελλήνων, λόγω παράλειψης αναγνώρισης χρόνου που ελήφθη υπόψη για το διορισμό του ως υπηρεσίας για την ένταξη σε μισθολογικά κλιμάκια.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Υπάλληλος της Βουλής δεν έχει δικαίωμα προσβολής των παραλείψεων αναγνώρισης ως υπηρεσίας για την ένταξη στα μισθολογικά κλιμάκια που όριζαν οι νόμοι 2470/1997 και 3205/2003, του χρόνου που ελήφθη υπόψη ως προσόν διορισμού του, μετά την πάροδο της προθεσμίας ακύρωσής τους και καμία μισθολογική απαίτηση, στην περίπτωση που ο χρόνος αυτός δεν συνιστά, προϋπηρεσία κατά την έννοια των διατάξεων της παρ.1 του άρθρου 28 του ν. 4024/2011. Στην αντίθετη περίπτωση έχει μόνο δικαίωμα δικαστικής επιδίωξης με αγωγή των μισθολογικών απαιτήσεων που δεν έχουν υποπέσει στην οριζομένη στο άρθρο 90 του ν. 2362/1995 διετή παραγραφή.


2/17677/0022/2013

Εφαρμογή του  Ν. 4024/2011 σε ΙΔΟΧ υπαλλήλους»

819/50/2012

Θέμα: “Ρυθμίσεις Συλλογικών Διαπραγματεύσεων” του ν. 4024/2011.

2/16519/0022/2012

Καθορισμός επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας της παρ. 1 του άρθρου 15 του Ν. 4024/2011 (ΦΕΚ 226/A'/27-10-2011)


ΝΣΚ/54/2013

Εφαρμογή ή μη της διάταξης της παρ.4 του άρθρου 28 του Ν. 4024/2011, για τη βαθμολογική κατάταξη των εκπαιδευτικών που υπηρετούσαν την 1.11.2011 στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τυγχάνουν εφαρμογής, για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούσαν την 1.11.2011 στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι διατάξεις του δεύτερου κεφαλαίου του Ν. 4024/2011. (ομοφ.)