ΕΣ/ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ/1666/2024
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Με το υπό κρίση ένδικο βοήθημα, το οποίο τιτλοφορείται «ένσταση», αλλά κατ’ εκτίμηση του περιεχομένου του συνιστά έφεση παραπεμφθείσα προς εκδίκαση στο παρόν Τμήμα με την 709/2018 Πράξη του Α΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ο εκκαλών, πρώην υπάλληλος του Υπουργείου Παιδείας, ζητεί την ακύρωση της 103993/2013/2.12.2013 απόφασης του – υπογράφοντος κατ’ εντολή Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών – Διευθυντή Κανονισμού και Εντολής Πληρωμής Πολιτικών Συντάξεων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (Γ.Λ.Κ), με την οποία αποφασίσθηκε η παρακράτηση εφάπαξ από τα αναδρομικά που προκύπτουν με τη σύνταξή του, μηνός Ιανουαρίου 2014, του ποσού των 3.469,65 ευρώ, που φέρεται ότι αντιστοιχεί σε αχρεωστήτως εισπραχθείσες αποδοχές κατά την έξοδό του από την υπηρεσία.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ/122/2024
Το υπό κρίση ένδικο βοήθημα, το οποίο τιτλοφορείται «ένσταση», κρίθηκε δε με την 35/2018 Πράξη του Α΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου ότι συνιστά έφεση κατά της ... απόφασης παρακράτησης της υπογράφουσας, με εντολή Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Διενέργειας Μεταβολών και Δειγματοληπτικών Ελέγχων (Τμήμα Α΄) του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (Γ.Λ.Κ.), νομίμως εισάγεται προς εκδίκαση ενώπιον του παρόντος Τμήματος μετά την παραπομπή του σε αυτό με την ως άνω Πράξη του Κλιμακίου. Με την προσβαλλόμενη πράξη αποφασίσθηκε η παρακράτηση του ¼ της καταβαλλόμενης στην εκκαλούσα (τέως υπάλληλο του Υπουργείου Οικονομικών) σύνταξης σε μηνιαίες δόσεις μέχρι την επιστροφή του ποσού των 2.918,18 ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί σε αποδοχές ενεργείας, που φέρεται ότι εισέπραξε αυτή αχρεωστήτως μετά την έξοδό της από την υπηρεσία, κατά το χρονικό διάστημα από 27.11.2011 έως 31.12.2011
ΕΣ/ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ/471/2024
Το υπό κρίση ένδικο βοήθημα, το οποίο τιτλοφορείται ως «ένσταση», εκτιμήθηκε δε με την 793/2017 Πράξη του Α΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου ως έφεση, νομίμως εισάγεται προς εκδίκαση ενώπιον του παρόντος Τμήματος, μετά την παραπομπή του σε αυτό με την ως άνω Πράξη του Κλιμακίου. Με την έφεση αυτή επιδιώκεται η ακύρωση: α) της 100137/2014/8.6.2015 πράξης της Διεύθυνσης Κανονισμού και Εντολής Πληρωμής Πολιτικών Συντάξεων (Τμήμα Ε΄) του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (Γ.Λ.Κ.), με την οποία αποφασίσθηκε η εφάπαξ παρακράτηση από τη σύνταξη μηνός Ιουλίου έτους 2015 του εκκαλούντος, συνταξιούχου εκπαιδευτικού, του ποσού των 1.603,39 ευρώ, το οποίο φέρεται ότι αντιστοιχεί σε αποδοχές ενεργείας που εισέπραξε αυτός αχρεωστήτως μετά την έξοδό του από την υπηρεσία την 21.6.2014 και συγκεκριμένα κατά το χρονικό διάστημα από 22.6.2014 έως 31.7.2014, β) της ....απόφασης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας, με την οποία αποφασίσθηκε η επιστροφή στον ΚΑΕ 3241 (αχρεωστήτως ληφθέντα) του ως άνω ποσού και γ) κάθε άλλης συναφούς προγενέστερης ή μεταγενέστερης πράξης ή παράλειψης της Διοίκησης.
ΕΣ/ΤΜ.2/1799/2019
ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ-ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ ΚΛΙΜΑΚΙΑ:Με την κρινόμενη έφεση, ο εκκαλών, πρώην υπάλληλος σε δημόσιο νοσηλευτικό ίδρυμα και ήδη πολιτικός συνταξιούχος του Δημοσίου, ζητεί α) τη μεταρρύθμιση της εκδοθείσας από το Διευθυντή της 43ης Διεύθυνσης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (Γ.Λ.Κ.) .../14.7.2009 πράξης συνταξιοδότησής του και β) την ακύρωση της .../8.12.2009 απόφασης της Επιτροπής Ελέγχου Πράξεων Κανονισμού Συντάξεων του Γ.Λ.Κ. που απέρριψε την ένστασή του κατά της ανωτέρω συνταξιοδοτικής πράξης, επιδιώκοντας ώστε η κανονισθείσα, με βάση το βασικό μισθό του 5ου μισθολογικού κλιμακίου (Μ.Κ.) της κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Π.Ε.) του ν.3205/2003, σύνταξή του να επανυπολογισθεί με βάση το 3ο Μ.Κ. της κατηγορίας Π.Ε., με συνυπολογισμό και χρόνου πέντε (5) ετών που είχε ληφθεί υπόψη ως προσόν διορισμού του.(...)Ως εκ τούτου, σε κάθε περίπτωση, και αληθούς υποτιθέμενου κατά την πραγματική του βάση του ως άνω λόγου έφεσης, ενδεχόμενη εσφαλμένη εφαρμογή των κρίσιμων εν προκειμένω διατάξεων σε άλλες περιπτώσεις συνταξιούχων μόνον την προσβολή των σχετικών συνταξιοδοτικών πράξεων ως μη νόμιμων και ενδεχομένως την ακύρωσή τους δικαιολογεί και δεν επιτρέπει την επανάληψη της παρανομίας, αφού δεν νοείται ισότητα στην παρανομία. Σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η κρινόμενη έφεση πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμη.
ΕΣ/ΤΜ.4/316/2018
Εκδίκαση προσφυγής.( το ένδικο βοήθημα απορρίφθηκε ως απαράδεκτο) Με τα δεδομένα αυτά, το υπό κρίση ένδικο βοήθημα, στρεφόμενο αφενός κατά της ως άνω 10/9.2.2010 πράξης της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στον .... περί μη θεώρησης του προαναφερόμενου χρηματικού εντάλματος και αφετέρου κατά της 134/2010 πράξης του IV Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, οι οποίες αμφότερες εκδόθηκαν στο πλαίσιο της προπεριγραφείσας διαδικασίας προληπτικού ελέγχου δαπανών, είναι απαράδεκτο, καθόσον η διαδικασία αυτή είναι, σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στην προηγούμενη σκέψη, αποκλειστική και δεν προβλέπεται εκ του εφαρμοστέου νομοθετικού καθεστώτος η δυνατότητα άσκησης οποιουδήποτε ενδίκου βοηθήματος κατά πράξεων, όπως οι προσβαλλόμενες, που εκδίδονται στο πλαίσιο αυτής.... Κατ΄ ακολουθίαν τούτων, το κρινόμενο ένδικο βοήθημα πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτο. Κατ΄ ακολουθίαν τούτων, το κρινόμενο ένδικο βοήθημα πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτο
ΝΣΚ/492/2002
Γάμου λύση. Χορήγηση σε επιζώντα σύζυγο πιστοποιητικού εγγυτέρων συγγενών. Αμετάκλητο απόφασης διαζυγίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προϋπόθεση χορηγήσεως πιστοποιητικού εγγυτέρων συγγενών σε επιζώντα σύζυγο είναι να μην εκκρεμεί ένδικο μέσο καθ οιουδήποτε κεφαλαίου της αποφάσεως που λύει τον γάμο, μέχρι της δια θανάτου του ενός των συζύγων λύσεως του γάμου, επισυμβάντος πριν από την εκδίκαση του ενδίκου μέσου. (πλειοψ.)
ΕΣ/ΤΜ.4/314/2018
Ελλειψη δικαιοδοσίας Ελεγκτικου Συνεδριου.ο εκκαλών, στρατιωτικός συνταξιούχος, ζητεί να ακυρωθεί η σιωπηρή απόρριψη της υπ΄αρ. πρωτ. (..υ του χορηγήθηκε από τον ..., λόγω της αποστρατείας του, επί τη βάσει των αποδοχών που ίσχυαν και αντιστοιχούσαν στο βαθμό του πριν από την μείωσή τους (από 1.8.2012), κατ΄εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4093/2012. ...Συνεπώς πρόκειται για παροχή, η οποία χορηγείται στα πλαίσια σχέσης κοινωνικής ασφάλισης, η διαφορά, από τη μη χορήγηση της οποίας, συνιστά διοικητική διαφορά ουσίας, μη υπαγόμενη στη δικαιοδοσία του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αλλά σε αυτήν των διοικητικών δικαστηρίων. (..) Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα προηγουμένως έγιναν δεκτά, το υπό κρίση ένδικο βοήθημα, ως εκ του περιεχομένου του και του αιτήματός του, δεν δημιουργεί συνταξιοδοτική διαφορά υπαγόμενη στη δικαιοδοσία του Δικαστηρίου τούτου, αλλά εισάγει για δικαστική κρίση διοικητική διαφορά ουσίας, αναφυόμενη από την αμφισβήτηση του ποσού της -χορηγηθείσας από τον ...του Μετοχικού Ταμείου Αεροπορίας- παροχής του εφάπαξ βοηθήματος προς τον ασφαλισμένο-μέτοχο αυτού, για την εκδίκαση της οποίας έχουν δικαιοδοσία τα διοικητικά δικαστήρια. Κατ΄ ακολουθίαν τούτων, το παρόν Δικαστήριο στερείται δικαιοδοσίας για την εκδίκαση της ως άνω διαφοράς και εκ του λόγου αυτού, η υπόθεση πρέπει να παραμπεμφθεί κατ΄εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 12 παρ. 2 του Κ.Δ.Δ., στο αρμόδιο κατά τόπο Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών (άρθρο 7 του Κ.Δ.Δ.).
ΕΣ/ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ/288/2024
Με το υπό κρίση ένδικο βοήθημα, που τιτλοφορείται «προσφυγή», αλλά συνιστά, κατ’ ορθή εκτίμηση του περιεχομένου του, έφεση, η οποία παραπέμφθηκε ορθώς προς εκδίκαση ενώπιον του Ελεγκτικού Συνεδρίου λόγω δικαιοδοσίας, (βλ. Ελ.Συν. Δεύτερο Τμ. 629/2023, 292/2023, 1157/2022, 529/2022, 1676/2021, κ.α.) με την 13530/2020 απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών (Τμήμα 13ο, Τριμελές), ζητείται η ακύρωση: α) της 484/07.06.2017 απόφασης του Δημάρχου Πετρούπολης, κατά το μέρος που με αυτήν καταλογίστηκε η εκκαλούσα, ως μόνιμη υπάλληλος του εφεσίβλητου Δήμου, με το συνολικό ποσό των 7.342,72 ευρώ, το οποίο φέρεται ότι αντιστοιχεί στο ποσό των ασφαλιστικών εισφορών (ασφαλισμένου και εργοδότη) επί των καταβαλλόμενων τακτικών αποδοχών της, αφενός υπέρ του Ταμείου Ασφαλίσεως Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (Τ.Α.Δ.Κ.Υ.) και του Τομέα Προνοίας Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (Τ.Π.Δ.Κ.Υ.) του Ταμείου Προνοίας Δημοσίων Υπαλλήλων (Τ.Π.Δ.Υ.), και αφετέρου υπέρ του Κλάδου Επικουρικής Σύνταξης του Τ.Α.Δ.Κ.Υ. και του Τομέα Ασφάλισης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (Τ.Ε.Α.Δ.Υ.), που εσφαλμένως δεν παρακρατήθηκαν από τη μισθοδοσία της, κατά το χρονικό διάστημα από τον Ιανουάριο του έτους 2005 έως τον Ιούνιο του έτους 2014, καθώς και β) κάθε άλλης συναφούς, προγενέστερης ή μεταγενέστερης, πράξης ή παράλειψης της διοίκησης.
ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΠΡΩΤΟ/759/2025
Η Απόφαση 759/2025 του Πρώτου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά την έφεση Εθελοντή Μακράς Θητείας (ΕΜΘ) κατά της καταλογιστικής πράξης του Διευθυντή-Συντονιστή της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του «ΝΙΜΤΣ». Ο εκκαλών καταλογίστηκε με ποσό 1.722,03 ευρώ ως μέρος ελλείμματος που προκλήθηκε στη διαχείριση χρηματικού του Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού (ΝΙΜΤΣ), κατά την περίοδο 2012-2014. Το Πρώτο Τμήμα έκρινε κατά νόμο ότι, δεδομένου ότι το ΝΙΜΤΣ είναι νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.), οι διαφορές από τον καταλογισμό ελλείμματος στη διαχείρισή του υπάγονται στην αρμοδιότητα του Δεύτερου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Συνεπώς, το Πρώτο Τμήμα κήρυξε εαυτό αναρμόδιο και παραπέμπει την υπόθεση στο Δεύτερο Τμήμα για εκδίκαση.
ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΠΡΩΤΟ/58/2025
Η απόφαση αφορά την εκδίκαση έφεσης κατά καταλογιστικής πράξης του Διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών του Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού (ΝΙΜΤΣ). Ο εκκαλών, ως χήρος και δικαιοπάροχος της αποβιωσάσης τέως Ανθυπασπιστή, καθώς και ως ασκών τη γονική μέριμνα των ανήλικων τέκνων του, ζητά την ακύρωση της πράξης με την οποία καταλογίστηκε η αποβιώσασα με ποσό 24.425,64 ευρώ λόγω ελλείμματος στη διαχείριση χρηματικού του ΝΙΜΤΣ, το οποίο είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ). Το Πρώτο Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, εξετάζοντας την αρμοδιότητά του βάσει του ν. 4700/2020 και ν. 4820/2021, έκρινε ότι οι καταλογιστικές διαφορές ΝΠΔΔ υπάγονται στην αρμοδιότητα του Δεύτερου Τμήματος. Ως εκ τούτου, κήρυξε εαυτό αναρμόδιο και παρέπεμψε την υπόθεση στο Δεύτερο Τμήμα.
9383/2024
Καθορισμός πρότυπου Ετήσιας Έκθεσης και παροχή οδηγιών σχετικά με την σύνταξή της, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 22Η του ν. 4795/2021.