×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΠΡΑΚΤΙΚΑ/ΤΜ.4/3η/2018/ΘΕΜΑ Β΄

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 118/2007

Υπηρεσιες συντήρησης ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων Νοσοκομείων .(..)ζητείται παραδεκτώς η ανάκληση της 68/2017 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο IV Τμήμα του Δικαστηρίου τούτου, με την οποία κρίθηκε μη θεωρητέο το .., οικονομικού έτους 2016, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του αιτούντος Νοσοκομείου, που αφορά στην καταβολή ποσού 9.225,00 ευρώ στον έτερο αιτούντα, ως αμοιβή του για την παροχή υπηρεσιών επίβλεψης, λειτουργίας και συντήρησης των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του ως άνω Νοσοκομείου,....  Ήχθη δε στην ανωτέρω κρίση το Κλιμάκιο, με την αιτιολογία ότι: α) κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 2 του π.δ/τος 118/2007 Α΄150, καθώς επίσης και των αρχών της διαφάνειας, της ίσης μεταχειρίσεως των διαγωνιζομένων και της διασφαλίσεως του δημοσίου συμφέροντος, που διέπουν τις διαδικασίες αναθέσεως των δημοσίων συμβάσεων, στη διακήρυξη του διενεργηθέντος διαγωνισμού δεν ορίσθηκε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα παροχής των επίμαχων υπηρεσιών, αλλά, αντιθέτως, ορίσθηκε ότι η προϋπολογισθείσα δαπάνη των 45.000 ευρώ αντιστοιχεί σε χρονικό διάστημα «έως ενός (1) έτους», ενώ η τελικώς συναφθείσα σύμβαση είχε διάρκεια μόλις πέντε (5) μηνών..β) Οι ανατεθείσες υπηρεσίες, κατά την κρίση του Κλιμακίου, εμπίπτουν στα συνήθη καθήκοντα του τακτικού προσωπικού του Νοσοκομείου και τούτο διότι, όπως προκύπτει από τις διατάξεις του άρθρου 13 παρ. 3 του Οργανισμού του Νοσοκομείου..., στις αρμοδιότητες του Τμήματος Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων περιλαμβάνονται η συντήρηση, η βελτίωση και η διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας των εγκαταστάσεων αυτών εν γένει...το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν αποδεικνύεται ότι υπήρχε έλλειψη προσωπικού όσον αφορά τη συγκεκριμένη ειδικότητα και ότι δεν αιτιολογείται επαρκώς η ανάγκη αναθέσεως των επίμαχων υπηρεσιών σε τρίτο...Τέλος, με το συνημμένο στην κρινόμενη αίτηση του Νοσοκομείου 47687/13.11.2017 έγγραφο της Υποδιεύθυνσης Οικονομικού αυτού, επισημαίνεται το ενδεχόμενο υπαγωγής της κρινόμενης περίπτωσης στη νομιμοποιητική διάταξη της παραγράφου 3 περ.  β΄ του άρθρου 96 του ν. 4486/2017 (Α΄115/7.8.2017).... Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει της παραπομπής ήδη από το παρόν Τμήμα στην Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με τα Πρακτικά της 20ηςΣυν./14.11.2017 (Θέμα Α΄), του ζητήματος της αντίθεσης της ανωτέρω διάταξης της παραγράφου 3 περ.  β΄ του άρθρου 96 του ν. 4486/2017 στο άρθρο 98 παρ. 1 εδ. α΄ του Συντάγματος και στις διατάξεις της οδηγίας 2014/24/ΕΕ,...εισηγούμαι ότι πρέπει να αναβληθεί η έκδοση οριστικής πράξης, προκειμένου να προηγηθεί η κρίση της Ολομέλειας επί του ως άνω ζητήματος, ακολούθως δε το Τμήμα να επιληφθεί εκ νέου των υπό κρίση αιτήσεων ανάκλησης..Το Τμήμα, μετά από σχετική συζήτηση μεταξύ των μελών του, δέχθηκε ομόφωνα την εισήγηση της Παρέδρου...


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/156/2021

Η προσφυγή ζητά την ακύρωση της Απόφασης αριθ. 15/13-11-2020 του Διοικητικού Συμβουλίου του νοσοκομείου, η οποία ενέκρινε το πρακτικό της Επιτροπής του Διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου ετήσιας συντήρησης των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του νοσοκομείου. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η παροχή υπηρεσιών συντήρησης όλων των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, μηχανημάτων και συσκευών του νοσοκομείου, είτε εντός είτε εκτός των κτιρίων, για διάρκεια ενός έτους, με προϋπολογιζόμενη αξία 159.677,42 ευρώ χωρίς ΦΠΑ.


ΑΕΠΠ/263/2018

Οι προσφεύγουσες αίτησαν την ακύρωση της απόφασης της 5ης/06.02.2018 του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, η οποία ενέκρινε το Πρακτικό 2 της Επιτροπής Αξιολόγησης του Διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η 'Επισκευή και συντήρηση των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του Νοσοκομείου Γιαννιτσών (Τμήμα 1) και του Νοσοκομείου Έδεσσας (Τμήμα 2)', με συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη 208.399,99€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Η πρώτη προσφεύγουσα επεδίωκε την ακύρωση κατά το μέρος που έκανε δεκτές τις προσφορές δύο οικονομικών φορέων, ενώ η δεύτερη προσφεύγουσα επεδίωκε την ακύρωση κατά το μέρος που έκανε δεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας.


ΑΕΠΠ/490/2018

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά: α) την ακύρωση της απόφασης 10ης/29-3-2018 του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, η οποία απέρριψε την προσφορά της για τη σύναψη σύμβασης για την προμήθεια υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του Νοσοκομείου ΘΕΑΓΕΝΕΙΟ, καθώς και β) τη συμπλήρωση επιπλέον λόγων στην αιτιολογία της απόφασης ως προς την απόρριψη των προσφορών άλλων διαγωνιζομένων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες επισκευής και συντήρησης ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του νοσοκομείου για περίοδο 12 μηνών, με προϋπολογιζόμενη αξία 180.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).


ΕΣ/ΤΜ.4/ΠΡΑΚΤ.20ης Συν/14.11.2017

Παροχή υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων:..Το Τμήμα, μετά από συζήτηση μεταξύ των μελών του, δέχθηκε ομόφωνα την ως άνω εισήγηση της Συμβούλου Αγγελικής Πανουτσακοπούλου. Περαιτέρω, ενόψει της γενικότερης σημασίας του ζητήματος της αντίθεσης της διάταξης της παραγράφου 3 περ.  β΄ του άρθρου 96 του ν. 4486/2017 στο άρθρο 98 παρ. 1 εδ. α΄ του Συντάγματος και στις διατάξεις της οδηγίας 2014/24/ΕΕ, κρίνει ότι τούτο πρέπει να παραπεμφθεί στην Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου, προκειμένου να εκφέρει την κρίση της επ’ αυτού, σύμφωνα με το άρθρο 32 παρ. 6 του κυρωθέντος με το άρθρο πρώτο του ν. 4129/2013 (Α΄52) Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο, όπως η παρ. αυτή ισχύει μετά την τροποποίησή της με το άρθρο 41 παρ. 2 του ν.4489/2017 (Α΄ 140). Κατόπιν δε της εκφερθείσας από την Ολομέλεια κρίσης επί του ανωτέρω νομικού ζητήματος, το Τμήμα θα  αποφανθεί οριστικώς επί της παρούσας αίτησης ανάκλησης,  ορίζει δε ως εισηγήτρια, προς ανάπτυξη των απόψεών του ενώπιον της Ολομέλειας, τη Σύμβουλο Αγγελική Πανουτσακοπούλου. 


ΕλΣυν.Τμ.Μειζ-Επταμ.Συνθ/1982/2012

Προμήθεια αντιδραστηρίων ανοσολογικών εξετάσεων:..ζητείται η αναθεώρηση της 1133/2012 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου...οι προβαλλόμενοι με την κρινόμενη αίτηση αναθεωρήσεως ισχυρισμοί του Νοσοκομείου ότι δεν ασκήθηκαν πέραν των περιλαμβανομένων στον υποβληθέντα φάκελο του διαγωνισμού άλλα ένδικα βοηθήματα, ότι οι προηγούμενες συμβάσεις έχουν λήξει προ πολλού, με συνέπεια να γίνεται προμήθεια των αναγκαίων για τη λειτουργία του νοσοκομείου αντιδραστηρίων με διαπραγμάτευση, και ότι η μη υπογραφή των νέων συμβάσεων θέτει σε κίνδυνο τη λειτουργία ορισμένων Τμημάτων του Νοσοκομείου αλυσιτελώς προβάλλονται, καθόσον δεν πλήττουν την κρίση του VI Τμήματος, με την οποία απερρίφθη η αίτηση ανακλήσεως του Νοσοκομείου. Ειδικότερα δε οι δύο τελευταίοι ισχυρισμοί επιβεβαιώνουν απλώς την –μη αμφισβητηθείσα, πάντως- ανάγκη διενέργειας του επίμαχου διαγωνισμού, τον οποίο, όμως, δεν έφεραν νομίμως εις πέρας τα αρμόδια όργανα του Νοσοκομείου. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το παρόν Τμήμα μείζονος – επταμελούς σύνθεσης αποφαίνεται κατά πλειοψηφία ότι η υπό κρίση αίτηση του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «…» περί αναθεώρησης της 1133/2012 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου πρέπει να απορριφθεί... Απορρίπτει την αίτηση του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «…», για αναθεώρηση της 1133/2012 απόφασης του VI Τμήματος                       


ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.4/68/2017

Παροχή υπηρεσιών επιβλέψεως λειτουργίας και συντηρήσεως των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων.(...) Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει τα εξής: α) Σύμφωνα με τα γενόμενα δεκτά στη σκ. ΙΙ, η ανάθεση των επίμαχων υπηρεσιών νομίμως διενεργήθηκε χωρίς την προηγούμενη έκδοση της προβλεπομένης στη διάταξη του άρθρου 50 παρ. 10 εδ. β΄ του ν. 3370/2005 αποφάσεως του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, καθόσον η διάταξη αυτή έχει σιωπηρώς καταργηθεί με τις νεότερες ρυθμίσεις του ν. 3580/2007. β) Περαιτέρω, αορίστως προβάλλεται από την Επίτροπο ότι η προσφορά του αναδόχου δεν πληρούσε τις απαιτούμενες από τη διακήρυξη τεχνικές προδιαγραφές, καθόσον δεν προσδιορίζεται με τρόπο ειδικό και ορισμένο, ποιες συγκεκριμένες απαιτήσεις της διακηρύξεως δεν πληρούσε η προσφορά του ανακηρυχθέντος αναδόχου, με συνέπεια να μη μπορεί να αντικρουσθεί από το Νοσοκομείο, ούτε να κριθεί από το Κλιμάκιο η βασιμότητα του σχετικού λόγου διαφωνίας. γ) Σύμφωνα με τα γενόμενα δεκτά στη σκέψη IV, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 2 του π.δ/τος 118/2007, καθώς επίσης και των αρχών της διαφάνειας, της ίσης μεταχειρίσεως των διαγωνιζομένων και της διασφαλίσεως του δημοσίου συμφέροντος, που διέπουν τις διαδικασίες αναθέσεως των δημοσίων συμβάσεων, στη διακήρυξη του διενεργηθέντος διαγωνισμού δεν ορίσθηκε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα παροχής των επίμαχων υπηρεσιών, αλλά, αντιθέτως ορίσθηκε ότι η προϋπολογισθείσα δαπάνη των 45.000 ευρώ αντιστοιχεί σε χρονικό διάστημα «έως ενός (1) έτους», ενώ η τελικώς συναφθείσα σύμβαση είχε διάρκεια μόλις πέντε (5) μηνών. Η έλλειψη, δε, σαφούς προσδιορισμού της ποσότητας, ήτοι εν προκειμένω της χρονικής διάρκειας των επίμαχων υπηρεσιών, καθιστά τη διακήρυξη ασαφή και, συνεπώς, νομικώς πλημμελή, ενώ η πλημμέλεια αυτή πλήττει τη νομιμότητα της σχετικώς συναφθείσας 83/1/15.3.2016 συμβάσεως και κατ’ επέκταση της επίμαχης δαπάνηςδ) Τέλος, βασίμως, επίσης, προβάλλεται από τη διαφωνούσα Επίτροπο ότι οι ανατεθείσες υπηρεσίες εμπίπτουν στα συνήθη καθήκοντα του τακτικού προσωπικού του Νοσοκομείου. Τούτο, δε, διότι, όπως προκύπτει από τις προδιαληφθείσες διατάξεις του άρθρου 13 παρ. 3 του Οργανισμού του Νοσοκομείου (βλ. σκ. ΙΙΙ.Β.), στις αρμοδιότητες του Τμήματος Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων περιλαμβάνονται η συντήρηση, η βελτίωση και η διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας των εγκαταστάσεων αυτών εν γένει, συμπεριλαμβανομένων όλων των ηλεκτρικών, ψυκτικών, ηλεκτρολογικών και τηλεφωνικών εγκαταστάσεων του Νοσοκομείου, των εγκαταστάσεων ενδοεπικοινωνίας, πυρανίχνευσης και πυρασφάλειας κλπ, που αποτελούσαν αντικείμενο και της 3/2015 διακηρύξεως.

ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.ΙV/14/2018


ΕΣ/ΤΜ.4/15/2017

Ζητείται παραδεκτώς, η ανάκληση της 175/2016 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο IV Τμήμα του Δικαστηρίου τούτου, με την οποία κρίθηκε μη θεωρητέο το ..., οικονομικού έτους 2016, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του αιτούντος, που αφορά στην καταβολή ποσού 7.173,36 ευρώ στη φερόμενη ως δικαιούχο εταιρεία «... .», ως αμοιβή για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του Νοσοκομείου αυτού.(...) . Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω (βλ. σκέψη IV), το Τμήμα κρίνει ότι ο πρώτος λόγος κατά τον οποίο, σύμφωνα με τα κριθέντα από το Κλιμάκιο, μη νομίμως, εχώρησε η ανάθεση των επίμαχων υπηρεσιών, χωρίς να εκδοθεί η προβλεπόμενη στη διάταξη του άρθρου 50 παρ. 10 του ν. 3370/2005 απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης δεν ευσταθεί, καθόσον η διάταξη αυτή έχει, ενόψει των νεώτερων ρυθμίσεων του ν. 3580/2007, σιωπηρά καταργηθεί. Αντίθετα, όπως ορθά έγινε δεκτό με την προαναφερόμενη πράξη, κατά παράβαση του άρθρου 7 του ν. 3329/2005, η Επιτροπή του Διαγωνισμού συγκροτήθηκε με απόφαση του Διοικητή του Νοσοκομείου και όχι από το Διοικητικό του Συμβούλιο αυτού, δοθέντος ότι δεν προβλέπεται ειδικώς τέτοια αρμοδιότητα του Διοικητή του Νοσοκομείου. Επιπρόσθετα, μη νομίμως η ως άνω Επιτροπή συγκροτήθηκε μόνο για το συγκεκριμένο διαγωνισμό, κατά παράβαση της διάταξης του άρθρου 38 του π.δ. 118/2007 και χωρίς τη διενέργεια κλήρωσης για τον ορισμό των μελών της, κατά παράβαση του άρθρου 26 του ν. 4024/2011. Περαιτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν μπορεί να νομιμοποιηθεί με βάση τη διάταξη του άρθρου 37 του ν. 4238/2014, όπως αντικαταστάθηκε από την παράγραφο 2β του άρθρου έκτου του νόμου 4432/2016, η ισχύς του οποίου παρατάθηκε μέχρι 28.2.2017, απορριπτομένου ως αβάσιμου του σχετικού ισχυρισμού του αιτούντος. (...)Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η αίτηση πρέπει να γίνει δεκτή λόγω συγγνωστής πλάνης, όμως το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν μπορεί να θεωρηθεί λόγω λήξης του οικείου οικονομικού έτους (2016), τις πιστώσεις του προϋπολογισμού του οποίου βαρύνει.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/39/2016

ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Νοσοκομείο σε εταιρεία για παροχή υπηρεσιών συντήρησης των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του Νοσοκομείου, κατόπιν πρόχειρου διαγωνισμού, διότι δεν τηρήθηκε η υποχρέωση που τάσσεται ευθέως από το δεύτερο εδάφιο της διάταξης του άρθρου 50 παρ. 10 του ν. 3370/2005 (έκδοση της απόφασης του αρμόδιου Υπουργού για τον καθορισμό του αριθμού και των ειδικοτήτων των τεχνικών του αναδόχου, καθώς και του προϋπολογισμού αυτής).


ΑΕΠΠ/1194/2020

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης αποδοχής και επικύρωσης των πρακτικών του διαγωνισμού για την παροχή υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης παγίων και τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού του νοσοκομείου. Επιπλέον, ζήτησε την αποδοχή της δικής της προσφοράς, τη συνέχιση της διαδικασίας με το άνοιγμα της οικονομικής προσφοράς της, την απόρριψη της προσφοράς της ανταγωνίστριας εταιρείας για το Τμήμα 10 και την επιστροφή του κατατεθέντος παραβόλου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε υπηρεσίες συντήρησης ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων και εξοπλισμού τηλεπικοινωνιών, με εκτιμώμενη αξία 447.000 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).


ΑΕΠΠ/717/2020

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή ζητά την ακύρωση συγκεκριμένων όρων της διακήρυξης, ειδικά των όρων 1.5, 4.1, 4.4 για το τμήμα 1, καθώς και των όρων που αφορούν τη συντήρηση των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων και τις απαιτήσεις εμπειρίας για τους υποψηφίους. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η ανάδειξη αναδόχου για υπηρεσίες επισκευής, συντήρησης και συντήρησης εξοπλισμού τηλεπικοινωνίας νοσοκομείου, με εκτιμώμενη αξία 447.000,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι οι όροι αυτοί περιορίζουν τον ανταγωνισμό και δυσχεραίνουν ή αποκλείουν τη συμμετοχή της, παραβιάζοντας αρχές ίσης μεταχείρισης, διαφάνειας και αναλογικότητας.