ΕΣ/ΠΡΑΚΤΙΚΑ/6η/2006
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Ενόψει των άρθρων 23 παρ,3 ν.2362/1995 και 26 παρ.4 ν.3274/2004, οι υπάλληλοι των ΥΔΕ, στις ΝΑ, που κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους εκκαθαρίζουν και εντέλλονται την πληρωμή των δαπανών των ΝΑ, έχουν την ιδιότητα του δημοσίου υπολόγου, της διατάξεως της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν.3274/2004 ούσης ανίσχυρου, ως αντιθέτου στην ως άνω συνταγματική διάταξη.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/Τ1/179/2006
Εννοια των έργων για την εκτέλεση των οποίων επιτρέπεται η πρόσληψη προσωπικού σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 22 παρ.4 του ν.3274/2004
ΝΣΚ/187/2006
Εξωταμιακή διαχείριση εσόδων και εξόδων Δήμου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η εξωταμιακή διαχείριση εσόδων και εξόδων του Δήμου Ύδρας, όπως αυτή διαπιστώθηκε και αναφέρεται στις υπ’ αριθ. 7275/2002 και 2151/2002 πορισματικές εκθέσεις των οικονομικών επιθεωρητών για τα έτη 90-94 και 95-96 κατόπιν διενέργειας διαχειριστικού ελέγχου, δεν εμπίπτει στις διατάξεις των άρθρων 33 Ν 2130/1993 και 26 παρ.1 Ν 3274/2004.
ΝΣΚ/267/2005
Κωλύματα και ασυμβίβαστα αιρετών οργάνων πρωτοβάθμιων Ο.Τ.Α. Αναδρομικότητα άρθρου 28 Ν 3274/2004.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η διάταξη του άρθρου 28 του Ν 3274/2004 καταλαμβάνει, αναδρομικώς, τις σχετικές συμβάσεις που καταρτίσθηκαν προ της ενάρξεως ισχύος του, μόνον κατά το σκέλος, που οριοθετεί την ιδιότητα των αιρετών οργάνων της πρωτοβάθμιας αυτοδιοίκησης, πέραν εκείνης ως εταίρων προσωπικών εταιρειών, και ως μελών διοικητικού συμβουλίου, διαχειριστών, μετόχων κεφαλαιουχικών εταιρειών. Αντιθέτως, η πρόσθετη προϋπόθεση, που τάσσεται, από την ίδια διάταξη, ήτοι της συμμετοχής σε κεφαλαιουχικές εταιρείες κατά ποσοστό που υπερβαίνει το πέντε τοις εκατό του συνολικού κεφαλαίου, καταλαμβάνει, μόνον, τις συμβάσεις που καταρτίσθηκαν μετά την έναρξη ισχύος του άρθρου 28 του Ν 3274/2004, (19-10-2004).
ΥΠΕΣ/64282/2004
Θέματα προσωπικού ΟΤΑ που ρυθμίζονται με το Ν.3274/2004 (Εγκύκλιος 57/04)
ΕΣ/Τμ.1/19/2014
Με τις υπό ανάκληση πράξεις, έγινε δεκτό ότι το άρθρο 4 του π.δ/τος 151/1998, όπως ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο, ερμηνευόμενο ενόψει αφενός του επιδιωκόμενου σκοπού της διενέργειας ελέγχου της νομιμότητας και κανονικότητας των εντελλόμενων δαπανών σε περισσότερα στάδια και από διαφορετικά διοικητικά όργανα, αφετέρου της γενικής αρχής του διοικητικού δικαίου που επιβάλλει και στον Προϊστάμενο της Υ.Δ.Ε., ως διοικητικό όργανο, να παρέχει εγγυήσεις αμερόληπτης κρίσης, υπό την έννοια ότι, κατά την άσκηση των καθηκόντων του δεν πρέπει να έχει ήδη σχηματισμένη και, συνεπώς, προειλημμένη γνώμη για τη νομιμότητα ή μη της εντελλόμενης δαπάνης, δεν επιτρέπει, κατά τη διαδικασία έκδοσης του τακτικού χρηματικού εντάλματος, την παράλληλη εμπλοκή προσώπου με τη διττή ιδιότητα του Προϊσταμένου Τμήματος και του αναπληρωτή Προϊσταμένου Υ.Δ.Ε., αφού ο τελευταίος ελέγχει κατ’ ουσία την πράξη του προηγούμενου. Για το λόγο αυτόν έκρινε μη θεωρητέα τα ανωτέρω και αναφερόμενα στις προσβαλλόμενες πράξεις χρηματικά εντάλματα πληρωμής που εκδόθηκαν από την Υ.Δ.Ε. στο Νομό Θεσσαλονίκης, καθόσον υπογράφονταν από την υπάλληλο της Υ.Δ.Ε….., υπό την διττή ιδιότητα της Προϊσταμένης του Τμήματος που συνέπραξε στον έλεγχο και την εκκαθάριση της δαπάνης, και της αναπληρώτριας Προϊσταμένης. Όμως, ύστερα από τη νέα νομοθετική ρύθμιση σύμφωνα με την οποία επιτρέπεται, η υπογραφή χρηματικού εντάλματος από τον αναπληρωτή Προϊστάμενο της Υ.Δ.Ε., όταν αυτός ταυτίζεται με τον συνυπογράφοντα το ένταλμα Προϊστάμενο του αρμοδίου Τμήματος, οι δαπάνες που εντέλλονται με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα νομίμως υπογράφονται από τον αναπληρωτή προϊστάμενο της ΥΔΕ. και, ως εκ τούτου, θα μπορούσαν τα εντάλματα αυτά να θεωρηθούν αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν.
ΕΣ/Τ1/94/2007
Γενικοί Γραμματείς Δήμων.Μετά την αντικατάσταση του τρίτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 241 του ν.1188/1981 με την παρ. 3 του άρθρου 29 του ν.3274/2004 αποσυνδέθηκαν οι αποδοχές των γενικών γραμματέων δήμων από τους περιορισμούς του ν.1256/1982, δεν τυγχάνει εφαρμογής, σε περίπτωση διορισμού δημοτικού συνταξιούχου σε θέση μετακλητού γενικού γραμματέα δήμου, όπως εν προκειμένω, η διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 1 του νόμου αυτού, που προβλέπει την έκδοση κοινής απόφασης που θα καθορίζει τους ειδικούς όρους και τις ουσιαστικές προϋποθέσεις διορισμού των προσώπων αυτών σε δεύτερη θέση ή απασχόληση.
Ν.2362/1995
Συλλογή διατάξεων Δημοσίου Λογιστικού (Ν.2362/1995,π.δ.136/2011,97/2011,π.δ.113/2010,π.δ.151/1998 και 136/1998 KAI 155/2013 κλπ
ΕΣ/Τ1/311/2006
Μη νομίμως προσελήφθηκαν από τον ως άνω Δήμο κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου 13 του ν. 2130/1993, όπως αυτές αντικαταστάθηκαν με την παράγραφο 4 του άρθρου 22 του ν. 3274/2004, δηλαδή ως έκτακτο προσωπικό για εκτέλεση έργων με αυτεπιστασία από τους Ο.Τ.Α., αφού η πρόσληψή τους πραγματοποιήθηκε για την προστασία των λουομένων
ΝΣΚ/295/2004
Νομιμότητα ή μη κατ’ άρθρο 1 παρ.4 Ν 2942/2001 των προϋποθέσεων και κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το πρόγραμμα Ολυμπιακής Εκπαίδευσης που καθορίζονται στην υπ’ αριθ. 104663/Δ2/26-9-2003 πρόσκληση του ΥΠΕΠΘ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι προϋποθέσεις προσλήψεως αναπληρωτών εκπαιδευτικών του προγράμματος Ολυμπιακής Εκπαίδευσης για το διδακτικό έτος 2003 - 2004 όπως καθορίζονται στην υπ’ αριθ. 104663/Δ2/26-9-2003 πρόσκληση υποψηφίων του ΥΠΕΠΘ, αντίκεινται στο άρθρο 1 παρ.4 του Ν 2942/2001.
ΕΣ/Τ1/167/2006
Πρόσληψη των φερομένων ως δικαιούχων δεν ευρίσκει έρεισμα στη διάταξη του άρθρου 13 του Ν.2130/1993, όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 4 του άρθρου 22 του Ν.3274/2004, η οποία εφαρμόζεται σε έργα που εκτελούνται με αυτεπιστασία από τους Δήμους και όχι στην περίπτωση του ανωτέρω προσωπικού, το οποίο προσλήφθηκε για να παράσχει πάσης φύσεως εργασίες καθαρισμού κοινοχρήστων χώρων.